Aracın KM'sini MIB ekranından düşürme. Kodlamasız


km düşürmek o kadar kolay ki, maalesef ahlaksız insanlar bunu sırf maddi çıkar için korkmadan yapıyorlar. piyasada satılan Obdstar X300M cihazıyla çoğu markanın km'si düşürülebiliyor ve hiç bir şekilde tespit edilemiyor.

https://www.sahibinden.com/ilan/ikinci-el-ve-sifir-alisveris-teknik-elektronik-test-olcum-cihazi-obdstar-x300m-705760854/detay

internetten daha ucuza alınabiliyor. buna ancak otomobil üreticileri dur diyebilir. km düşürülmesini engellemek için çok daha komplike bir yöntem oluşturmak zorundalar. yoksa bizim gibi 3.dünya ülkelerindeki ahlaksızlar bu cihazla istedikleri aracın km'sini düşürürler.

https://www.obdexpress.co.uk/wholesale/obdstar-x300m-odometer-adjust-obdii.html?gclid=Cj0KCQjwpNr4BRDYARIsAADIx9wCmv-B3BwCZxMawrudpBwvklPftpW789_36kHpD6UAPJoWBiVcndMaAnx3EALw_wcB

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

genelde filo araçlarının 3 yılı dolmak üzereyken km'leri düşürüp piyasaya sürüyorlar. güvenilir bir insandan almadığınız sürece, 2.el aracın km'sine kesinlikle güvenmeyin. bunu tespit etmek çok ama çok zor. ancak km'yi düşüren önceki muayene bilgisindeki km değerini bilmeden düşürmüş ise ancak o zaman anlayabilirsiniz. bu şekilde satılık bir golf'ü yakalamıştım.

 
bu da başka bir cihaz. Diag Prog 4. daha pahalı bir cihaz. web sayfasının altında da uyarı metni yazmışlar. kısaca diyorlar ki bu km düşürme işlemini sadece tamirat onarım amaçlı yapınız. aksi halde cezai yaptırımla karşılabilirsiniz. mesela polonyada 3 aydan 5 yıla kadar hapis cezası varmış.

https://www.diagprog4.com/prices

IN CASE OF PROGRAMMING MILEAGE OR HOURS OF OPERATION, THE SOFTWARE MAY BE USED SOLELY FOR REPAIR-RELATED PURPOSES. HOWEVER, IN SOME COUNTRIES ANY CHANGES TO ODOMETER (CLOCK) READING OR TAMPERING WITH THE MILEAGE ACCURACY SHALL BE FORBIDDEN UNDER PENALTY.
PURSUANT TO ART. 306a OF THE POLISH PENAL CODE, WHOEVER ALTERS ODOMETERS OF MOTOR VEHICLES OR TAMPERS WITH THE MILEAGE ACCURACY SHALL BE SUBJECT TO THE PENALTY OF DEPRIVATION OF LIBERTY FROM 3 MONTHS UP TO 5 YEARS. WHOEVER COMMISSIONS A THIRD PARTY TO PERFORM THE ABOVE-MENTIONED ACT SHALL BE SUBJECT TO THE SAME PENALTY.

 
şimdi piyasada bu km cihazları rahatlıkla temin edilebilirken, bizim uyanık (!) galericilerin al-satçıların, filocuların bu cihazdan bihaber olduklarını düşünmüyorsunuzdur umarım. :D  

 
İyi hoşta, km düşünrmenin "Sadece tamir amaçlı kullanın"  ile pek alakası yok gibi, Aracın kilometresinin araçta oluşacak herhangi bir arızayla alakası olacağını zannetmiyorum. Cihazı satan kişi sırf "ben uyardım"demek için yazmış gibi

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Recep Gül tabiki öyle adam kendisini hukuken koruma altına almak için bu açıklamayı yazmış. bizde de km düşürme olaylarına en az 2 yıl hapis cezası gelmesi lazım. hem de af'sız kemiksiz 2 yıl hapis. bu cihaz varken km düşürmek adamın vicdanına kalıyor. Allah hepimizi iyi insanlarla karşılaştırsın.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Recep Bey ben az önce üye oldum.Mesajınızı görünce ben nereye geldim diye korkmuşken arkadaşların maili ile yüreğime su serpildi. :)  Anahtarsız araç nasıl açılır ve çalıştırılır videosu da vardır burada dedim içimden. :)   Aracın digital hız göstergesi de mph mi oluyor böyle olunca?

 
şimdi piyasada bu km cihazları rahatlıkla temin edilebilirken, bizim uyanık (!) galericilerin al-satçıların, filocuların bu cihazdan bihaber olduklarını düşünmüyorsunuzdur umarım. :D  
Yurtdışında bunun cezası varken ülkemizde düşürülmüş km araç satın aldığında şikayet etsen minimum 1-2 yıl kafadan dava sonucunu bekliyorsun vs vs derken sahtekarların yaptığı yanına kalıyor. İstanbul ve Ankara'da adı çıkan malum galerici siteleri incelenmesi gerekirken halen daha 2.el yönetmeliği 2000'li yıllardaki maddelerle yürütülüyor. Uyku halindeyiz ülkecek.

 
beyaz  (kırmızı şirketi aracı neden olmasın ? o da ayrı konu )

clio 

megane 

golf comfort / midline 

2,5 yaşında araçlar mesela ? 

öğretmenden imamdan papazdan doktordan / maden işçisinden 

istedikleri kadar meslek/ zanaat yazsınlar bunlar hikaye ayrıntılar .  meslekle insan olunmuyor TR de 

eğer bir araç alacaksam  ve bu araç 2. sahibinde ise 

marka / şasi no üzerinden  tanıdık sigortacımdan ilk ruhsat sahibine ait  soruşturma yapmak farz artık   

plaka üzerinden yapamayız  doğal olarak  ! 

mesela 34 plaka bir filo şirket aracı sözde düz vatandaşa satılıyorsa , bu düz vatandaş illaki yeni noter tescilinde  plaka değişikliği istiyor .araç oluyor  ısparta plaka memurdan 

olayı nereye bağlıycam ? 

elinizin altında dost ahbap bir sigortacı varsa ,   bu aracın şasi  no su üzerinden kasko veya trafik sigorta geçmişinde ...........xxxxxxxxx  tic. Ltd. şti üzerine sigorta kayıtları varsa zaten kayıtlarda çıkıveriyor filo şirket aracı olduğu

evet varmı dır 

2. el araç alırken ,  bu şekilde ilk sahip sorgulaması yapan ? hiç zannetmiyorum. 

yukarıda 1 üye filo araçlarında km düşürme relaxlığından bahsetmiş ,  buna sonuna kadar katılıyorum .  40 tane clio mesela ? yavv şirket /yetkili servis hatır işlerini burda analiz etmek yersiz ama , sonuçta ben şüphe duyarım . 

+ bir şirket filo aracının kaç elden kullanıldığı , hangi çukurlara düşüp çıktığı , ver gazı motorun anasını ağlat hikayeleri cabası . 

bu nedenle ilk sahibinden olayı  her zaman 3-0 galip başlatır muadil ilanlara göre  satışta (bana göre) 

yazdık işte .  önlem alana ???? 

yoksa tarcanlar gibi ....  deprem olduktan sonra , kolonlarda deniz kumu kullanmışlar , kirişlere akvaryum taşı karıştırmışlar , km yi mile   metreyi arşına , metrekareyi hektara çevirmişler ? 

baştan uyanmak lazım ? 

 
beyaz  (kırmızı şirketi aracı neden olmasın ? o da ayrı konu )

clio 

megane 

golf comfort / midline 

2,5 yaşında araçlar mesela ? 

öğretmenden imamdan papazdan doktordan / maden işçisinden 

istedikleri kadar meslek/ zanaat yazsınlar bunlar hikaye ayrıntılar .  meslekle insan olunmuyor TR de 

eğer bir araç alacaksam  ve bu araç 2. sahibinde ise 

marka / şasi no üzerinden  tanıdık sigortacımdan ilk ruhsat sahibine ait  soruşturma yapmak farz artık   

plaka üzerinden yapamayız  doğal olarak  ! 

mesela 34 plaka bir filo şirket aracı sözde düz vatandaşa satılıyorsa , bu düz vatandaş illaki yeni noter tescilinde  plaka değişikliği istiyor .araç oluyor  ısparta plaka memurdan 

olayı nereye bağlıycam ? 

elinizin altında dost ahbap bir sigortacı varsa ,   bu aracın şasi  no su üzerinden kasko veya trafik sigorta geçmişinde ...........xxxxxxxxx  tic. Ltd. şti üzerine sigorta kayıtları varsa zaten kayıtlarda çıkıveriyor filo şirket aracı olduğu

evet varmı dır 

2. el araç alırken ,  bu şekilde ilk sahip sorgulaması yapan ? hiç zannetmiyorum. 

yukarıda 1 üye filo araçlarında km düşürme relaxlığından bahsetmiş ,  buna sonuna kadar katılıyorum .  40 tane clio mesela ? yavv şirket /yetkili servis hatır işlerini burda analiz etmek yersiz ama , sonuçta ben şüphe duyarım . 

+ bir şirket filo aracının kaç elden kullanıldığı , hangi çukurlara düşüp çıktığı , ver gazı motorun anasını ağlat hikayeleri cabası . 

bu nedenle ilk sahibinden olayı  her zaman 3-0 galip başlatır muadil ilanlara göre  satışta (bana göre) 

yazdık işte .  önlem alana ???? 

yoksa tarcanlar gibi ....  deprem olduktan sonra , kolonlarda deniz kumu kullanmışlar , kirişlere akvaryum taşı karıştırmışlar , km yi mile   metreyi arşına , metrekareyi hektara çevirmişler ? 

baştan uyanmak lazım ? 
Tam bu noktada söyleyeceğim şey, filo araçları (derindere, leaseplan vb. Ulusal firmalar) yetkili servislerde bakım yapıldığı için, aracı alırken servisten sorgulatılıp km sahteciliğinin yapılmadığına emin olunabilir. 

Yetkili servis kayıtları silmez

bu tarz büyük filo şirketleri de bunu yapmaz yaptırmaz.

Aracı ihale ile alan galerinin yapması ihtimali var

Onu da yetkili servisten sorgulatarak öğrenilebilir.

Ha filo kiralama değil de x firmanın bünyesinde ve özel serviste bakım yapılmış araçta bunu kimse bulamayabilir.

 
@Savatage hocam uzun zamandır ikinci el araç almadan önce mutlaka şase no'dan ilk sahiplik durumunu tanıdık sigortacıdan sorgulatıyorum. aslında bu sorgulamanın vatandaşlara cüzi bir bedel karşılığı açılması lazım.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt