Buyrun Bakalım Değer Kaybı Mevzuu :)


Allah kolaylik versin ustad

Pis işler

Bilgilendirme paylasimi icin teşekkürler

Sonucu merakla bekliyorum

 

Allah kolaylik versin ustad

Pis işler

Bilgilendirme paylasimi icin teşekkürler

Sonucu merakla bekliyorum
Sağolasın üstad, Gaza geldim tahkime bireysel olarak başvuracağım gibi  :D  haberdar edeceğim gelişmelerden.

Bu konuda internette çok bilgi aradım ama yok,  güncel bilgi de yok vaka paylaşımı da yok. O sebeple kaydetmek istedim biraz da buraya. Birilerine faydası dokunur belki.

 
@erty Çok geçmiş olsun , insanın canını sıkan bir durum.

Bizlere de ders olsun bu firmayı tercih etmemeye çalışırız.

 
ÖNEMLİ GÜNCELLEME:

Anayasa mahkemesi trafik sigortasına ilişkin maddi ve bedeni tazminatların ödenmesi konusunda Türkiye Sigorta Birliği'nin yayınladığı ve sürekli güncelleyerek çorba ettiği, Danıştay'ın da hukuka aykırı olduğu gerekçesiyle Ek-1 tebliğindeki 7 maddeden 4'ünü iptal ettiği Genel Şartlar'ın tamamının tazminat ödemeleri için uygulanmasını iptal etti.

Şu andan itibaren kanunda değişiklik yapılmadan, akşamdan sabaha hukuksuz şekilde tebliğde değişiklik yapılarak vatandaşın hakkının  gasp edilmesinin önüne geçildi.

Avukatımla görüştüm, şu an daha evvel açıklanan değer kaybı hesabı tamamen boşa düştü ve şu andan itibaren Borçlar Kanunu dikkate alınarak değer kayıpları da tüm hasar üzerinden tamamen piyasa değerinde olan gerçek değişim baz alınarak ödenecek.

Avukatımın yönlendirmesiyle tahkime gitmek için biraz beklemeye karar vermiştik. Tahkimde son dönemde tamamen sigorta şirketleri lehine ve tebliğe bile aykırı saçma uygulamalar nedeniyle genel şartlarda yeni düzenleme ya da bazı maddelerin iptal olmasını beklemeyi düşünüyordum, Haftası dolmadan tüm Genel Şartlar saçmalığı tamamen iptal oldu.

Bakalım şimdi ne olacak :)  

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@erty Hayırlı olsun hocam, hepimiz için bir gelişme bu. Sizde kendi durumunuzdaki güncellemeleri buraya yazarsanız hepimiz için bir yol gösterici olur. 

Çok teşekkürler, hayırlısı olsun

 
@erty Hayırlı olsun hocam, hepimiz için bir gelişme bu. Sizde kendi durumunuzdaki güncellemeleri buraya yazarsanız hepimiz için bir yol gösterici olur. 

Çok teşekkürler, hayırlısı olsun
Rica ederim hocam, ben bir hukukçu değilim ama Türkçe okuyup anlayabilen bir Türkiye Cumhuriyeti vatandaşıyım, Genel şartlardaki Ek-1 denen garabet okuduğunu anlayabilen herkes için aynı şeyi ifade etmiyordu. Sorun burada. Belirsiz ifadelerle yoruma dayalı bariz bir haksızlık söz konusuydu. Tahkim de bu haksızlığa uyunca insanlar dava yoluna gitmek için tahkimi mecburi bir adım olarak kullanmaya başlamıştı. (Tahkime gitmeden dava açılamıyor.)

Kanunda genel şartlara atıf var ve bu genel şartlar istendiği şekilde değiştirilebiliyor, danıştay daha önce bu maddeler üzerinde iptal tasarrufunu kullanmış ama Anayasa mahkemesi toptan kanunda bu tip bir atıf olamayacağına hükmetmiş. Kanunda içeriği açıklanmamış atıfsal uygulamalar yapılamaz demiş.

1 TL'lik sembolik bir taleple tahkime gidip çıkan sonuca göre dava süreci başlatacaktık biz ama bazı uygulamaların 2 senelik zamanaşımı süresince hukuken iptal olabileceğini düşündüğüm için biraz bekleyelim demiştim. Şu an tahkimde tüm dosyalar durdurulmuş, toz bulutu hakim ortama :)  Haftaya değerlendireceiz ne yapacağımızı. Paylaşacağım fırsat oldukça gelişmeleri.

 
Sanırım Mevzuat değişmiş. Benim park halindeki aracımın sol ön çamurluğuna bir kamyonet sürtmüş ve 500TL ödenen hasar kaydı için 1400 küsür tl Değer kaybı almıştım ve bunu sadece karşı sigorta şirketine dilekçe ile başvurarak almıştım. 2019 kasım ayı idi diye hatırlıyorum bu durum olduğu zaman. Araç 2016 model ve 45000 km civarında idi. Tabi karşı sigorta şirketi allianz idi belki bununda bir etkisi olabilir.

 
Sanırım Mevzuat değişmiş. Benim park halindeki aracımın sol ön çamurluğuna bir kamyonet sürtmüş ve 500TL ödenen hasar kaydı için 1400 küsür tl Değer kaybı almıştım ve bunu sadece karşı sigorta şirketine dilekçe ile başvurarak almıştım. 2019 kasım ayı idi diye hatırlıyorum bu durum olduğu zaman. Araç 2016 model ve 45000 km civarında idi. Tabi karşı sigorta şirketi allianz idi belki bununda bir etkisi olabilir.
Mart ayında değişti hocam. Aracın kasko değeri o zamandan beri %50 arttığı halde bugün olsa o kaza sadece 500 TL alırsınız.

 
@erty Hocam selamlar, 31 Aralık 2019 da bir kaza yapmıştık ve 1 Aralık 2021 tarihinde değer kaybı almadığım aklıma geldi ve evraklarla başvuru yaptım, Ethica sigorta 1 çamurluğu boyanan 1500 lira civarı hasar kaydı oluşan araca 575 lira hesap çıkardı, ben de kaza tarihi itibariyle yürürlükte olan yönetmeliğe baktım araç kaza anında 129 000 km de olduğu için çarpanı çok düşüyor ve kendi yaptığım hesaba göre de 576 lira civarında bir değer kaybı gördüm. Ama hesaplamada aracın daha önce hatasız olduğu ve bu kazayla beraber hatalı duruma düştüğüne dair net herhangi bir bildirim yok. Bence hesaplama çok objektif değil. Kayınbiraderim avukat, istersen 30 Aralık'a kadar tahkime başvuralım dedi. Sizden bilgi almak istedim. Başvurmaya değer mi diye ?
 
@erty Hocam çok geçmiş olsun. Kurumsal dolandırıcılar her sektörde var maalesef, burası Türkiye.
 
İşte bu sebeplerden dolayı ne Kasko yaparım nede yaptırana karışırım.
Geçmiş olsun...
 
@berreday olayın gerçekleştiği tarihi mi değerlendiriliyorlar yoksa başvuru yapılan tarih mi?
 
Merhabalar abilerim hocalarım :)

Sompo Sigorta ile bir değer kaybı tahsil etme(me) hikayesi aktaracağım size.
Biraz uzun oldu ama hepimizin her an ihtiyaç duyabileceği bir konu olduğu için ve biraz da mevzuatsal işleri kurcalamayı sevdiğim için tecrübe ettiğim durumu olabildiğince açıklamak istedim.

24.07.2020 tarihinde bir kaza yapmıştık.
Ailemle Kuşadası'nda tatilin ilk günlerindeydik ve rezil olduk, İstanbul'da kasko üzerinden karşı tarafa rücu edilmek üzere yetkili serviste onarımı yapıldı. Kusur karşı tarafa verildi.
Aracımda sol ön çamurluk değişti, mekanik değişenler oldu, tampon tamir edildi ve 11280 TL toplam fatura çıkarıldı.
Karşı tarafın sigortası olan Sompo Sigorta'ya değer kaybı için tüm belgeleri ve dilekçeyi eksiksiz şekilde ilettim. Sigortacım şirketler kaybı doğru çıkartır sıkıntı olmaz dediği için bağımsız ekspere değer kaybı raporu düzenletmeden içim rahat şekilde başvurdum sigorta şirketine.
(Ek bilgi: 01.04.2020 tarihinden sonra tanzim edilen sigorta poliçelerinde kaporta hasarı ile birlikte diğer aksamlar da hasar görürse değer kaybı tespitinde hasar tutarı olarak tüm tutarın baz alınması gerektiği bilgisini aldım. Sadece plastik aksam/aksesuar/mekanik hasarı varsa değer kaybı talep edilemez deniyor ancak kaportada da hasar varsa tüm fatura tutarının hasar tutarı olarak baz alınması gerekiyor)
Bu yüzden bir kaza sonrası deger kaybına başvuracaksanız güncel olmayan bilgi ile sadece kaporta ya da farazi şu kadar alırsın bu kadar alırsın diyenlere, sizden vekalet isteyip alacağı komisyonun peşinde koşan yetkili servislere ve sigortacınıza kulak asmadan önce 350-400 TL kadar bir rakamı gözden çıkarıp bir bağımsız ekspere rapor düzenletip öyle başvurmanızı tavsiye ediyorum.
Diğer kurumsal şirketlerin kimi 2 gün kimi bir hafta kimi 15. günde değer kaybı bedelini yatırırken sevgili Sompo sigorta yanıt için yasal süre olan 15 günü de umursamayıp sürekli sıkıştırmama ve kusursuz dosyama rağmen 20 gün sonunda ite kaka 2049 TL değer kaybı yatırdı geçtiğimiz aysonu.
Aracım 27bin kmde, 2017 çıkışlı, kaza öncesi hatasız bir araçtı. Bir kaporta değişen olmak uzere toplam 11280 TL'llik hasar sonucu oluşan değer kaybı sadece 2 BİN TL yani aracın kaza tarihindeki kasko değerinin 80'de 1'i kadarmış sevgili Sompo'ya göre. 🙂
Tutarı görünce hemen bir bağımsız sigorta eksperine rapor düzenlettim ve son mevzuata göre 12100 TL değer kaybı tespiti yapıldı. Ekte detayını görebilirsiniz. Raporda son güncelleme ile yeni tazmin edilen poliçelerde hasar tutarı olarak kaporta tutarının değil tüm hasarın hesap edilmesi gerektiği net olarak yazılıydı. (Bu arada bu son güncellemede aracın Km'sine göre oranlanan değer kaybı katsayılarında ciddi düşüş yapılmış, 165bin km üzeri de deger kaybına dahil edilmiş cüzi bir oranda ama örneğin 45bin ya da 60bin kmdeki araç için vatandaşın alacağı değer kaybı tutarı ciddi derecede düşürülmüş, totalde vatandaşın hakkı gasp edilmiş net şekilde)
Eksper raporu ile başvurup itirazda bulundum, rapora rağmen ek bir açıklama yapılmadan RED edildi.
Şimdi sigorta tahkim ve tazminat konusunda tecrübeli bir avukat arkadaşıma vekalet verip tahkim ve dava sürecine devam edeceğim.

Diğer aracım için kasko müşterisi olduğum Sompo Sigorta'nın da mağduriyet karşısında ne kadar kurumsal ve güven veren bir şirket olduğunu da böylece görmüş oldum..
Kazasız ve sağlıklı günler diliyorum hepinize. 🙂

Ekli dosyayı görüntüle 38391

Ekli dosyayı görüntüle 38392
Sbm üzerinden üstadım exper ataması yaptınız mı ücretsiz olarak değer kaybı için
 
Haziran ayında aracımız bir kazaya karıştı. Karşı taraf ters yönden gelip kardeşimin idaresindeki araca sol önden çarparak pahası yüksek bir hasara yol açtı. Kasko aracılığıyla aracımızı yetkili serviste kaza öncesindeki hali gibi yaptırdık. (mekanik ve kaporta olarak kusursuz ama boya işçilikleri kötü) 40.000 liraya yakın bir servis faturası çıktı. Tamir 3 hafta gibi bir süre sürdü ben boya işçiliğinden dolayı servisle 2 kere tartıştım onarımın tamalandığına dair onay vermediğimden kasko ödeme yapmadı dolayısıyla teslim tarihim biraz uzadı :( Bu onarım sürecinde Asistans Plus hizmeti aldığım için aracın bir üst segmentini kasko şirketi ikame olarak verdi 2 hafta araç sıkıntısı yaşamadık şükür. Son bir haftada servisin iş bilmezliğinden uzadı dolayısıyla araçsız kaldık. Servis hiç bir şekilde ikame araç vermedi. Servis faturamız kasko şirketi tarafından ödenip %100 kusurulu karşı taraf sigortasına rücu edildi.

Şu durumda kasko benim işime fazlasıyla yaradığı için herkese öneririm. Çünkü kaskom olduğu halde işleyişin yavaşlığıyla mücadele etmek zorunda kaldım. (eksper atanması, ikame aracın hemen tarafımıza temini vs.) Şu kazada eğer ki kaskom olmasa çoğu yetkili servis karşı taraf sigortasından tamir bedelinin tahsilini kaskoya göre zor aldıkları için onarım için servise kabul bile etmeyecekti. Aracı sanayide yaptırsam %80 sallabaş yapılacaktı sadece kaporta hasarım olsa kesinlikle sanayi çok iyi bir seçenek olurdu ama mekanikte işin içine girdiğinden yamyam iş bilmez sanayi esnafının eline düşmek istemedim. İşini iyi yapan ustaları tenzih ederim ama genelde abi zaten 0 değil kazalı araba o kadar kusur olur şeklinde tutum takındıkları, çıkan araba damalı eşşek gibi olduğundan uzak duruyorum. Hasar onarımını bir şekilde düzgün yaptırabilsem bile ikame araç verilmeyecekti. Ben bana verilen ikame araçla günde 100 kmden fazla yol yapıp işimi görmüşüm araba olmasa işlerim aksayacaktı veya birisinden araba istemek veya kiralamak durumunda kalacaktım. Kaskom olduğu için aracım Türkiye standartlarına göre iyi bir onarım gördü bu onarım esnasında büyük oranda araçsız kalmadım. Cebimden ne çekici ne de başka bir şey için para çıkmadı. 3-5k verip yaptırdığım kasko fazlasıyla iş görmüş oldu. Siz siz olun kendinizi düşünmüyorsanız bile karşı tarafın malının/canının tazmini için aracınıza kasko yaptırın ki en azından sizin kusurunuz dolayısıyla başkasının canı yanmasın.

Değer kaybına gelirsek

Onarım sonrasında fatura kesilir kesilmez karşı taraf sigortasına başvurdum ve 3 gün sonra cüzzi bir ödeme aldım. ZMM sorumluluklarını tamamlayıp topu kasko veya araç sahibine attılar kısacası. Karşı tarafın kaskosu olmasa direkt karşı taraftan değer kaybı istemek durumunda kalacaktık ama neyseki kısıtlıda olsa (50.000 imm) bir kasko yaptırmışlar. Kaza anında bu kasko poliçesinin de örneklerini almıştım. Karşı taraf kaskosuna departmanımdaki çalışma arkadaşıma vekalet vererek değer kaybı için başvurduk. Tam 15 günlük tahkime başvurma hakkımızı elde edeceğimiz sürenin dolacağı gün kasko şirketinden düşük bir teklif aldık. Yaptığımız pazarlıklar sonucu neredeyse hasar kaydı kadar sulhen bir ödeme alabildik.

Totalde 18 günde değer kaybımızı büyük oranda almış olduk. Bunda hukuki işleyişi biliyor oluşumuz, hukuki bir kimliğimiz oluşu ve karşı taraf sigorta şirketlerinin sulh yoluna yakın olması büyük oranda işimize yaradı. Burada hukuki işleyişi bilmeyen ve hukuki bir kimliği olmayan bir vatandaşın kendi hakkını alma süresi daha uzun olacaktır. Dolayısıyla sigorta şirketlerine ve tahkime avukat aracılığıyla başvurmanız elinizi daha güçlü hale getirecektir. Hele ki piyasanın böyle oynak olduğu vakitte en iyi kâr en erken alınan değer kaybı diye düşünüyorum çünkü ağustosun 40k parasıyla ocağın 40k parası maalesef aynı değerde değil. Kadere 45 diyip denemektense bir solukta paranızı alıp değerlendirmek daha iyi olacaktır.
 

Merhabalar abilerim hocalarım :)

Sompo Sigorta ile bir değer kaybı tahsil etme(me) hikayesi aktaracağım size.
Biraz uzun oldu ama hepimizin her an ihtiyaç duyabileceği bir konu olduğu için ve biraz da mevzuatsal işleri kurcalamayı sevdiğim için tecrübe ettiğim durumu olabildiğince açıklamak istedim.

24.07.2020 tarihinde bir kaza yapmıştık.
Ailemle Kuşadası'nda tatilin ilk günlerindeydik ve rezil olduk, İstanbul'da kasko üzerinden karşı tarafa rücu edilmek üzere yetkili serviste onarımı yapıldı. Kusur karşı tarafa verildi.
Aracımda sol ön çamurluk değişti, mekanik değişenler oldu, tampon tamir edildi ve 11280 TL toplam fatura çıkarıldı.
Karşı tarafın sigortası olan Sompo Sigorta'ya değer kaybı için tüm belgeleri ve dilekçeyi eksiksiz şekilde ilettim. Sigortacım şirketler kaybı doğru çıkartır sıkıntı olmaz dediği için bağımsız ekspere değer kaybı raporu düzenletmeden içim rahat şekilde başvurdum sigorta şirketine.
(Ek bilgi: 01.04.2020 tarihinden sonra tanzim edilen sigorta poliçelerinde kaporta hasarı ile birlikte diğer aksamlar da hasar görürse değer kaybı tespitinde hasar tutarı olarak tüm tutarın baz alınması gerektiği bilgisini aldım. Sadece plastik aksam/aksesuar/mekanik hasarı varsa değer kaybı talep edilemez deniyor ancak kaportada da hasar varsa tüm fatura tutarının hasar tutarı olarak baz alınması gerekiyor)
Bu yüzden bir kaza sonrası deger kaybına başvuracaksanız güncel olmayan bilgi ile sadece kaporta ya da farazi şu kadar alırsın bu kadar alırsın diyenlere, sizden vekalet isteyip alacağı komisyonun peşinde koşan yetkili servislere ve sigortacınıza kulak asmadan önce 350-400 TL kadar bir rakamı gözden çıkarıp bir bağımsız ekspere rapor düzenletip öyle başvurmanızı tavsiye ediyorum.
Diğer kurumsal şirketlerin kimi 2 gün kimi bir hafta kimi 15. günde değer kaybı bedelini yatırırken sevgili Sompo sigorta yanıt için yasal süre olan 15 günü de umursamayıp sürekli sıkıştırmama ve kusursuz dosyama rağmen 20 gün sonunda ite kaka 2049 TL değer kaybı yatırdı geçtiğimiz aysonu.
Aracım 27bin kmde, 2017 çıkışlı, kaza öncesi hatasız bir araçtı. Bir kaporta değişen olmak uzere toplam 11280 TL'llik hasar sonucu oluşan değer kaybı sadece 2 BİN TL yani aracın kaza tarihindeki kasko değerinin 80'de 1'i kadarmış sevgili Sompo'ya göre. 🙂
Tutarı görünce hemen bir bağımsız sigorta eksperine rapor düzenlettim ve son mevzuata göre 12100 TL değer kaybı tespiti yapıldı. Ekte detayını görebilirsiniz. Raporda son güncelleme ile yeni tazmin edilen poliçelerde hasar tutarı olarak kaporta tutarının değil tüm hasarın hesap edilmesi gerektiği net olarak yazılıydı. (Bu arada bu son güncellemede aracın Km'sine göre oranlanan değer kaybı katsayılarında ciddi düşüş yapılmış, 165bin km üzeri de deger kaybına dahil edilmiş cüzi bir oranda ama örneğin 45bin ya da 60bin kmdeki araç için vatandaşın alacağı değer kaybı tutarı ciddi derecede düşürülmüş, totalde vatandaşın hakkı gasp edilmiş net şekilde)
Eksper raporu ile başvurup itirazda bulundum, rapora rağmen ek bir açıklama yapılmadan RED edildi.
Şimdi sigorta tahkim ve tazminat konusunda tecrübeli bir avukat arkadaşıma vekalet verip tahkim ve dava sürecine devam edeceğim.

Diğer aracım için kasko müşterisi olduğum Sompo Sigorta'nın da mağduriyet karşısında ne kadar kurumsal ve güven veren bir şirket olduğunu da böylece görmüş oldum..
Kazasız ve sağlıklı günler diliyorum hepinize. 🙂

Ekli dosyayı görüntüle 38391

Ekli dosyayı görüntüle 38392
Çok Geçmiş olsun,değer kaybı hesaplama sayfasını da kullanabilirsiniz.15gün geçtiği anda da aldığınız aksiyon iyi olmuş.Herkes aklında Sompo böyle yaparsa küçük şirketlerde neler oluyordur diye düşünmeye başlamıştır.
2.000tl değer kaybı ödemeyen bir şirketin hesabına icra takibi başlatıp hesaplarında başka alacaklıların sırada olduğunu gördük,işi biraz daha uç noktaya taşıyıp yönetm kademesinde bir çalışanlarının şirket aracına yakalama çıkararak parayı tahsil edebilmiştik.
Dip not: örneğin aracınızın orjinal parçasını tedarik edemediler muadil parça kullandılar.Sigorta şirketleri orj parça ve muadil parça arasındaki farkı da değer kaybında size ödemeleri gerekir
 

Geri
Üst Alt