Golf7 Kış Lastiği Tavsiyesi


Peki hocam 205/55/r16 yazlık varken kışlıkları hangi ebatlarda almam mantıklı olur yani duyduğum kadarıyla ekonomik olması açısından düşük ebatlarda lastik tercih edenler varmış. Ne diyorsunuz buna siz yapıyor musunuz böyle birşey? Kışlıkları da illa aynı ebatlarda mı almalıyım?

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geçen sene 0 km aldığım Octavia’ya 700. kilometresinde Continental TS860 almıştım aracın üzerinde gelen Eco Contact 5’lere göre ıslak zeminde fren mesafesi yokuşlarda patinaja kalmaması açısından gayet iyi geldi.  Ben İstanbul’da yaşıyorum belli periyotlarda Konya’ya da gidiyorum Konya rotam duruma göre İstanbul/Bolu/Ankara/Konya, İstanbul/Sakarya/Bozüyük/Eskişehir//Emirdağ  veya İstanbul/Orhangazi/Bozüyük/Eskişehir/Emirdağ şeklinde oluyor İstanbul’da herhangi bir sıkıntı olmasa dahi Kocaeliyi geçtikten sonra her türlü hava muhalefeti olabiliyor bu tarz durumlarda ailemle veyahut tek başımayken sıkıntı yaşamamak için TS860’ları almıştım bana - derecelerden 25 dereceye kadar herhangi bir güvenlik zaafiyeti yaşatmadan seyahat etmemi sağladı. İstanbuldan çıkıp Emirdağ taraflarında 1 saatlik yolum kalmışken kar kış yüzünden yolda kalmak istemem yada günden güne fiyatları arşa çıkan aracımı riske atarak yazlık lastikle yola devam etmem. Ki siz Van’da kullanacakmışsınız Van’da yada diğer soğuk iklimi iliklerine kadar yaşayan illerimizde bence kışlık lastik kullanılmalı 2XX.XXX liralık araba için alınan iki set maximum 4.000 liralık yatırımı yüksünmeyin zaten arabanız kayıp ön tamponu kırsanız servis size bu miktardan fazla masraf çıkartacaktır riske atmaya değmez. Haricen kışlık lastik olarak şimdiye kadar Continental TS860 ve Michelin Alpin 5 kullandık ikiside oldukça yumşak hamurlu, yol tutuşuda herhangi sıkıntı yaratmayan lastiklerdi ben çevreme öneriyorum.  Kullandığım lastikler dışında Nokian’ın kışlık lastiklerini kullananlar memnun o markaya bakabilirsiniz. 
 

 
Wrd4 kullanan biri olarak şunu söyleyebilirim sadece bir kış kullanılacak  lastik,ilk yıl her şey çok iyi fakat ikinci kış nerdeyse %50 performans kaybı var ve hamuru bizim koşullara uygun değil çatlama ve dişlerde parçalanma çok fazla oluyor ,nokian a bir şans daha vermek isteyip dört mevsimini aldım 3 ay sonra çatlaklar ve parçalanmalar oldu garantiden yenisi geldi gene sonuç aynı ,kullandığım yazlık lastiğini hiç anlatmiym🤦🏻,özetle çok iyi bi lastik olabilir fakat bizim asfalt kalitesi ve belkide yola atılan tuz lastiği bu hale getirmiş olabilir,benim bu yıl ki tercihim conti olacak

 
@atolyemgaraj wrd4 için bunları duymak üzdü gerçekten hocam almak için indirim kovalıyordum bugünlerde. İnternette çok kullanıp memnun kalanları görünce baya niyetlenmiştim.

 
@fueleconomy hocam wr d4ü incelediğimde gayet yeterli olacağını düşünmüştüm fakat onun da galiba dayanıklılıkta sıkıntısı var 2.kışa zor çıkacağı söyleniyor. Kararsız kaldım

 
@Tulkas Wrd4 hakkında olumlu  yorum yapanlar bence çoğunlukla ilk yıl deneyiminden kaynaklı,TS 860 atmışı bir kaç sezon kullanıpta yorumlayan olursa çok sevinirim,çünkü vermiş olduğumuz rakamlar küçük meblağlar değil ,bir kış için bu kadar para verecek kadar zengin değiliz 

 
@atolyemgaraj wrd4 için bunları duymak üzdü gerçekten hocam almak için indirim kovalıyordum bugünlerde. İnternette çok kullanıp memnun kalanları görünce baya niyetlenmiştim.
İnsanların yaptıkları hatalardan birisi kış bitti yazlık lastikleri taktı., kışlıkları kömürlük, bodrum, depo gibi bol rütubetli yerlerde saklıyor., haliyle lastikler 1 sene sonra anası ağlıyor., lastik saklama koşullarına uymadıkça., hangi marka olursa olsun., dayanmaz., 

Bunun nokian ile alakası yok., 

Yani arkadaşın dediğine göre bizim yollara dökülen tuzlar, solüsyonlar lastiği mahvediyor., elin avrupalısı da aynı tuzu yola döküyor ama adamlar lastiği kömürlüğe atılacak seneye kadar orada bekletilecek bir malzeme olarak görmedikleri için., ahh ahh 

Lastikleri janttan ayırmadan önce bir güzel yıkayıp temizlenir., jantlı veya jantsız nasıl saklanacak ise saklama kurallarına uyulduğu sürece lastikte çatlama vs. olmaz., 

Nokian için finlandiya üretimi olanlar daha kalitelidir., rus malı olanlar o kadar kaliteli değiller.

 
İnsanların yaptıkları hatalardan birisi kış bitti yazlık lastikleri taktı., kışlıkları kömürlük, bodrum, depo gibi bol rütubetli yerlerde saklıyor., haliyle lastikler 1 sene sonra anası ağlıyor., lastik saklama koşullarına uymadıkça., hangi marka olursa olsun., dayanmaz., 

Bunun nokian ile alakası yok., 

Yani arkadaşın dediğine göre bizim yollara dökülen tuzlar, solüsyonlar lastiği mahvediyor., elin avrupalısı da aynı tuzu yola döküyor ama adamlar lastiği kömürlüğe atılacak seneye kadar orada bekletilecek bir malzeme olarak görmedikleri için., ahh ahh 

Lastikleri janttan ayırmadan önce bir güzel yıkayıp temizlenir., jantlı veya jantsız nasıl saklanacak ise saklama kurallarına uyulduğu sürece lastikte çatlama vs. olmaz., 

Nokian için finlandiya üretimi olanlar daha kalitelidir., rus malı olanlar o kadar kaliteli değiller.
Hocama katılıyorum. Saklama koşulları çok önemli. Lastikler düzgün saklanmalı. 2014 tarihli Golf 1.2tsi üzerinden çıkan 205/55-16 Dunlop Sport BluResponse (Almanya Üretimi) Lastikler çok iyi durumdalar,sapasağlam ve performansları çok iyi. Lastikleri Jantlardan sök tak yapmıyorum, kışlıklarım ve yazlıklarımın ayrı jantları var ve düzgün depoladığımı sanıyorum. Bu Lastik ömrü ve performansı için çok önemli bir etken. Ama yıldan dolayı önümüzdeki yaz artık emekliye ayrılacaklar. Ankara şartlarında kullandığım lastik ise Continental TS850, TS860'ın bir önceki nesli, onuda 2015 Aralıkta almışımdır tahminen. Araç şu an 85.000 km civarında. Kışlığı 2016 kışından beri kullanıyorum. Yılda 1-2 kez Uludağa, Kartalkaya veya Ilgaza Kayağa giderim. Dağ çıkışlarında bol karda hiç bir problem yaşatmadı, Ankara'nın buzlu asfalt yollarında sıkıntı yaratmadı. Son kışlar genelde Ankara kurak geçiyor, kuru performansından da çok memnunum, ıslak soğuk hava performansından da çok memnunum. Yeniden Conti'nin kışlığını alır geçerim. Ama Nokian'da kış için tavsiye edilen bir lastik. Extreme kar kış koşullarında kullanılacaksa Nokian'ın Hakkapeliitta serisini düşünürdüm.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@forzaGilles ilk defa ne lastik ne de araç kullanıyorum,lastiklerim her zaman lastik otelinde kalır çıkınca,sizce arabanın üzerinde çatlayan lastik saklama koşullarından mı kaynaklanıyor ,zaten benden kaynaklı bir hata olsa kimse garantiden bi takım lastik göndermez ,burda deneyimlerimden bahsettim ,nokian lastiği ben 2014 yılında yazlık olarak kullanmaya başladım ,acaba bi yerde hata mı yaptım diyip her seferinde yeni bir şans verdim hatta wrd4 ü iki defa aldım ,sonra dört mevsimini kullandım,şuna eminim burda nokian ı bu kadar uzun süre ve çeşitle deneyimleyen nadir insanlardanımdır forumda ,Ve ilk yıl deneyimimle bir çok insana tavsiye edip sonraki yıllarda eleştirişerini almış biri olarak yazıyorum,zaten forumun amacı fikirden çok deneyim paylaşmak,yoksa bu işin ticari testini yapıp paylaşan çok fazla YouTube kanalı var,mühim ve aslolan olan gerçek kullanıcı yorumlarıdır

 
@forzaGilles ilk defa ne lastik ne de araç kullanıyorum,lastiklerim her zaman lastik otelinde kalır çıkınca,sizce arabanın üzerinde çatlayan lastik saklama koşullarından mı kaynaklanıyor ,zaten benden kaynaklı bir hata olsa kimse garantiden bi takım lastik göndermez ,burda deneyimlerimden bahsettim ,nokian lastiği ben 2014 yılında yazlık olarak kullanmaya başladım ,acaba bi yerde hata mı yaptım diyip her seferinde yeni bir şans verdim hatta wrd4 ü iki defa aldım ,sonra dört mevsimini kullandım,şuna eminim burda nokian ı bu kadar uzun süre ve çeşitle deneyimleyen nadir insanlardanımdır forumda ,Ve ilk yıl deneyimimle bir çok insana tavsiye edip sonraki yıllarda eleştirişerini almış biri olarak yazıyorum,zaten forumun amacı fikirden çok deneyim paylaşmak,yoksa bu işin ticari testini yapıp paylaşan çok fazla YouTube kanalı var,mühim ve aslolan olan gerçek kullanıcı yorumlarıdır
Lastikçilerin lastik oteli dedikleri şey bodrum katından bozma bir depodan ibaret., full rutubetli bir ortamdan bahsediyoruz, kauçuk rutubetli ve soğuk ortamları hiç sevmez, böyle sağlıksız ortamlarda yapısında bozulmalar olur.,

Lastikleri araçtan sökülünce olduğu gibi (temizlemeden/yıkamadan) depolamak yapısını bozar., depolamadan önce lastikteki toz, kir, tuz, zift gibi kimyasalları temizlemek gerekir., bunları kaç kişi uyguluyor

(jantsız saklama koşulları); acaba otel hizmeti veren hangi lastikçi depolarındaki 100'lerce lastiği her ay lastiğin yere temas eden yüzeyinin döndürüyor mu..?

(jantlı saklama koşullları); yatay konumda saklama koşullarına uyuyorlar mı nasıl bir otel hizmeti veriyorlar..?

size kimse ilk defa mı araç kullanıyorsunuz demedi., agresif olmanıza gerek yok..

 
Ben sadece denizli kayak merkezine aracımla gidebilmek için 16" jant lastik arayışına girmiştim. Continental wintercontact ts860 ile nokian arasında kalmıştım. Muğla gündüzleri sıcak bir memleket olduğu için tercihimi nokian a göre daha sert bir lastik olan cotinental den yana kullandım. memnunum.

kışlık 16 lıklarım çıkınca fırça sabun bez yıkayıp kuruduktan sonra sarıp sarmalayıp kaldırıyorum çatı ile 2. kat arasındaki merdiven boşluğuna. Ne derece doğru bir işlem yapıyorum bilemiyorum ..

 
 İyi akşamlar arkadaşlar;205/55/16 saetta marka(bridgestone yan ürünü yerli üretim) kullanan var mı? Çok para vermek istemiyorum uygun fiyatlı olması nedeniyle alıp kullanmayı düşünüyorum fikirleriniz benim için değerli. Yorumlar için şimdiden teşekkürler...

 

3 sezondur continental kullaniyorum gercektem guven veren bir lastik. Ozellikle kıs lastiginde bilinmedik markalardan uzak durulmasi taraftariyim.

 

Geri
Üst Alt