1.6tdi kronik volan arizasi


@Serdar35  HAklısınız tabiki herkesin kendi tercihi. Benim için en büyük konfor sorunsuzluktur. Beni araba uğraştırmayacak . Her marka model arıza verebilir. Vag gurubu dsg kavrama ve volan konusunda samimi değil. Samimi olsaydı kuru kavrama kullanmazdı kullanıcılar daha az sorun yaşasın diye bütün modellerine ıslak kavrama koyabilirdi. Yada yeni nesil torkkonvertöre gecebilirdi. Zaten kavrama konusuna lafım yok . Bitebilir. Fakat volan gibi bir malzemenin bu kadar erken arıza vermesi tesadüfmü acaba sadece bana mı denk geliyor diyorum. Yani  çevremde skoda seat volksvagen uzun süre kullanıp sorun yaşamayana denk gelmedim. 2.0tdi kullananlar hariç çünkü 350binde arabası olup en ufak bir volan yada şanzıman arızası yaşamayan çok arkadaşım var. Ama gel gör 1.6tdi 1.4tsi için malesef denk gelmedim. Ön yargılı olmamak için gruptaki arkadaşların tecrübelerini dinlemek istedim.

 

@forzaGilles  Hocam gösterdiğim örnekler çevremde arkadaşlar . Arabaların bütün bakımları serviste yapılıyor. Hatta serviste kuru kavramanın yağ bakımı yokmuş servise özellikle kendisi bunun da değişmesini söyledi. Ben de vag kullanıcıyım. Gayette memnunum aracımdan fakat edindiğim tecrübelere dayanarak vag gurubunun şanzıman ve volan konusunda hala sorunları olduğunu düşünüyorum. ve bu sorunları çözmek istemiyorlar. Mekanik veya elektronik bir malzeme birden çok kişide aynı sorunu çıkarıyor ve bu sayı azımsanmayacak kadar fazla ise Üretici bu parçayı değiştirmeli . Belki honda toyota gibi uzak doğu arabaları konforlu değil ama daha az sorun veriyor arabaları. Dışarda binlerce corolla civic kullanıcıları var. Ama bakıyorsun bizim kadar şikayetçi değil arabaları .Vag gurubunun en önemli artısı arabalarının arkasında duruyorlar. 6 yaşındaki arabanın şanzımanı ve dreksiyon pompası sadece fatura kesilmesi için 400tl ye değiştirilmiş. Her servis bunu yapmaz. 

 
Kullanıma göre değişir.., bir de otomatik şanzıman araçlarda her 50-60bin km'de bir şanzıman yağını ve şanzıman filtresini değiştirmek şanzımanın sağlığı açısından oldukça iyidir.,

Ama hiç şanzıman yağı değişmemiş 100.000km üstü bir araçta şanzıman yağını değiştirmek istersen sıkıntı çıkarır..!!

Bir de burda önemli olan nokta sanayide usta kafasına göre x bir markanın şanzıman yağını alır bu araca uyumlu derr., 75W-90 koyulması gereken araca gider 80W-90 koyar., bunu yapan çok oluyor., Sanayide şanzıman yağıdeğişmez ömürlüktür diye usta bozuntuları da çok olur., bunlar genelde 55-60 yaş üstü olanlar.,

Şu çok açık şekilde bilinmelidir., aracın hiç bir sıvısı antifiriz ve şanzıman yağı dahil ömürlük değildir..!! Örneğin BMW 'de bazen servis bile şanzıman yağı değişmez ömürlüktür diyenlere rastladım., Bunun sebebi artık üreticiler için bir aracın kullanım ömrü maxx. 10 yıldır., üretici artık arabanın 10yıl dan daha fazla kullanılmasını hem istemiyor hem de işine gelmiyor., Onlara göre 10 yaşında bir araç hurdaya ayrılmalı ve parçalanmalı., Bu sebebten araca 10 yıl ömür biçtiklerinden şanzıman yağına ömürlük derr geçerler., hatta aracın servis bakım onarım bülteninde bile ömürlük diye yazar., Müşteri ısrar edip değiştirilmesini taleb etmedikçe değiştirmeye yanaşmazlar..,

***Şanzıman yağı motor yağı gibi daha iyisini koyalım iç güdüsü ile hareket edilecek bişey değildir., Aracın markası ne olursa olsun bir araç için en iyi şanzıman yağı aracın üreticisi tarafından koyulmuş orjinali neyse o yağdır..!! 40 yılın başında değişen max. 2-3 litre yağ için ne riske girilir ne de acaba serviste pahalı mı diye evham yapmaya değmez.. şanzıman da sıkıntı çıkarsa o 3 kuruşluk orjinal yağı niye kullanmadım diye dövünüp duran çok insan gördüm..
75w-90 yerine 80w-90 koysalar iyi ben ATF koyanı gördüm beterin beteri yani :)

 
@Ayhan5353 maalesef kuru kavramanın sebebi vergi burda vag grubunun şuçu yok zaren ve de kuru kavramada max 250nm tork kısıtlaması getirmiş oda biliyor çok dayanıklı olmadığını dayanıklılık istiyorsan 2.0 motorlu yaş kavrama al diyor ama vergiler ayrıca bu şanzımanlar türkiye trafiği ve bilinçsiz kullanıcalar yüzünden iyice arıza yapar hale geliyor 

mesela amarokta 8 ileri zf şanzıman var yaş kavrama kullanabilirdi vw ama dayanmıyacağını biliyor 

Tanıdığım birinde megane 4 de 6 ileri edc yaş kavrama var mesela 26 binde komple şanzıman değişti ve marka arkasında durmadı 

maalesef markalarında yapabilceği bir şey yok ülke şarları böyle

 
@forzaGilles  Hocam gösterdiğim örnekler çevremde arkadaşlar . Arabaların bütün bakımları serviste yapılıyor. Hatta serviste kuru kavramanın yağ bakımı yokmuş servise özellikle kendisi bunun da değişmesini söyledi. Ben de vag kullanıcıyım. Gayette memnunum aracımdan fakat edindiğim tecrübelere dayanarak vag gurubunun şanzıman ve volan konusunda hala sorunları olduğunu düşünüyorum. ve bu sorunları çözmek istemiyorlar. Mekanik veya elektronik bir malzeme birden çok kişide aynı sorunu çıkarıyor ve bu sayı azımsanmayacak kadar fazla ise Üretici bu parçayı değiştirmeli . Belki honda toyota gibi uzak doğu arabaları konforlu değil ama daha az sorun veriyor arabaları. Dışarda binlerce corolla civic kullanıcıları var. Ama bakıyorsun bizim kadar şikayetçi değil arabaları .Vag gurubunun en önemli artısı arabalarının arkasında duruyorlar. 6 yaşındaki arabanın şanzımanı ve dreksiyon pompası sadece fatura kesilmesi için 400tl ye değiştirilmiş. Her servis bunu yapmaz. 
Japonların ana satış pazarı amerika olduğu için., ellerinden geldiği kadar eski teknolojiyi kullanıp sorunsuz araba yapma mantalitesi var onlarda., halaa atmosferik motor kullanıyorlar neden çünkü sorunları az., amerikalı lar düşük kapasiteli yakıtı az olan araçlara şapşal gibi bakıyorlar halaa., Ama iş alman ve italyan araçlarına gelince tüm kuralları uygularlar., neden çünkü almanlar pazara hakim olursa biliyorlar ki alman arabasının tadını alan vatandaş bir daha amerikan malı araçların yüzüne bakmaz., bu sebebten tüm olumsuzlukları yaparlar yüksek vergiler dayatarak vs.. ulaşılmasını güçleştirirler.,

Son 20 yılda üreticiler artık uzun ömürlü kaliteli araba istemiyorlar., şuan aldığınız TV, oyun konsolu, buzdolabı, çamaşır makinası, araba dahil hepsinde üreticiler 10 yıl ömür biçerek üretim yapıyorlar., 1 milyonluk Mercedes dahil hepsi böyle.. haliyle kalite düşünce arızalar da fazlalaşıyor...

 
@Serdar35  Vergilendirme konusunda haklısınız.  Konu buraya nasıl geldi bilmiyorum :)  konu konuyu açtı.  Kuru kavrama Amacına hizmet etmiyor edc dct dsg fark etmiyor. İnsanlar zaten otomatiği yoğun trafikte kullanmak için alıyor. Ama kuru kavramayı yoğun trafikte manuel kullanmak gerekiyor. Trafik bazen öyle bir hal alıyor ki ne gidiyor ne duruyor mecbur şanzıman yarım kavrıyor. bu olmasın diye manuele al  frene tam bas kendi kendine gitmesine müsade etme falan filan .Bu şekilde kullanmayan kullanıcı hatası damgasını yiyor. Otomatik şanzıman bu olmamalı hocam .

 
@forzaGilles  Doğrudur. Ben ön yargılı olmak istemediğim için açmıştım bu konuyu aslında . Dsg konusu daha önce defalarca açılmıştır. Sadece çok fazla 1.6tdi kullanıp volan arızası yaşayan olunca grupta bu konuda uzun yıllar sorunsuz kullanan varmı yokmu merak ettim doğrusu. Teşekkür ederim.

 
75w-90 yerine 80w-90 koysalar iyi ben ATF koyanı gördüm beterin beteri yani :)
Opel Corsa D manuel., sanayide baskı-balata değişti, şanzıman yağı değişecek baktım manuel araca ATF yağ koyucak., dedim napıyorsun., ben 20 yıl opel de çalıştım bana işimi öğretme., büyük olaylar çıktı., 55-60 yaşında adam az daha elimde kalıyordu., bizim insanımızdan bi cacık olmaz hocam..

 
Genel olarak 1.6tdi dsg araclarda çok fazla volant arizasi oluyor. Oktavia golf passat fark etmiyor. Motorda sarsinti ses sikayetleri cok fazla var. Şunu merak ediyorum yani bu motor şanziman ikikisini kullanip hiç volan sorunu yasamayan kaç kisi var. Ornegin 100bin km dir kullanirim hic sorun yasamadim diyen varmi aramizda.
1.6 tdi manuel aracım var 40binde aldım 135 bindeyim baskı balata volant fabrika duruyor. Şu an için rölanti veya kalkışta herhangi bir titreme yok manuelde kullanıcıdan kullanıcıya değişir dikkat edildiğinde 200 gider diye düşünüyorum.
 
Merhabalar ben ankaradan İbrahim, bende aranıza 1 ay önce 2003 model tdi golf ile katıldım. Aracımda yeni fark ettiğim olay hakkında sizlerin bilgisini almak istiyorum. Benim aracım ilk kalkışlarda herhangi bir sıkıntı yok hatta gaz vermeden baya yürüyor fakat 2. Vites geçtiğinde titreme ve sallantı yapıyor başka hiçbir vitesde bunu yapmıyor. Kavrama mı değiştirmeliyim acaba şimdiden cevaplar için teşekkürler
 

Geri
Üst Alt