Kapı Açılmama Sorunu


Yunus Emre dedi:
komple kapıyı değişmeleri lazım
Kapı kilidi ile kapıyı değiştirmenin mantığını anlayamadım @Yunus Emre

Sent from my iPhone using Tapatalk

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

@alper32

@nyhavn

Almanyadan cevap gelmiş

Tahmin ettiğim gibi, gergiye bi yerden su sızdığını ve sızan yeri bulup sorunu gidermeleri gerektiğini söylediler. Ben bunu söylediğim için çok biliyorsun tavrı ile karşılaşmıştım ama neyse artık.

Yarın aracı servise bırakacağım, servis de bana bi araç ayarlayacakmış. kapıya su testi yapacaklarmış ve su sızan yeri arayacaklarmış.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Hüseyin380 dedi:
Servise gidip gösterecem o zaman kapıyı dinliyorum çok az bir ses geliyor ama kapı kilitleme yada açma yapmıyor

Sent from my iPhone using Tapatalk
Değerli Hocam,

Bugüne kadar böylesi bir arızayla karşılaşmadım. Basit bir sigorta atması da olabilir.

Gelişmelerden haberdar ederseniz sevinirim.

 
SB1907_23 dedi:
@alper32

@nyhavn

Almanyadan cevap gelmiş

Tahmin ettiğim gibi, gergiye bi yerden su sızdığını ve sızan yeri bulup sorunu gidermeleri gerektiğini söylediler. Ben bunu söylediğim için çok biliyorsun tavrı ile karşılaşmıştım ama neyse artık.

Yarın aracı servise bırakacağım, servis de bana bi araç ayarlayacakmış. kapıya su testi yapacaklarmış ve su sızan yeri arayacaklarmış.
Değerli Hocam,

Servis bayılıyor ipe un sermeye.

Sizin öneriniz gayet makul ne gariplik var ki?

Dilerim sorun çözülür ve aklınıza takılan bu durumdan kurtulursunuz.

Tekrar geçmiş olsun.

 
@silvershadow

küçük şeyleri de aklıma takabilme gibi bi huyum var ama açılmayan bir kapı, kullanılmayan bir ön koltuk ve yapacak birşey yok diyen bir usta olunca sorunun üstüne gitmemek için kendimi tutamadım hocam :)

uğraşmış ve bulamamış olsalardı bile doğuş otoya bildirip, çözüm yolu aramaları gerekirken o işi de ben yaptım.

sorun bunu ustaya söylemiş olmak galiba hocam. bakmayı bile denemeden önce gergi sonra menteşe değişti.

"Deneme yanılma ile mi çözeceksiniz, sebebini araştırmayı denemeyecek misiniz" diye tartıştım ama sonuç çıkmadı.

Almanya'ya giden video ile birlikte, ilk yapmaları gereken şeyi 2 ay sonra yapacaklar. su testi yapacaklarmış. alt döşeme açılıp suyun nereden sızdığına bakacaklarmış.

araç şuan serviste, umarım suyun nereden sızdığını bulabilirler

 
Malesef ülkemizdeki profesyonellik anlayışının özeti bu durum.

Serviste de sorunun kaynağını bulabileceklerini sanmıyorum.

Aynı sorunla karşılaşan biri olarak Doğuş un satış ve servis politikalarını kınıyorum  :-

 
aracı teslim aldım

gergi makarasının etrafında silikon bir kılıf varmış

bu kılıfın altında su tahliye deliği yokmuş. tahliye için kanal açmışlar, testlerini yapmışlar, makara etrafında su birikmiyormuş artık.

gergi daha önce değişmişti ve gergi ile bu silikon kılıf takım halinde geliyormuş.

Atölye şefinin söylediği; gergi değişirken kılıfı niye değişmediniz diye sormuş ustaya, usta da değişmiştik demek ki o da hatalı gelmiş demiş.

ben bu kılıfın değiştiğine inanmıyorum, büyük ihtimalle sadece gergiyi değiştirdiler ve sorunun kaynağı olan kılıf da sorun olarak kalmaya devam etti.

şimdiye kadar yaşadıklarımı da şikayet olarak ilettim.

Ustaların ben bilirim edasıyla 2 aydır aracı bana zehir ettiğini ve 5 kere servise gelmek zorunda kaldığımı,

2 aydır suyun oraya girmesinin kaynağını bulsanız dediğim halde ustaların deneme yanılma ile iş yaptığını ve sonunda almanyadan söylenince sorunun kaynağını bulmaya çalıştıklarını,

Sorunun kaynağını bulmak yerine etkilenen parçalarla uğraştıklarını, mantık olarak ilk yapılması gereken şeyin şuan yapılan su testi olduğunu ama servisin bunu en son yaptığını, bu yüzden de 5 kere servise gitmek zorunda kaldığımı söyledim.

 
SB1907_23 dedi:
aracı teslim aldım

gergi makarasının etrafında silikon bir kılıf varmış

bu kılıfın altında su tahliye deliği yokmuş. tahliye için kanal açmışlar, testlerini yapmışlar, makara etrafında su birikmiyormuş artık.

gergi daha önce değişmişti ve gergi ile bu silikon kılıf takım halinde geliyormuş.

Atölye şefinin söylediği; gergi değişirken kılıfı niye değişmediniz diye sormuş ustaya, usta da değişmiştik demek ki o da hatalı gelmiş demiş.

ben bu kılıfın değiştiğine inanmıyorum, büyük ihtimalle sadece gergiyi değiştirdiler ve sorunun kaynağı olan kılıf da sorun olarak kalmaya devam etti.

şimdiye kadar yaşadıklarımı da şikayet olarak ilettim.

Ustaların ben bilirim edasıyla 2 aydır aracı bana zehir ettiğini ve 5 kere servise gelmek zorunda kaldığımı,

2 aydır suyun oraya girmesinin kaynağını bulsanız dediğim halde ustaların deneme yanılma ile iş yaptığını ve sonunda almanyadan söylenince sorunun kaynağını bulmaya çalıştıklarını,

Sorunun kaynağını bulmak yerine etkilenen parçalarla uğraştıklarını, mantık olarak ilk yapılması gereken şeyin şuan yapılan su testi olduğunu ama servisin bunu en son yaptığını, bu yüzden de 5 kere servise gitmek zorunda kaldığımı söyledim.
Değerli Hocam;

Geçmiş olsun.

Bu kadar basit bir şeyi bu kadar zor hale getirmek için bütün gayretleri.

Halbuki bu gayreti problemi çözmede kullansalar ilk gittiğinizde sorun uzamayacaktı.

 
İnşaallah halletmişlerdir gerçekten :) Soğuk hava geri gelene kadar %1 bile olsa problem devam ediyordur diye düşünüyorum. Mantık, problemin kaynağı çözüldü diyor ama şimdiye kadar bunları yapanlar teoride olanı pratikte de yapabildiler mi demekten geri duramıyorum

@Orhan Hoca

Fikir yürütmeyip, bilinen sorunlar üzerinden ustalık yapacaklarsa fikir yürütmeye de razıyım. yeter ki verilen fikre "acaba!" diye yaklaşıp bi denesinler

@silvershadow

kesinlikle haklısınız hocam.

"Makara buz tutmuş => makarayı değiştirelim

İyi de makara buz üretmiyor ya, oraya su geldikçe bin kere makara değiştirsen de buz tutar. makaranın suçu ne" demek bu kadar zor olmamalı

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
SB1907_23 dedi:
aracı teslim aldım

gergi makarasının etrafında silikon bir kılıf varmış

bu kılıfın altında su tahliye deliği yokmuş. tahliye için kanal açmışlar, testlerini yapmışlar, makara etrafında su birikmiyormuş artık.

gergi daha önce değişmişti ve gergi ile bu silikon kılıf takım halinde geliyormuş.

Atölye şefinin söylediği; gergi değişirken kılıfı niye değişmediniz diye sormuş ustaya, usta da değişmiştik demek ki o da hatalı gelmiş demiş.

ben bu kılıfın değiştiğine inanmıyorum, büyük ihtimalle sadece gergiyi değiştirdiler ve sorunun kaynağı olan kılıf da sorun olarak kalmaya devam etti.

şimdiye kadar yaşadıklarımı da şikayet olarak ilettim.

Ustaların ben bilirim edasıyla 2 aydır aracı bana zehir ettiğini ve 5 kere servise gelmek zorunda kaldığımı,

2 aydır suyun oraya girmesinin kaynağını bulsanız dediğim halde ustaların deneme yanılma ile iş yaptığını ve sonunda almanyadan söylenince sorunun kaynağını bulmaya çalıştıklarını,

Sorunun kaynağını bulmak yerine etkilenen parçalarla uğraştıklarını, mantık olarak ilk yapılması gereken şeyin şuan yapılan su testi olduğunu ama servisin bunu en son yaptığını, bu yüzden de 5 kere servise gitmek zorunda kaldığımı söyledim.
Geçmiş olsun hocam. Sorunun çözülmesine sevindim.

 

Geri
Üst Alt