Lastik seçiminde lastik desenlerinin sürüşe etkisi


@Nfk Nevzat hocam, T005 i Bridgestone bölge md arkadaşım olduğu halde ben hiç dikkate almadım doğrusu.

Ben daha önce de dediğim gibi Good-Year ve Michelin arasında kalmıştım.

Alacağınız lastiğin markasının yanı sıra modeli, ölçüsü ve diğer özellikleri de önemli.

Maşallah forumda sadece ölçü konuşuluyor oysa fren ve konfora direk etki edenler lastiğin yapının yanında özellikleridir. Yük ve Hız endeksi çok önemli. (88T-88H-91H-91V-91W-91Y-94W-98Y)

 

@Terms  Ahmet Hocam birçok kişi birçok lastik deneyimleyip ona göre yorum yapabiliyor.

Bu da sadece kullandığı deneyimlediği lastik sonucunda birşeyler yazılıyor.

Açıkçası genel olarak primacy 4 ile ilgili olarak kullandığım ebatı göz önünde bulundurarak, birçok araştırma yaparak ve beklentimi de karşıladığı için yani sessiz konforlu ve kabul edilen ve etiketlendirilmiş ideal olan fren mesefesinde duracağı sebebiyle tercih edilebileceğini ve konforu sağlayan durumun hamur ile beraber lastik deseni ile desteklediğini göstermek için ekledim.

Ekli dosyayı görüntüle 48356

Bu amaçla Michelin Primacy 4  225/45 R17 91V aldım.
Aslına bakarsanız yukarıdaki alıntı yaptığınız kısım ile video aynı yorum içinde.  

On 17.07.2020 at 1:02 PM, ogzogz yazdı:

Lastik yapısının sürüşe etkisi ile ilgili gözlemlerim doğrultusunda..

Lastik alırken (1.6 tdi 205 55 r16 için) hazırladığım, lastik desenlerinin de göründüğü resmi paylaşıyorum.

Ekli dosyayı görüntüle 35669

Konfor ve sessizlik arayışında mutlaka lastik hamurunun önemi büyük.

Ancak bir diğer etken de lastik desenleri. 

Tercih ettiğim ve (2 seneden fazladır) kullanmakta olduğum Michelin Primacy 4'ün lastik desenine baktığınızda, diğer lastiklerde olan lastiği çevreleyen bütün parçalardan olmadığını görürsünüz. Bu da lastik tabanında lastiğin, aradaki boşluklar ile esnemesine müsaade eder. Tıpkı piyano tuşlarının birbiri ile bağımsız olduğu gibi düşününce, taşlı ve sathi asfaltta yol hissini minimuma indirir.

Lastik çevreleyen birleşik parça yok olduğundan hafif salınım hissettiren bir lastiktir. Bu da konforu sağlamaktadır.

Şunu da unutmayın. Her lastik üretildiği sürece çeşitli firmalar tarafında belirli testlere alıyorlar.

Bunları lastik ebatına göre kategorilere ayırıp yapıyorlar.

Aynı marka model lastik geçtiğimiz sene 5 oluyor bir önceki sene 1 oluyor bu sene listede yok.

Sadece fikir vermesi açısından paylaşmak istedim.

 
@ogzogz Oğuz hocam detaylı açıklamalar için teşekkür ederim.

Artık aldım araç bende kalırsa 4 yıl kulllanacağım yapacak birşeyde yok (y)

 
Su Pirelli P7 cinturato dan kurtulmam lazim sirf ses icin

Lastikler yeni 2019-2020 uretim ilan koydum bakalim kismet

Sonra bakacagim Ömrü kisa olsun konforlu olsun yeter bana performansli kullanmıyorum 110 kmciyim ben

 
Araç fabrikadan t005 91y ile geldi. Fakat Türkiyede ki satış ilanlarını incelediğimde aynı yük ve hız endeksinde satılanı yok. Ayrıca lastiğin üzerinde AO(audi orijinal ekipmanıdır) logosu bulunuyor. Bu yüzden Türkiyede satılanla araç üzerinde gelende kalite farkı olabileceğini düşünüyorum. Daha  önce aynı araçta sadece pirelli sottozero 2 94w xl kışlık lastik kullandım. Onun yanında daha yumuşak ve biraz daha sessiz gibi geldi. Ama yine de bana yol uğultusu biraz fazla geldi. Genel olarak memnunum. Daha lastik 1 yaşında ve 5 bin km civarında yol yaptım. 

 
@Nfk Nevzat hocam, T005 i Bridgestone bölge md arkadaşım olduğu halde ben hiç dikkate almadım doğrusu.

Ben daha önce de dediğim gibi Good-Year ve Michelin arasında kalmıştım.

Alacağınız lastiğin markasının yanı sıra modeli, ölçüsü ve diğer özellikleri de önemli.

Maşallah forumda sadece ölçü konuşuluyor oysa fren ve konfora direk etki edenler lastiğin yapının yanında özellikleridir. Yük ve Hız endeksi çok önemli. (88T-88H-91H-91V-91W-91Y-94W-98Y)
@Termshocam yük ve hız endekslerinin anlamlarını biliyorum. Onda problem yok. Araştırma yaparken zaten hız ve yük endeksi  aynı olan lastiklere bakıyorum, bakmasına da biliyorsun bu lastik işleri çok kafa yoruyor işten azcık da olsa anlayan kullanıcı için. Aslına bakarsan t005 ile cpc6 arasında hepi topu lastik başı 100 TL oynar. Ben parasında da değilim. Yıllık 10.000 km beni 4-5 yıl götürsün. Ortalama bi kullanıcıyım. Ama anlık performanslı kullanımda da virajlarda,yağışta vs. donu doldurtmasın :D

cpc6 da karar kıldım ama işte insan aklı karıştırıyor bi şekilde. 

 
@Nfk Konforda olsun diyorsanız 91 den büyük V den sonraki harf olmasın.

 
@Nfk Konforda olsun diyorsanız 91 den büyük V den sonraki harf olmasın.
Önceliğim yol tutuş ve uzun ömür hocam. (yıl olarak) rüştünü ispat etmiş cpc6 alıp geçicem muhtemelen çok büyük bi sürpriz olmazsa. araştırma yaptıkça kafa çorba oluyor  :/

 
@Nfk Uzun ömür deyince LASSA nın eline hiçbiri su dökemez hocam.

 
@Terms onda da yol tutuş ve fren mesafesi cpc6 kadar iyi değildir hocam. hiç bakmadım bu arada Lassa'ya.

 
Sakin kullanırım, lastik sessiz olsun, fren iyi olsun, konforlu olsun derseniz şiddetle tavsiyemdir. Bu demek olmuyor ki diğer lastikler kötü.
Oğuz hocam.

Michelin Primacy 4 225/45 R17 91V(S1/S2 si falan yok)
Alalı henüz 27 gün oldu ve bu lastiklerle 350-400Km civarında yol yaptım. Arada bir yaylaya gittim geldim.

Bugün aracı yıkamaya götürdüm ama ondan önce şehir içinde yaşıma hiç yakışmayacak şekilde kullandım aracı lastikler nasıl bir göreyim diye sağdan geçmeler makaslar vs hak getire yani.

Lastik benim olurumu almış bulunmakta 4*35psi ile en ufak bir tedirginlik hissetmedim, üstelik lastiklerden gelen yol sürtünme sesi de yok denecek kadar az dı.

İnşallah hep böyle devam eder.

Harbi Konfor lastiği imiş. Sağolasın fikirler için. (y)

 
Oğuz hocam.

Michelin Primacy 4 225/45 R17 91V(S1/S2 si falan yok)
Alalı henüz 27 gün oldu ve bu lastiklerle 350-400Km civarında yol yaptım. Arada bir yaylaya gittim geldim.

Bugün aracı yıkamaya götürdüm ama ondan önce şehir içinde yaşıma hiç yakışmayacak şekilde kullandım aracı lastikler nasıl bir göreyim diye sağdan geçmeler makaslar vs hak getire yani.

Lastik benim olurumu almış bulunmakta 4*35psi ile en ufak bir tedirginlik hissetmedim, üstelik lastiklerden gelen yol sürtünme sesi de yok denecek kadar az dı.

İnşallah hep böyle devam eder.

Harbi Konfor lastiği imiş. Sağolasın fikirler için. (y)
@Terms Ahmet Hocam beğendiğinize  ve edindiğim izlenimle uyuşmasına sevindim.

Primacy 4'ü alalı 3 yıl oldu ve yaklaşık 25bin kilometredir kullanıyorum. Kendi kullanımım ile beklentim doğrultusunda halen iyi olduğunu düşünüyorum.

Güle güle kullanın. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
2 gün önce 5 yılını dolduran Continental 205/55 R16 91V ContiEcoContact 5 lastiklerimi ContiEcoContact 6 ile değiştirdim memnunum tanesi 550 tl şuanda indirimde

 
@Terms Ahmet Hocam beğendiğinize  ve edindiğim izlenimle uyuşmasına sevindim.

Primacy 4'ü alalı 3 yıl oldu ve yaklaşık 25bin kilometredir kullanıyorum. Kendi kullanımım ile beklentim doğrultusunda halen iyi olduğunu düşünüyorum.

Güle güle kullanın. 
Ben de Good-Year Eagle F1 Assymetric 3 225/45 R17 91Y den Micheline Primacy4 225/45 R17 91ye geçince Golfümüzü şayet sportif kullanmıyorsak kesinlikle performans lastiği ile kullanmamalıyız bunu anladım.

 

Bu hafta sonu conti premiumcontact 6 alacağım. (225/45/r17) yalnız son zamanlar nerede bi araştırma yapsam karşıma hep t005 çıkıyor.  Kafam karışmasın diye son kararı vermiştim halbuki. Hafta sonuna kadar bu t005 kafamı oldukça yoracak gibi @Terms hocam. 
bu lastikten kullanan var mıdır ??? 
Bugün cpc6 lastikleri aldım. Fikir olması açısından 800x4 3200 TL ye geldi.
 

Allah kimsenin tekerine taş değdirmesin. :sofor:

Haa bir de kimseye de bridgestone t001 (namı değer tuğla) ile eziyet çektirmesin.  :)

 
@Terms Ahmet Hocam beğendiğinize ve edindiğim izlenimle uyuşmasına sevindim.

Primacy 4'ü alalı 3 yıl oldu ve yaklaşık 25bin kilometredir kullanıyorum. Kendi kullanımım ile beklentim doğrultusunda halen iyi olduğunu düşünüyorum.

Güle güle kullanın.
Hocam merhaba. Lastikleri hala kullnıyor musunuz? Halen daha sessizlik ve konforunu koruyor mu? Ben de lastik araştırma aşamasındayım ama sessizlik ve konfor arıyorum. Bu kriterler doğrultusunda tavsiye eder misiniz?
 

Geri
Üst Alt