1.0 tsi Highline onerir misiniz?



Şu konuya Yusuf hoca golf R ile gelse de motor nedir, plaka okutmak nedir bir son noktayı koysa keşke...  :)

Konu nereden nereye geldi. 

 
@reaper0690 belki biraz daha verimlidir ama çok fark olduğunu verim ve performans olduğunu düşünmüyorum, veriler de bu şekilde gözüküyor. Aşağı yukarı aynı motorlar diye düşünüyorum, 1.0 daha güncel tabii ki

 
Ben konu kesin 1.6 tdi 1.0 tsi veya dizel benzin savaşına gider derken 1.0 tsi 1.2 tsi kıyaslamasına döndü :D

Fikir belirten her arkadaşıma teşekkür ediyorum. Benim için uzun yol da önemli açıkcası ancak uzun yolda hali hazırdaki 1.6 aracımla dahi otobanda 140 ı asla geçmiyorum. 120-130 bandı ortalama olarak diyelim. Bu hızlarda da üzecekse gereği yok 1.0 almanın. Beni cezbeden highline ve 0 km olması hatta DSG olması da bence artı. Eksi olarak düşündüğüm tek nokta motor performansı ve ömrü veya buna bağlı oluşan kronik sorunlar. 

Mesela aklıma kazınmış tam 1 yıl önce hatırlarsınız bir arkadaş vardı buraya ilan atmıştı 1.0 highline start stop geri görüş koltuk ısıtıma herşey vardı ve satamıyordu o sıralar sürekli de fiyat indiriyordu. Satma sebebi aracın titreşimli çalışması vites geçişlerinden huzursuz olmasıydı. Bu tip konular endişelendiriyor beni daha çok.

 
@Ahmet Tokmak 1.2 nin de aynı olduğunu düşünerek sadece performans ve yakıt olarak düşünürsek, açıkcası yokuş yukarı dahi, vites küçültmeyi bırakın hız bile düşürmeden çıkabiliyorum, dün 5 kişi de denedim yokuş yukarı 150 yi zorlanmadan gördüm. Üzmez kesinlikle. Ama 1.5 ya da 1.4 e göre biraz daha fazla yakabilir ya da biraz daha yavaş yürüyebilir o hızlara, ama kesinlikle üzmez. Titreşim ve diğer konular hakkında yorum yapmıyorum

 
Hocam 1.0 tsi dsg kullanıyorum.1.2 den gectim.Bende bazen 1.5 için fiyat alıyorum ama 30 20 k fark çıkıyor.Deger mi?Merak heves işte sonu yok.Gelelim 1.0 a bastinmi bence performansı çok güzel şehir içi coky memnunum uzun yolda da klima açık yukte de gidiyor.Kaldiki devamli 180 km hizla giden biri asla değilim en fazla aldigigimdan beri 160 yaptim.Kalkista 1.6 dizelleri çok rahat geciyorum sanirim hafiflikte onemli.Fakat 1.6 lar 140 tan sonra daha verimli gidiyor.Ha dizelin sesinden vs.sikildiysaniz 1.0 geçin 3 silindir nasil gidiyor görün.Adamlar 3 silindir yapmis ama piston vs.buyutmus 1.2 den cok daha verimli bastinmi gidiyor.Zaten torku 1.4 le ayni.Az da yakiyor.Birbe bu tirsiyon muhabbeti var zaten  dizellerde torsiyon fark olmaz.Sattigim 1.2 jetta bagimsizdi 1.0 çok daha iyi yol tutuyor...Ama ben olsam yeni Golfu beklerdim:)

 
1.2 TSI 110bg kullanıcısı olarak soruyorum, aşağı yukarı kaç kat üstündür 1.0 TSI 1.2 TSI dan?
Bence her yönden üstün katbekat derken benzetmeydi..daha önceki aracım 1.2 tsi olduğu için tecrübeyle söylüyorum bunu...1.2 deki hantallık ve tork zayıflığından sonra çok iyi geldi ...


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Daha öncesinde 1.4 -122 -a3 8v, 1.4 -150 - a4 b9, benzinli araç tecrübelerim oldu şu anda 1.0 golf kullanıyorum şehir içinde asla bir tatminsizlik yaşamazsınız. Yakıt çok iyi vergi çok iyi ben bir sorununu görmedim şu ana kadar. Ee tabi yüksek hızlarla işiniz yoksa tabi :)

 
@Benbrody 1.0 ile 1.2 arasında nasıl bir hantallık farkı var bilmiyorum ama şuan baktığım kadarıyla, fabrika verilerinde 1.0 200, 1.2 ise 175 nm torka sahip. 1.0 maksimum torku 2000 devirde veriyorken 1.2 1400 devirde veriyor. Yine fabrika verilerine göre 110 Luk 1.2 ve 1.0 9.9 sn 0-100 verisine sahip, 115 lik 1.0 ise 9.8 saniye 0-100 verisine sahip

 
@Benbrody 1.0 ile 1.2 arasında nasıl bir hantallık farkı var bilmiyorum ama şuan baktığım kadarıyla, fabrika verilerinde 1.0 200, 1.2 ise 175 nm torka sahip. 1.0 maksimum torku 2000 devirde veriyorken 1.2 1400 devirde veriyor. Yine fabrika verilerine göre 110 Luk 1.2 ve 1.0 9.9 sn 0-100 verisine sahip, 115 lik 1.0 ise 9.8 saniye 0-100 verisine sahip
bu devir bandında şöyle bir ayrıntı mevcut; evet 1.2 maksimum torku 1400devirde veriyor, fakat 1.0 motor zaten o kadar torku 1400 devirde verebiliyor, üstüne 2bin devire kadar torku 25 nm daha artırabiliyor.

şehir içinde kullanılacak bir araç için, 1.5'in bence tek avantajı arka bağımsız süspansiyonlardır, şehirde işe git gel için 150bg araç hiç gerekli değil emin olun. bir de yüksek MTV ödersiniz her sene.

 
[mention=4166]Benbrody[/mention] 1.0 ile 1.2 arasında nasıl bir hantallık farkı var bilmiyorum ama şuan baktığım kadarıyla, fabrika verilerinde 1.0 200, 1.2 ise 175 nm torka sahip. 1.0 maksimum torku 2000 devirde veriyorken 1.2 1400 devirde veriyor. Yine fabrika verilerine göre 110 Luk 1.2 ve 1.0 9.9 sn 0-100 verisine sahip, 115 lik 1.0 ise 9.8 saniye 0-100 verisine sahip
Tecrübe etmelisiniz ne demek istediğimi anlarsınız...ben ikisini de kullanmış ,hatta bu 10.golfüm , biri olarak söylüyorum bunu eşimde de a3 1.0 var her ikisini de kullanıyorum golf çok daha keyifli...


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

Geri
Üst Alt