Trafikte Alternatif Kurallar


Günümüzde otobüs ve kamyon gibi büyük araçlar maşallah otomobil gibi seri gidiyor, halbuki bu araçların dinamikleri bu şekilde hızlı gitmelerine uygun değil, ikinci bir husus ise eski teknolojiye sahip kamyonların yenilenmesi gerektiğidir, nasıl ki adaptif cruise control ve şerit takip sistemleri sonradan takılabiliyor, eski nesil araçlara da bu güvenlik ekipmanlarının entegre edilmesi şart. Arkadan çarpan kamyonda front asist olsaydı, bu kaza olmayabilirdi.

 

Günümüzde otobüs ve kamyon gibi büyük araçlar maşallah otomobil gibi seri gidiyor, halbuki bu araçların dinamikleri bu şekilde hızlı gitmelerine uygun değil, ikinci bir husus ise eski teknolojiye sahip kamyonların yenilenmesi gerektiğidir, nasıl ki adaptif cruise control ve şerit takip sistemleri sonradan takılabiliyor, eski nesil araçlara da bu güvenlik ekipmanlarının entegre edilmesi şart. Arkadan çarpan kamyonda front asist olsaydı, bu kaza olmayabilirdi.


 
Önemli bir başlık.
 

Benim de aklıma gelen alternatif kuralım şerit değiştirirken sinyal verdikten sonra diğer şeride yavaşça geçerim belki kör noktamda araba vardır vs diye.

Önümdeki arabaya tam yanaşmadan park ederim belki arkama biri iyice yanaşır da çıkmakta zorlanırım diye.

 
Acele etmeyelim. Er ya da geç, gideceğimiz yere varmaya çalışalım. Herkesin bir acelesi olduğu için bari biz acele etmeyelim. Hız kurallarına uyalım demiyorum, uyan yok çünkü. Herkese kazasız belasız sürüşler diliyorum.

 
23 saat önce, ogzogz yazdı:

Trafik Kuralları herkes tarafından bilinir ve uygulanırsa kazalar ve dolayısıyla mal ve en önemlisi can kayıpları olmaz. insan kendisinin ya da başkalarının ne zaman nasıl hata yapabileceğini bilemiyor ama önlemler alabilir.

Geçtiğimiz aylarda tır arkasında meydana gelen kazalar haber oldu.

Kimisi kendi hızıyla tıra arkadan çarptı, kimisi de aşağıdaki videoda olduğu gibi araç tır arkasında beklerken başka bir tır gelip arkadan çarpınca sıkışıp kaldı.

@ogzogz paylaşımınız ve uyarılarınız için tüm arkadaşlar adına teşekkür ediyorum, hepsini kastetmiyorum ama %95'i ne yazık ki büyük araç kullanıcıları küçük araçları dikkate alarak kullanmıyorlar. bu sadece kırmızı ışıktaki örneği, peki ya otoban girişlerinde veya yollarda emniyet şeridine park etmiş tır sürücülerinin diğer sürücüleri tehlikeye attığının bilincindeler mi acaba. şöyle bir bakın Google'dan yol kenarına park etmiş tırlara çarpıp ölenlerin haddi hesabı yok, tır sürücülerinin bilerek küçük arabaların üzerine direksiyon kırdıklarını bile bile sıkıştırdıklarını defalarca gördüm. bir defasında 155'e ihbar edip takipçisi oldum ama ne yazık ki sadece ihbar etmekle kaldım. gişe çıkışlarında ne bir polis durdurdu ne de yolda başka polis durdurdu. hani adamın önüne kırarak sıkıştırması tırcıya kar kaldı. 

emniyetli ve sağlıklı güzel sürüşler diliyorum herkese 

 
@Culture33 ben teşekkür ederim.

Tır sürücüleri kullandıkları araçların büyük olması sebebiyle bazıları "büyük balık küçük balığı yer" mantığı ile hareket etmelerine rastlıyoruz.

Birgün çift yönlü virajlı inişli  yokuşlu bir yolda yüklü bir tır arkasında ilerlerken (50 km/hız altında) benim geçmem için sinyal verdi. Tam da o sırada karşıdan araç geldiğini görmüş ve dörtlüleri yakarak bir de karşıdakine selektör yaparak benim geçmememi sağladı. Yani aslında iyilik yapayım derken olumsuz bir sonuçla da karşılaşabilirdik. Bu da bana virajlı bir yolda önümdeki araç sağa yanaşmadıkça, kendim önümdeki aracın önünü görmeden geçmemeyi öğretti. 

Acele etmeyelim. Er ya da geç, gideceğimiz yere varmaya çalışalım.


Açıkçası konuyu sadece tır sürücüleri olarak düşünmedim. Alternatif olarak yazılı olmayan kurallar keşfetmek. Tecrübeye dayalı diğer insanlara zarar vermeden trafiği kolaylaştırıcı ve tedbir amaçlı paylaşımlar olarak düşünebiliriz. Tekrar teşekkürler.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Culture33 ben teşekkür ederim.

Tır sürücüleri kullandıkları araçların büyük olması sebebiyle bazıları "büyük balık küçük balığı yer" mantığı ile hareket etmelerine rastlıyoruz.

Birgün çift yönlü virajlı inişli  yokuşlu bir yolda yüklü bir tır arkasında ilerlerken (50 km/hız altında) benim geçmem için sinyal verdi. Tam da o sırada karşıdan araç geldiğini görmüş ve dörtlüleri yakarak bir de karşıdakine selektör yaparak benim geçmememi sağladı. Yani aslında iyilik yapayım derken olumsuz bir sonuçla da karşılaşabilirdik. Bu da bana virajlı bir yolda önümdeki araç sağa yanaşmadıkça, kendim önümdeki aracın önünü görmeden geçmemeyi öğretti. 

Açıkçası konuyu sadece tır sürücüleri olarak düşünmedim. Alternatif olarak yazılı olmayan kurallar keşfetmek. Tecrübeye dayalı diğer insanlara zarar vermeden trafiği kolaylaştırıcı ve tedbir amaçlı paylaşımlar olarak düşünebiliriz. Tekrar teşekkürler.
ama genelde bu tür kazalara büyük araçlar sebebiyet veriyor, siz genelleme yaptınız, bende yollarda gördüğüm kazalar neticesinde yukarıdaki sözlerimi yazıya döktüm. benim bir tanıdık aracın kontrolünü kaybediyor, yolda spin atıyor ve otobanda emniyet şeridinde park eden tır a çarpıyor, şu an boyundan aşağısı tutmuyor, o tır orada olmaza hiç bir şey olmayacak. 

 



Bazen yapmak istediğini yapamazsın. Trafikteysen kaza olabileceği her an aklında olmalı ve olası kaza anında kontrolü kaybetmemek gerekir.

Yukarıdaki video, basketbolda serbest atışı kaçırdıktan sonra dönen topu kaybetmemek gibi bir şey olmuş..

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@ogzogz videodaki sürücü gayet metanetli davranmış.Kaza yapılınca herşey bitmemiş oluyor.Asıl daha da riskli olan artçı vy ikincil kazadır.İkincil kaza tamamen bilinç kaybından ve bilinçsizlikten kaynaklanıyor.Bu anlamda kontrolu bırakmamak büyük birşey.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Yarım saat önce tırın biri yanımdan 140 ile geçti izmir afyon yolu



 
Güzel başlık olmuş  (y)

Kendi uyguladığım kurallardan aklıma gelenleri yazayım; 

  1. Şehir içinde düz yolda veya kavşakta senden daha büyük bir aracı geçiyorsan (minibüs otobüs vs) araç duruyorsa bil ki birine yol vermiş olabilir. Önüne yaya veya araç çıkabilir. 
  2. Ticari taksi önünde yeni durmuşsa ve geçmek üzereysen sol kapıdan müşteri inebilir. Korna çal. 
  3. Büyük araçlar manevra yaparken arka köşelerinde kalma :) çarpılırsın. 
  4. Sıkışık trafikte arkandaki telefonla oynuyorsa sana çarpabilir. Şerit değiştir. 
  5. tek gidiş geliş yoldaki dik virajlarda karşı şeritten büyük araç geldiğini görüyorsan önce geçmesini sağla. Şeridinde sıkışabilirsin. 
  6. Gece sürüşünde gidiş geliş yolda rampa çıkıyorsan ve araç gelmiyorsa uzunları yak. 
  7. Rampa tırmanırken hızını düşür, rampanın arkasında hatalı sollama yapan araç olabilir.
  8. Yerleşim yeri girişlerinde yüksek ihtimal radar olur yavaşla. 
  9. Üçgen radar tabelası yerde ise bil ki pusuda radar vardır. Kontrollü git. 
  10. Virajlı yollarda maksimum görüş açısı elde edebilecek şekilde yolda konumlan. 
  11. Buzlu, karlı yolda freni kullanma, motor freni ile yavaşlat. Araba kayıyorsa ayağını frenden çek ve daha yumuşak frene bas. 
  12. Büyük araçların arkasında yol aksa dahi kalma. Büyük aracın önünde olan biteni göremezsin. Fren mesafesi seninkinden daha uzundur. Acil durumda duramayabilir. 
  13. Önündeki aracın camından daha ilerideki araçları gör, fren yapıyorlarsa ayağını gazdan çek ve konumlan. Önündeki farketmeyebilir, kaza yapabilir. 
  14. Seyir halinde görebildiğin en uzak noktaya kadar yolu tara. Riskli durumu erken tespit edersen tepki süresi gecikmesini minimuma indirirsin.  
  15. Gece yola çıkacaksan nescafe express patlat bi tane. Bulamazsan uykun gelirse dur, uyu. 
  16. Şerit değiştiriyorsan omuz üstü bakış at aracın kör noktalarını aynadan göremezsin. Araç veya motorlu biri olabilir. 
  17. Panik fren yapacaksan gözün aynada olsun. Arkandaki duramazsa kaçabileceğin lokasyonlara kaç. 
  18. Aracın arkası kayıyorsa ters yöne direksiyonu kırarak kontra ver. (ESP yoksa :)
  19. Su birikintisine yüksek süratle giriyorsan geçmiş olsun direksiyonla çok oynama sıkı tut. 
  20. Viyadük veya köprüde büyük araç geçiyorsan, sollama bittiğinde esen rüzgar sana şerit değiştirtebilir. Dikkat, direksiyonu sıkı tut.




 
.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Güzel başlık olmuş  (y)

Kendi uyguladığım kurallardan aklıma gelenleri yazayım; 

  1. Şehir içinde düz yolda veya kavşakta senden daha büyük bir aracı geçiyorsan (minibüs otobüs vs) araç duruyorsa bil ki birine yol vermiş olabilir. Önüne yaya veya araç çıkabilir. 
  2. Ticari taksi önünde yeni durmuşsa ve geçmek üzereysen sol kapıdan müşteri inebilir. Korna çal. 
  3. Büyük araçlar manevra yaparken arka köşelerinde kalma :) çarpılırsın. 
  4. Sıkışık trafikte arkandaki telefonla oynuyorsa sana çarpabilir. Şerit değiştir. 
  5. tek gidiş geliş yoldaki dik virajlarda karşı şeritten büyük araç geldiğini görüyorsan önce geçmesini sağla. Şeridinde sıkışabilirsin. 
  6. Gece sürüşünde gidiş geliş yolda rampa çıkıyorsan ve araç gelmiyorsa uzunları yak. 
  7. Rampa tırmanırken hızını düşür, rampanın arkasında hatalı sollama yapan araç olabilir.
  8. Yerleşim yeri girişlerinde yüksek ihtimal radar olur yavaşla. 
  9. Üçgen radar tabelası yerde ise bil ki pusuda radar vardır. Kontrollü git. 
  10. Virajlı yollarda maksimum görüş açısı elde edebilecek şekilde yolda konumlan. 
  11. Buzlu, karlı yolda freni kullanma, motor freni ile yavaşlat. Araba kayıyorsa ayağını frenden çek ve daha yumuşak frene bas. 
  12. Büyük araçların arkasında yol aksa dahi kalma. Büyük aracın önünde olan biteni göremezsin. Fren mesafesi seninkinden daha uzundur. Acil durumda duramayabilir. 
  13. Önündeki aracın camından daha ilerideki araçları gör, fren yapıyorlarsa ayağını gazdan çek ve konumlan. Önündeki farketmeyebilir, kaza yapabilir. 
  14. Seyir halinde görebildiğin en uzak noktaya kadar yolu tara. Riskli durumu erken tespit edersen tepki süresi gecikmesini minimuma indirirsin.  
  15. Gece yola çıkacaksan nescafe express patlat bi tane. Bulamazsan uykun gelirse dur, uyu. 
  16. Şerit değiştiriyorsan omuz üstü bakış at aracın kör noktalarını aynadan göremezsin. Araç veya motorlu biri olabilir. 
  17. Panik fren yapacaksan gözün aynada olsun. Arkandaki duramazsa kaçabileceğin lokasyonlara kaç. 
  18. Aracın arkası kayıyorsa ters yöne direksiyonu kırarak kontra ver. (ESP yoksa :)
  19. Su birikintisine yüksek süratle giriyorsan geçmiş olsun direksiyonla çok oynama sıkı tut. 
  20. Viyadük veya köprüde büyük araç geçiyorsan, sollama bittiğinde esen rüzgar sana şerit değiştirtebilir. Dikkat, direksiyonu sıkı tut.
@yekk konu kapanmıştır (y)

Şaka bi yana her birine katılıyorum.

Konu amacına ulaşıyor. Teşekkürler.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Güzel başlık olmuş  (y)

Kendi uyguladığım kurallardan aklıma gelenleri yazayım; 

  1. Şehir içinde düz yolda veya kavşakta senden daha büyük bir aracı geçiyorsan (minibüs otobüs vs) araç duruyorsa bil ki birine yol vermiş olabilir. Önüne yaya veya araç çıkabilir. 
  2. Ticari taksi önünde yeni durmuşsa ve geçmek üzereysen sol kapıdan müşteri inebilir. Korna çal. 
  3. Büyük araçlar manevra yaparken arka köşelerinde kalma :) çarpılırsın. 
  4. Sıkışık trafikte arkandaki telefonla oynuyorsa sana çarpabilir. Şerit değiştir. 
  5. tek gidiş geliş yoldaki dik virajlarda karşı şeritten büyük araç geldiğini görüyorsan önce geçmesini sağla. Şeridinde sıkışabilirsin. 
  6. Gece sürüşünde gidiş geliş yolda rampa çıkıyorsan ve araç gelmiyorsa uzunları yak. 
  7. Rampa tırmanırken hızını düşür, rampanın arkasında hatalı sollama yapan araç olabilir.
  8. Yerleşim yeri girişlerinde yüksek ihtimal radar olur yavaşla. 
  9. Üçgen radar tabelası yerde ise bil ki pusuda radar vardır. Kontrollü git. 
  10. Virajlı yollarda maksimum görüş açısı elde edebilecek şekilde yolda konumlan. 
  11. Buzlu, karlı yolda freni kullanma, motor freni ile yavaşlat. Araba kayıyorsa ayağını frenden çek ve daha yumuşak frene bas. 
  12. Büyük araçların arkasında yol aksa dahi kalma. Büyük aracın önünde olan biteni göremezsin. Fren mesafesi seninkinden daha uzundur. Acil durumda duramayabilir. 
  13. Önündeki aracın camından daha ilerideki araçları gör, fren yapıyorlarsa ayağını gazdan çek ve konumlan. Önündeki farketmeyebilir, kaza yapabilir. 
  14. Seyir halinde görebildiğin en uzak noktaya kadar yolu tara. Riskli durumu erken tespit edersen tepki süresi gecikmesini minimuma indirirsin.  
  15. Gece yola çıkacaksan nescafe express patlat bi tane. Bulamazsan uykun gelirse dur, uyu. 
  16. Şerit değiştiriyorsan omuz üstü bakış at aracın kör noktalarını aynadan göremezsin. Araç veya motorlu biri olabilir. 
  17. Panik fren yapacaksan gözün aynada olsun. Arkandaki duramazsa kaçabileceğin lokasyonlara kaç. 
  18. Aracın arkası kayıyorsa ters yöne direksiyonu kırarak kontra ver. (ESP yoksa :)
  19. Su birikintisine yüksek süratle giriyorsan geçmiş olsun direksiyonla çok oynama sıkı tut. 
  20. Viyadük veya köprüde büyük araç geçiyorsan, sollama bittiğinde esen rüzgar sana şerit değiştirtebilir. Dikkat, direksiyonu sıkı tut.
gerçekten hepsi son derece doğru. hani şurası da şöyle düzeltilir diyecek bir madde bulamadım :)  çok fazla ortak madde gördüm yaptıklarımdan  :) elinize sağlık

 

@ogzogz offf tırın arkasındaki de çok fazla dibine girmedi tırın ama ona rağmen ezildi...çok kötü oldum ya....

 

Geri
Üst Alt