Uzun yıllar VW kullanmış ve ucuza denk geldi diye Clio almış biri olarak tespit ve görüşlerimi sizlerle paylaşmak istedim.
Motor:
Her ikisi de 1.0 3 silindirli turbo motor, polo 95 clio 100 bg 0-100 de dahil olmak üzere polo çok daha dinamik ve ara hızlanmalarda çok başarılı. Ayrıca poloda 3 silindirden kaynaklı titreme çok çok az vites topuzundan hissediliyor, clioda ise bırakın vites topuzunu koltuklar dans ediyor internette videoları var bakabilirsiniz.
Yakıt:
Aynı yollarda ki tamamen şehir içi aynı sürüş tarzı ile polo 7.5 clio ise 10 litre yakıyor ,tecrübe ile sabittir. Ayrıca polo yaklaşık 150 kg daha ağır.
Vites:
Polodaki DSG ile cliodaki CVT yi karşılaştırmak ise abest olur sadece şunu söyleyim çok kibar kullanacaksanız CVT vites geçişini belli etmez ancak biraz basayım sıkıştırayım derseniz Allah şanzımanın canını okuyor!
Donanım:
Aynı paralara polo comfort DSG veya Clio Icon CVT alınabiliyor. Clioda led far standart ancak maaliyet hesaplarını görebilsek inanın polodaki halojen farlar daha maaliyetli çıkacaktır zira led farların otomatik yükseklik ayarı yok, manuel ve sadece ampulden ibaret...Meşhur hız sabitleyici clioda var...Otomatik klimalarda polo çok daha üstün çünkü birincisi çift bölgeli ikincisi komutlara tepki süresi clioda çok uzun işlemcisi gerçekten çok zayıf (!) Medyalarda yine ibre bariz bir şekilde polo lehine ekran parlaklığı ve netlikten tutun da dokunmatik sese kadar çok net üstünlüğü var polonun... Koltuklar clioda bir tık daha iyi... ön döş sözde yumuşak malzeme clioda ama iki aracı yan yana getirip kontrol ederseniz kullanılan plastiğin kalite farkının polo lehine olduğunu fark edeceksiniz. Polonun içi çok daha geniş... Clioda arkada okuma lambaları yok. Tavan kaplamaları tabii ki polo daha kaliteli. Kol dayama clioda sanayi işi gibi duruyor ve içi sert plastik. Kullanılan plastik malzemelerin kalite farkını anlamak için iki aracın mutlaka yan yana olması lazım çünkü havalandırma ızgaralarından tutun da kapı içlerine kadar clioda kullanılan malzemeler geri dönüşüm işi gibi durmakta. Hele kararan aynalar arasındaki fark teknoloji olarak aradaki uçurumu net bir şekilde ortaya koyuyor. Ayrıca poloda ön park sensörü de var ve üstün bir teknolojik güvenlik önlemi olan park manevra freni var...Clioda bu yok olamaz da çünkü mevcut park sensörleri sıradan bir oto elektrikçide takılmış gibi durmakta.
Kapılardaki izalasyon malzemeleri bile farklı olur mu clioda çok ince ve kalite algısı daha düşük birkaç yıl içinde aşınabilecek bir malzeme kullanılmış.
Clio 4 hava yastığı polo 6 hava yastığı standart ki güvenlik açısından önemli bir fark. Cihazlar için Clioda 2 poloda 4 bağlantı yeri var
Sonuç: Arabadan anlayana söyleyecek bir şey yok Alman farklı elbette; anlamayana ise hız sabitleyici ve led far var Clioda hem de standart(!)
Motor:
Her ikisi de 1.0 3 silindirli turbo motor, polo 95 clio 100 bg 0-100 de dahil olmak üzere polo çok daha dinamik ve ara hızlanmalarda çok başarılı. Ayrıca poloda 3 silindirden kaynaklı titreme çok çok az vites topuzundan hissediliyor, clioda ise bırakın vites topuzunu koltuklar dans ediyor internette videoları var bakabilirsiniz.
Yakıt:
Aynı yollarda ki tamamen şehir içi aynı sürüş tarzı ile polo 7.5 clio ise 10 litre yakıyor ,tecrübe ile sabittir. Ayrıca polo yaklaşık 150 kg daha ağır.
Vites:
Polodaki DSG ile cliodaki CVT yi karşılaştırmak ise abest olur sadece şunu söyleyim çok kibar kullanacaksanız CVT vites geçişini belli etmez ancak biraz basayım sıkıştırayım derseniz Allah şanzımanın canını okuyor!
Donanım:
Aynı paralara polo comfort DSG veya Clio Icon CVT alınabiliyor. Clioda led far standart ancak maaliyet hesaplarını görebilsek inanın polodaki halojen farlar daha maaliyetli çıkacaktır zira led farların otomatik yükseklik ayarı yok, manuel ve sadece ampulden ibaret...Meşhur hız sabitleyici clioda var...Otomatik klimalarda polo çok daha üstün çünkü birincisi çift bölgeli ikincisi komutlara tepki süresi clioda çok uzun işlemcisi gerçekten çok zayıf (!) Medyalarda yine ibre bariz bir şekilde polo lehine ekran parlaklığı ve netlikten tutun da dokunmatik sese kadar çok net üstünlüğü var polonun... Koltuklar clioda bir tık daha iyi... ön döş sözde yumuşak malzeme clioda ama iki aracı yan yana getirip kontrol ederseniz kullanılan plastiğin kalite farkının polo lehine olduğunu fark edeceksiniz. Polonun içi çok daha geniş... Clioda arkada okuma lambaları yok. Tavan kaplamaları tabii ki polo daha kaliteli. Kol dayama clioda sanayi işi gibi duruyor ve içi sert plastik. Kullanılan plastik malzemelerin kalite farkını anlamak için iki aracın mutlaka yan yana olması lazım çünkü havalandırma ızgaralarından tutun da kapı içlerine kadar clioda kullanılan malzemeler geri dönüşüm işi gibi durmakta. Hele kararan aynalar arasındaki fark teknoloji olarak aradaki uçurumu net bir şekilde ortaya koyuyor. Ayrıca poloda ön park sensörü de var ve üstün bir teknolojik güvenlik önlemi olan park manevra freni var...Clioda bu yok olamaz da çünkü mevcut park sensörleri sıradan bir oto elektrikçide takılmış gibi durmakta.
Kapılardaki izalasyon malzemeleri bile farklı olur mu clioda çok ince ve kalite algısı daha düşük birkaç yıl içinde aşınabilecek bir malzeme kullanılmış.
Clio 4 hava yastığı polo 6 hava yastığı standart ki güvenlik açısından önemli bir fark. Cihazlar için Clioda 2 poloda 4 bağlantı yeri var
Sonuç: Arabadan anlayana söyleyecek bir şey yok Alman farklı elbette; anlamayana ise hız sabitleyici ve led far var Clioda hem de standart(!)
Moderatör tarafında düzenlendi: