Egzosdan su damlaması


maniax

Katılımcı Üye
 
Katılım
6 May 2015
Mesajlar
2,154
Tepkime puanı
17
İsim
Murat
geçenlerde arkadaşımla ikili kolda gazlarken onun bişey dikkatini çekmiş. birden asıldığında egzozundan şıpır şıpır bişeyler akıyo diyor. bu bahsettiği yanmayan çiğ benzin midir? terleme midir?

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
arkadaşlar başka bir konu var daha önemli olan ama nereye yazacağımı bulamadım moderatör arkadaş ilgili sayfaya taşırmı acaba buraya yazsam;

benim araç şuan 5000 km oldu aldıktan 1 ay sonra falan farkettimki egzozun susturucu olan büyük kısmı varya onun bağlantı yerlerinden (kaynaklı olan köşe kısımları) aracın durma pozisyonuna göre su akıyor biriken ve egzozun ucundan akması gereken su oradan akıyor farkedince servise gittim sordum usta önce tahliye var orada dedi, lifte kaldırın bana da gösterin tahliyeyi dedim lifte kaldırınca baktı baktı bunlarda yok galiba dedi :) ) o anda damlama yoktu. servise girişini yapıp kayıt altına almalarını istedim o anda bu su sızıntısı olmadığı için bunu yapamadık (beklemekte istemedim).

daha sonraki günlerde 2 tane daha golf 7 nin altına baktım aynı durum onlarda da var. muhtemelen sizin araçlar da da vardır. bilgisi olan varsa paylaşabilirmi. bende resim de var ama konu ilgili başlığa taşınınca ekleyeyim.

 
Abormen dedi:
arkadaşlar başka bir konu var daha önemli olan ama nereye yazacağımı bulamadım moderatör arkadaş ilgili sayfaya taşırmı acaba buraya yazsam;

benim araç şuan 5000 km oldu aldıktan 1 ay sonra falan farkettimki egzozun susturucu olan büyük kısmı varya onun bağlantı yerlerinden (kaynaklı olan köşe kısımları) aracın durma pozisyonuna göre su akıyor biriken ve egzozun ucundan akması gereken su oradan akıyor farkedince servise gittim sordum usta önce tahliye var orada dedi, lifte kaldırın bana da gösterin tahliyeyi dedim lifte kaldırınca baktı baktı bunlarda yok galiba dedi :) ) o anda damlama yoktu. servise girişini yapıp kayıt altına almalarını istedim o anda bu su sızıntısı olmadığı için bunu yapamadık (beklemekte istemedim).

daha sonraki günlerde 2 tane daha golf 7 nin altına baktım aynı durum onlarda da var. muhtemelen sizin araçlar da da vardır. bilgisi olan varsa paylaşabilirmi. bende resim de var ama konu ilgili başlığa taşınınca ekleyeyim.
Değerli HOcam;

Hepimizin bildiği gibi içten yanmalı motor yakma işlemini havadaki yakıcı gaz olan oksijenle yapar.

Hava soğudukça havanın taşıyabileceği birim hacimdeki gram cinsinden su buharı ;yani  bağıl nem oranı artar .

Yanma işlemi sonunda buharlaşan nem yanma sonucu oluşan nemle birleşir ve soğuk olan egzoz boruları civarında ve soğuk havayla temas ettiğinde yoğuşarak damlalar halinde egzozdan akar. Yazın bunu göremeyişimizin nedeni buharlaşmanın yüksek hızla gerçekleşmesi ve yanma sonucu oluşan sıcak gazların daha yüksek nem taşıma kapasitesine sahip hava ile karşılaşmasıyla büyük kısmı buharlaşsa da nispeten daha azının daha düşük sıcaklıkla karşılaştığından sıvı hale geçmesidir.

Egzozun çıkışa yakın susturucu kısmı tıpkı bir kazan gibi bu suyu biriktirir. Düz yolda damla damla gelen bu su yokuş yukarı istikamette yol alınca bardaktan dökülür gibi dökülür. Yokuşta gördüğünüz izler de bunun kanıtıdır.

İşte size kimyasal tepkime formülü

CxHy + (N2+O2+Vs.) +S+Pb--------------------YANMA-------CO2+H2O+N2+(CO + NOx+HC+SO2+Pb+PM)

Yakıt  +    Hava            +  Katkı Maddeleri--Tam yanma sonucu---  +  Kirletici  Egzoz  Emisyonları oluşan ürünler  +    (Bunun içerisinde su da vardır.)

Bunun  haricinde katalitik konvertörler tarafından da bazı gazlar suya dönüştürülür; burada elde edilen su,  bildiğimiz saf sudur. araçlardaki katalitik konvertörlerde (katalizatör)  havaya karışacak olan tamamen zehirli olan CO(karbonmonoksit), yanmamış oksijen (O2) ve HO (hidrooksitler) bu gazlar katalitik konvertördeki binlerce kanaldan geçerken nispeten daha az zararlı olan  CO2(karbondioksit) ve H2O (su) 'ya dönüştürülürler.

Yanma sonucu oluşan su buharı ile bu işlemlerle elde edilen su buharı hava sıcaklığı ve nem uygunsa yoğuşur ve sıvı olarak akar.

Dolayısıyla bu sebeple su damlaması bu motordaki yanmanın tam olduğunu ve kadar sağlıklı çalıştığını gösterir....

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
silvershadow dedi:
arkadaşlar başka bir konu var daha önemli olan ama nereye yazacağımı bulamadım moderatör arkadaş ilgili sayfaya taşırmı acaba buraya yazsam;

benim araç şuan 5000 km oldu aldıktan 1 ay sonra falan farkettimki egzozun susturucu olan büyük kısmı varya onun bağlantı yerlerinden (kaynaklı olan köşe kısımları) aracın durma pozisyonuna göre su akıyor biriken ve egzozun ucundan akması gereken su oradan akıyor farkedince servise gittim sordum usta önce tahliye var orada dedi, lifte kaldırın bana da gösterin tahliyeyi dedim lifte kaldırınca baktı baktı bunlarda yok galiba dedi :) ) o anda damlama yoktu. servise girişini yapıp kayıt altına almalarını istedim o anda bu su sızıntısı olmadığı için bunu yapamadık (beklemekte istemedim).

daha sonraki günlerde 2 tane daha golf 7 nin altına baktım aynı durum onlarda da var. muhtemelen sizin araçlar da da vardır. bilgisi olan varsa paylaşabilirmi. bende resim de var ama konu ilgili başlığa taşınınca ekleyeyim.
Değerli HOcam;

Hepimizin bildiği gibi içten yanmalı motor yakma işlemini havadaki yakıcı gaz olan oksijenle yapar.

Hava soğudukça havanın taşıyabileceği birim hacimdeki gram cinsinden su buharı ;yani  bağıl nem oranı artar .

Dolayısıyla soğuk kış günlerinde motora emilen hava nem açısından zengindir. Yanma işlemi sonunda buharlaşan nem yanma sonucu oluşan nemle birleşir ve soğuk olan egzoz boruları civarında ve soğuk havayla temas ettiğinde yoğuşarak damlalar halinde egzozdan akar.

Dolayısıyla bu sebeple su damlaması bu motordaki yanmanın tam olduğunu ve kadar sağlıklı çalıştığını gösterir....

Egzozun çıkışa yakın susturucu kısmı tıpkı bir kazan gibi bu suyu biriktirir. Düz yolda damla damla gelen bu su yokuş yukarı istikamette yol alınca bardaktan dökülür gibi dökülür. Yokuşta gördüğünüz izler de bunun kanıtıdır.

İşte size kimyasal tepkime formülü

CxHy + (N2+O2+Vs.) +S+Pb--------------------YANMA-------CO2+H2O+N2+(CO + NOx+HC+SO2+Pb+PM)

Yakıt  +    Hava            +  Katkı Maddeleri--Tam yanma sonucu---  +  Kirletici  Egzoz  Emisyonları oluşan ürünler  +    (Bunun içerisinde su da vardır.)

Bunun  haricinde katalitik konvertörler tarafından da bazı gazlar suya dönüştürülür; burada elde edilen su,  bildiğimiz saf sudur. araçlardaki katalitik konvertörlerde (katalizatör)  havaya karışacak olan tamamen zehirli olan CO(karbonmonoksit), yanmamış oksijen (O2) ve HO (hidrooksitler) bu gazlar katalitik konvertördeki binlerce kanaldan geçerken nispeten daha az zararlı olan  CO2(karbondioksit) ve H2O (su) 'ya dönüştürülürler.

Yanma sonucu oluşan su buharı ile bu işlemlerle elde edilen su buharı hava sıcaklığı ve nem uygunsa yoğuşur ve sıvı olarak akar.
murat bey bahsettiğim olay bu değil su akmasının normal olduğunu biliyorum, normal olmayan suyun çıkış yeri su egzozun ucundan çıkmıyor, susturucunun bağlantı yerlerinden çıkıyor...

 
Abormen dedi:
murat bey bahsettiğim olay bu değil su akmasının normal olduğunu biliyorum, normal olmayan suyun çıkış yeri su egzozun ucundan çıkmıyor, susturucunun bağlantı yerlerinden çıkıyor...
Değerli Hocam;

YAnlış anlaşılma olmuş o halde.

Kusuruma bakmayın.

Paylaştığınız fotoğrafları da gördüm ancak ben suya pek benzetemedim. Yağ olabilir mi o gösterdiğiniz? O sıcaklıkta buharlaşıp gider çünkü su..

 
arkadaşlar başka bir konu var daha önemli olan ama nereye yazacağımı bulamadım moderatör arkadaş ilgili sayfaya taşırmı acaba buraya yazsam;

benim araç şuan 5000 km oldu aldıktan 1 ay sonra falan farkettimki egzozun susturucu olan büyük kısmı varya onun bağlantı yerlerinden (kaynaklı olan köşe kısımları) aracın durma pozisyonuna göre su akıyor biriken ve egzozun ucundan akması gereken su oradan akıyor farkedince servise gittim sordum usta önce tahliye var orada dedi, lifte kaldırın bana da gösterin tahliyeyi dedim lifte kaldırınca baktı baktı bunlarda yok galiba dedi :) ) o anda damlama yoktu. servise girişini yapıp kayıt altına almalarını istedim o anda bu su sızıntısı olmadığı için bunu yapamadık (beklemekte istemedim).

daha sonraki günlerde 2 tane daha golf 7 nin altına baktım aynı durum onlarda da var. muhtemelen sizin araçlar da da vardır. bilgisi olan varsa paylaşabilirmi. bende resim de var ama konu ilgili başlığa taşınınca ekleyeyim.
Değerli HOcam;

Hepimizin bildiği gibi içten yanmalı motor yakma işlemini havadaki yakıcı gaz olan oksijenle yapar.

Hava soğudukça havanın taşıyabileceği birim hacimdeki gram cinsinden su buharı ;yani  bağıl nem oranı artar .

Dolayısıyla soğuk kış günlerinde motora emilen hava nem açısından zengindir. Yanma işlemi sonunda buharlaşan nem yanma sonucu oluşan nemle birleşir ve soğuk olan egzoz boruları civarında ve soğuk havayla temas ettiğinde yoğuşarak damlalar halinde egzozdan akar.

Dolayısıyla bu sebeple su damlaması bu motordaki yanmanın tam olduğunu ve kadar sağlıklı çalıştığını gösterir....

Egzozun çıkışa yakın susturucu kısmı tıpkı bir kazan gibi bu suyu biriktirir. Düz yolda damla damla gelen bu su yokuş yukarı istikamette yol alınca bardaktan dökülür gibi dökülür. Yokuşta gördüğünüz izler de bunun kanıtıdır.

............

Mükemmele yakın. Bir iki ufak düzeltme:



Hava soğudukça havanın taşıyabileceği birim hacimdeki gram cinsinden su buharı; yani  bağıl nem oranı AZALIR .



Dolayısıyla soğuk kış günlerinde motora emilen hava nem açısından zengindir.

Aksine fakirdir.

Yanma işlemi sonunda buharlaşan nem yanma sonucu oluşan nemle birleşir ve soğuk olan egzoz boruları civarında ve soğuk havayla temas ettiğinde yoğuşarak damlalar halinde egzozdan akar.




Evet. Ancak motorun emdiği havadaki nem zaten buhar halinde, onun buharlaşacağı bir durum yok. Su damlamasının emme havasının nemi ile ilgisi yok. Su damlamasının sebebi sadece, sıcak egzoz gazında her zaman olan H20 yani su BUHARININ soğuk egzoza temas ettiğinde, egzoz ucundan çıkamadan, yoğuşması ve su olarak egzozdan çıkması. Bu durum da genelde kış şartlarında belirgin.

Benim çoğu öğrencimden iyi özetlemişsiniz, tebrikler.

 
calik dedi:
Değerli HOcam;

Hepimizin bildiği gibi içten yanmalı motor yakma işlemini havadaki yakıcı gaz olan oksijenle yapar.

Hava soğudukça havanın taşıyabileceği birim hacimdeki gram cinsinden su buharı ;yani  bağıl nem oranı artar .

Dolayısıyla soğuk kış günlerinde motora emilen hava nem açısından zengindir. Yanma işlemi sonunda buharlaşan nem yanma sonucu oluşan nemle birleşir ve soğuk olan egzoz boruları civarında ve soğuk havayla temas ettiğinde yoğuşarak damlalar halinde egzozdan akar.

Dolayısıyla bu sebeple su damlaması bu motordaki yanmanın tam olduğunu ve kadar sağlıklı çalıştığını gösterir....

Egzozun çıkışa yakın susturucu kısmı tıpkı bir kazan gibi bu suyu biriktirir. Düz yolda damla damla gelen bu su yokuş yukarı istikamette yol alınca bardaktan dökülür gibi dökülür. Yokuşta gördüğünüz izler de bunun kanıtıdır.

............

Mükemmele yakın. Bir iki ufak düzeltme:



Hava soğudukça havanın taşıyabileceği birim hacimdeki gram cinsinden su buharı; yani  bağıl nem oranı AZALIR .



Dolayısıyla soğuk kış günlerinde motora emilen hava nem açısından zengindir.

Aksine fakirdir.

Yanma işlemi sonunda buharlaşan nem yanma sonucu oluşan nemle birleşir ve soğuk olan egzoz boruları civarında ve soğuk havayla temas ettiğinde yoğuşarak damlalar halinde egzozdan akar.




Evet. Ancak motorun emdiği havadaki nem zaten buhar halinde, onun buharlaşacağı bir durum yok. Su damlamasının emme havasının nemi ile ilgisi yok. Su damlamasının sebebi sadece, sıcak egzoz gazında her zaman olan H20 yani su BUHARININ soğuk egzoza temas ettiğinde, egzoz ucundan çıkamadan, yoğuşması ve su olarak egzozdan çıkması. Bu durum da genelde kış şartlarında belirgin.

Benim çoğu öğrencimden iyi özetlemişsiniz, tebrikler.
Değerli Hocam;

Ufak düzeltme için teşekkürler. Benim için önemli  bir etkinliktir hatalarımı azaltma gayreti. Düzeltmemi yaptım hemen.

Benim çoğu öğrencimden iyi özetlemişsiniz,
sözünüzde Mühendislik öğrencilerine atıf var, beni onlarla karşılaştırırken kurduğunuz cümlenin alt anlamı ve bilinç altı mesajı benim asla ama asla  yapmayacağım bir hatayı gösteriyor.

meslek ve isminizin önündeki titrinize saygım gereği aklıma ilk geleni söylememe engel olmakla birlikte

geride kalan öğrencilik günlerimdeki Hocalarımız hatıraları ve hatırları da buna engel.

Siz doğruyu gösterin..

Ama üst perdeden konuşmadan bunu yaparsanız sizi  dinlerim seve seve.

ama üst perdeden konuşmaya devam ederseniz sizi dinlemek yerine şunu söylerim:

İlki; ne burası derslik, ne de ben sizin öğrencinizim.

Sonra; yazdığınız 5, 50 veya 500 mesajla saygınlık kazanamazsınız. Yazdığınız doğru olabilir ama doğruları yanlış ifade ederek üslupta hata yapmak gençlik ve tecrübesizliğin bir sonucu olarak anlayışla karşılanırken sizin eğitiminizde bir kişi için bu anlayış gösterilmeyerek art niyet olarak algılanabilir.

Son olarak da; Belki Forum kültürüne henüz uyum sağlamaktasınız, belki de eski hesapların peşinde..

Bunu zaman göstersin.. Zaman en iyi yargıçtır.

Bildiğinize emin olduğum üzre: saygı talep edilen bir durumsa hak edilmemiş demektir ve sorgulanır daima meşruluğu..

Ancak diğer türlü başlangıçta yaptığım gibi her medeni insan gibi minnettar olup bu minnettarlık duygumun gereği teşekkür ederim size

 
Ya ben anlatamadım ya da siz yanlış anladınız:


Sizin mesleğiniz teknik bir alandan gelmemesine rağmen, işi ve mesleği mühendislik eğitimi almak olan öğrencilerin birçoğundan dikkatli iyi yazmışsınız diyorum. Emek ve Zaman ayırdığınız için iyi bir özet olmuş. Biz öğrencilerimize bunları anlatıyoruz yine sizin kadar ifade edemeyenleri oluyor, siz ise kendi çabanızla öğrenmişsiniz bazılarından daha iyi ifade etmişsiniz. Demek istenilen bu.



Burada amaç öğrencileri veya sizi aşağılamak değil.



Forum kültürüne sizden bile önce sahip olduğum kanısındayım.  Üslup olarak da dikkatliyimdir ve sizden başka hassasiyet gösteren olmadı.



Üst perdeden konuşmak derdim de yok, teknik bir konunun üst alt perdesi olmayacağını düşünüyorum. Var ise bir yanlış ifade teknik olarak karşılıklı izah edilerek düzeltilir.



Kendime Saygınlık kazanmak umrumda değil. Ben somut bilgi verip almak amaçlı burada yazabilirim. Beni tek Mutlu edecek şey, burada yazmaya iten şey, bildiğim bir konuda insanları bilgilendirmek ve bilmediklerimi öğrenmek. Lastik havası ne olmalıdırlar? Nasıl ayarlanırdı? bile çoğu insanımız bilmiyor. Bunun gibi bilgilendirme ve bilinçlendirme beni Mutlu eder.



Ancak siz her mesajımdan sonra forum üslup adabı konularında yargılayacak iseniz



ayrılmam daha uygun olur.


 
@calik

@silvershadow

1Bu konuyu ve yazılanları okudum hemde erinmeden üşenmeden tamamını. Bence uzatılacak yada büyütülecek bişi yok. bazen sorun ; yazdıklarımızda maalesef  ses tonlaması ve jest-mimiklerin olamayışından kaynaklanan bir durum söz konusu olmuş gibi. anlaşabilir- anlaşılır düşüncesinden hareketle  her iki tarafıda anlamış olup ortak amacınızın foruma fayda olması noktasında bir çıkarım elde ettim. Umarım herkes Mutlu olur :)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Ya ben anlatamadım ya da siz yanlış anladınız:

Sizin mesleğiniz teknik bir alandan gelmemesine rağmen, işi ve mesleği mühendislik eğitimi almak olan öğrencilerin birçoğundan dikkatli iyi yazmışsınız diyorum. Emek ve Zaman ayırdığınız için iyi bir özet olmuş. Biz öğrencilerimize bunları anlatıyoruz yine sizin kadar ifade edemeyenleri oluyor, siz ise kendi çabanızla öğrenmişsiniz bazılarından daha iyi ifade etmişsiniz. Demek istenilen bu.

Burada amaç öğrencileri veya sizi aşağılamak değil.

Forum kültürüne sizden bile önce sahip olduğum kanısındayım.  Üslup olarak da dikkatliyimdir ve sizden başka hassasiyet gösteren olmadı.

Üst perdeden konuşmak derdim de yok, teknik bir konunun üst alt perdesi olmayacağını düşünüyorum. Var ise bir yanlış ifade teknik olarak karşılıklı izah edilerek düzeltilir.

Kendime Saygınlık kazanmak umrumda değil. Ben somut bilgi verip almak amaçlı burada yazabilirim. Beni tek Mutlu edecek şey, burada yazmaya iten şey, bildiğim bir konuda insanları bilgilendirmek ve bilmediklerimi öğrenmek. Lastik havası ne olmalıdırlar? Nasıl ayarlanırdı? bile çoğu insanımız bilmiyor. Bunun gibi bilgilendirme ve bilinçlendirme beni Mutlu eder.

Ancak siz her mesajımdan sonra forum üslup adabı konularında yargılayacak iseniz

ayrılmam daha uygun olur.
Öğrenci söylemi hoş olmamış, bunu ben de yadırgadım. Burası bir forum, ortak noktamız Golf. Hiç bir üye yaş, tahsil ve aracının değeri gibi konularda üstünlük kurmaya çalışmadı. Bu meslek için de geçerlidir.

 
Oguzhan52 dedi:
Merhaba forumda yeniyim 6 ay once golf 7 higline 1.4 tsi aldim 15 gundur fark ettigim bir sey var egzozun son susturucusunda yani o kazanin sag alt birlesim yerlerinde temiz kokusuz su damlatiyor servise sordum normal dedi egzoz ustalarina sordum normal oldugu yonunde geri donus aldim sizin araclarinizda boyle mi kisa mesafe suruslerde bu oluyor
Değerli Hocam 

Sorunuzu ilgili konuya taşıdım. Konuya yanıt da aşağıdaki linktedir.




 
*silvershadow murat hocam belki konuyla alakasız ama ben bu yazıyı şu an android mobil uygulamanızdan okuyorum bu konuda ne resim nede linkleri göremiyorum.
Ekim~Kasım ayından itibaren forumu takip edip kapanan konularıda bilgilenme için okumaya gayret sarfediyorum bu durumdan bu konu içinde kesin emin oldum fakat daha öncede çok kereler bu resim ve link görememe durumunu yaşadım.Bilginiz olsun [emoji4]
Bu arada en ince detayları dahi içeren,servisin şikayet geldikden sonra ancak öğrendiği ama burada paylaşılarak bizlerin önceden bilgi sahibi olduğumuz yazılarınız ve emeğiniz icin de ayrıca teşekkürler. [emoji106][emoji122]

 
*silvershadow murat hocam belki konuyla alakasız ama ben bu yazıyı şu an android mobil uygulamanızdan okuyorum bu konuda ne resim nede linkleri göremiyorum.
Ekim~Kasım ayından itibaren forumu takip edip kapanan konularıda bilgilenme için okumaya gayret sarfediyorum bu durumdan bu konu içinde kesin emin oldum fakat daha öncede çok kereler bu resim ve link görememe durumunu yaşadım.Bilginiz olsun [emoji4]
Bu arada en ince detayları dahi içeren,servisin şikayet geldikden sonra ancak öğrendiği ama burada paylaşılarak bizlerin önceden bilgi sahibi olduğumuz yazılarınız ve emeğiniz icin de ayrıca teşekkürler. [emoji106][emoji122]
Hocam mobil uygulamada ne yazık ki bazı uyumsuzluklar mevcut. Elimizdeki imkanlar şimdilik bu kadarına imkan veriyor
 

Hocam mobil uygulamada ne yazık ki bazı uyumsuzluklar mevcut. Elimizdeki imkanlar şimdilik bu kadarına imkan veriyor
Sorun yok@yusuf hocam gerektiğinde bilgisayardan bakar link ve resimleri kontrol ederiz.Ben bilginiz olsun babında söyledim [emoji4]
 

Geri
Üst Alt