Öyle oldu..Oo hocam, uzun bir aradan sonra yine anketi konuları görmeye başladık sizden.
@ogzogz Gerçekten çok ilginç ama yaklaşık 3 km de geri geldiğinizi sanmıyorum.
Eski (digital km sayacı olmayan) araçlarda, geri geri gittiğinizde km sayacı artmazdı., şimdi yeni nesil araçlarda hiç merak edip bakmadım hocam@ogzogz Gerçekten çok ilginç ama yaklaşık 3 km de geri geldiğinizi sanmıyorum.
Sorunun cevabını @forzaGilleshocamdan öğrenebiliriz bence.
Hocam tekerleğin dış çapı aynı iken 16"-17" arasında böyle bir fark olmaz. Devir sayısı da, kat edilen mesafe de aynıdır.Sayaçların farklı hesaplandığını düşünmeye başladım.
Buna lastik çapının etkisi de olacaktır. Lastik hava basıncının da. Hatta lastik diş derinliğinin de.
16 inç lastik, 17 inç lastiğe göre kilometrede 2 devir fazladan döner. Bu uzun dönemde olsa anlarım. Ama 10 kilometre de ne yapar hesap yapıyorum bakalım. Çok bişey yapmıyor.
31 hava 16 inç kullanıyorum. Ama iki sayacın farklı olma ihtimali de pek yok gibi.
Yani ortalama 16 inç 100000 km olan bir araç, 17 inç 100000 km olan araçtan daha az yol gittiği kesin..
Neden matematik den kaldigimi simdi daha iyi anladimHocam tekerleğin dış çapı aynı iken 16"-17" arasında böyle bir fark olmaz. Devir sayısı da, kat edilen mesafe de aynıdır.
Problem için aklıma şöyle bir şey geldi ama böyle olsa bile 111.111 kilometreyi yakalayamıyoruz, yine de yazayım.
Kilometre sayacında 111.100 km gördüğünüzde aslında bunun 111.100,999 km olduğunu düşünelim. Yani 111.101 km olmasına 1 m kalmış olsun.
Tripte gördüğünüz 8,3 kilometrenin de aslında 8,299 km olduğunu düşünelim. Yani 8,3 km olmasına 1m kalmış olsun.
Görünen değerleri topladığımızda 111.100+8,3=111.108,3 km yapmasına karşın yukarıdaki varsayıma göre araç 111.109,298 kilometreye ulaşmış oluyor. Yani aradaki farkın 1 kilometre olması kabul edilebilir. Lakin kalan 1,7 km'yi nasıl açıklarız bilemiyorum. Burada km sayacındaki hata payı, lastik basınçları vs. devreye giriyor olabilir
Abi karışık değil aslında, künefe yerken daha anlaşılır olabilir.
Tam 111100 ü geçince sıfırladım. Ki sorun o aradaki fark o kadar olmamalı.Hocam tekerleğin dış çapı aynı iken 16"-17" arasında böyle bir fark olmaz. Devir sayısı da, kat edilen mesafe de aynıdır.
Problem için aklıma şöyle bir şey geldi ama böyle olsa bile 111.111 kilometreyi yakalayamıyoruz, yine de yazayım.
Kilometre sayacında 111.100 km gördüğünüzde aslında bunun 111.100,999 km olduğunu düşünelim. Yani 111.101 km olmasına 1 m kalmış olsun.
Tripte gördüğünüz 8,3 kilometrenin de aslında 8,299 km olduğunu düşünelim. Yani 8,3 km olmasına 1m kalmış olsun.
Görünen değerleri topladığımızda 111.100+8,3=111.108,3 km yapmasına karşın yukarıdaki varsayıma göre araç 111.109,298 kilometreye ulaşmış oluyor. Yani aradaki farkın 1 kilometre olması kabul edilebilir. Lakin kalan 1,7 km'yi nasıl açıklarız bilemiyorum. Burada km sayacındaki hata payı, lastik basınçları vs. devreye giriyor olabilir.
Düzeltme: 8,3 km'yi 8,299 değil 8,399 km almam lazımdı.
Yani toplam km 111.109,398 yapıyor. Çok bir şey değişmiyor ama fark etmişken yazayım dedim.
Hocam tekerleğin dış çapı aynı iken 16"-17" arasında böyle bir fark olmaz. Devir sayısı da, kat edilen mesafe de aynıdır.Lastik çaplarına göre aynı koşullarda; 16 inçli araç 100000 kilometre, 17 inçli araç 93000 kilomete oluyor. Bu sonuç tamam.
Sıfırları atalım ..da 10 olsa 9.3 olacak yaklaştık diyeçeğim de iki sayaç farklı yerlerden veri alıyor diye düşünüyorum.