1.6tdi dsg sorunsuz kaç yıl ve kaç km kullandınız.


@Ayhan5353 benimde gençlikten gelen bir impreza wrx sti merakım vardır. Mazda tasarımlarınıda beğenirim. Ayrıca kim ne derse desin japon motorları ve mekaniği diğer arabalardan daha iyi. Bunu en iyi off-road cılar bilir YouTube de çok video izledim off-road ile ilgili , Amerikan alman arabalar genelde sınıfta kalıyor🙂. TRT de zor yollar vardı sanırım adamlar Amarok ile dağa çıkıp çıkacaklarına neredeyse her bölümde pişman oluyorlardı. Japonun mekaniğini getir vw koy tadından yenmez bi araba olur. Ama genel anlamda vw çoğu arabadan iyi siz bakmayın orda burda forumda konuşulanlardan. Her arabada arıza çıkar. Artık araçlar eskisi kadar sağlam üretilmiyor.

 

@agacmalzeme  Çok güzel objektif bir değerlendirme yaptınız.Size hak veriyorum .Japonların mekaniği taş gibi.  volksvagen de de genelde şanzıman veya volan arıza şikayetinden bahsediliyor . Onun dışında kronik anlamda bir arızası yok sanırım.

 
@Ayhan5353 golf biraz rafine araba hatalardan giderilmiş ama ufak tefek oluyor işte. Bende sunroof var tıkırdamaya başladı oradan burdan trim sesleride var dediğim gibi yeni arabalar artık daha kalitesiz. Ama müzik açınca ne tıkırtı var ne sıkırtı 🙂

 
2016 sıfır aldığım golfu 34 bin km de iken sattım 2017 yılında, dsg sorunu yaşamadım. Şu anki aracım 2017 model 60.320 km de dsg den tek sorun yaşamadım henüz. Kız kardeşimin eşine şirketten verilen 2015 model golf 152.000 km de değiştirildi o km ye dek aracı p konumunda terk edin uyarısı dışında orijinal kavramasıyla gitti üstelik bildiğin eşek niyetine kullanıyordu arabayı :)   

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Adv_Dbl  Harika hocam işte bunları duymak insanı sevindiriyor. Genelde uzun km ve uzun yıllar sorunsuz kullananlar japon gibi uzak doğu arabaları olunca acaba sadece onlarmı uzun ömürlü diyor insan

 
Tek elden binilen 4-5 kez el değiştirmeyen araçlarda çok sorun olacağını düşünmüyorum bende.

 
@burakca  Aslında bende öyle düşünüyorum adam yeterince hor kullanıyor kullanıyor tam arıza vermeye başlayacağı zaman alan bütün arızalar da alan kişiye patlayınca bu marka model ne çok arıza veriyor diyor adam haklı olarakda bir daha da o markayı almıyor. 

 
@Ayhan5353 sevgili hocam sonuçta DSG otomatikleştirilmiş manuel bir şanzıman o kavrama er geç bitecek ki 100 bin üzeri km lerde bu her an beklenmesi gereken bir durum. Japonlar daha ziyade CVT kullanıyorlar evet sağlam belki ama kullanım keyfi sıfıra yakın böğüren bir araba 6.000 d/dk ya dayanmıs devir ibresi ve elektrikli oto gibi sürekli hızlanan bir araba kullanmaktansa ya tam otomatik şanzımanlı bir araç kullanırım ya da dsg illaki otomatik olacaksa tabiki.

 
@Adv_Dbl  Yok hocam cvt şanzımanı bende beğenmiyorum. Torkkonvertörlü şanzımanlar gerçekten çok uzun ömürlü . Keşke vag da kullansa en azından bütün modellerinde yağlı kavrama kullansa yine insanlar sorun yaşamazdı bu kadar.

 
2012 Polo 1.6 Tdi Dsg aracı 2 sene 95.000 km’den 157.000 km’ye kadar kullandık.

Araba durmadan asla d’den r’ye r’den d’ye vites atmam, yokuşta arabayı hiç bir zaman p’ye alıp kontağı kapatmam, trafik durmuşsa yokuşta arabayı gazla tutmam, frene tam basar önüm açılınca yürürüm, motor ısınmamışken dipgaz gibi saçmalıklar yapmam.

Sadece bir kere turbonun wastegate’i sorun çıkardı iki sene boyunca. Motor arıza ışığı ve buji ışığı yakıp çekişten düşmüştü araç. 900 tl gibi bir fiyata değiştik başka hiç bir şey yaşamadım. Sorunlu diyenler dsg’yi dsg olduğunu unutmadan kullanırlarsa bir problem olmaz :)  konforu, keyfi bambaşka dsg’nin.

 
60 bindeyim şuana kadar sıkıntı yaşamadım ama 20 30 bin km kıyasladığımda vites geçişleri,hissiyatı değişiyor kavramının yavaş yavaş ömrünün tamamladığını hissebiliyorum.

 
@ogzdrk  Çok iyi hocam bunları duymak insanı sevindiriyor. Bakalım 0 aldık şuan 9bindeyiz alalh ömür verirse 6 7 yıl kullanacağım bakalım sorunsuz kaç yıl gidecek merak ediyorum doğrusu :)  Önceden corolla vardı 290 bine kadar sıfır sorunla kullanmıştık . Bakalım bu kaç yıl gidecek :)  
Japon araçları almanlara göre daha sorunsuzdur.Eski araçlarda elektronik aksam çok olmadığından sorun çıkma ihtimali de azalıyor.

 

Başlık şöyle olabilirmiş?

Dsg şanzumanı tık demeden , faul yapmadan , hatasız , nazarsız  max kaç km kullandız ? 

Mesela ben MANUEL Tdi Golfü  , 

Triger 120 bin (periyodik bakımdan sayıldığı için)

Debriyaj baskı balata biten / yıpranan / sarf ekipman olduğundan (ki bununda 200 bini görecek durumda oldugunu tahmin ediyorum 

Bu ikisini normal masraf olarak gördüğümde

220  bine kadar sıfır faulle gelir

Balatalar / diskler yine sarf periyodik bakım masrafları

Yada 220 bine kadar sıfır korkuyla yol alırım ...(bu daha iyi oldu)

 

Geri
Üst Alt