Eskilerden bi golf 4 gti ❤️


@NegatiweDeğerli hocam 2012-2015 arasındaki alım gücünüzün daim olmasını sizin adınıza canı gönülden dilerim.  :)  (Ne işle meşgul olduğunuzu bilmediğim için belki bu dönemde sizlere ayrıca yaramış olabilir.) 

Ancak meseleye mikro boyutta sadece hanemizi veya ülkemizi ele almak yerine makro boyutta bakarsak, esasen o dönemki alım gücümüzün bize ait olmayan borç paradan geldiğini söyleyebiliriz. 

2001-2012 arası durum:

https://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/sicak-para-dort-yilda-81-5-milyar-dolar-artti-6807853

Buna ek olarak 2008 mortgage krizinden (likidite krizi) kurtulmak için FED faizleri kademe kademe  2008 yılı sonuna doğru diplere indirdi, haliyle abd den çıkan dolar, dünyayı dolara boğdu. Bu esnada Türkiye ise bu dağılan sıcak paraya resmen liman oldu, pek çok ülkenin on yıllar içerisinde verdiği kazancı Türkiye bir kaç yılda verdi. 

2012 sonrası durum:

https://www.sozcu.com.tr/2020/ekonomi/yabancilar-turk-varliklarindan-hizla-cikti-8-4-milyari-alip-gittiler-5806186/

 

@NegatiweDeğerli hocam 2012-2015 arasındaki alım gücünüzün daim olmasını sizin adınıza canı gönülden dilerim.  :)  (Ne işle meşgul olduğunuzu bilmediğim için belki bu dönemde sizlere ayrıca yaramış olabilir.) 

Ancak meseleye mikro boyutta sadece hanemizi veya ülkemizi ele almak yerine makro boyutta bakarsak, esasen o dönemki alım gücümüzün bize ait olmayan borç paradan geldiğini söyleyebiliriz. 

2001-2012 arası durum:

https://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/sicak-para-dort-yilda-81-5-milyar-dolar-artti-6807853

Buna ek olarak 2008 mortgage krizinden (likidite krizi) kurtulmak için FED faizleri kademe kademe  2008 yılı sonuna doğru diplere indirdi, haliyle abd den çıkan dolar, dünyayı dolara boğdu. Bu esnada Türkiye ise bu dağılan sıcak paraya resmen liman oldu, pek çok ülkenin on yıllar içerisinde verdiği kazancı Türkiye bir kaç yılda verdi. 

2012 sonrası durum:

https://www.sozcu.com.tr/2020/ekonomi/yabancilar-turk-varliklarindan-hizla-cikti-8-4-milyari-alip-gittiler-5806186/
Hocam tekstil aksesuar firmasında lojistik depo sorumlusuyum, 16 yıldır aynı yerde maaşlı çalışıyorum. 

Sizin verilerinize ve değerlendirmenize saygı duyuyorum. 

2013 haziran gezi olayları dönemi sanırım dolar 1.60 civarıydı, o dönem ben grandepunto aracımı 23 bine satıp 51 bine ilk golf 7 aracımı almıştım. 

Şimdi elimdeki aracı satıp çarpı iki krediye giremem, yine diyorum o dönemki çeyrek altın asgari ücret parametresi. 

Biz maalesef pubda markette tatilde araç alımında satın alma düşüşünü hissettik. 

 
GTI her zaman cok baska olmustur golfte. Gerckten neden bu kadar az oldugunu anlamak güc. R yerine GTI tercih edilebilir bir arac maddiyat olarak kültür olarak.

 
@Ender arabayı Osmaniye den gelip almışlardı, ilk yaptıkları turbo büyütüp gazlamak oldu, akabinde lpg takmışlardı, sonrasında takibi bıraktım
1- Kasaplık nedir?
2- Kasaplık nasıl yapılır?

Bu zevksiz arkadaşlar keşke Honda Civic, Şahin, Doğan falan alsalarmış...

 
Gtı yanına R32 de yakışır diyerekten birkaç resim ekleyeyim. Tr de çok aradım bulamadım. Bulan olursa da haber Eylesin :)  

The Makine! MK 4 R32  En sevdiğimden  en güzel renginden....

Ek Açıklama 2020-06-17 005102.png

R32    1.png

R32.png

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Benim hatırladığım R32 bu var ama şimdi kim bilir kimdedir, nerededir, ne haldedir... Fotoğraflar 2012 yılında çekilmiş.

Zamanında bir tane de gri R32 fotoğrafı gördüğümü hatırlıyorum ama plaka falan yok aklımda.

Bundan 8-10 sene önce sahibindende R32 ilanına denk gelmek mümkündü, hatta birkaç tane Corrado ilanı bile gördüğümü hatırlıyorum. Ya ıskartaya çıkarıldılar ya da değerini bilen birileri saklıyor.

fc896c384b60a06bb2664b991bf2cc2c_1.jpg

0d69d22332c831700a6dbd567bec19c9.jpg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Mk4 GTI ‘ın motoru çok özeldir., 

1.8T 20 Valve (silindir başına 5 valf) 

Dünyanın ilk silindir başına 5 Valf/subab kullanılan “seri üretim” motorudur. 1994-2009 yılları arası çeşitli varyasyonları VW/Audi tarafından kullanıldı., yüksek devir çevirmeyi sever, muazzam bir sesi vardır.,

Dünyanın ilk silindir başına 5 valf kullanan seri üretim spor otomobili ise Ferrari F355 ‘tir :)  

 
Mk4 GTI ‘ın motoru çok özeldir., 

1.8T 20 Valve (silindir başına 5 valf) 

Dünyanın ilk silindir başına 5 Valf/subab kullanılan “seri üretim” motorudur. 1994-2009 yılları arası çeşitli varyasyonları VW/Audi tarafından kullanıldı., yüksek devir çevirmeyi sever, muazzam bir sesi vardır.,

Dünyanın ilk silindir başına 5 valf kullanan seri üretim spor otomobili ise Ferrari F355 ‘tir :)  
F355 motor sesini canlı duymuştum hem de devir kesiciye girene kadar.

Anlatılmaz yaşanır. Senfoni sağlayan beş subap.



 
Hey maşallah :)  

 
Otokolik test etmiş yıllar önce ve bir tane daha hatırladığım siyah veya füme renk r32 vardı ilanda 2015 yılında olması lazım şanzıman problemi var yazıyordu ilanda hatta



 
F355 motor sesini canlı duymuştum hem de devir kesiciye girene kadar.

Anlatılmaz yaşanır. Senfoni sağlayan beş subap.
F355 ve 360 Modena ‘da silindir başına 5 subab kullandılar.,

O müthiş sesin alâmeti ise 5.000 devir sonrası açılan (devreye giren) 5.ci subab sayesinde aracın içindekilere ve çevredikilere motorun senfoni yaşatıyor., :)   

Motor iyice ısıtılırsa 8.900 devir çevirebiliyor., 26 sene önceki bir teknoloji ile 8.900 devir çevirebilen bir motor., 

Bizler DSG ‘nin çok hızlı vites değiştirmesi ile övünürüz.,

Şuan ki teknoloji ile DSG şanzıman F355 ile aynı sürede yani 250 milisaniye (saniyenin 1/4 ‘ü) zamanında vites değiştiriyor ve bunu çift kavraması sayesinde yapabiliyor., 

F355 ise bunu “tek kavramalı” şanzıman ile yapabiliyordu.. 

Hadi hep beraber o müthiş sesi tekrardan dinleyelim :)  


 
Moderatör tarafında düzenlendi:

F355 ve 360 Modena ‘da silindir başına 5 subab kullandılar.,

O müthiş sesin alâmeti ise 5.000 devir sonrası açılan (devreye giren) 5.ci subab sayesinde aracın içindekilere ve çevredikilere motorun senfoni yaşatıyor., :)   

Motor iyice ısıtılırsa 8.900 devir çevirebiliyor., 26 sene önceki bir teknoloji ile 8.900 devir çevirebilen bir motor., 

Bizler DSG ‘nin çok hızlı vites değiştirmesi ile övünürüz.,

Şuan ki teknoloji ile DSG şanzıman F355 ile aynı sürede yani 250 milisaniye (saniyenin 1/4 ‘ü) zamanında vites değiştiriyor ve bunu çift kavraması sayesinde yapabiliyor., 

F355 ise bunu “tek kavramalı” şanzıman ile yapabiliyordu.. 

Hadi hep beraber o müthiş sesi tekrardan dinleyelim :)  
+1903

Zaten o yıllar F355 ve Michael Schumacher başarıları Ferrari firmasını bir üst noktaya getirmiştir.

Ben 1996 yılında Dolmabahçe ağaçlık yolda yürürken o inanılmaz sesi duymuştum. Erdal Acar ve Alpay Özalan sarı bir F355 ile gazlıyorlardı. Erdal Acar BJK de yönetici Alpayda futbolcuydu. Hatta o sene Mustafa Sandalın Araba klibinde de F355 vardı.

Ama şu da var Ferrari 348 içine binmiştim Maslakt,a içi Şahin gibi maalesef : )

 

Geri
Üst Alt