@Mertcan33 Hayır hocam yok, yağı ekledikten sonra da zaten hiçbir problem yok, sadece yağ eksilip duruyor, ama yukarıda Musa beyin dediği gibi servise götüreceğim bir de
1.2 TSI için 7 ayda her seferinde 2 litre yağ eksilttiği ilk defa duyuyorum., toplamda 8 litre yağ.,
Olası durumlar;
1) aldığınız motor yağı ve yağ filtresi sahte olabilir,
2) Motorda başka bir sıkıntı olduğundan bunu yapıyor olabilir.,
3) önceki sahibinden kaynaklanan bir arızanın doğru tamir edilmediğinden dolayı bunu yapıyor olabilir,
Yağı ve yağ filtresini nereden alıyorsunuz bilmiyorum ama konu motor yağı ve yağ filtresi olunca dünya genelinde bu tip ürünlerin çok fazla sahtesi üretiliyor.,
Öncelikle size tavsiyem, motor yağını ve yağ filtresini güvenilir bir yerden temin etmeniz olur., Castrol artık malesef eskisi gibi iyi yağlar üretmiyor., ve üretimi Türkiye’de yapılıyor., biz forum olarak Liqui Moly kullanıyoruz piyasadaki en iyi yağlardan birisidir., sadece almanya’da üretlen bir yağ., ve TR’de satışını bizzat Liqui Moly Türkiye distribürtörü kendi resmi sitesinden yaptığı için sahte yağ olasılığı sıfır risk.!!
https://www.liquimolyturkey.com/liqui-moly-5w30-motor-yagi-tam-sentetik-top-tec-4200-4litre-3715
Yağ filtresi zaten pahalı bişey değil., ne marka yağ filtresi kullanıyorsunuz bilmiyorum ama Bosch, Wunder, Filtron, UFi, Fil filtre bunların kalitesi düşük olur., Filtre olarak Mann, Mahle/Knecht, Hengst bu markalar harici başka marka kullanmamanızı öneririm.,
Serviste bile yağ filtresi max. 50-60 liraya satılıyor., yağ filtresini servisten temin edin veya dışardan alacaksanız şuan için en güvenilir yer burası Mann filtrenin ana tedarikçisi ve yetkili bayisidir;
https://www.filtremarketim.com/urun/volkswagen-golf-vii-1-2-tsi-77kw-105hp-yag-filtresi-w712-95-mann
Ayrıca tamircilerin yaptığı en büyük hata yağ filtresi takılırken çok sıkılırsa filtrenin contası ezilir, bu yağ kaçırmasına sebebiyet verir., aracın her bir parçasının sıkma torx değeri vardır., böyle hayati parçalarda göz kararı değil tork anahtarı sıkılması gerekir., basit bişey gibi görülebilir ama bi tane işgüzar tamirci yüzünden biraz fazla sıksa conta zarar görür yağ kaçırma riski doğar., sistemde basınç kaybı yaşanabilir.!!
Ayrıca yeni filtre takılmadan önce yeni yağın kapağı açılır., kapağın içine (çok çok az) yaklaşık 4-5ml. yağ dökülür., sonra filtrenin contası “hafiften” bu temiz yağ ile yağlanması gerekir, bu işlem contanın sızdırmazlık görevini layikiyle getirmesiniz sağlar., tüm filtre üreticileri bunu tavsiye eder ama tamircilerin çoğu bunu bilmez., bilenlerin bazıları ise contaya gres sürer., ama doğrusu gres ile değil temiz yağ ile yapılması gerekir.,
Elbette tüm işlemi doğru düzgün yapan tamirciler de vardır buna lafım yok., 4-5 ay önce yağ değiştiriyorum sağ olsun usta benim titiz olduğumu bildiğimden herşeyi eksiksiz yaptı., (sadece motor yağını eklemek kaldı) kapağın içindeki contayı yağlamakta kullandığımız yağı bidonun içine boşaltmaya kalktı hemen müdahale ettim engelledim., abi neden diye sordu..? Kardeşim o yağı sen elinle contayı yağlamak için kullandın., işinin doğası gereki elin kömür gibi simsiyah., elinde balata tozu var, çamur pislik var, 2ml. yağ için komple 5 litre yağı neden pisletiyorsun.!!
Abartılacak bişey gibi görülebilir ama günümüz motorlarında tolerans neredeyse sıfır şekilde milimetrik şekilde döküm yapılıyor. En ufak toz-kir pislik zarar verme potansiyeli mevcuttur., eskiden motorlar döküm yapılırken bu kadar ileri teknoloji yoktu daha toleranslı döküm yapılırdı., şimdi işin içine turbo girdi, motor hacimleri düştü.,
Ayrıca yağ değişimi yaparken tamirhanelerdeki huni yi kullanmayın., söyleyin huni koymadan yağı direkt bidondan boşaltsınlar veya bazı motor tipleri buna müsait değildir., (tdi ‘da hunisiz dolum yapabiliyorsun ama tsi buna pek müsait değil) o zaman kendinize 1 tane büyük boy huni alın her değişimde sizinkini kullansınlar.,
Tamirhanedeki huni ile günde yüzlerce araca “farklı tipte” farklı kalınlıkta yağ doldurmada kullanıyorlar basit gibi görünen ama fark yaratan şeyler bunlar.. Yeni nesil motorlar eskisi gibi değiller çok nazik çıt kırıldım..