@ahmet306 hocam, Ağustos ayında dolu Golf 7.5 dizel aracımdan 2020 tiguan highline 1.5 araca geçtim. 2400 km'yi geride bıraktım. Kısaca özetleyecek olursam;
Araçtan son derece memnunum, DCC'li 17 jantlı Golf'ümden bozuk zeminde çok daha konforlu bir araçtır.
Yakıt tüketimine gelecek olursam depo doldurmadan depo doldurmaya uygulamaya veri girerek ince ölçüm yapıyorum, şu anda bu şekilde ölçtüğüm yakıt ortalaması 7,16 litre (güzergahım genel olarak Ankara az yoğun trafik-aracın yol bilgisayarı depodan depoya 6,5-7 arası göstermekte), ondan önceki 2 sene boyunca aynı koşullarda kullandığım dizel otomatik golfümün benzer şekilde ölçümde en genel ortalaması 5,91 lt idi (Golfü dizel olduğu için yakıta daha az dikkat ederek kullanmakta idim). Yakıt tüketiminde silindir kapamanın yanı sıra araç kendini yelken (süzülme-motoru tamamen kapadığı) moduna da alabilmektedir. 1.4 tsi Tiguan'larda bu özellik mevcut değildi. Yelken modu için Golf araçta da sürüş profili ya da DCC opsiyonu olması gerekiyor. Golf teki (dizelde kullandım) eco modunun yelken moduna göre de Tiguan yelken modundan çıkış işlemini daha hızlı gerçekleştiriyor.
Tiguan 1.5 tsi ile gelen dsg dq 381 1-2 vites geçişlerinde Golf'teki dq200'deki kararsızlıkları kesinlikle yaşatmıyor.
Higline'da standart gelen koltuk ısıtma, anahtarsız giriş, park assist ve özellikle elektrikli bagaj kapağı günlük hayatta çok işe yarar özellikler. Golfümde DCC, ACC, şerit asistanı, uzun far asistanı gibi Tiguan da standartta olmayan özellikler mevcut idi, ancak zaten Tiguan'daki konfor DCC'yi aratmıyor, şerit takip ve uzun far asistanını uzun yoldan uzun yola kullanabiliyor idim sadece. Sadece ACC'nin eksikliğini bazen hissediyorum, ACC de araçta standart olsaydı güzel bir artı olurdu. Bunu retrofit olarak eklemeyi düşünüyorum.
Makyajlı Tiguan için ben de alım esnasında bekleme konusunda bir kararsızlık yaşadım ancak görsel olarak özellikle standart gelen arka far ve fake egzoz/difüzör kısmını kesinlikle beğenmedim. Ön kısmını da tabiki görecelidir ama daha başarısız buldum. Farların da makyajlıda artık adaptif özellikli gelmemesi (virajlarda dönmemesi) ve koltuk arkalarındaki tepsilerin kaldırılmasını olumsuz olarak ekleyebilirim.
Ateca hakkında da şunu ekleyebilirim. Arka süspansiyon torsiyon olarak geliyor diye biliyorum, Tiguan'da bağımsız arka süspansiyon mevcuttur. Tiguan da ıslak dsg dq 381 mecvut iken Atece kuru kavrama dq200 ile geliyor diye biliyorum.
PSA grubu kullanmadığım için için yorum yapamayacağım. Hayatım boyunca VAG grubu araçlar kullandığım için alışkanlıktan dolayı diğer markaları tercih etmem zor olurdu.