Sağolasın üstad, Gaza geldim tahkime bireysel olarak başvuracağım gibi haberdar edeceğim gelişmelerden.Allah kolaylik versin ustad
Pis işler
Bilgilendirme paylasimi icin teşekkürler
Sonucu merakla bekliyorum
Rica ederim hocam, ben bir hukukçu değilim ama Türkçe okuyup anlayabilen bir Türkiye Cumhuriyeti vatandaşıyım, Genel şartlardaki Ek-1 denen garabet okuduğunu anlayabilen herkes için aynı şeyi ifade etmiyordu. Sorun burada. Belirsiz ifadelerle yoruma dayalı bariz bir haksızlık söz konusuydu. Tahkim de bu haksızlığa uyunca insanlar dava yoluna gitmek için tahkimi mecburi bir adım olarak kullanmaya başlamıştı. (Tahkime gitmeden dava açılamıyor.)@erty Hayırlı olsun hocam, hepimiz için bir gelişme bu. Sizde kendi durumunuzdaki güncellemeleri buraya yazarsanız hepimiz için bir yol gösterici olur.
Çok teşekkürler, hayırlısı olsun
Mart ayında değişti hocam. Aracın kasko değeri o zamandan beri %50 arttığı halde bugün olsa o kaza sadece 500 TL alırsınız.Sanırım Mevzuat değişmiş. Benim park halindeki aracımın sol ön çamurluğuna bir kamyonet sürtmüş ve 500TL ödenen hasar kaydı için 1400 küsür tl Değer kaybı almıştım ve bunu sadece karşı sigorta şirketine dilekçe ile başvurarak almıştım. 2019 kasım ayı idi diye hatırlıyorum bu durum olduğu zaman. Araç 2016 model ve 45000 km civarında idi. Tabi karşı sigorta şirketi allianz idi belki bununda bir etkisi olabilir.
Sbm üzerinden üstadım exper ataması yaptınız mı ücretsiz olarak değer kaybı içinMerhabalar abilerim hocalarım
Sompo Sigorta ile bir değer kaybı tahsil etme(me) hikayesi aktaracağım size.
Biraz uzun oldu ama hepimizin her an ihtiyaç duyabileceği bir konu olduğu için ve biraz da mevzuatsal işleri kurcalamayı sevdiğim için tecrübe ettiğim durumu olabildiğince açıklamak istedim.
24.07.2020 tarihinde bir kaza yapmıştık.
Ailemle Kuşadası'nda tatilin ilk günlerindeydik ve rezil olduk, İstanbul'da kasko üzerinden karşı tarafa rücu edilmek üzere yetkili serviste onarımı yapıldı. Kusur karşı tarafa verildi.
Aracımda sol ön çamurluk değişti, mekanik değişenler oldu, tampon tamir edildi ve 11280 TL toplam fatura çıkarıldı.
Karşı tarafın sigortası olan Sompo Sigorta'ya değer kaybı için tüm belgeleri ve dilekçeyi eksiksiz şekilde ilettim. Sigortacım şirketler kaybı doğru çıkartır sıkıntı olmaz dediği için bağımsız ekspere değer kaybı raporu düzenletmeden içim rahat şekilde başvurdum sigorta şirketine.
(Ek bilgi: 01.04.2020 tarihinden sonra tanzim edilen sigorta poliçelerinde kaporta hasarı ile birlikte diğer aksamlar da hasar görürse değer kaybı tespitinde hasar tutarı olarak tüm tutarın baz alınması gerektiği bilgisini aldım. Sadece plastik aksam/aksesuar/mekanik hasarı varsa değer kaybı talep edilemez deniyor ancak kaportada da hasar varsa tüm fatura tutarının hasar tutarı olarak baz alınması gerekiyor)
Bu yüzden bir kaza sonrası deger kaybına başvuracaksanız güncel olmayan bilgi ile sadece kaporta ya da farazi şu kadar alırsın bu kadar alırsın diyenlere, sizden vekalet isteyip alacağı komisyonun peşinde koşan yetkili servislere ve sigortacınıza kulak asmadan önce 350-400 TL kadar bir rakamı gözden çıkarıp bir bağımsız ekspere rapor düzenletip öyle başvurmanızı tavsiye ediyorum.
Diğer kurumsal şirketlerin kimi 2 gün kimi bir hafta kimi 15. günde değer kaybı bedelini yatırırken sevgili Sompo sigorta yanıt için yasal süre olan 15 günü de umursamayıp sürekli sıkıştırmama ve kusursuz dosyama rağmen 20 gün sonunda ite kaka 2049 TL değer kaybı yatırdı geçtiğimiz aysonu.
Aracım 27bin kmde, 2017 çıkışlı, kaza öncesi hatasız bir araçtı. Bir kaporta değişen olmak uzere toplam 11280 TL'llik hasar sonucu oluşan değer kaybı sadece 2 BİN TL yani aracın kaza tarihindeki kasko değerinin 80'de 1'i kadarmış sevgili Sompo'ya göre.
Tutarı görünce hemen bir bağımsız sigorta eksperine rapor düzenlettim ve son mevzuata göre 12100 TL değer kaybı tespiti yapıldı. Ekte detayını görebilirsiniz. Raporda son güncelleme ile yeni tazmin edilen poliçelerde hasar tutarı olarak kaporta tutarının değil tüm hasarın hesap edilmesi gerektiği net olarak yazılıydı. (Bu arada bu son güncellemede aracın Km'sine göre oranlanan değer kaybı katsayılarında ciddi düşüş yapılmış, 165bin km üzeri de deger kaybına dahil edilmiş cüzi bir oranda ama örneğin 45bin ya da 60bin kmdeki araç için vatandaşın alacağı değer kaybı tutarı ciddi derecede düşürülmüş, totalde vatandaşın hakkı gasp edilmiş net şekilde)
Eksper raporu ile başvurup itirazda bulundum, rapora rağmen ek bir açıklama yapılmadan RED edildi.
Şimdi sigorta tahkim ve tazminat konusunda tecrübeli bir avukat arkadaşıma vekalet verip tahkim ve dava sürecine devam edeceğim.
Diğer aracım için kasko müşterisi olduğum Sompo Sigorta'nın da mağduriyet karşısında ne kadar kurumsal ve güven veren bir şirket olduğunu da böylece görmüş oldum..
Kazasız ve sağlıklı günler diliyorum hepinize.
Ekli dosyayı görüntüle 38391
Ekli dosyayı görüntüle 38392
Çok Geçmiş olsun,değer kaybı hesaplama sayfasını da kullanabilirsiniz.15gün geçtiği anda da aldığınız aksiyon iyi olmuş.Herkes aklında Sompo böyle yaparsa küçük şirketlerde neler oluyordur diye düşünmeye başlamıştır.Merhabalar abilerim hocalarım
Sompo Sigorta ile bir değer kaybı tahsil etme(me) hikayesi aktaracağım size.
Biraz uzun oldu ama hepimizin her an ihtiyaç duyabileceği bir konu olduğu için ve biraz da mevzuatsal işleri kurcalamayı sevdiğim için tecrübe ettiğim durumu olabildiğince açıklamak istedim.
24.07.2020 tarihinde bir kaza yapmıştık.
Ailemle Kuşadası'nda tatilin ilk günlerindeydik ve rezil olduk, İstanbul'da kasko üzerinden karşı tarafa rücu edilmek üzere yetkili serviste onarımı yapıldı. Kusur karşı tarafa verildi.
Aracımda sol ön çamurluk değişti, mekanik değişenler oldu, tampon tamir edildi ve 11280 TL toplam fatura çıkarıldı.
Karşı tarafın sigortası olan Sompo Sigorta'ya değer kaybı için tüm belgeleri ve dilekçeyi eksiksiz şekilde ilettim. Sigortacım şirketler kaybı doğru çıkartır sıkıntı olmaz dediği için bağımsız ekspere değer kaybı raporu düzenletmeden içim rahat şekilde başvurdum sigorta şirketine.
(Ek bilgi: 01.04.2020 tarihinden sonra tanzim edilen sigorta poliçelerinde kaporta hasarı ile birlikte diğer aksamlar da hasar görürse değer kaybı tespitinde hasar tutarı olarak tüm tutarın baz alınması gerektiği bilgisini aldım. Sadece plastik aksam/aksesuar/mekanik hasarı varsa değer kaybı talep edilemez deniyor ancak kaportada da hasar varsa tüm fatura tutarının hasar tutarı olarak baz alınması gerekiyor)
Bu yüzden bir kaza sonrası deger kaybına başvuracaksanız güncel olmayan bilgi ile sadece kaporta ya da farazi şu kadar alırsın bu kadar alırsın diyenlere, sizden vekalet isteyip alacağı komisyonun peşinde koşan yetkili servislere ve sigortacınıza kulak asmadan önce 350-400 TL kadar bir rakamı gözden çıkarıp bir bağımsız ekspere rapor düzenletip öyle başvurmanızı tavsiye ediyorum.
Diğer kurumsal şirketlerin kimi 2 gün kimi bir hafta kimi 15. günde değer kaybı bedelini yatırırken sevgili Sompo sigorta yanıt için yasal süre olan 15 günü de umursamayıp sürekli sıkıştırmama ve kusursuz dosyama rağmen 20 gün sonunda ite kaka 2049 TL değer kaybı yatırdı geçtiğimiz aysonu.
Aracım 27bin kmde, 2017 çıkışlı, kaza öncesi hatasız bir araçtı. Bir kaporta değişen olmak uzere toplam 11280 TL'llik hasar sonucu oluşan değer kaybı sadece 2 BİN TL yani aracın kaza tarihindeki kasko değerinin 80'de 1'i kadarmış sevgili Sompo'ya göre.
Tutarı görünce hemen bir bağımsız sigorta eksperine rapor düzenlettim ve son mevzuata göre 12100 TL değer kaybı tespiti yapıldı. Ekte detayını görebilirsiniz. Raporda son güncelleme ile yeni tazmin edilen poliçelerde hasar tutarı olarak kaporta tutarının değil tüm hasarın hesap edilmesi gerektiği net olarak yazılıydı. (Bu arada bu son güncellemede aracın Km'sine göre oranlanan değer kaybı katsayılarında ciddi düşüş yapılmış, 165bin km üzeri de deger kaybına dahil edilmiş cüzi bir oranda ama örneğin 45bin ya da 60bin kmdeki araç için vatandaşın alacağı değer kaybı tutarı ciddi derecede düşürülmüş, totalde vatandaşın hakkı gasp edilmiş net şekilde)
Eksper raporu ile başvurup itirazda bulundum, rapora rağmen ek bir açıklama yapılmadan RED edildi.
Şimdi sigorta tahkim ve tazminat konusunda tecrübeli bir avukat arkadaşıma vekalet verip tahkim ve dava sürecine devam edeceğim.
Diğer aracım için kasko müşterisi olduğum Sompo Sigorta'nın da mağduriyet karşısında ne kadar kurumsal ve güven veren bir şirket olduğunu da böylece görmüş oldum..
Kazasız ve sağlıklı günler diliyorum hepinize.
Ekli dosyayı görüntüle 38391
Ekli dosyayı görüntüle 38392