Golf 7 => BMW 3.20iED


Kingslayer

Üye
Katılım
23 Nis 2020
Mesajlar
451
Tepkime puanı
424
İsim
Jaime
Arkadaşlar Merhaba,

Uzun süredir forumu takipteyim ve konu paylaşımında bulunmuştum. Golf 7 TDI Comfortline araca sahibim kendimde iç kısmında küçük dokunuşlar yaptım ve devam ediyorum. Aracım baz comforline paket olup hız sabitleme, yağmur-far sensörü vb. gibi donanımlar bulunmamaktadır. Son 2-3 aydır özellikle biraderimde bulunan BMW 3.20D F30 aracı sürdükten sonra Golf'e bindiğimde beni tatmin etmez oldu. İş - ev arası mesafenin az olması yüksek km yapmamam gibi nedenlerden ötürü (ek olarak DPF illeti) benzinli araç arayışına girdim. Aracımı 27k km de aldım çokta memnunum açıkcası ama o premium hissiyatı vermediğini düşünüyorum malesef.

Bu noktada BMW 3.20iED F30 kasa araçlara bakmaya karar verdim. Malum ülkemizde fiyatlar iyice arttığından dolayı nispeten yüksek km (100k-150k km) ve hafif boyalı vs. 3.20iED araçlara yönelmek durumunda kaldım.

Sizlere danışman istediğim konu ise Golf 7 TDI Comfortline araçtan (54k km - 2016 model) BMW 3.20iED (120k km - 2014 model) araca geçiş yapmam durumununda beni üzer mi? Yakıt konusunda sıkıntı yok. Yeni aldığım araca 3-5bin TL masraf ta edebilirim (filtre-yağ-balata vs.) imkan mevcut. Aranızda bu geçişi yapan ve ayrımları net olarak açıklayacak olan arkadaşlar mevcut ise çok memnun olurum.

Not: Bu şekilde bir işe girişmemdeki amaç performans odaklı ve sedan bir araç arayışımın olmasıdır.

 
Hocam bence imkan varsa bmw nin benzinlisi ile test sürüşü yapıp öyle karar yada golfun benzinlisini test edin sonra kararınızı verin

 
Arkadaşımda 320i ED vardı hocam 2014 model. Açıkcası aracın gidişi çok güzeldi zaten 7.9 sn gibi bir 0-100 süresi var, hele ki dip gazda ilerlerken 2. vitesten. 3. vitese geçerken sanki salıncakta aşağı iniyormuş gibi his veriyordu. Çok güzel ve güçlü bir makine standart kullanıcı için. Ayrıca trafikte gören herkes istemeseniz bile yol veriyor. Ama bunlar apaçi dostu araçlardır. ucuz alacağınız araçlar size bence masraf açacaktır. Hor kullanılıyorlar çünkü genelde (Arkadaşımdan da biliyorum). ben 320i ed alacak olsaydım 400 bin civarı bütçe ayırmam gerekirdi mevcut piyasada. Zira değişensiz, km si düşük, iyi bakılmış, minimum 2015 model, mümkünse dolu paket isterdim. bunları göz önüne alınca belirtiğim rakama ulaşıyorsunuz. 300 bin civarına açıkcası düzgün f30 bulmak zor.

 
Hemen her "alman arabası" tercih edenlerin, özellikle vw gruptan bir üste çıkmayı düşünenlerin genelde ilk aklına gelen/gönlünde yatan araçtır kendileri. 

Ben de imkanlarım doğrultusunda ikinci el olarak uzunca bir süre düşündüğüm ancak yapacağım yıllık km, ek yakıt sarfiyatı, yüksek bakım ücreti, yüksek kasko ve sigorta primi gibi nedenlerle iptal ettiğim bir model. 

Bu konularda eğer sorun yoksa ve ilk alım bütçesi konusunda da elinizi biraz rahat tutarsanız, yani 3-5 fazla verip temiz alayım derseniz bence çok güzel bir değişim olur. 

 
@Kingslayer Hocam 2013 1.2 comfortline manuel aracımı 2 yıl kullandıktan sonra 2013 3.16i modernline paket aldım, 1 yıldır kullanıyorum. Artılarını, eksilerini paylaşacak olursam;

Önce eksilerini yazayım. N13 kodlu psa üretimi 1.6 motor biraz nazlı bir motor. İki tip mevcut. Biri 3.16'lardaki 136 hp motor, diğeri de efficientdynamics'lerdeki 170 hp motor. Aralarında beygir farkı dışında yazılım, yağ soğutucusu ve egzoz parça farkları var. Her ikisinde de olan birkaç kronik sorun var.

-Selenoid valf ya da turbo valfi bozulduğunda meşhur tahrik arızası veriyor, çözümü çok zor ve maliyetli değil, güncel bir diagnoz cihazına sahip iyi bir servis parça değişimiyle sorunu çözer. 

-Diğer bir sorun da su eksiltme sorunu. Motor suyunu ara ara kontrol etmek gerek, aşırı eksiltmede ilave su pompası değiştiğinde sorun çözülüyor. Yine iyi bir usta gerekli. 

-80/90 km hızda şiddetli direksiyon titremesi sorunu yaşamış çoğu kullanıcı, bmw forumlarında hemen hemen herkes bundan müzdaripti ama ben yaşamadım. 

-Turbo o-ring kaçakları. Turbonun yanındaki hortumlardan kaçak yapıyor, hortumların birleşim yerinde yeşil yapışkan bir madde görürseniz kaçak var demektir. Çözümü çok basit, orjinal o-ringler 20 TL, değiştirince problem kalmıyor. 

-Çoğu donanımda hız sabitleyicisi yok, ben orjinal düğme kablo seti alıp taktırdım. Ayrıca katlanır ayna da yok, dolayısıyla sağ ayna geri viteste aşağı inmiyor, golfümde bunların hepsi vardı ve çok işime yarıyordu. Park ederken hala aynanın inmemesinin sıkıntılarını yaşıyorum. 2015 öncesi makyajsız araçlarda bluetooth'tan sadece telefonla görüşme yapabiliyorsunuz, müzik dinleme olanağı yok. Premium denilen araçta bunların olmaması gerçekten çok garip. 

-F30 kullanıcılarının profili de ayrı bir konu maalesef. Çoğu seri közcü tayfa ve yanlama meraklısı. Chip-yazılımla aracın gücünü artırıp motor ömrünü kısaltıyorlar, ikinci el ve yüksek km araçlarda dikkat etmeniz gerek. 

-Bakım ve parçalar VAG grubuna göre gerçekten pahalı. Mann filtre seti ve motul yağ artı işçilik 1.000 TL. Neredeyse golfün iki katı. Diğer parçalar için de aynı şey geçerli, herhangi bir parça bile nerdeyse 2 katı. 

-Bir de premium araca binip mekanik el freniyle karşılaşmak garip gelebilir. 1 yıl oldu daha yeni alıştım. 

Gelelim artılara:

-Arkadan itiş gerçekten çok keyifli. Spor modda virajları almak büyük haz veriyor. 

-ZF şanzıman efsane. Geçişleri hiç hissetmiyorsunuz. 

-Sürüş izlenimi başarılı. Araç size premium araç sürdüğünüzü fazlasıyla hissettiriyor. 

-Uzun yolda ve yüksek hızlarda ses izolasyonu şaşırtıcı şekilde iyi. Rüzgar, trim sesleri vs. hiç gelmiyor. 

-Yakıt tüketimi de basarsanız yakıyor, basmazsanız yakmıyor. Hız sabitleyici ile uzun yolda 5.0-5.5 arası yakarsınız. Comfort modda şehiriçi tüketim fotosunu da ekleyeyim (eco modda 1 lt düşebilir fakat aracı çok hantallaştırdığı ve sürüş zevki falan bırakmadığı için kullanmıyorum)  

Velhasıl tamamen ne istediğinize bağlı bir tercih hocam f30 mevzusu. Siz kardeşinizin 320d aracını kullanmışsınız, o arac 184 hp ve 320 tork olması lazım. Yani dizelden aldığınız hazzı benzinliden alamazsınız. Alacaksınız 3.20 ed ve mümkünse makyajlı kasa (LCI) alın. Düşük km tercih sebebidir fakat bunların hepsi maliyet. 

Bir de alırsanız eğer, nolursa olsun ilk zamanlar golfün o pratikliğini çok arayacaksınız. Şimdiden hayırlı olmasını dilerim.. 

IMG_4535.JPG

 
Hocam bence imkan varsa bmw nin benzinlisi ile test sürüşü yapıp öyle karar yada golfun benzinlisini test edin sonra kararınızı verin
@Sel Hocam BMW 3.20iED (102k km) ve sıfır Golf 1.5 ACT 150hp sürdüm çok yakın zamanda tanıdıklarımda var iki araçta Golf daha sessiz çalışıyor sıfır olmasının katkısı büyük tabi ama arkadan itiş zevkini kesinlikle vermiyor malesef.

Arkadaşımda 320i ED vardı hocam 2014 model. Açıkcası aracın gidişi çok güzeldi zaten 7.9 sn gibi bir 0-100 süresi var, hele ki dip gazda ilerlerken 2. vitesten. 3. vitese geçerken sanki salıncakta aşağı iniyormuş gibi his veriyordu. Çok güzel ve güçlü bir makine standart kullanıcı için. Ayrıca trafikte gören herkes istemeseniz bile yol veriyor. Ama bunlar apaçi dostu araçlardır. ucuz alacağınız araçlar size bence masraf açacaktır. Hor kullanılıyorlar çünkü genelde (Arkadaşımdan da biliyorum). ben 320i ed alacak olsaydım 400 bin civarı bütçe ayırmam gerekirdi mevcut piyasada. Zira değişensiz, km si düşük, iyi bakılmış, minimum 2015 model, mümkünse dolu paket isterdim. bunları göz önüne alınca belirtiğim rakama ulaşıyorsunuz. 300 bin civarına açıkcası düzgün f30 bulmak zor.
@Musaaksoy Hocam dediğiniz çok doğru fiyatlar uçmuş vaziyette, apaçi dostu olması ayrı bir dert zaten umarım temiz buluruz. Bütçeyi biraz arttırmam gerekebilir.

Mesela linkini bıraktığım aracı alacaksın, cam filmidir janttır bunlara takılan ismini hatırlayamadığım bir multimedya ondan, direksiyon. Bu saydıklarıma da masraf edeceksin yine 400 e geliyor

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-bmw-hatasiz-tramersiz-boyasiz-53.000-km-863469846/detay
Açıkcası standart paket de şimdilik işimi görür düşüncesindeyim ama Golfü alırken de bu düşüncem vardı altıkdan sonra insan keşke şu özellikte olsaymış diyor hakkaten. Arabanın şu an beni cezbeden tarafı performans, arkadan itiş ve sedan (D segment) olması.

@sonmohican Hocam aslında yaşadığım yer quattro 'ya çok yatkın kış sert geçen bir yer fakat Audi şu an düşünmüyorum malesef fakat makina canavarmış :)  

Hemen her "alman arabası" tercih edenlerin, özellikle vw gruptan bir üste çıkmayı düşünenlerin genelde ilk aklına gelen/gönlünde yatan araçtır kendileri. 

Ben de imkanlarım doğrultusunda ikinci el olarak uzunca bir süre düşündüğüm ancak yapacağım yıllık km, ek yakıt sarfiyatı, yüksek bakım ücreti, yüksek kasko ve sigorta primi gibi nedenlerle iptal ettiğim bir model. 

Bu konularda eğer sorun yoksa ve ilk alım bütçesi konusunda da elinizi biraz rahat tutarsanız, yani 3-5 fazla verip temiz alayım derseniz bence çok güzel bir değişim olur. 
@tiesay Hocam gerçekten bende baktım bütün masraflara çok maliyetli araba çok düşündüm bakmadığım marka model kalmadı nerdeyse, Hondasından, Renault, Ford, Volvo, VW, Merso vs. vs. Sonunda bunda karar kıldık bakalım hakkımızda hayırlısı.

@Kingslayer Hocam 2013 1.2 comfortline manuel aracımı 2 yıl kullandıktan sonra 2013 3.16i modernline paket aldım, 1 yıldır kullanıyorum. Artılarını, eksilerini paylaşacak olursam;

Önce eksilerini yazayım. N13 kodlu psa üretimi 1.6 motor biraz nazlı bir motor. İki tip mevcut. Biri 3.16'lardaki 136 hp motor, diğeri de efficientdynamics'lerdeki 170 hp motor. Aralarında beygir farkı dışında yazılım, yağ soğutucusu ve egzoz parça farkları var. Her ikisinde de olan birkaç kronik sorun var.

-Selenoid valf ya da turbo valfi bozulduğunda meşhur tahrik arızası veriyor, çözümü çok zor ve maliyetli değil, güncel bir diagnoz cihazına sahip iyi bir servis parça değişimiyle sorunu çözer. 

-Diğer bir sorun da su eksiltme sorunu. Motor suyunu ara ara kontrol etmek gerek, aşırı eksiltmede ilave su pompası değiştiğinde sorun çözülüyor. Yine iyi bir usta gerekli. 

-80/90 km hızda şiddetli direksiyon titremesi sorunu yaşamış çoğu kullanıcı, bmw forumlarında hemen hemen herkes bundan müzdaripti ama ben yaşamadım. 

-Turbo o-ring kaçakları. Turbonun yanındaki hortumlardan kaçak yapıyor, hortumların birleşim yerinde yeşil yapışkan bir madde görürseniz kaçak var demektir. Çözümü çok basit, orjinal o-ringler 20 TL, değiştirince problem kalmıyor. 

-Çoğu donanımda hız sabitleyicisi yok, ben orjinal düğme kablo seti alıp taktırdım. Ayrıca katlanır ayna da yok, dolayısıyla sağ ayna geri viteste aşağı inmiyor, golfümde bunların hepsi vardı ve çok işime yarıyordu. Park ederken hala aynanın inmemesinin sıkıntılarını yaşıyorum. 2015 öncesi makyajsız araçlarda bluetooth'tan sadece telefonla görüşme yapabiliyorsunuz, müzik dinleme olanağı yok. Premium denilen araçta bunların olmaması gerçekten çok garip. 

-F30 kullanıcılarının profili de ayrı bir konu maalesef. Çoğu seri közcü tayfa ve yanlama meraklısı. Chip-yazılımla aracın gücünü artırıp motor ömrünü kısaltıyorlar, ikinci el ve yüksek km araçlarda dikkat etmeniz gerek. 

-Bakım ve parçalar VAG grubuna göre gerçekten pahalı. Mann filtre seti ve motul yağ artı işçilik 1.000 TL. Neredeyse golfün iki katı. Diğer parçalar için de aynı şey geçerli, herhangi bir parça bile nerdeyse 2 katı. 

-Bir de premium araca binip mekanik el freniyle karşılaşmak garip gelebilir. 1 yıl oldu daha yeni alıştım. 

Gelelim artılara:

-Arkadan itiş gerçekten çok keyifli. Spor modda virajları almak büyük haz veriyor. 

-ZF şanzıman efsane. Geçişleri hiç hissetmiyorsunuz. 

-Sürüş izlenimi başarılı. Araç size premium araç sürdüğünüzü fazlasıyla hissettiriyor. 

-Uzun yolda ve yüksek hızlarda ses izolasyonu şaşırtıcı şekilde iyi. Rüzgar, trim sesleri vs. hiç gelmiyor. 

-Yakıt tüketimi de basarsanız yakıyor, basmazsanız yakmıyor. Hız sabitleyici ile uzun yolda 5.0-5.5 arası yakarsınız. Comfort modda şehiriçi tüketim fotosunu da ekleyeyim (eco modda 1 lt düşebilir fakat aracı çok hantallaştırdığı ve sürüş zevki falan bırakmadığı için kullanmıyorum)  

Velhasıl tamamen ne istediğinize bağlı bir tercih hocam f30 mevzusu. Siz kardeşinizin 320d aracını kullanmışsınız, o arac 184 hp ve 320 tork olması lazım. Yani dizelden aldığınız hazzı benzinliden alamazsınız. Alacaksınız 3.20 ed ve mümkünse makyajlı kasa (LCI) alın. Düşük km tercih sebebidir fakat bunların hepsi maliyet. 

Bir de alırsanız eğer, nolursa olsun ilk zamanlar golfün o pratikliğini çok arayacaksınız. Şimdiden hayırlı olmasını dilerim.. 

Ekli dosyayı görüntüle 38219
@Holigan Hocam sizin fikirleriniz gerçekten altın değerinde benim için, 3.16i aslında düşünüyordum fakat birader dedi alacaksan 3.20D al diye bende malum çok km yapmadığımdan ve DPF ile uğraşmak istemediğimden vazgeçtim ek olarak çok pahalı :( . Ama 3.20D gerçekten makina direkt koltuğa yapıştırıyor fakat sanırım benzin devir saat farkından olsa gerek yüksek hızlarda fark iniyor. Fakat Dizel yine bir dizeldir :)  

Kesinlikle Golf'ün pratikliğini arayacağım kesin ama Motor çok cezbedici. İnşallah temiz bi 3.20iED bulursak alacağız kısmetse bakalım hocam.

Bahsettiğiniz kronik sorunların çoğu sanırım düşük bütçe ile hallolacak şeyler çünkü Allah korusun bi DSG gitti mi nerdeyse hepsine bedel gibi. Biraz da bu DSG güvensizliği beni BMW'ye itti açıkcası.

 
Zamanında bu modeli araştırırken aşağıdaki gibi fazla kronik sorunlarından dolayı almadan soğumuştum fakat güzel mi güzel araba.

  • devirdaim pompası
  • devirdaim kasnağı
  • ilave su pompası
  • su kabı çatlaması
  • oring kaçakları
  • turbo hortumu çatlaması
  • buji bobin sorunları
  • üst kapak yağ sızdırması
  • direksiyon gıcırtısı
  • diyafram yırtılması
  • kapı kolu erimesi
 
Zamanında bu modeli araştırırken aşağıdaki gibi fazla kronik sorunlarından dolayı almadan soğumuştum fakat güzel mi güzel araba.

  • devirdaim pompası
  • devirdaim kasnağı
  • ilave su pompası
  • su kabı çatlaması
  • oring kaçakları
  • turbo hortumu çatlaması
  • buji bobin sorunları
  • üst kapak yağ sızdırması
  • direksiyon gıcırtısı
  • diyafram yırtılması
  • kapı kolu erimesi
Listeye bakınca adamlar araba değil de arıza üretmişler gibi duruyor.

 
7.5 Highline aracımdan sonra 320ied f30 a geçtim kronik olarak bi turbo oringleri kaçırdı onuda kendimiz değiştirdik maliyeti 2 tl tuttu lci ve düzgün bakılmış alırsanız sorun olmaz

Evimizde 2020 elagance passat var babam dahil olmak üzere herkes f30 a binmek istiyor geçin pişman olmazsınız

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Kingslayer Hocam bir de aracı doldurmaya kalkayım derseniz asıl sorun burada başlıyor. Sadece hız sabitleyici düğme-kablo seti 2500 TL, carplayli nbt ekran taktırayım deseniz 10.000 TL ve ikinci el. M direksiyon yine ikinci el 5000 TL'den başlıyor. Hayalet ekran orjinal sıfırı 10.000 TL. Daha şerit takip olayına falan hiç girmiyorum. 

Kısacası retrofit düşünüyorsanız iyi bir bütçe lazım. Ya da sınırları zorlayıp 40. yıl paket alıp keyfinize bakacaksınız :)  o da 400 bin TL'den aşağı yok maalesef. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Kingslayer Hocam bir de aracı doldurmaya kalkayım derseniz asıl sorun burada başlıyor. Sadece hız sabitleyici düğme-kablo seti 2500 TL, carplayli nbt ekran taktırayım deseniz 10.000 TL ve ikinci el. M direksiyon yine ikinci el 5000 TL'den başlıyor. Daha şerit takip olayına falan hiç girmiyorum. 

Kısacası retrofit düşünüyorsanız iyi bir bütçe lazım. Ya da sınırları zorlayıp 40. yıl paket alıp keyfinize bakacaksınız :)  o da 400 bin TL'den aşağı yok maalesef. 
Yok Hocam öyle binme düşüncesi var motor olsun yeter :D

 

@zdezen 

Zamanında bu modeli araştırırken aşağıdaki gibi fazla kronik sorunlarından dolayı almadan soğumuştum fakat güzel mi güzel araba.

  • devirdaim pompası
  • devirdaim kasnağı
  • ilave su pompası
  • su kabı çatlaması
  • oring kaçakları
  • turbo hortumu çatlaması
  • buji bobin sorunları
  • üst kapak yağ sızdırması
  • direksiyon gıcırtısı
  • diyafram yırtılması
  • kapı kolu erimesi
bmw için  90 ların başlarında bir  atasözü vardır . (o yıllarda mercedesçilerin ağzında dolanan bir sözdü  190E  200D  baba kasa mersedesçilerin muhabbeti)

B-M-W 

Benimle 

Masrafa 

Warmısın 

halen geçerli miymiş bu durum ? 

90 ların sonlarından itibaren , oto sanayi bmw ustaları şükür çoğaldı da millet yetkili servislerden kurtuldu... (güncel olarak bmw dahil tüm mercedes vs sahibi  dostumun sanayide bir ustası vardır. Garanti biter yetkili servislere güle güle derler ) bunun tek istisnası kutsal bağlılık yemini edilen dsg VW araçlarda . 

 

Geri
Üst Alt