arkadaşlar başka bir konu var daha önemli olan ama nereye yazacağımı bulamadım moderatör arkadaş ilgili sayfaya taşırmı acaba buraya yazsam;
benim araç şuan 5000 km oldu aldıktan 1 ay sonra falan farkettimki egzozun susturucu olan büyük kısmı varya onun bağlantı yerlerinden (kaynaklı olan köşe kısımları) aracın durma pozisyonuna göre su akıyor biriken ve egzozun ucundan akması gereken su oradan akıyor farkedince servise gittim sordum usta önce tahliye var orada dedi, lifte kaldırın bana da gösterin tahliyeyi dedim lifte kaldırınca baktı baktı bunlarda yok galiba dedi
) o anda damlama yoktu. servise girişini yapıp kayıt altına almalarını istedim o anda bu su sızıntısı olmadığı için bunu yapamadık (beklemekte istemedim).
daha sonraki günlerde 2 tane daha golf 7 nin altına baktım aynı durum onlarda da var. muhtemelen sizin araçlar da da vardır. bilgisi olan varsa paylaşabilirmi. bende resim de var ama konu ilgili başlığa taşınınca ekleyeyim.
Değerli HOcam;
Hepimizin bildiği gibi içten yanmalı motor yakma işlemini havadaki yakıcı gaz olan oksijenle yapar.
Hava soğudukça havanın taşıyabileceği birim hacimdeki gram cinsinden su buharı ;yani bağıl nem oranı artar .
Dolayısıyla soğuk kış günlerinde motora emilen hava nem açısından zengindir. Yanma işlemi sonunda buharlaşan nem yanma sonucu oluşan nemle birleşir ve soğuk olan egzoz boruları civarında ve soğuk havayla temas ettiğinde yoğuşarak damlalar halinde egzozdan akar.
Dolayısıyla bu sebeple su damlaması bu motordaki yanmanın tam olduğunu ve kadar sağlıklı çalıştığını gösterir....
Egzozun çıkışa yakın susturucu kısmı tıpkı bir kazan gibi bu suyu biriktirir. Düz yolda damla damla gelen bu su yokuş yukarı istikamette yol alınca bardaktan dökülür gibi dökülür. Yokuşta gördüğünüz izler de bunun kanıtıdır.
İşte size kimyasal tepkime formülü
CxHy + (N2+O2+Vs.) +S+Pb--------------------
YANMA-------CO2+H2O+N2+(CO + NOx+HC+SO2+Pb+PM)
Yakıt + Hava + Katkı Maddeleri--Tam yanma sonucu--- + Kirletici Egzoz Emisyonları oluşan ürünler + (Bunun içerisinde su da vardır.)
Bunun haricinde katalitik konvertörler tarafından da bazı gazlar suya dönüştürülür; burada elde edilen su, bildiğimiz saf sudur. araçlardaki katalitik konvertörlerde (katalizatör) havaya karışacak olan tamamen zehirli olan CO(karbonmonoksit), yanmamış oksijen (O2) ve HO (hidrooksitler) bu gazlar katalitik konvertördeki binlerce kanaldan geçerken nispeten daha az zararlı olan CO2(karbondioksit) ve H2O (su) 'ya dönüştürülürler.
Yanma sonucu oluşan su buharı ile bu işlemlerle elde edilen su buharı hava sıcaklığı ve nem uygunsa yoğuşur ve sıvı olarak akar.