@forzaGilles
Başka bir örnek vermek gerekirse, bazı araçlarda da TRW sistem çıkıyor. Orijinal balataya bakınca üzerinde GALFER yazıyor. GALFER, ATE'ye ait bir fabrika (İTALYA'DAKİ GALFER, İSPANYA'DAKİ DEĞİL), yani TRW sistem üretilen araçların balatası da GALFER İTALYA'da üretiliyor, ATE'nin fabrikasında
Soru olursa yine buradan mümkün olduğu kadar cevaplamaya çalışacağım.. herkese sevgiler
çok doğru ve yerinde bir paylaşım olmuş, bizim yıllardır anlatmak istediklerimizi güzel bir yazı ile özetlemişsiniz Ayrıca ATE markası CONTINENTAL AUTOMOTIVE'e ait bir markadır, araçların %90'ından fazlasında ORİJİNAL EKİPMAN çıkar ve piyasa malı üretmez. Yani örnek veriyorum X bir VW araca ait Balata piyasada 150-200 TL iken, onun altına inmek için düşük kalite bir ürün üretmez, kalitesi ORİJİNAL EKİPMAN'da da aynıdır ATE kutusunda da aynıdır, değişmez. Diğer bütün markalar dediğiniz gibi ÇİN, HİNDİSTAN, vb. gibi ülkelerde ürettirilip kutulanıp piyasaya sunulan ürünler.@15221 @10ur @golfiano @Ceterus06 @ycetin @thelordof Dışardan alacağınız Ferodo, TRW, Brembo, Textar, Bosch, SWB, Jurid, Valeo, Delphi vs.. bu bilindik markaların dış piyasaya ürettiği fren diski ve balataları ile VW'ye ürettiği (orjinal fren parçaları) arasında çok ciddi kalite farkı olur., Neredeyse tamamı Çin 'de veya 3. dünya ülkelerinde üretiliyor.,
Atıyorum orjinal bir fren diski için araç üreticisi güvenlik ve kalite anlamında (en az 50 kriteri sağlamalı diye) diski üretecek firmaya şart koşuyorsa.,
Bu firmalar dış piyasaya üretim yaparken bu 50 kriterin yarısını bile sağlayacak kalitede ürün üretmiyorlar..
Orjinal balatanın kalite standartları karşılıyan (orjinal kalitesinde) sadece Ate markası var.,
Ate ister dış piyasaya üretsin, isterse de araç üreticisine orjinal yedek parça üretsin., farketmeksizin aynı kalitede tek tip üretim yapıyor., Fakat yukarda saydığım diğer bilindik markalarda durum farklı dış piyasaya ürettiklerinin malesef tamamı çöp.., Vatandaş kaliteli parça aldım diye sevinirken aslında kalitesi düşük ürün aldığının farkında değil.,
Sanayideki yedek parçacılar durumun farkında tabii., ama neden söylesin ki peynir ekmek gibi satıyor (
Balata ve fren diski satın alırken., orjinal yedek parça (eko seri olmayan) veya Ate 'den şaşmayın.,
Piyasada Ferodo 'nun (ingiltere üretimi olan) balataları olduğu söyleniyor., kullanmadığım için kalitesi hakkında yorum yapmam yanlış olur..
@Mmt0634 serviste değiştirirseniz dikkat etmeniz gereken; serviste orjinal yedek parça ve (eko seri orjinal yedek parça) olmak üzere 2 tip yedek parça oluyor., eko seri kalitesi ve ömrü daha düşük tutulmuş ürünler oluyor., eko seri almanızı önermem., Servisten alırsanız veya değiştirirseniz eko seri istemiyorum diye özellikle belirtiniz., kendinizde yedek parçanın kutusu üzerinde yazan parça kodundan veya fatura üzerinden öğrenebilirsiniz., eko seri yedek parçalar JZW kodu ile başlıyor.. Zamanı geldiyse fren hidroliği değişimini unutmayın., fren hidroliği en az disk ve balata kadar önemli bir konu.. balatalar neden düzensiz aşınmış...?? sebebi nedir kontrol etmelerini söyleyiniz..
Başka bir örnek vermek gerekirse, bazı araçlarda da TRW sistem çıkıyor. Orijinal balataya bakınca üzerinde GALFER yazıyor. GALFER, ATE'ye ait bir fabrika (İTALYA'DAKİ GALFER, İSPANYA'DAKİ DEĞİL), yani TRW sistem üretilen araçların balatası da GALFER İTALYA'da üretiliyor, ATE'nin fabrikasında
Soru olursa yine buradan mümkün olduğu kadar cevaplamaya çalışacağım.. herkese sevgiler