Yetkili servis sonrası yağ seviyesi


Ferat

Üye
Katılım
24 Ağu 2019
Mesajlar
47
Tepkime puanı
35
İsim
F.C.
Araç
TOGG T10X V2 RWD UZUN MENZİL
Herkese selamlar,

2018 1.0 TSI aracım dün gebze doğuş otoda 2. yıl bakımına girdi. Yağı LiquiMoly top tec 4200 LL 4litre alıp servise verdim. VW onaylı bir yağ olduğundan hiçbir sorun çıkarmadılar.

Bugün her ihtimale karşı yağ seviyesini kontrol ettim, motor ısındıktan sonra motoru kapatıp 10 dk bekledim. Düz zeminde yağ seviyesini kontrol ettiğimde çubuk seviyesi resimdeki gibi çıktı.

Bu aracın yağ ikmali 4lt, benim aldığım yağ miktarıda aynı şekilde 4lt. Seviyenin bu şekilde çıkması teknisyen vatandaşın eski yağı tam boşaltmaması yada yağ filtresini değişmeden 4 litreyi eklemesi olabilir diye kuşkulanıyorum.

Bir önceki bakımda özellikle kontrol etmiştim çubuktaki tırtıklı alanın tam ortasındaydı ve 1 yıl boyunca nerdeyse eksiltme yapmadan aynı seviyede kalmıştı.

Sizce bu seviye sorun yaratırmı, servise gidip fazla yağı aldırmalımıyım.

Teşekkürler.

20200920_161217.jpg

20200920_161242.jpg

20200920_154405.jpg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@farukal daha 15 km oldu LM 4200 yağ. Forumda tavsiye edilen ve VW 504,507 onaylı olduğundan denemek istedim açıkcası. VW 508, 509 onaylı LM 6200 almak istedim aslında ama fyat 650 civarıydı. 

Şuan için negatif bir durum yok, 1 ay sonra farkları gözlemleyebildiğim kadarıyla yazarım.

2. Yıl bakım maliyeti

LM 4200 yağ: 265 tl

MAN antibakteriyel polen filtresi: 110 tl (kendim alıp taktım)

Doğuş oto (yağ değişim, bakım işçiliği, hava filtresi, yağ filtresi, conta ve rondela) ücreti: 574 tl

TOPLAM: 949 tl.

 
Upvote 0

Servislerde herşey mümkün, insan çalışıyor  sonuçta.

Benim arkadaş vakti zamanında vw yetkili servisinde lise stajı yapmıştı, müşteri aracının silecek suyu deposuna yanlışlıkla antifirizi doldurmuştu. 1 hafta sonra müşteri gelip olay çıkarmıştı. Tavan ve suyun sıçradığı heryer kabarmıştı. 

Rahat olabilirsiniz olay 20 yıl kadar önceydi ve kendisi şu an başka sektörde çalışıyor hahaha.

 
Upvote 0
Herkese selamlar,

2018 1.0 TSI aracım dün gebze doğuş otoda 2. yıl bakımına girdi. Yağı LiquiMoly top tec 4200 LL 4litre alıp servise verdim. VW onaylı bir yağ olduğundan hiçbir sorun çıkarmadılar.

Bugün her ihtimale karşı yağ seviyesini kontrol ettim, motor ısındıktan sonra motoru kapatıp 10 dk bekledim. Düz zeminde yağ seviyesini kontrol ettiğimde çubuk seviyesi resimdeki gibi çıktı.

Bu aracın yağ ikmali 4lt, benim aldığım yağ miktarıda aynı şekilde 4lt. Seviyenin bu şekilde çıkması teknisyen vatandaşın eski yağı tam boşaltmaması yada yağ filtresini değişmeden 4 litreyi eklemesi olabilir diye kuşkulanıyorum.

Bir önceki bakımda özellikle kontrol etmiştim çubuktaki tırtıklı alanın tam ortasındaydı ve 1 yıl boyunca nerdeyse eksiltme yapmadan aynı seviyede kalmıştı.

Sizce bu seviye sorun yaratırmı, servise gidip fazla yağı aldırmalımıyım.

Teşekkürler.
Doğru yağ ölçüm şekli; motor ısınmış ve yağ ısınmış haldeyken araç düz bir zeminde park edilir (buraya kadar doğru yapmışsınız)., sonrasında çok beklemeden 1-2dk. içinde yağ seviyesi kontrol edillir., siz 10dk. beklemişsiniz.!! 

Araç üreticisi tavsiyesi yağ seviyesi ölçümü esnasında çok fazla beklenilmemesi öneriyor., aynı şey kullanım klavuzunda da yazmaktadır.,  

Serviste teknisyenler iş yoğunluğundan dolayı yağın tam olarak süzülmesini beklemediği olabiliyor., neden çünkü kendi aracı değil., kendi malı olsa öyle davranmaz., 

Elbette yağın süzülmesini 1 saatte beklesek motorun içinde bir miktar yağ kalacaktır ancak üretici motorun ar-ge sürecinde, bunun hesaplamalarını yaparak ne kadar yağ koyulması gerektiğini hesaplar ona göre yağ dolum miktarını belirler.,

Teknisyen yağın süzülmesini  bir süre beklemeden tapayı taktıysa yaklaşık olarak fazladan 100-250ml yağ içerde kalmış olabilir., 

Tekrardan yağ ölçümü yapmanızı ama bu sefer çok fazla beklemeden 1-2dk. seviyeyi ölçmenizi öneririm., 

1.0 tsi motorun yağ çubuğunu diğer motorlara göre biraz farklı tasarlamışlar., 1.2/1.4 tsi ve 1.6 tdi motorun yağ çubuğunu biliyoruz ama 1.0 tsi tasarımı biraz farklı., kullanım klavuzunda (yağ seviyesi ölçüm şemasının) bir resmini paylaşırsanız daha doğru bir yorum yapabiliriz. 

***not: serviste araçların başında olamadığımız için., her bakım sonrası yağ çubuğunu çekip yağın rengini kontrol etmenizi öneririm., Bazen çok sık yaşanmasa da ara ara duyuyorum., arkadaşın biri bakım yapılmış ertesi gün yağı kontrol ediyor yağın rengi simsiyah., bazen yoğunluktan bazense teknisyenin dalgınlığından yağı değiştirmediğini duyduğum oldu., yeni yağ sarı rengiyle hemen kendini belli eder.

 
Upvote 0
@forzaGilles 

Kitapçıktaki resmi ekledim. B kısmı gibi duruyor ama net değil.

20200921_001409.jpg

 
Upvote 0
@forzaGilles 

Kitapçıktaki resmi ekledim. B kısmı gibi duruyor ama net değil.

Ekli dosyayı görüntüle 37854
Kitapçığı güncellememişler., 1.2 ve 1.4 tsi motorun yağ çubuğu en solda olan resim., ama  1.0 tsi motorun yağ çubuğu daha çukur., 

Neyse tekrardan bi yağ ölçümü yapın (yağ ısınmış haldeyken) ama bu sefer 1-2dk. kadar bekleyin ona göre bir yorum yapalım. 

Edit: pardon yanlış söyledim 1.2 ve 1.4 tsi motorun yağ çubuğu en sağdaki resimdir.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
@Ferat  

Tırtıklı alan ideal seviye.

ilk bükey maksimum seviye ve ekleme yapılmaz. 

Minimum ile maksimum arasında olduğu sürece sorun yok.

Asıl sorun maksimumun üzerinde ve minimumun altında olur.

Motordan yağı tamamen almak mümkün değildir. Yani ideal seviye üzerinde bi pay var ki bu pay bence içeride kalan yağ da düşünülerek cubuk üzerindeki anlamlar oluşmuştur. 

Yani 4 litre yağ bidondan 4 litre olarak çıkabilir. Ancak motordan yağ 4 litre olarak boşalmayabilir. Bu sebeple ölçüm çubuğunda maksimum seviye vardır ve bu seviyeyi geçmediği sürece sorun yoktur.


@ogzogz 

Aydınlatıcı bilgi için çok teşekkürler.
@Ferat rica ederim. 

 
Upvote 0
Erel’de son bakımı yaptırdıktan iki gün sonra garajda arabayı park ettiğim yerde yağ sızıntısı farketmiştim. Yağ çubuğunda da yeni koyulan yağa göre eksilme vardı. Servise geri götürdüm. Karter tapasını nasıl sıktılarsa demir contası eğilmiş, oradan sızıntı yapmış. Tapayı ve contayı değiştirdikten sonra motordaki bütün yağı boşaltıp yeni yağ koydular. Hata insana özgü bir olay, yeter ki güzellikle telafi edilsin...

 
Upvote 0
@Alpyaman Servislerde dandikleşti iyice, az para vereyim diye tecrübesiz, dikkatsiz elemanları çalıştırıyorlar sonuçta olan bizlere oluyor. arkadaşın merhametli olması gayet iyi ama o işyeri o elemanı zaten 1. senesi dolmadan sonra işten çıkaracaktır. tazminat olayı.

 
Upvote 0
@forzaGilles 

Bu gün ölçümü kitapçıkta belirtildiği şekilde max 2 dk bekleyerek yaptım. Gariptir yağ seviyesi birebir aynı çıktı, resimdeki gibi büküm noktasından 2mm üstte. 

 
Upvote 0
merhaba,

bende 2 gün evvel Bursa doğuşoto da ilk 15 bin bakımı için gitmiştim tüm bu yağ çubuğu aklıma takıldı yağ seviyesi kırmızı ile işaretlediğim seviyede tabi bu bakımın ertesi günü sabah ölçüm motor çalıştırmadan doğru ideal seviye midir merak ediyordum. 

1.0 Motor 2019 model yağ çubuğu bu arada. 

WhatsApp Image 2020-09-24 at 13.05.24.jpeg

 
Upvote 0

Aynı araca sahibim yağ seviyesi resimlerde tam da olması gereken yerde hicbir sıkıntı yok.cukur bölümünün icerisinde.

 
Upvote 0

Geri
Üst Alt