Evet doğru birinde elektronik valf var araç soğukken devirdaim pervanesinin üstüne örtecek şekilde metal örtücü kapak yer alıyor. bu kapak genelde korozyondan dolayı sıkışıp açık ya da kapalı kalabiliyor. Bu yüzden Sistem suyunun 5 yılda bir yenilenmesi gerekiyor.
Firmalar 5 yılda 100 binde ağır bakımın yapılacağını düşünerek + - süreç değişir. Araç az kullanıldığında akışkanlık olmadığından yağ ve soğutma suyu gibi sıvı maddeler zemine yapışabilir + katılaşabilir. Uzun süreçlerden sonra değişim yapılacak ise değişmeden önce çözücü kimyasal atılarak. tamamının akıtılması sağlanır. ( Yağda engine flush gibi. vb.. ürünler.)
Elektrikli olmayan devirdaim da kanat valfi bulunmuyor. Sürekli çalışır araç soğukken bile soğutma sıvısını çevirir bundan dolayı araç geç ısınır. 5 km tam ısınması gerekirken 20 km de ısınır. Motor soğukken çok daha fazla aşınma olacağından ömürden gider.
Size tavsiyem: Ağır bakımda sistem suyunun tamamının akıtılıp %50 G13 + % 50 saf su ılıman iklimde iseniz yeterli olacaktır. Fazla antifriz yararlı olacak diye bir durum yok akışkanlık için belirli bir oranda suda olması gerekir. Tamamı antifriz atarsanız 3 sene sonra çamur gibi olacaktır. ( Lastik hortumlar antifrizi sevmez bir önceki aracımda bunu çok yaşadım.)
+ Orjinal devirdaim alın motorun geç ısınması demek kaloriferin geç ısınması demektir. + Fazla yakması - Yıpranması vs..
Ağır bakıma girmeden antifrize atılan kimyasallar var. ( Radyatör açıcı.) onlardan atıp 3/5 saat kullanırsanız. Sonrasında serviste tüm sistem suyunu yeniletin bakım aşamasında bu sayede sistemde oluşan korozyon gider. kışın petekler hızlı ısınır.
( Kronik petek sorunu için önlem almış olursunuz.)
Bunları kendi aracı gibi yapacak işleri yoğun olmayan işinden bıkmamış birini bulun..
Triger kayışı önemli Contiental ya da orjinal kullanmanı tavsiye ederim. Fazladan 20/30 ödersin ama kaliteli olur.
Yağ castrol Profesional 1 litre olarak satılıyor pahalıya gelir. 6 kutu almak.
LMoly top tec 4200 5 litre çok kaliteli bir yağ 130 derecelere çıkan yağ sıcaklığı 115 leri geçmedi.