Dijon Jant/Stepne (Alınık)


Dijon konforsuz mu hocam

16 dover e mi gectiniz
Bülent Abi, siz artık karar aşamasını geçmiş olmanız lazım bence. Size dijon bulmamız lazım acilen. :)

Konforsuz değil 17, ben gayet memnunum. Taze lastik ve sağlıklı yürüyen ile konforsuz olması kulağıma mantıklı gelmiyor.

 

Dijon konforsuz mu hocam

16 dover e mi gectiniz
Hocam Dover'dan Dijon'a, sonra Dijon'dan da Hita'ya geçtim.

Dover'larımda Dunlop vardı, Dijonlarda ise Hankook.

Benim Dunlop'lar yılların etkisi ile biraz sertleşmiş olacak ki ilk başlarda Dijon daha konforlu geldi.

Fakat zaman geçtikçe otomatik olarak en ufak çukurdan bile kaçma isteği geliştirdiğimi fark ettim.

Ben 7 ay boyunca Dijon'ları 38-40 PSI'da kullandım, yol tutuşları çok iyiydi, virajda yatma çok azdı.

34 PSI'a indirdiğimde konforu bir tık iyileşiyordu ama bu sefer de virajda istediğim kadar iyi olmuyordu, yatıyordu.

Bu arada olay sadece konfor değil, asfalt sesi de bariz yükselmişti.

Güzel bir lastik ile 30-32 PSI hava basılırsa eminim çok daha iyi sonuç alınır ama benim hikaye böyle :(  

Kafanızda konforu çok sorun ediyorsanız yakınlardaki Dijon'lu bir arkadaşın arabasını biraz test etmenizde fayda var hocam.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Bülent Abi, siz artık karar aşamasını geçmiş olmanız lazım bence. Size dijon bulmamız lazım acilen. [emoji4]
Konforsuz değil 17, ben gayet memnunum. Taze lastik ve sağlıklı yürüyen ile konforsuz olması kulağıma mantıklı gelmiyor.
Furkancim ara ara bakınıyorum bütçe düşük ( cimrilik den) istedigim gibi cikmiyor


Cok az kullanılmış biri sahibinden de 5.000 yazmış 3500 teklif ettim kabul etmedi sanirim psikolojik rakkamim bu


Temiz olmayan jant yeni 2020 sava lastikli 2.900 tl dedi içime sinmedi jantlar almadim

Sonra hevesim kaçıyor bırakıyorum bakmayı


Arkadas konfor diyince dikkatimi cekti
 
Hocam Dover'dan Dijon'a, sonra Dijon'dan da Hita'ya geçtim.
Dover'larımda Dunlop vardı, Dijonlarda ise Hankook.
Benim Dunlop'lar yılların etkisi ile biraz sertleşmiş olacak ki ilk başlarda Dijon daha konforlu geldi.
Fakat zaman geçtikçe otomatik olarak en ufak çukurdan bile kaçma isteği geliştirdiğimi fark ettim.
Ben 7 ay boyunca Dijon'ları 38-40 PSI'da kullandım, yol tutuşları çok iyiydi, virajda yatma çok azdı.
34 PSI'a indirdiğimde konforu bir tık iyileşiyordu ama bu sefer de virajda istediğim kadar iyi olmuyordu, yatıyordu.
Bu arada olay sadece konfor değil, asfalt sesi de bariz yükselmişti.
Güzel bir lastik ile 30-32 PSI hava basılırsa eminim çok daha iyi sonuç alınır ama benim hikaye böyle [emoji20] 
Kafanızda konforu çok sorun ediyorsanız yakınlardaki Dijon'lu bir arkadaşın arabasını biraz test etmenizde fayda var hocam.
Dover de benim standart on arka 32-32 konfor basinc bu sanirim

Dijon da 32-32 basarsam ayni ya da yakin konforu alirsiniz demek istiyorsunuz sanirim
 
Furkancim ara ara bakınıyorum bütçe düşük ( cimrilik den) istedigim gibi cikmiyor


Cok az kullanılmış biri sahibinden de 5.000 yazmış 3500 teklif ettim kabul etmedi sanirim psikolojik rakkamim bu


Temiz olmayan jant yeni 2020 sava lastikli 2.900 tl dedi içime sinmedi jantlar almadim

Sonra hevesim kaçıyor bırakıyorum bakmayı


Arkadas konfor diyince dikkatimi cekti
Mutlaka istediğiniz gibi bir takım denk gelir abi. 

5bin bence de verilmez. Sıfır takıma verilecek para 4bin benim gözümde. 5-10 bin km yapmış takıma da 3500 civarı verilir. 

 
Dover de benim standart on arka 32-32 konfor basinc bu sanirim

Dijon da 32-32 basarsam ayni ya da yakin konforu alirsiniz demek istiyorsunuz sanirim
Hocam 34 PSI'da virajlardaki yatmayı görünce 32 ya da 30 PSI hiç denemedim.

55 yanaktan 45 yanağa düşünce yanak yüksekliğinden 1 cm kaybediyoruz. Dover'da totalde 11 cm yanak yüksekliği var, buna oranladığımızda %9 gibi bir rakam ortaya çıkıyor. Bu ciddi bir konfor kaybı için yetersiz bir rakam teoride.

Dijon'a 30 ya da 32 PSI hava basarsanız sürtünme katsayısı artacağı için biraz hantallık meydana gelecektir.

Arabanız 1.6 TDI ya da 1.4 TSI ve yukarısı ise bu da sorun olmayacaktır bence. Ama 1.2 TSI ise hantallık hissedilir bence.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Mutlaka istediğiniz gibi bir takım denk gelir abi. 

5bin bence de verilmez. Sıfır takıma verilecek para 4bin benim gözümde. 5-10 bin km yapmış takıma da 3500 civarı verilir. 
Hocam oyle diyorsun da jantlari 500, 550 ve 600 tl ye yani cok uyguna almama ragmen 4. Janti da 600 e bulsam bile ki bulamiyorum (suan en uygun 800 tl) ustune is gorur bir marka hankook pirelli vs sifir lastik aldigimda 4700 e geliyor. Ugrastigim ve bekledigim de cabasi. Dolayisi ile ben bu kadar uyguna bulmama ragmen bu fiyatlara geldiyse 5000 e sifir jant lastik bulan varsa kacirmasin derim. Ben bulsaydim sifir 5000 e kacirmazdim, bir de bu kadar ugrasinca 5300 5400 bandina bile cikabilirdim (sifir arac ustunden sokulecek jant lastik icin olmak kaydi ile)

 
Hocam oyle diyorsun da jantlari 500, 550 ve 600 tl ye yani cok uyguna almama ragmen 4. Janti da 600 e bulsam bile ki bulamiyorum (suan en uygun 800 tl) ustune is gorur bir marka hankook pirelli vs sifir lastik aldigimda 4700 e geliyor. Ugrastigim ve bekledigim de cabasi. Dolayisi ile ben bu kadar uyguna bulmama ragmen bu fiyatlara geldiyse 5000 e sifir jant lastik bulan varsa kacirmasin derim. Ben bulsaydim sifir 5000 e kacirmazdim, bir de bu kadar ugrasinca 5300 5400 bandina bile cikabilirdim (sifir arac ustunden sokulecek jant lastik icin olmak kaydi ile)
Hocam ben en başından beri stepneden takım oluşturmanın maddi olarak avantajlı olmadığını söylüyorum ama -siz miydiniz başkası mıydı hatırlamıyorum- daha uyguna geldiğini söyleyen bir üyemiz vardı.

Takım olarak almak daha avantajlı, forumda örnekleri de mevcut.

 
Hocam ben en başından beri stepneden takım oluşturmanın maddi olarak avantajlı olmadığını söylüyorum ama -siz miydiniz başkası mıydı hatırlamıyorum- daha uyguna geldiğini söyleyen bir üyemiz vardı.

Takım olarak almak daha avantajlı, forumda örnekleri de mevcut.
Daha uygun olacagini ileten baska bir arkadasti ben bu kadar tutacagini bile bile girdim cunku yaklasik 1 aydir takip ediyorum hic kullanilmamis dijon jant lastik takimi satilik gormedim. Internette lastikcilerin sattiklari vardi 5750 tl istiyorlardi, onlarda da guven sorunu yasadim o yuzden boyle bir yola girdim ama yol bitmiyor :)

 
Daha uygun olacagini ileten baska bir arkadasti ben bu kadar tutacagini bile bile girdim cunku yaklasik 1 aydir takip ediyorum hic kullanilmamis dijon jant lastik takimi satilik gormedim. Internette lastikcilerin sattiklari vardi 5750 tl istiyorlardi, onlarda da guven sorunu yasadim o yuzden boyle bir yola girdim ama yol bitmiyor :)
Nasip kısmet hocam, biraz sabır işi bu. Ama insan heves edince de çok beklemek istemiyor, bekleyince heyecanı kaçıyor. Uzun zaman binecekseniz kayıp yaşamış sayılmazsınız, en azından istediğiniz sıfır bir lastiği takma imkanınız olacak.

Ben 16dan 17ye mi, 18e mi geçsem diye düşünürken forumdan dijon denk geldi, taksit imkanı da olunca cazip geldi aldım. 

Şimdilik iyiyiz, belki ilerde 18 jant+yay yapabiliriz. Bakalım... :)

 
Bende 17'ye geçtim 16'dan konfor bi miktar kayip var evet ama kis lastigi ile taktim 17'leri ve yumuşak Michelin alinca konforun kendine gelecegi umidini tasiyorum :)

17 için 38-40 gibi basinclar abarti değil mi 😳 32 Normal deger di sanki? Yumusak bi lastik ve 32 basınç ile konfor 16'yi aratmaz diye umuyorum, ne dersiniz?

Aslinda Michelin yerine neredeyse yari fiyatina ona yakin konfor sunan Sava Intensa UHP 2 var ama Sava'ya guvenemiyorum bi turlu 🤔

 
Bende 17'ye geçtim 16'dan konfor bi miktar kayip var evet ama kis lastigi ile taktim 17'leri ve yumuşak Michelin alinca konforun kendine gelecegi umidini tasiyorum :)

17 için 38-40 gibi basinclar abarti değil mi 😳 32 Normal deger di sanki? Yumusak bi lastik ve 32 basınç ile konfor 16'yi aratmaz diye umuyorum, ne dersiniz?

Aslinda Michelin yerine neredeyse yari fiyatina ona yakin konfor sunan Sava Intensa UHP 2 var ama Sava'ya guvenemiyorum bi turlu 🤔
Hocam 32 PSI'da iyi bir lastik kombinasyonu ile birlikte konfor kaybının hissedilmesinin zor olacağını düşünüyorum. Lastik sesi konusunda ise kararsızım. Her lastik tabanı 2 cm daha büyüyeceği için totalde 8 cm daha taban kazanacaksınız. Bunun ses olarak dönmemesi imkansız.

Ama yol tutuş istendiğinde 34 PSI'ın altına düşmemek lazım. 38 PSI'da virajlarda çok rahat ediyordum araçla. Lastiğin üstüne yatma hissine neredeyse hiç kapılmıyordum.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt