Trafikte Alternatif Kurallar


ogzogz

Paylaşımcı Üye
 
Katılım
2 Mar 2017
Mesajlar
4,341
Tepkime puanı
5,807
İsim
Ogz
Trafik Kuralları herkes tarafından bilinir ve uygulanırsa kazalar ve dolayısıyla mal ve en önemlisi can kayıpları olmaz. insan kendisinin ya da başkalarının ne zaman nasıl hata yapabileceğini bilemiyor ama önlemler alabilir.

Geçtiğimiz aylarda tır arkasında meydana gelen kazalar haber oldu.

Kimisi kendi hızıyla tıra arkadan çarptı, kimisi de aşağıdaki videoda olduğu gibi araç tır arkasında beklerken başka bir tır gelip arkadan çarpınca sıkışıp kaldı.


Daha önce biyerde okumuştum ancak videoyu izleyince; tır,otobüs, iş makinesi vs. gibi ağır vasıta araçların arkasında beklenmemenin hayatta kalmamız için önemli olduğunu paylaşmak istedim. 

Sizlerin de alternatif trafik kurallarınız varsa eklerseniz olumlu sonuçlar alabileceğimizi düşünüyorum.

Kazasız sürüşler.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Güzel bir konu elinize sağlık , aslında cevap kendi içinde saklı , hız kuralı , takip mesafesi , standartlara uygun ağır vasıta dorse+kasa arka bariyerleri gibi etkenlerin tümü uygun olsa kimin neyin arkasında durduğumuzun pek önemi kalmıyor. 

Aslında kök neden eğitim  , ne yazık ki çok zayıfız....

 
Güzel bir konu elinize sağlık , aslında cevap kendi içinde saklı , hız kuralı , takip mesafesi , standartlara uygun ağır vasıta dorse+kasa arka bariyerleri gibi etkenlerin tümü uygun olsa kimin neyin arkasında durduğumuzun pek önemi kalmıyor. 

Aslında kök neden eğitim  , ne yazık ki çok zayıfız....
@DoğanARABACI teşekkür ederim. 

Açıkçası kimin ne kadar eğitimli ya da uykulu mu uykusuz mu, freni mi boşalmış vs. gibi durumları kestiremiyoruz. Ve istesek de istemesek de aynı trafik içindeyiz. Bu sebeple kendi kendimize bulduğumuz, başka sürücülere de olumsuz etkiler yaratmadan yapabileceğimiz alternatif kurallar olarak bakmak daha uygun olur. 

 
asıl sorun bu kadar ağır vasıtanın yollarda olması bence. 

demir yolu taşımacılığı geliştirilebilir
Kesinlik katılıyorum.  (y)

Demiryolu taşımacılığına kıyasla karayolu taşımacılığının bu kadar fazla olmasının sebebi eskilere dayanıyor aslında.

Bu kimin işine gelir? - Petrolü olanların

Ulaşım sistemimizi, neyi nasıl taşıyacağımızı bile başkaları şekillendirmiş.

.

.

Ben mümkün olduğunca ağır vasıta arkasında sürmemeye/beklememeye çalışıyorum.

Seyir esnasında önünde adeta koca bir duvar olduğu için görüş anlamında da risk taşıyor.

Şehir içi ışıklarda vs. otobüs/kamyon arkasında beklemem gerekirse de ortalı durmuyorum; n'olur n'olmaz bir aynasından beni görebileceği şekilde duruyorum.

Kör nokta problemleri de olduğundan yanlarından geçerken korna/selektör kullanmakta da fayda var, onu da hatırlamış olalım. 

 
Maalesef sürüş hevesi son zamanlarda umumileşti.Bunun için birazcık deneyim (teorik anlamda) sahibi ve araç edinmekle bu hevesi icra etmek isteyen birey sayısı o kadar arttı ki.. Ama sorsanız; ihtiyaç olduğunu gereksiz argümanlarla savunanlar çıkacaktır. Bu arada sürücülük ve araç edinmenin, ihtiyaç mı değil mi konusu değil bahsettiğim şey..

Trafikte hepimiz bir çok tecrübeye sahibizdir.Kurallar düzeni sağlar fakat herkes uyarsa!  

Paylaşmak istediğim iki şey var. 

Uzun yol için: Kesinlikle ağır/uzun vasıtalarla mesafenin -ne kırmızı ne sarı - yeşil mesafede olmasına dikkat ederim. Önünde veya arkasında olmam fark etmiyor.En önemlisi belirttiği vasıtalarda sağ tarafın kör nokta olduğunu unutmayalım. Kendinizi ancak; soldan ve geriden fark ettirebilirsiniz.

Şehir içi ise: Trafik Işıkları...

Geçme hakkınız da olsa temkinli davranınız!

Ülkemizde amacı dışında 4 lüleri yakmak moda olmuş. 4 lüyü yakan kişiye sanki herşey mübah. 

 
ben de mümkün olduğunca hem önlerinde hem arkalarında olmamaya calısıyorum.

bilen bilir ankarada şu anda zırhlı birlikler yolu kapalı olduğu için bütün trafik zaten yoğun olan şaşmaz bulvarından akıyor. E tabi trafikteki ağır vasıtalardan da nasibimi almış bulunmaktayım. kırmızı ışıkta tampona 3 tık aldık arkamamızdaki tırdan. artık inip el kol yaptım da anca durdu. adam gerçekten görmüyorum abi kusura bakma çekti.

1 hafta içerisinde şaşmaz bulvarında kendimle beraber 4 tır ve otomobil kazası gördüm. yanına sıkıştırma, önüne alma, dönerken dorseyle vurma.

gerçekten büyük sıkıntı dikkat etmek lazım. demiryolu taşımacılığı fikrinize de tamamen katılıyorum

 
asıl sorun bu kadar ağır vasıtanın yollarda olması bence. 

demir yolu taşımacılığı geliştirilebilir
Çok doğru dediniz hocam fakat Demiryolu, Atatürk ve zihniyetinin cumhuriyet dönemi icraatlerindendir. 1950lerden sonra Amerikan yardım ve hibelerinden beridir Karayoluna aktarılmış hizmetler. (Bakınız Mareşal yardımları) yani adam diyor ki sana bu yardımı yaparım ama Karayolu yapacaksın. Neden? Çünkü araba satcam, akaryakıt satcam, yedek parça satcam. Gibi gibi... 

19.yıl marşında da geçer, demir ağlarla ördük dört bir tarafı. Ama gelin görün ki siyasal İslamcı, Amerikancı hükümetlerin işine gelmez böylesi 

 
Pof inanılmaz kötü bir kaza ya.. Çok korkarım her zaman.

 
Şehiriçinde önümde taksi ve dolmuş varsa durma noktasında yavaşlıyorum ve yol veriyorum. Bütün şerit ve yolların sahibi olaraktan onlara bahşedildiği için, aynaya bakmadan yola çıkmalar, önüne kırmalar, vs hareketler. Eskiden kavga eder tartışırdım, artık yaşlanma ve baba olma dürtüsünden midir bilemiyorum ama frene basıp geç diyor yoluma devam ediyorum.

 
Ben trafik durdugunda önümde agir vasita olsada veya otomobil olsada araya yarim arabalik mesafe birakiyorum ve bir gözüm dikiz aynasinda-her an gaza basip aradan cikmaya hazir beklerim, yani trafik durdu diye gevsemem, aksine daha dikkatli olurum, aslinda en tehlikeli anlardan birisidir trafigin durdugu zaman, özellikle sehirlerarasi yollardaki kavsaklar-sehir giris-cikislari, cünkü genellikle uzun yol yapan araclar oluyor ve dalginlik olabiliyor

 
..aslinda en tehlikeli anlardan birisidir trafigin durdugu zaman, özellikle sehirlerarasi yollardaki kavsaklar-sehir giris-cikislari, cünkü genellikle uzun yol yapan araclar oluyor ve dalginlik olabiliyor
Buna katılıyorum. Hatta 2 gün önce sık kullandığım kavşaktaki kaza haberini okudum. Kaza saatinin 14:00 olduğunu görünce hemen araç kamerasından geriye dönük kavşaktan saat kaçta geçtiğime baktım, tam 13:57:39 da kavşaktan geçmişim. Yani anlayacağınız 1 ışık döngüsü sonrası olmuş kaza. 2 Araç trafik lambası direklerine yan bir şekilde çarpmışlar. Verilmiş sadakamız varmış.

Neyin ne zaman geleceği belli olmuyor. 

 

Çok doğru dediniz hocam fakat Demiryolu, Atatürk ve zihniyetinin cumhuriyet dönemi icraatlerindendir. 1950lerden sonra Amerikan yardım ve hibelerinden beridir Karayoluna aktarılmış hizmetler. (Bakınız Mareşal yardımları) yani adam diyor ki sana bu yardımı yaparım ama Karayolu yapacaksın. Neden? Çünkü araba satcam, akaryakıt satcam, yedek parça satcam. Gibi gibi... 

19.yıl marşında da geçer, demir ağlarla ördük dört bir tarafı. Ama gelin görün ki siyasal İslamcı, Amerikancı hükümetlerin işine gelmez böylesi 
Osmanlı döneminde II. Abdulhamid ve Cumhuriyetin ilk yıllarında Atatürk keşke çok daha fazla demiryolu inşasına imza atabilselermiş.

O dönemlerde demiryoluna önem verilmesi ileri görüşlülüktür, son yıllarda -geç de olsa- bunu anladık diye düşünüyorum. Anadolu'da YHT hatları, metropollerde de yemeden içmeden metro hatları inşa edilmeli.

 

Geri
Üst Alt