Lastik seçiminde lastik desenlerinin sürüşe etkisi


ogzogz

Paylaşımcı Üye
 
Katılım
2 Mar 2017
Mesajlar
4,544
Tepkime puanı
5,982
İsim
Ogz
Lastik yapısının sürüşe etkisi ile ilgili gözlemlerim doğrultusunda..

Lastik alırken (1.6 tdi 205 55 r16 için) hazırladığım, lastik desenlerinin de göründüğü resmi paylaşıyorum.

Lastikler_1-01.jpeg

Konfor ve sessizlik arayışında mutlaka lastik hamurunun önemi büyük.

Ancak bir diğer etken de lastik desenleri. 

Tercih ettiğim ve (2 seneden fazladır) kullanmakta olduğum Michelin Primacy 4'ün lastik desenine baktığınızda, diğer lastiklerde olan lastiği çevreleyen bütün parçalardan olmadığını görürsünüz. Bu da lastik tabanında lastiğin, aradaki boşluklar ile esnemesine müsaade eder. Tıpkı piyano tuşlarının birbiri ile bağımsız olduğu gibi düşününce, taşlı ve sathi asfaltta yol hissini minimuma indirir.

Lastik çevreleyen birleşik parça yok olduğundan hafif salınım hissettiren bir lastiktir. Bu da konforu sağlamaktadır.






Videoda görüldüğü gibi salınım olduğundan ani manevralarda geç kalmış gibi görünüyor. Ancak  fren konusunda, kayma konusunda sorun yoktur. Salınıma da kısa sürede alışıyorsunuz.

Araca takılan spor yaylar bozuk yollarda zıplama hissi verir. Standart yaylarda ise sönümleme fazla olduğundan spor yaya göre konforludur. Primacy 4'ü standart yaya, diğerlerini de (lastik deseni bakımından) spor yaya benzetebiliriz.

Sakin kullanırım, lastik sessiz olsun, fren iyi olsun, konforlu olsun derseniz şiddetle tavsiyemdir. Bu demek olmuyor ki diğer lastikler kötü.

Arada sert kullanırım ve makasa girerim derseniz( ki tavsiye etmemekle birlikte) Pilot sport ya da  başka lastiklere göz atmanızda fayda var.

Bu sadece benim yorumum ve tespitimdir.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@ogzogz  deminde aynı konu bandıda bir konuya yazdım ben ses konusunda müzdariptim uzun araştırmalar sonucu nokian powerproff aldım ve mükemmel memnunum bir incele derim.

 
Bende Primacy 4 kullanıyorum ama sanki PC6 da iyi gibi arada kalsam yine Primacy 4 seçerdim firma olarak Michelin çok köklü lastik sektöründe Bridgestone dan sonra geliyor diye biliyorum.

 
@ogzogz Bridgestone hariç ok
@Franquaz ok

@ogzogz  deminde aynı konu bandıda bir konuya yazdım ben ses konusunda müzdariptim uzun araştırmalar sonucu nokian powerproff aldım ve mükemmel memnunum bir incele derim.
@kdr lastik ihtiyacım yok. Yeterince ayrıntılı konu yazdığımı düşünüyorum. Herkes kendi kullandığı lastik ile ilgili yorum yapabilir. 1 ay önce aldığın lastiği, 2 sene sonra da aynı memnuniyetle binersen sorun yok demektir. Ayrıca bahsedilen lastik 205 55 r16 için üretilmiyor.

Bende Primacy 4 kullanıyorum ama sanki PC6 da iyi gibi arada kalsam yine Primacy 4 seçerdim firma olarak Michelin çok köklü lastik sektöründe Bridgestone dan sonra geliyor diye biliyorum.
@Kingslayer her lastik kendince iyidir. Lastik seçiminde lastiğin iyiliği,  lastikten ne beklediğinizle alakalıdır. Konfor, dayanıklılık, sessizlik ve fren mesafesi  olarak benim Primacy 4'ten kendi kullanım tarzımda herhangi bir memnuniyetsizliğim yok.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@ogzogz Nokian a bende şans vermen taraftarıyım ama Antalya hava şartları Nokian & Michelin ( Michelin bizim Antalya sıcağında olmuyor 3 kere tecrübem var) Nokian ı bilmiyorum ama Michelin olmuyor.

Ben Good year EAGLE F1 Assymetric 5 aldım, memnunum, göz atmanı tavsiye ederim.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@ogzogz Nokian a bende şans vermen taraftarıyım ama Antalya hava şartları Nokian & Michelin ( Michelin bizim Antalya sıcağında olmuyor 3 kere tecrübem var) Nokian ı bilmiyorum ama Michelin olmuyor.

Ben Good year EAGLE F1 Assymetric 5 aldım, memnunum, göz atmanı tavsiye ederim.
Eyvallah.

Pek anlaşılmamış konu. Konu başlığını değiştirdim. Galiba okunmadan cevap veriliyor. Lastik ihtiyacım yok. Lastik desenlerinin sürüşe etkisi ile ilgili tecrübemi paylaşmak istediğim. Faydalanmak isteyen faydalanır.

 
(Golf için tavsiye edilen ebatlar dışında) 215 45 r17 için Michelin Pilot Sport 4 ve Continental Premium Contact 6 arasındaki yanal sertliği gösteren (kurbanlık seçer gibi ) video..



 
@ogzogz merhaba, 

Değerli paylaşımınız için teşekkürler. Bende şu an araç üstünde gelen hankook var. İlk zamanlar rahatsız oluyordum. Zamanla alıştım sanırım. Ama değiştirirsem tercihim primacy 4 olur. Yanlız sadece benim mi başıma geliyor bilmiyorum ama. Michelin de yüzüm hiç gülmedi ya bombe yaptı ya çivi girdi öylede bir şanssızlık var. 

 
@Musdi eyvallah, benim de fabrikadan gelen hankook prime 2 vardı. Daha önce de yazmıştım başka bir konuda, golf için ventus prime 2 en ortalama lastiktir diye.  Son golf 8 testlerinde resimlerde gördüğüm kadarıyla ventus prime 2 kullanılmaktaydı. Prime 2 ile Primacy 4 karşılaşınca, daha çok sportif kullanılıyorsa prime 2, sakin kullanım ve daha fazla konfor için primacy 4 olarak değerlendirebiliriz.

Primacy 4'ü sakin kullandığım için ve konfor artsın düşüncesiyle tercihim oldu. 

Talihsizlik konusunda da oluyor maalesef. Daha dikkatli kullanmak lazım yumuşak hamurlu bi lastik olduğu için. Civi vida vs. maalesef girmeyen lastik yok. Şanssızlık olmuş. 

Umarım sorunsuz kazasız belasız keyifli sürüşleriniz olur.

 
[mention=3244]ogzogz[/mention] Nokian a bende şans vermen taraftarıyım ama Antalya hava şartları Nokian & Michelin ( Michelin bizim Antalya sıcağında olmuyor 3 kere tecrübem var) Nokian ı bilmiyorum ama Michelin olmuyor.
 
Ben Good year EAGLE F1 Assymetric 5 aldım, memnunum, göz atmanı tavsiye ederim.
Hocam xl mı? Ben de sanırım asy5 alacağım. Tabsiye ediliyor bakalım.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
(Golf için tavsiye edilen ebatlar dışında) 215 45 r17 için Michelin Pilot Sport 4 ve Continental Premium Contact 6 arasındaki yanal sertliği gösteren (kurbanlık seçer gibi ) video..
 
Hocam yanal sertlik lastik tercihi ile alakalı marka ile değil, birinde normal kullanılırken diğerinde lastik formu XL . Yani yanal desteği artırılmış. İki markanın da xl değerlere sahip lastiğini incelemek daha adil olırdu sanki.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Hocam yanal sertlik lastik tercihi ile alakalı marka ile değil, birinde normal kullanılırken diğerinde lastik formu XL . Yani yanal desteği artırılmış. İki markanın da xl değerlere sahip lastiğini incelemek daha adil olırdu sanki.
Haklısınız. Michelin'nin yazıları altta kalmış, gözükmüyor.

Ancak videonun açıklamasındaki kısmı çevirince:

"Duvar sertliği Michelin vs Conti.  Her iki lastik de 300 km / saat'e (Y) kadar hızlanmış takviyeli XL versiyonunda.  Boyut 215 / 45R17." yazmakta  

Sonuç adil.

(Videodaki kişinin yaptığı kuvvet tartışılır)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:


Geri
Üst Alt