Golf’e Seat leon fr yayi takmak


@Balistique a3 gayet hoş olmuş. Bence bu işlemler mantıklı ön arka eşit görünüyor. Leon FR yayları alıp takmak gayet mantıklı

 

Peki bide şu açı dan baksak,

Leon Fr lar  1150 kg civarında.

Bizim golf 7 ler (manuel 1.2tsi) 1210 kg dan başlayıp  1300 kg ya kadar gidiyor ( DSG /1,6 dizel) 

1150 kg  bir aracın yaylarini yaklaşık 100- 150 kg daha ağır bir araca takmak kısa/uzun vadede ne kadar sağlıklı yada bu durumda amortisörlere ve yaylara  normalinden daha fazla yük bineceği için ne kadar dayanabilirler ?  Otobanda yapılacak ani bir manevrada ne kadar guvenli tepki verirler?

Screenshot_2020-07-26-00-04-25-201_com.google.android.apps.docs.jpg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
1150+ 4 kişi kapasitesiyle beraber toplamda 1600 kg civarına kadar sıkıntısız taşıma olanağı sunar. Hal böyleyken golf aracına bu yayı takan kişiler ağır taşımacılık veya full+full insan taşımacılığı yapmasa iyi olabilir. 
 

İşin birde şu kısmı var. 2 tona kadar aslında sıkıntı yaşanmayacağını düşünüyorum. Yayların esneme katsayıları ve değişkenlik oranları özellikle fabrika tarafından test edilmiştir. Buda güven ortamı yaratıyor. Klasik bir yay takma serüveninden daha güvenli bir işlem olacağı kanaatindeyim...@barracuda 

 
@farukal  tabi azami 1600 kg ya kadar taşır fr yaylarida  ama golfte takılı iken yaylara binen sabit yük beklenenden daha fazla olacağından  baklalarin arası  fabrikanın hesaplandığında daha kısa olacak ,esneme durumunda amortisörlerle yaylar araci yukarı itmekte zorlanacağı için kalabalık ve yüklü binilen  tatil yollarında daha dikkatli olmak lazım. 

 
@barracuda ben her durumda sorun cikaracagini sanmiyorum. 5 cm basan var aracini eibach ile amortisorlerin esneme ve itme gucu zaten kisitlaniyor. Yaylarin esneme payinin dusuk olmasi amortisordeki ani tepkileri zaten direk amortisore yukluyor. Sizin dusundugunuz o extrem durumlarda spor hangi yay olursa olsun sert cukur vs araca yada en iyi ihtimalle janti yada lastigi yaracaktir.

 
@GkM_2015  bahsettiginiz spor yaylar zaten  aracın kilosuna göre üretiliyor ve 5 cm yaylar kesinlikle standart amortisörlerle kullanılmaz..  uygun sert amortisörlerle kullanıldığında  aracı düşürsede baklalarin aralığı belli oranda kalıyor...   benim anlatmak istediğim farklı ,  sabit 100 kg a  dayanacak bir yaya devamlı 125 kg uygularsak daha çabuk yorulup çökecektir, 

 
@GkM_2015  bahsettiginiz spor yaylar zaten  aracın kilosuna göre üretiliyor ve 5 cm yaylar kesinlikle standart amortisörlerle kullanılmaz..  uygun sert amortisörlerle kullanıldığında  aracı düşürsede baklalarin aralığı belli oranda kalıyor...   benim anlatmak istediğim farklı ,  sabit 100 kg a  dayanacak bir yaya devamlı 125 kg uygularsak daha çabuk yorulup çökecektir, 
Fabrika üretimi parçalar yazilanin üstünde mukavemete sahiptir. Bakla araliklari fabrikasyon yaylarda dahi aynı oranda değil ve yay kalınlığı / streside farklıdır. Golflere takılan oem mubea yaylarda dahi bu farklılık var. Aftermarket spor yaylardan bahsetmiyorum bile.  

İddianiz eksik kalıyor şöyleki ; 100 kg fazlalık ortalama 1 yolcuya esit. Yani aracını şoför hariç yolcu ile kullananlar mantıken bahsettiğiniz bu sıkıntıları yaşayabilir. Ayrıca o fazlalık olan 100 kg tek noktadan değil 4 noktandan o baskıyı karşılıyor. Bunlar çok küçük rakamlar. Sorun çıkma yüzdesi OEM yaylarda yaşanacak yuzdeden fazla değildir bana göre. 

Maksimum taşıma ağırlığı 1600 kg yazan aracın limiti en az yüzde 10 fazladır.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@barracuda yabi tepkinizi anlamadim. Burda vw nin muhendisi pozisyonunda calisan birisi degilim. Sizin kadar bilgi sahibiyim. Tecrubelerimle yorum yapiyorum. Cok iyi fizikcide degilim oturup hesaplayamam belkide pisikolojik olarak boyle dusunuyorum. Sizin gibi bizde fikrimizi beyan ediyoruz. Net bir kaliba sigdiracak kadar bilgim yok o sebeple kesin birseyde soylemiyorum. Sizin dusunceleriniz daha dogru olabilir. 

 
@GkM_2015  yok yok bende sizin gibi düşüncemi söylüyorum tepki yok yani 👍, güzel   güzel konuyu aramızda yorumluyoruz😀 bugün başka arkadaşlardan da görüşler gelir belki .

 
Fabrika üretimi parçalar yazilanin üstünde mukavemete sahiptir. Bakla araliklari fabrikasyon yaylarda dahi aynı oranda değil ve yay kalınlığı / streside farklıdır. Golflere takılan oem mubea yaylarda dahi bu farklılık var. Aftermarket spor yaylardan bahsetmiyorum bile.  

İddianiz eksik kalıyor şöyleki ; 100 kg fazlalık ortalama 1 yolcuya esit. Yani aracını şoför hariç yolcu ile kullananlar mantıken bahsettiğiniz bu sıkıntıları yaşayabilir. Ayrıca o fazlalık olan 100 kg tek noktadan değil 4 noktandan o baskıyı karşılıyor. Bunlar çok küçük rakamlar. Sorun çıkma yüzdesi OEM yaylarda yaşanacak yuzdeden fazla değildir bana göre. 

Maksimum taşıma ağırlığı 1600 kg yazan aracın limiti en az yüzde 10 fazladır.
Çok doğru bir yorum olmuş. Zaten yürüyen parçalar ekstrem olaylarla test ediliyor. Bahsedilen ağırlıklar fazladan araçta sürekli 1 kişi oturuyor gibi düşünülebilir ki buda tölere edilebilecek bir sayı...

 
Vw ilk defa bir janta isim vermemis sanirim, ben oturdugumuz ilce olan “Avanos” adini koydum :D  . Forged, 8.2 kg , 7.5j , et29 B9 Audi a5 janti. Ben kislik jant lastik takimi yapmak icin aldim. Parca kodu: 8w0601025ae

BCE7EB4C-9638-4871-9AE0-22E68295984F.jpeg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Eibach'ların orijinal olduğuna emin misiniz? 1 Yıldır 17 Jant 45 yanak (Michelin PS4 - XL yanak olduğu için ekstra sert) ile 30-35'lik Eibach Pro-Kit kullanıyorum, daha önceki standart yay 205/55/16 (Nokian eLine 2) lastik konfigürasyonuna göre az bir sertlik geldi ama kesinlikle rahatsız edici değil, aksine süspansiyon toklaştı. Yol tutuşu ve fren mesafesi zaten çok belirgin şekilde iyileşti.

Bu değişim açıkçası benim gibi konfor düşkünü birini bile rahatsız etmedi.

Yayları ikinci el aldıysanız ürünün sahte olma ihtimalini de düşünün, piyasada bolca çakması olan bir marka. Eibach diğer yaygın markalar içinde en yumuşak olanı diye bilinir. 18 jantın da bir miktar etkisi olsada yay ve lastik konforda büyük fark yaratıyor.

 

Geri
Üst Alt