@forzaGilles Hocam yağ kalın olduğunda daha iyi koruyor fakat ince olduğunda da motor rahat çalışıyor diyorlar. Yağ film tabaka kalınlığı ile silindir piston çalışması arasındaki bağıntı dan dolayı sanırım araştırmalarıma göre liqui-mobil-castrol arasında en kalından inceye göre: liqui-castrol-mobil olarak görülüyor mds dosyalarındaki viskozite endekslerince.
Sizin görüşünüz nedir acaba? Kalın yağ mi yoksa ince yağ mi mantıklı? Ek olarak YouTube daki kıyaslama videolarında Mobil 1 ESP formula önde geliyor gerçekten. Ama sanırım Formula serisi TR ye gelmiyor diye duydum böyle bir durum var mi gerçekten?
Gelmiyor diye bişey yok., Benim bildiğim Mobil 1 ESP Formula artık üretilmiyor., Avrupa için de üretim yapılmıyor., şuan için güncel yağ Mobil 1 ESP
Kalın yağ yüksek sıcaklıkta mukavemetini daha iyi korur ama soğuk sıcaklıklarda ısınması için geçen sürede aşınma ince olana göre çok fazla olur.,
Burada daha önemli olan “ideal sıcaklığa ulaşmış” bir yağın viskositesi ve yağlama performansı dır., buna bakarak değerlendirme yapmak en doğru sonuca ulaşmamızı sağlar.,
Elbette bunla da bitmiyor., düşük kül oranı, temizlik anlamında iyi olması, çamurlaşmaması, aracın bulunduğu iklim şartlarıba göre bağlı olarak doğru yağ seçilmesi gibi pek çok etken var.,
Erzurum, Ağrı, Hakkari, gibi kışın çetin ve uzun geçtiği bir yerde 0W-30 bir yağ daha uygun olacaktır, İzmir, İstanbul gibi ılıman bir iklimde 0W-30 kullanmak yerine 5W-30 daha iyi bir tercih olacaktır..
Yağ konusu dipsiz bir kuyu, içine girdikçe öğrenilmesi gereken onlarca şey olduğu anlıyor insan.,
Normal bir kullanıcı için benim önerim., Avrupada üretim yapan bir yağ seçmeleri yönünde olur., Türkiye’de üretilen yağların kalitesi kötü mü hayır değil, hatta iyi diyebiliriz FAKAT çok detaya girdiğim vakit konu farklı yöne gidecek, Kısaca söylemem gerekirse biz kaliteyi etkiliyen ve uyulması gereken koşulları/standartları sadece denetim zamanı yaklaştığında sağlarız, avrupa’da ise yılın 365 günü aynı kalitede üretim gerçekleşir..