@Savatage üstad öncelikle geçen bakımda Liqui Moly 4200 Toptec 5w30 kullandım, yetkili servisin Castrol'ünden sonra bir tık sessiz çalışma sağladı, performans da iyiydi ancak yine kulak tırmalayıcı şekilde sesli çalışıyordu. 4 litre koydurmuştum, yağ seviyesi çizgilerin tam ortasındaydı ve 11bin km sonunda yağ çubuğunun alt sınıra yaklaştığını farkettim.(aracım euro 6 motor, yağ yakma sorunu yoktu ve aracı çok sakin kullanırım)
Bu nedenle bu bakımda Liqui Moly olmasa da olur diye düşündüm ve Shell denemek istedim.
Shell'in spesifikasyon listesinden gösterdi kullanacağı yağı. Onay konusunun detayını bilemiyorum, siz daha vakıfsınız. Shell'in VW için spesifik bir yağı var mı hal-i hazırda bilmiyorum, kutuda yazan Shell HX8 5w30 ECT C3, VW onaylı bir yağ mı bilmiyorum ancak elinde Liqui Moly Toptec 4200 5w30 da olmasına rağmen VW grubu için bu yağı bir dene memnun kalacaksın dedi ve dediği gibi aracın gidişi çok değişti. (Bakımla beraber bujileri de değiştim) Aracım 2016 1.2 TSI ve şu an 45bin kmde, aracı aldığım 10 bin km'den beri hangi vites olursa olsun gaz kestiğimde frenliyormuş gibi bir durum oluyordu, bujilerle alakalı olmadığına oradan kanaat getiriyorum, bakım ve buji değişiminden sonra araç bariz şekilde daha sessiz. Castrol sonrası Liqui Moly'de bu kadar fark olmamıştı. Gaz kesme durumunda frene basıyormuş hissi de kayboldu, düşük devirde 2. vites homurtuları da yok oldu. Ben şu an için çok memnunum. Yılı geçirmiyorum ve mümkün olduğunca 10 bin km'de bir bakım yapıyorum, memnun kalmadığım bir durum olursa yine Liqui Moly'ye dönerim diye düşündüm.