160 bin deki aracıma yazılım yaptırsam zararı olur mu?


Sıfır araç da olsa 160bin de olsa bu araçlar ekonomik nedenlerden ötürü minumum toleranslarla üretiliyor. Yürüyeninden şanzımana hortumundan turbosuna fltresine. Sadace yazılım attırıp parça revizyonu yapılmadığı durumda sonucunda ya satarak kurtulup alan vatandaşın ahını alırsınız ya da elinizde patlar masrafla boğuşursunuz. 

 

Yaptırmama kararı almanız yerinde olmuş. 

Firmanın bu motor 150bg kaldırır demesi, motorun haricindeki bileşenler için yorumsuz kaldığı anlamına gelir. 

Aracınız honda 2JZ motorlu olsa misal deriz ki, aracın standardında gelen tüm parçalar ile yükle istediğin kadar.. Ancak o günlerden bu yana otomotiv sektöründe çok şey değişti. Firmaların maliyet muhasebesi ve rekabet unsurları nedeniyle 10usd lik turbo borusunu takmak yerine aracın standardında var olan turbo basıncına anca yetecek 5usd lik boru takıyor. Tamam motor bloğu kaldırıyor ama ya turbo? 

Golf denilince ilk akla gelen ergonomi ve kaliteyi arttıran unsurları mk7.5 ve devamı mk8 tek tek kaldırdıklarını bu gözler görünce, artık maliyet mevzusunun ne kadar ciddi olduğu anlaşılıyor. 

 
122 HP 150 olur diyen yazılımcı şunu diyordur ikiside aynı motor sadece turbo farklı. Bence yazılım satmak için ucuz bahaneler, yukarda arkadaşlar bahsetmiş sadece turbo değil diğer mekanik parçalarda da değişiklikler var. Benim aracımda da var yazılım sadece gerektiğinde kullanırım apaçilik için kullanmıyorum bazen araç sollamak ve rampalarda verdiği güç bi tık daha iyi. Bakımlarını 3-4 bin km önce yaptırırım yazılımlı araçlara bazıları çok yüklendiği için yağ yüksek sıcaklıklara çıkar buda yağın özelliğini bir miktar erken yitirmesine neden olur. Bugün racing motor geldi virajda dayandı arkama dur az basayım dedim düzlüğe çıkar çıkmaz adam yanımdan fişek gibi geçti🙂.

 
Ben 170000 de yaptirdim cok bir fark goremedim arac istedigim tepkiyi vermiyor yazilim Satan kisi km fazla oldugundan dedi

 
Benim Fikrim hiç gerek yok özellikle bu km sonrası Motorun Daha ivmeli yıpranmasına sebep olacaktır.

 

Geri
Üst Alt