@Balistique a3 gayet hoş olmuş. Bence bu işlemler mantıklı ön arka eşit görünüyor. Leon FR yayları alıp takmak gayet mantıklı
Fabrika üretimi parçalar yazilanin üstünde mukavemete sahiptir. Bakla araliklari fabrikasyon yaylarda dahi aynı oranda değil ve yay kalınlığı / streside farklıdır. Golflere takılan oem mubea yaylarda dahi bu farklılık var. Aftermarket spor yaylardan bahsetmiyorum bile.@GkM_2015 bahsettiginiz spor yaylar zaten aracın kilosuna göre üretiliyor ve 5 cm yaylar kesinlikle standart amortisörlerle kullanılmaz.. uygun sert amortisörlerle kullanıldığında aracı düşürsede baklalarin aralığı belli oranda kalıyor... benim anlatmak istediğim farklı , sabit 100 kg a dayanacak bir yaya devamlı 125 kg uygularsak daha çabuk yorulup çökecektir,
Çok doğru bir yorum olmuş. Zaten yürüyen parçalar ekstrem olaylarla test ediliyor. Bahsedilen ağırlıklar fazladan araçta sürekli 1 kişi oturuyor gibi düşünülebilir ki buda tölere edilebilecek bir sayı...Fabrika üretimi parçalar yazilanin üstünde mukavemete sahiptir. Bakla araliklari fabrikasyon yaylarda dahi aynı oranda değil ve yay kalınlığı / streside farklıdır. Golflere takılan oem mubea yaylarda dahi bu farklılık var. Aftermarket spor yaylardan bahsetmiyorum bile.
İddianiz eksik kalıyor şöyleki ; 100 kg fazlalık ortalama 1 yolcuya esit. Yani aracını şoför hariç yolcu ile kullananlar mantıken bahsettiğiniz bu sıkıntıları yaşayabilir. Ayrıca o fazlalık olan 100 kg tek noktadan değil 4 noktandan o baskıyı karşılıyor. Bunlar çok küçük rakamlar. Sorun çıkma yüzdesi OEM yaylarda yaşanacak yuzdeden fazla değildir bana göre.
Maksimum taşıma ağırlığı 1600 kg yazan aracın limiti en az yüzde 10 fazladır.