Spor disk hakkında.


Efe Kagan Hasbek

Yeni Üye
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
27
Tepkime puanı
31
Herkese kolay gelsin. Şahsi olarak aracın alt takımına ve yürüyenine önem gösteren birisiyim. Her aracımda balataları diskleri günü gelmeden değiştiririm. 2016 trafik çıkışlı aracımın metal yorgunluğu da göz önüne alarak burçları diskleri ve balataları değiştirmek istiyorum. Aynı ebat olmak şartı ile fredo delikli spor disk bulamadım. Bazı yerlerde tornada deldirin bir şey olmaz deniliyor. Yorum istiyorum sizlerden. Ya da şöyle diyeyim fredo veya aynı kalitede delikli spor disk arıyorum nereden bulabilirim. Değiştirmemin sebebi sadece görüntü odaklı değil. 18” durbana geçtikten sonra diskler çok ısınıyor ve kızarıyor. Kısa sürede freni çok kullanan birisiyim. Teşekkürler .
e2364ab001f353d8f46765723e0f3144.jpg


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

 
Merhaba, bizim ülkenin bu kafasına bayılıyorum. Tornada deldirin, abi değişmeye gerek yok tornada sildirsen yeterli, fren hidroliği ömürlük değişmez, şanzuman yağı değişmez gibi çok bilmişlik taslayanlar olmasa bu ülkede yaşayamam. Hocam sorunun cevabına gelecek olursak, İnternet de bir çok site mevcut. otosupermarket.com adresini inceleyebilirsiniz. Umarım faydası olur,

 
Herkese kolay gelsin. Şahsi olarak aracın alt takımına ve yürüyenine önem gösteren birisiyim. Her aracımda balataları diskleri günü gelmeden değiştiririm. 2016 trafik çıkışlı aracımın metal yorgunluğu da göz önüne alarak burçları diskleri ve balataları değiştirmek istiyorum. Aynı ebat olmak şartı ile fredo delikli spor disk bulamadım. Bazı yerlerde tornada deldirin bir şey olmaz deniliyor. Yorum istiyorum sizlerden. Ya da şöyle diyeyim fredo veya aynı kalitede delikli spor disk arıyorum nereden bulabilirim. Değiştirmemin sebebi sadece görüntü odaklı değil. 18” durbana geçtikten sonra diskler çok ısınıyor ve kızarıyor. Kısa sürede freni çok kullanan birisiyim. Teşekkürler . http://uploads.tapatalk-cdn.com/20200915/e2364ab001f353d8f46765723e0f3144.jpg

Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Hocam öncelikle foruma hoş geldiniz.

Aşağıdaki konuda sizi tanımak isteriz





18 janta geçtikten sonra disklerinizin daha fazla ısınmasına şaşırdım, neden böyle oluyor sizce?

Balata ve diskleri vaktinden önce değiştiren birisi iseniz tornada disk deldirme işi kafanızda soru işareti bile oluşturmaması lazım. :)

 
Hocam öncelikle foruma hoş geldiniz.
Aşağıdaki konuda sizi tanımak isteriz
 
18 janta geçtikten sonra disklerinizin daha fazla ısınmasına şaşırdım, neden böyle oluyor sizce?
Balata ve diskleri vaktinden önce değiştiren birisi iseniz tornada disk deldirme işi kafanızda soru işareti bile oluşturmaması lazım. [emoji4]
Ben forumda yeni değilim hocam. Teşekkürler yinede.

Ben şöyle izah edeyim. Normalde hem kanallı hem delikli spor disk alacağım ama malesef golfte seçenek az. Oluklu var ama delikli yok.
Durbandan sonra ilk defa 20 km gibi kısa bir sürüşümün ardından disklerimin kızardığını, balata tozlarının daha belirgin şekilde arttığını gördüm. Yere basma gücü arttığı için sanırım tutunma oranı da büyüyor. Ben buna yoruyorum. Deldiren arkadaş genç nir arkadaş; ankarada youtune kanalından izledim. Siroccosuna yaptırdı işlemi. Linki bulursam atarım. Eski diskin üzerine deldirme değil. Sıfır kanallı diskin üzerine delik işlemi yapıldı.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Hocam öncelikle foruma hoş geldiniz.
Aşağıdaki konuda sizi tanımak isteriz
 
18 janta geçtikten sonra disklerinizin daha fazla ısınmasına şaşırdım, neden böyle oluyor sizce?
Balata ve diskleri vaktinden önce değiştiren birisi iseniz tornada disk deldirme işi kafanızda soru işareti bile oluşturmaması lazım. [emoji4]
Benim başlattığım konular uçmuş nedense. [emoji2960][emoji16]

İlk konum gibi gözükğyor.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Ben forumda yeni değilim hocam. Teşekkürler yinede.

Ben şöyle izah edeyim. Normalde hem kanallı hem delikli spor disk alacağım ama malesef golfte seçenek az. Oluklu var ama delikli yok.
Durbandan sonra ilk defa 20 km gibi kısa bir sürüşümün ardından disklerimin kızardığını, balata tozlarının daha belirgin şekilde arttığını gördüm. Yere basma gücü arttığı için sanırım tutunma oranı da büyüyor. Ben buna yoruyorum. Deldiren arkadaş genç nir arkadaş; ankarada youtune kanalından izledim. Siroccosuna yaptırdı işlemi. Linki bulursam atarım. Eski diskin üzerine deldirme değil. Sıfır kanallı diskin üzerine delik işlemi yapıldı.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Hocam yere basma gücü arttığı için tutunma oranının artması ne demek anlamadım ama bu disk deldirme işi bana güvenli gelmedi.

Eski veya yeni, deliksiz şekilde tasarlanmış bir diski delmek bana mantıklı gelmedi. Bu işlemi yapan kişinin yetkinliği nedir? Balans ölçümü vs. yapıyor mu acaba?

Forumda fren ile alakalı iletiler var, forumda aktifseniz mutlaka denk gelmişsinizdir. Delikli disklerdense oluklu disklerin daha sağlıklı olduğu ve artık delikli diskleri tercih edenlerin bunu görüntüsünden ötürü yaptıkları yazılmıştı diye hatılıyorum.

 
Hocam yere basma gücü arttığı için tutunma oranının artması ne demek anlamadım ama bu disk deldirme işi bana güvenli gelmedi.
Eski veya yeni, deliksiz şekilde tasarlanmış bir diski delmek bana mantıklı gelmedi. Bu işlemi yapan kişinin yetkinliği nedir? Balans ölçümü vs. yapıyor mu acaba?
Forumda fren ile alakalı iletiler var, forumda aktifseniz mutlaka denk gelmişsinizdir. Delikli disklerdense oluklu disklerin daha sağlıklı olduğu ve artık delikli diskleri tercih edenlerin bunu görüntüsünden ötürü yaptıkları yazılmıştı diye hatılıyorum.
Lastik genişliği 17e göre arttığı için yüzey üzerinde kapladığı alanda büyüyor. Doğal olarak aracın yere basma kuvveti artıyor.

Brembonun kendi sitesinde arge ile kanıtlanmış oluklu ve delikli disklerin incelemesi var. Orda da sizin söylediklerinizin tam tersini diyor hocam [emoji106]


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Lastik genişliği 17e göre arttığı için yüzey üzerinde kapladığı alanda büyüyor. Doğal olarak aracın yere basma kuvveti artıyor.

Brembonun kendi sitesinde arge ile kanıtlanmış oluklu ve delikli disklerin incelemesi var. Orda da sizin söylediklerinizin tam tersini diyor hocam http://emoji.tapatalk-cdn.com/emoji106.png


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
17 jantta standart ölçü 225/45/R17

18 jantta standart ölçü 225/40/R18

17-18" jantta lastik taban genişliği aynı hocam, sizin lastik ölçüleriniz nedir?

Konuyu, mevzuya hakim birisi görse de bilimsel verilerle öğrenebilsek şu işin aslını...

Oluklu ve delikli disklerle alakalı yazdığım şeyler benim söylediklerim değil hocam, "öyle yazılmıştı" dedim. 

Forumda bildiklerimizi paylaşmak, bilmediklerimizi de öğrenmek için varız. Brembonun incelemesini paylaşabilirseniz bizim için de faydalı olur.

Bu arada bunun tarafsız bir inceleme olması için brembonun her iki türde de diskler üretiyor olması lazım, umarım öyledir.

 
@Efe Kagan Hasbek samimiyetimize binaen söylüyorum; saçmalama :)

Disk deldirmek de neymiş... 

Golfün frenleri çok ahım şahım değil, ben de yüksek hızda sadece bir kere panik fren yapmama rağmen (230 km civarında) hemen bir kerede fren şişti diskte yanık bölge oluştu. 

Durban çok çıplak bir jant, daha önce görmediğin kızarıklık yada metal tozları bunda daha belirgin geliyor olabilir gözüne. Yine de değiştirmek istersen mutlaka oem ürünleri kullanmalısın biliyorsun.

 
@Efe Kagan Hasbekpiyasada ferodo, brembo vs.. pek çok markanın performans diskleri var., 

Siz de bilirsiniz delikli diskler daya iyi soğutma sağlıyor., oluklu diskler daha iyi frenleme sağlıyor., Golf için hem oluklu hem de delikli disk belki vardır ama ben görmedim., 

Fredo, Brembo, Textar vs. bu markalar kaliteli üreticiler fakat dış piyasa için ürettikleri yedek parça ile üretici için üretiği orjinal yedek parça arasında çok ciddi kalite farkları oluyor., 

Örneğin ferodo tamamına yakını çin üretimi oluyor., bazı E11 kodlu balataları ingiltere üretimi ama malzeme kalitesi servisten alınan orjinal balatanın (ferodo marka) yanına yaklaşamıyor., brembo da aynı şekilde., 

Bu istisnayı bozan marka var mı evet var., Ate disk ve balatalar ister dış piyasa için üretilmiş olsun, ister üreticiye orjinal yedek parça üretmiş olsun., hepsi fark etmeksizin. aynı kalitededir., ATE tüm yedek parçaları orjinal ekipman kalitesinde yapıyor., çin de üretim yapmıyorlar, tüm fren parçaları almanya veya avrupa üretimi

ATE markası diğer bilindik markalar gibi sadece disk ve balata üretimi yapan bir firmadan ibaret değildir., Adamlar araçların komple fren sistemini tasarlıyorlar.,

Kaliteli disk ve balata arıyorsanız Ate gözü kapalı tavsiye ederim., tek kusuru biraz pahalıdırlar :)  

Ate ‘nin kanallı performans diskleri ve ceramic balataları mevcut., 

Ate Türkiye Distribütörü bizzat kendi sitesinden satışı mevcut 

Ate Türkiye distribürü Adlığ Otomotiv (otosupermarket.com) 

https://www.otosupermarket.com/kategori/fren-diski-performansli-91 

https://www.otosupermarket.com/kategori/fren-balatasi-performansli-114 

Bazı ürünler sitede stok yok yazsa da aslında hepsi mevcut., biz alırkende benzer şey yaşadık telefon ile iletişime geçtik o şekilde tedarik ettik yardımcı oldular..

 
17 jantta standart ölçü 225/45/R17
18 jantta standart ölçü 225/40/R18
17-18" jantta lastik taban genişliği aynı hocam, sizin lastik ölçüleriniz nedir?
 
Konuyu, mevzuya hakim birisi görse de bilimsel verilerle öğrenebilsek şu işin aslını...
 
Oluklu ve delikli disklerle alakalı yazdığım şeyler benim söylediklerim değil hocam, "öyle yazılmıştı" dedim. 
Forumda bildiklerimizi paylaşmak, bilmediklerimizi de öğrenmek için varız. Brembonun incelemesini paylaşabilirseniz bizim için de faydalı olur.
Bu arada bunun tarafsız bir inceleme olması için brembonun her iki türde de diskler üretiyor olması lazım, umarım öyledir.
Pardon taban genişliği aynı. Ben bir ara farklı jant türlerine yönelmiştim unuttum. Haklısınız.

Ben kimseyi yermek ya da eleştirmek için yazmıyorum. Kaldı ki yazmışlardı demiştiniz; ben nasıl yukarda yanıldım yanlış şey yazdım ise burada da öyle yazan arkadaş olabiliyor. Amacım tavsiyeler üzerine sağlıklı bir şey yapmak. Aslında arabayı satmak istiyorum ama yerine ne alacağım? Satarken de saçma sapan sorularla karşılaştığım için vazgeçtim ama yine de ben değişikliğe orjinal olması kaydı ile her zaman açığım.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
[mention=4629]Efe Kagan Hasbek[/mention] samimiyetimize binaen söylüyorum; saçmalama [emoji4]
Disk deldirmek de neymiş... 
Golfün frenleri çok ahım şahım değil, ben de yüksek hızda sadece bir kere panik fren yapmama rağmen (230 km civarında) hemen bir kerede fren şişti diskte yanık bölge oluştu. 
Durban çok çıplak bir jant, daha önce görmediğin kızarıklık yada metal tozları bunda daha belirgin geliyor olabilir gözüne. Yine de değiştirmek istersen mutlaka oem ürünleri kullanmalısın biliyorsun.
Kanka diskleri zaten deldirmem. Videoyu buldum atıyorım. Sıfır oluklu diskleri deldirmişlerdi ona binaen yazdım. Frenleme noktası gerçekten iyi değil ben bu arabanın bir önden kaymasına bir de frenleme mesafesine bir türlü alışamadım. [emoji20][emoji20] orjinal kesinlike her şey. Öyle düşünüyorum.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
[mention=4629]Efe Kagan Hasbek[/mention]piyasada ferodo, brembo vs.. pek çok markanın performans diskleri var., 
Siz de bilirsiniz delikli diskler daya iyi soğutma sağlıyor., oluklu diskler daha iyi frenleme sağlıyor., Golf için hem oluklu hem de delikli disk belki vardır ama ben görmedim., 
Fredo, Brembo, Textar vs. bu markalar kaliteli üreticiler fakat dış piyasa için ürettikleri yedek parça ile üretici için üretiği orjinal yedek parça arasında çok ciddi kalite farkları oluyor., 
Örneğin ferodo tamamına yakını çin üretimi oluyor., bazı E11 kodlu balataları ingiltere üretimi ama malzeme kalitesi servisten alınan orjinal balatanın (ferodo marka) yanına yaklaşamıyor., brembo da aynı şekilde., 
Bu istisnayı bozan marka var mı evet var., Ate disk ve balatalar ister dış piyasa için üretilmiş olsun, ister üreticiye orjinal yedek parça üretmiş olsun., hepsi fark etmeksizin. aynı kalitededir., ATE tüm yedek parçaları orjinal ekipman kalitesinde yapıyor., çin de üretim yapmıyorlar, tüm fren parçaları almanya veya avrupa üretimi
ATE markası diğer bilindik markalar gibi sadece disk ve balata üretimi yapan bir firmadan ibaret değildir., Adamlar araçların komple fren sistemini tasarlıyorlar.,
Kaliteli disk ve balata arıyorsanız Ate gözü kapalı tavsiye ederim., tek kusuru biraz pahalıdırlar [emoji4] 
Ate ‘nin kanallı performans diskleri ve ceramic balataları mevcut., 
Ate Türkiye Distribütörü bizzat kendi sitesinden satışı mevcut 
Ate Türkiye distribürü Adlığ Otomotiv (otosupermarket.com) 
https://www.otosupermarket.com/kategori/fren-diski-performansli-91 
https://www.otosupermarket.com/kategori/fren-balatasi-performansli-114 
Bazı ürünler sitede stok yok yazsa da aslında hepsi mevcut., biz alırkende benzer şey yaşadık telefon ile iletişime geçtik o şekilde tedarik ettik yardımcı oldular..
 
Hocam gerçekten samimiyetimle harika açıklamışsınız. Ateye yöneliyorum yarın. Bakıp ne yapacağım konusunda kendileri ile gçrüştükten sonra buraya yazacağım. Sanırım oluklu alacağım.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

@Efe Kagan Hasbekpiyasada ferodo, brembo vs.. pek çok markanın performans diskleri var., 

Siz de bilirsiniz delikli diskler daya iyi soğutma sağlıyor., oluklu diskler daha iyi frenleme sağlıyor., Golf için hem oluklu hem de delikli disk belki vardır ama ben görmedim., 

Fredo, Brembo, Textar vs. bu markalar kaliteli üreticiler fakat dış piyasa için ürettikleri yedek parça ile üretici için üretiği orjinal yedek parça arasında çok ciddi kalite farkları oluyor., 

Örneğin ferodo tamamına yakını çin üretimi oluyor., bazı E11 kodlu balataları ingiltere üretimi ama malzeme kalitesi servisten alınan orjinal balatanın (ferodo marka) yanına yaklaşamıyor., brembo da aynı şekilde., 

Bu istisnayı bozan marka var mı evet var., Ate disk ve balatalar ister dış piyasa için üretilmiş olsun, ister üreticiye orjinal yedek parça üretmiş olsun., hepsi fark etmeksizin. aynı kalitededir., ATE tüm yedek parçaları orjinal ekipman kalitesinde yapıyor., çin de üretim yapmıyorlar, tüm fren parçaları almanya veya avrupa üretimi

ATE markası diğer bilindik markalar gibi sadece disk ve balata üretimi yapan bir firmadan ibaret değildir., Adamlar araçların komple fren sistemini tasarlıyorlar.,

Kaliteli disk ve balata arıyorsanız Ate gözü kapalı tavsiye ederim., tek kusuru biraz pahalıdırlar :)  

Ate ‘nin kanallı performans diskleri ve ceramic balataları mevcut., 

Ate Türkiye Distribütörü bizzat kendi sitesinden satışı mevcut 

Ate Türkiye distribürü Adlığ Otomotiv (otosupermarket.com) 

https://www.otosupermarket.com/kategori/fren-diski-performansli-91 

https://www.otosupermarket.com/kategori/fren-balatasi-performansli-114 

Bazı ürünler sitede stok yok yazsa da aslında hepsi mevcut., biz alırkende benzer şey yaşadık telefon ile iletişime geçtik o şekilde tedarik ettik yardımcı oldular..
BBDA1E70-B770-48C2-9F03-ADBF453A15ED.jpeg

Bunu mu demek istediniz hocam :)

 

Geri
Üst Alt