Golf 7 TDI Yağ Sıcaklığı


aozbas

Üye
Katılım
8 Şub 2020
Mesajlar
76
Tepkime puanı
28
İsim
Abdullah
Merhaba arkadaşlar. Golf 7 1.6 tdi 105 beygir clh motorlu araçlarda motor yağı sıcaklığı normalde hangi aralıkta olmalıdır. Siz en çok kaç derece gördünüz. Ben 116 derece gördüm. Belki daha yukarı çıkardı ama rampa bitti. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Merhaba

Yağ sıcaklığı için 116 çok değil. 120 gördüğüm bile oldu. 

Su sıcaklığı ile karıştırmayın yani, 100 u geçmesi normaldir. 

 
Merhaba arkadaşlar. Golf 7 1.6 tdi 105 beygir clh motorlu araçlarda motor yağı sıcaklığı normalde hangi aralıkta olmalıdır. Siz en çok kaç derece gördünüz. Ben 116 derece gördüm. Belki daha yukarı çıkardı ama rampa bitti. 
Yüksek devirde kullanırsanız sıcak havanın da etkisiyle 120-125 derece gibi sıcaklara çıkacaktır., Ancak motoru bu kadar zorlamanın pek bir anlamı yok., böyle yüksek sıcaklıklar motor yağının vaktikten önce eskimesine sebebiyet verir.. 

İdeal çalışma sıcaklık aralığı 85-90 derecedir., yüksek hızlarda 105-110 gibi değerleri görürsünüz., 110 derecede elbette bişey olmaz., fakat 120-125 dereceye yaklaştıkça güvenli bölgeden çıkmaya ramak kaldı gibi düşünün., 120 dereceye de çıksanız yağ görevini yapacaktır (çok eski değilse) özetle yüksek sıcaklık demek yağın daha çabuk eskimesi demek..

 
Bende şahsen otobanda 3k devir 10dk sürdüm ki 170 e dayanıyor bu devirde rahatça 120 oldu ama sonra tabi yavaşladım.

 
@aozbas @Kingslayer aşşağıdaki görsel Ferrari F355 ait., 3,500cc V8 40valve (silindir başına 5 valf) 

Böyle yüksek performanslı bir aracın yağ sıcaklık göstergesini incelerseniz., bizim araçlar için 120-125°C derece yağ sıcaklığı pek iyi olduğu söylenemez.. 

DEBCB4AC-FB84-4185-B3D2-4D62A1CC915F.jpeg

 
2013 model 1.6 tdi 90hp stock bir yaz sıcağı 38 dereceydi rampa yukarı klima açık acaba ne kadar yükselicek sıcaklık diye denemek istedim sıkıştırdım 128 gördüm sanırım sonra 110-120 arası düştü..

 
@aozbas @Kingslayer aşşağıdaki görsel Ferrari F355 ait., 3,500cc V8 40valve (silindir başına 5 valf) 

Böyle yüksek performanslı bir aracın yağ sıcaklık göstergesini incelerseniz., bizim araçlar için 120-125°C derece yağ sıcaklığı pek iyi olduğu söylenemez.. 

Ekli dosyayı görüntüle 36151
@forzaGilles Hocam zaten normal hızlarda dusuk devirlerde sürünce şehirler arası özellikle 110-120 arası oluyor normaldir diye düşünüyorum yoksa fazla mi acaba? Diğer yandan 5-10 dk 3k devirde arabayı otobanda sürmek sanırım çok zarar vermez değil mi? 

Sehir iç zaten 90 max 95 oluyor yüklenmeyince. 

 
@forzaGilles Hocam zaten normal hızlarda dusuk devirlerde sürünce şehirler arası özellikle 110-120 arası oluyor normaldir diye düşünüyorum yoksa fazla mi acaba? Diğer yandan 5-10 dk 3k devirde arabayı otobanda sürmek sanırım çok zarar vermez değil mi? 

Sehir iç zaten 90 max 95 oluyor yüklenmeyince. 
Otobanda saatlerce 140 150 nin altına düşmediğimi bilirim bu zamana kadar hiçbir şey olmadı.

 
zaten belli bir sıcaklığın üstünde araba basınç kısıyor motoru korumak amaçlı. sanırım 125ten sonra başlıyordu.

 
@forzaGilles Hocam zaten normal hızlarda dusuk devirlerde sürünce şehirler arası özellikle 110-120 arası oluyor normaldir diye düşünüyorum yoksa fazla mi acaba? Diğer yandan 5-10 dk 3k devirde arabayı otobanda sürmek sanırım çok zarar vermez değil mi? 

Sehir iç zaten 90 max 95 oluyor yüklenmeyince. 
2 ay önce otobanda uzun bir düzlükte bizim delikanlı ne kadar yapıyor diye gaza yüklendim 220km hıza kadar çıktı sıonra ayağımı gazdan çektim., yağ sıcaklığı 115-117°C kadar çıktı.,

Bu bahsettiğim top speed denemesi en fazla 2-3dk. sürmüştür.,

Araç 1.6 TDI 110ps Manuel (fabrikasyon stok) Fakat ben her 7.500km'de bir veya 6 ayda bir motor yağını ve yağ filtresini değiştiriyorum..

Sizin aracınız için konuşacak olursam bana kalırsa 5-10dk. otobanda 3K devirle aracı sürdüğünüzde yağın sıcaklığının 110-120°C çıkmaması gerek..devir 4K olsaydı eyvallah ama 3bin yüksek bir devir değil..

 
2 ay önce otobanda uzun bir düzlükte bizim delikanlı ne kadar yapıyor diye gaza yüklendim 220km hıza kadar çıktı sıonra ayağımı gazdan çektim., yağ sıcaklığı 115-117°C kadar çıktı.,

Bu bahsettiğim top speed denemesi en fazla 2-3dk. sürmüştür.,

Araç 1.6 TDI 110ps Manuel (fabrikasyon stok) Fakat ben her 7.500km'de bir veya 6 ayda bir motor yağını ve yağ filtresini değiştiriyorum..

Sizin aracınız için konuşacak olursam bana kalırsa 5-10dk. otobanda 3K devirle aracı sürdüğünüzde yağın sıcaklığının 110-120°C çıkmaması gerek..devir 4K olsaydı eyvallah ama 3bin yüksek bir devir değil..
@forzaGilles Hocam yağ kalın olduğunda daha iyi koruyor fakat ince olduğunda da motor rahat çalışıyor diyorlar. Yağ film tabaka kalınlığı ile silindir piston çalışması arasındaki bağıntı dan dolayı sanırım araştırmalarıma göre liqui-mobil-castrol arasında en kalından inceye göre: liqui-castrol-mobil olarak görülüyor mds dosyalarındaki viskozite endekslerince. 

Sizin görüşünüz nedir acaba? Kalın yağ mi yoksa ince yağ mi mantıklı? Ek olarak YouTube daki kıyaslama videolarında Mobil 1 ESP formula önde geliyor gerçekten. Ama sanırım Formula serisi TR ye gelmiyor diye duydum böyle bir durum var mi gerçekten? 
 

 
@forzaGilles Hocam yağ kalın olduğunda daha iyi koruyor fakat ince olduğunda da motor rahat çalışıyor diyorlar. Yağ film tabaka kalınlığı ile silindir piston çalışması arasındaki bağıntı dan dolayı sanırım araştırmalarıma göre liqui-mobil-castrol arasında en kalından inceye göre: liqui-castrol-mobil olarak görülüyor mds dosyalarındaki viskozite endekslerince. 

Sizin görüşünüz nedir acaba? Kalın yağ mi yoksa ince yağ mi mantıklı? Ek olarak YouTube daki kıyaslama videolarında Mobil 1 ESP formula önde geliyor gerçekten. Ama sanırım Formula serisi TR ye gelmiyor diye duydum böyle bir durum var mi gerçekten? 
 
Gelmiyor diye bişey yok., Benim bildiğim Mobil 1 ESP Formula artık üretilmiyor., Avrupa için de üretim yapılmıyor., şuan için güncel yağ Mobil 1 ESP 

Kalın yağ yüksek sıcaklıkta mukavemetini daha iyi korur ama soğuk sıcaklıklarda ısınması için geçen sürede aşınma ince olana göre çok fazla olur.,

Burada daha önemli olan “ideal sıcaklığa ulaşmış” bir yağın viskositesi ve yağlama performansı dır., buna bakarak değerlendirme yapmak en doğru sonuca ulaşmamızı sağlar.,

Elbette bunla da bitmiyor., düşük kül oranı, temizlik anlamında iyi olması, çamurlaşmaması, aracın bulunduğu iklim şartlarıba göre bağlı olarak doğru yağ seçilmesi gibi pek çok etken var., 

Erzurum, Ağrı, Hakkari, gibi kışın çetin ve uzun geçtiği bir yerde 0W-30 bir yağ daha uygun olacaktır, İzmir, İstanbul gibi ılıman bir iklimde 0W-30 kullanmak yerine 5W-30 daha iyi bir tercih olacaktır.. 

Yağ konusu dipsiz bir kuyu, içine girdikçe öğrenilmesi gereken onlarca şey olduğu anlıyor insan., 

Normal bir kullanıcı için benim önerim., Avrupada üretim yapan bir yağ seçmeleri yönünde olur., Türkiye’de üretilen yağların kalitesi kötü mü hayır değil, hatta iyi diyebiliriz FAKAT çok detaya girdiğim vakit konu farklı yöne gidecek, Kısaca söylemem gerekirse biz kaliteyi etkiliyen ve uyulması gereken koşulları/standartları sadece denetim zamanı yaklaştığında sağlarız, avrupa’da ise yılın 365 günü aynı kalitede üretim gerçekleşir.. 

 
@Unclaimed demekki 120 yi geçmemek lazım. Bunu açıklayan bir bilgi varmı kullanma kılavuzunda yada vw sitesinde. 

 


Geri
Üst Alt