Her kaza bir tecrübe


ogzogz

Paylaşımcı Üye
 
Katılım
2 Mar 2017
Mesajlar
4,341
Tepkime puanı
5,807
İsim
Ogz
Trafik kazaları, bazen kendi hatamızdan bazen de başkalarının hatalarından meydana geliyor. Ne zaman ve nasıl geleceğini bilemiyoruz maalesef. 

Youtube'ta bir videoya denk geldim. Emniyet şeridinde geri geri giden ve arkadan motosiklet çarpması sonucu motosikletlinin yola savrulması ve arkadan gelen sürücünün anlık hareketiyle motosikletliye çarpmaktan son anda kurtarıyor.


(Habere göre motosikletli ağır yaralı olarak hastaneye kaldırılmış)

Yukarıdaki görüntüde birkaç durumdan konuşulabilir.

En önemlisi trafiğin akış yönünün tersine gidilmemesi gerektiğini insanlar öğrenmeli..

Forum itibariyle araç üzerinden konuşacak olursak da Passat'ın manevrasını dikkate alabiliriz. Eğer ki fren yapıp dümdüz gelse, muhtemelen motosikletli sürücüye çarpacaktı. 

İyi şoför olmak; hızlı gitmek drift atmak, tamponun tozunu almak, makas atmak vs. ile alakası yoktur. 

iyi şoför olmak; kurallara uymak, trafiği kolaylaştırmak, mesafeyi korumak, hız yapmamak, trafiği takip edip okumak,  olası durumlarda soğukkanlı ve panik yapmadan durumu kurtarabilmektir diye düşünüyorum. 

Şahsen olmuş kazaları izlemenin,  olası kazalara karşı nasıl davranılacağına ya da olabilecek olumsuzlukları önceden sezmemize faydası olduğunu düşünüyorum. 

Bu arada yukarıdaki videodaki Passat şoförüne kocaman bir helal olsun.

Kazasız belasız sürüşlerimiz olsun.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Passat gercekten kendini riske atmış ve  kusursuz refleks göstermiş, her babayiğidin harcı değil. Başka bir araçla bu manevranın kurtarırı yoktu belki. 

Geri geri gelen aracın şoförü olacak insan müsveddesinin yaralı adamın yanına bile gitmemesine de cilt cilt küfür yazılır.

 
O passatin yerinde Espsiz bir arac olsa yuvarlanip giderdi.

bu arada geyik testi vs ile surekli vw kotuleyen km77gibi sitelere kapak olacak bir yol tutus passattaki

 
Kaza emniyet şeridinde geri giden araç yüzünden olmamış, emniyet şeridinde sürüş yapıldığı icin olmuş. Geçmiş olsun kötü kaza olmus. Motor, bisiklet, araba, kamyon her aracın sürücüsü kurallara uymalı. 
@erkan163 doğru. Motosiklet de emniyet şeridinde ilerliyor. Ancak ileri ya da geri araç da hareket ediyor.

Geri geri gitmek ve karşıdan gelen güneş ışığı etkisiyle motorsiklet aracın durduğunu ya da geri geldiğini göremiyor olabilir. Aslına bakılırsa tam bir hatalar zinciri.  

Duran bir araca arkadan çarpmak var, bir de geri geri gelen araca arkadan çarpmak..

Bizimkisi olmuş olaydan ders çıkarmak.

 
Bu tip kazalarda durup yardım edecekseniz ?

100 m ?

150 m  ? Yetmez 

200-250 metre ileriye gidip aracınızı kenara çekin ...yardıma gidin (sekonder kaza riskleri)

Motosikletli ? Tencere dibin kara senin ki benden kara

Trafik kanunlarını bir kenara bırakın

Arabanın emniyet seridinde geri gitme mesafesi 70 santim!! (4 lüleri yakmaması primer hata kabul ama aracı 70 santim geri kaydırmasıyla bu kaza oldu kimse diyemez)

Motorcu emniyet seridini ortalamış maaşallah basmış gidiyor. 

 Emniyet şeridindeki duran aracı algılama eksikliği var motorda ....

Motorcuysan algın eksik olmayacak radar gibi yolu tarıyacaksın her saniye...öngörün full olacak..

Bana bir kavşakta sağ kapıdan biri dalsa kaz tüyü yastıklar / koruma barları / kapılar kaputlar beni korur. %51 hayatta kalma şansım var

Motorda bu oran %0 (sıfır)

Zaten motosikletler icin euro Ncap çarpışma testleri öbür dünyada yapılıyor derler ... Dogru

 
9 saat önce, HONEY yazdı:

@Savatage kesinlikle haklisin ustad

Bu da benim şanslı bir arkadaşım son dakika kurtariyor

 



İyi ki kaza olmamış da öndeki suçsuz araç sürücüsünün başına bela olmamış.

 
Gecenin bir vakti bisikletle büyük bir çukura girip yola fırlamam sonucu passatçı gibi bir abiyle tanışma fırsatı bulmuştum. Anılarım depreşti. 

Motorcu malesef kendi hatasının bedelini ağır ödemiş. Geri geri gelmek doğru olmasa da emniyet şeridi zaten durmak için. 

 

 
İyi ki kaza olmamış da öndeki suçsuz araç sürücüsünün başına bela olmamış.
Şans yüzüne gülmüş
 

Geri
Üst Alt