Golf 7 Bagaj Tesisat Körüğü İşçilik Fiyatı


Kalin bir kablo geçirdiğinizde, ozellikle de ucunda type c usb çıkışı oldugunda o körüğü mecbur söküyorsunuz. Sökmeden geçirmek neredeyse imkansıza yakın
Merhabalar, orjinal veya Çinli abilerden orjinal kamera alırsanız, kablolar o körüklerin içerisinden çok rahat kılavuz ile geçiyor. Bu işi meslek olarak yapanların körük sökmelerini anlamıyorum.
 

Çözüme nasıl ulaştınız paylaşabilir misiniz :)
Körükleri değiştirmedim. Tırnakların olduğu bölümlere yani yüzeyi tutan kısımlara, siyah dayson marka silikon uyguladık.Sorun giderilmiş oldu.
 
Elimde orjinal servisten alınma körük var sıfır ihtiyacı olan varsa..
 
Merhaba

Bende de aynı problem var ve bence körüklerden. Su an güncel servis onarım fiyatları nedir bilginiz var mıdır ?

Teşekkürler
 

Ekli dosyalar

  • 04F41A18-8491-47A1-BDA3-1BCC07F03E91.jpeg
    04F41A18-8491-47A1-BDA3-1BCC07F03E91.jpeg
    107.2 KB · Görüntüleme: 33
Merhabalar. Bagajı açınca üstte sağlı sollu gözüken içinden kablo geçen körüğün tırnakları kırık olduğundan arada su alıyor. 55 lira parça fiyatı 140 lira işçilik fiyatı aldım yetkili servisten. Sanayideki yedek parçacılarda yokmuş bu parça. Yakın zamanda değiştiren oldu mu 140 işçilik fiyatı çok geldi bana.
Dışarda 100 den asagı iscilik olmaz
Servis de takılan her parça ve iscilik garanti kapsamına girer!!!!!!
Sen servisten parçayı alacaksın dışarda taktıracaksın burda senin karın en fazla 50-100 lira olur ve taktırdıgın parçada garantiye girmez zaten işçilik dısarda sence değerini?
 
3 yıl önce serviste parça 150 işçilik 450 idi şimdi nedir sormak gerek.
 
Merhabalar aradan yıllar geçmesine rağmen konuyu tekrar gündeme getiriyorum. Benimde aracımda böyle bir problem var. Bende forumu okuyarak silikon yaptım ama fayda etmedi İstanbul da bu konuyu kökünden çözebileceğimiz tekniği iyi bir yer biliyor musunuz ? Serviste bir tane körüğün fiyatı 250 TL gibi bir rakam çıkardılar ama mühim olan işçilik onun için fiyat alamadım 2 parça 500 TL.
 
Cumartesi günü değiştirdim. İstanbul'da bir parçacıdan sipariş verdim, orjinal ürün olduğunu söyledi ki gelen ürünün paketinde doğuş oto ambalajı mevcuttu. Aracımdaki ile birebir aynı idi. Gelelim montajına. İlk önce aracın bagaj kısmındaki plastiklerin hepsini çıkartıyorsunuz. Tavan kısmının bagaj ile birleştiği yerler de dahil. Tüm kabloları işaretleyip (ben tercihen renkli bant kullandım) yada fotoğrafını çekip soketinden çıkartıyorsunuz. Burada karıştırmamanız gereken tek önemli kablo sol körüğün oradaki siyah ve kahverengi soketli olan kablolar. Birisinde 5 diğerinde 6 kablo soketi mevcut. Sökmesi ise çok basit fakat pens yardımı ile çok daha basit bir şekilde sökebilirsiniz çünkü soketler çok küçük. Tüm kabloları söktükten sonra eski körükleri çıkartın ve daha sonra yeni körüklerin içerisine kılavuz tel yardımı ile kabloları geçirin. Tüm soketleri yerine taktıktan sonra aracı çalıştırıp fren, geri vites ve sis lambalarını kontrol edin. Bir sıkıntı yok ise etrafı toplayabilirsiniz.

Şunu da söylemek isterim, bagaj plastik döşemelerini söktüğünüzde logonun altında, su giderine gitmesi için bir hortum olması lazım. O hortum yerinden çıkmışsa yada yok ise logodan giren tüm su bagajın plastik aksamına dolar. Özellikle arabayı yıkadıktan sonra yada yağmur yağdıktan sonra bagajı açtığınızda körüklere doğru yol alır. Bahsettiğim yere özellikle dikkat edin. Benim bu yüzden su alıyordu. Sökmüşken o hortumu da değiştirdik.

Parçaya 900₺ işçiliğe 800 ₺ verdim. Yaklaşık 3 saat sürdü bu işlem.
 
Cumartesi günü değiştirdim. İstanbul'da bir parçacıdan sipariş verdim, orjinal ürün olduğunu söyledi ki gelen ürünün paketinde doğuş oto ambalajı mevcuttu. Aracımdaki ile birebir aynı idi. Gelelim montajına. İlk önce aracın bagaj kısmındaki plastiklerin hepsini çıkartıyorsunuz. Tavan kısmının bagaj ile birleştiği yerler de dahil. Tüm kabloları işaretleyip (ben tercihen renkli bant kullandım) yada fotoğrafını çekip soketinden çıkartıyorsunuz. Burada karıştırmamanız gereken tek önemli kablo sol körüğün oradaki siyah ve kahverengi soketli olan kablolar. Birisinde 5 diğerinde 6 kablo soketi mevcut. Sökmesi ise çok basit fakat pens yardımı ile çok daha basit bir şekilde sökebilirsiniz çünkü soketler çok küçük. Tüm kabloları söktükten sonra eski körükleri çıkartın ve daha sonra yeni körüklerin içerisine kılavuz tel yardımı ile kabloları geçirin. Tüm soketleri yerine taktıktan sonra aracı çalıştırıp fren, geri vites ve sis lambalarını kontrol edin. Bir sıkıntı yok ise etrafı toplayabilirsiniz.

Şunu da söylemek isterim, bagaj plastik döşemelerini söktüğünüzde logonun altında, su giderine gitmesi için bir hortum olması lazım. O hortum yerinden çıkmışsa yada yok ise logodan giren tüm su bagajın plastik aksamına dolar. Özellikle arabayı yıkadıktan sonra yada yağmur yağdıktan sonra bagajı açtığınızda körüklere doğru yol alır. Bahsettiğim yere özellikle dikkat edin. Benim bu yüzden su alıyordu. Sökmüşken o hortumu da değiştirdik.

Parçaya 900₺ işçiliğe 800 ₺ verdim. Yaklaşık 3 saat sürdü bu işlem.
Tüm bilgilendirme için çok teşekkür ederim. Ben de logo tahliye hortumunu serviste geçen hafta 1100 TL vererek değişim yaptırdım fakat su alması azaldı ama tam olarak kesilmediğinden aracı tekrardan servise bıraktım bakalım muhtemelen körükleri değiştirecekler diye düşünüyorum. Daha fiyat belli olmadı ama inşallah korkunç bir rakam çıkmaz karşıma :)
 
Tüm bilgilendirme için çok teşekkür ederim. Ben de logo tahliye hortumunu serviste geçen hafta 1100 TL vererek değişim yaptırdım fakat su alması azaldı ama tam olarak kesilmediğinden aracı tekrardan servise bıraktım bakalım muhtemelen körükleri değiştirecekler diye düşünüyorum. Daha fiyat belli olmadı ama inşallah korkunç bir rakam çıkmaz karşıma :)
İlk önce geçmiş olsun hocam. Umarım gönlünüzce olur. Edindiğim tecrübe kadarıyla şunu söyleyebilirim, eğer logodaki tahliye hortumundan su alıyorsa aracınız yağmurdan yada aracınızı yıkadıktan sonra bagajı açtığınızda su kütlesinin bagaj körüklerine doğru hareket ettiğini, bagaj plastik triminin sağından solundan su aktığını görürdünüz. Körüklerden su aldığını da şöyle anlayabilirsiniz, bagaj kapağını açtığınızda karşınızdaki 2 körüğün hemen altında tavan plastik trimi var yatay şeklinde. Onun 4 yada 6 tane tırnağı olması lazım. Basitçe çıkartıp su sızıntısı var mı yok mu kontrol edebilirdiniz. Bu arada logo su gider hortumu için 1100 tl korkunç rakam. T plastik hortum ve takribi 10 santimlik su hortumu bulunuyor. İşçiliğine gelirsek bagaj iç plastiğini sökmek ve geri takmak 10 dakika. Toplamda 15 dakikalık iş için bu rakam çok yüksek.

Bagaj kablo körüklerini değiştirmek ise çok daha uzun sürüyor. Ufak bir işçilikte bu rakamı alan servis umarım 2 saat civarı uğraşacakları kablo körüğü değişimi için devasa rakam istemezler.
 
İlk önce geçmiş olsun hocam. Umarım gönlünüzce olur. Edindiğim tecrübe kadarıyla şunu söyleyebilirim, eğer logodaki tahliye hortumundan su alıyorsa aracınız yağmurdan yada aracınızı yıkadıktan sonra bagajı açtığınızda su kütlesinin bagaj körüklerine doğru hareket ettiğini, bagaj plastik triminin sağından solundan su aktığını görürdünüz. Körüklerden su aldığını da şöyle anlayabilirsiniz, bagaj kapağını açtığınızda karşınızdaki 2 körüğün hemen altında tavan plastik trimi var yatay şeklinde. Onun 4 yada 6 tane tırnağı olması lazım. Basitçe çıkartıp su sızıntısı var mı yok mu kontrol edebilirdiniz. Bu arada logo su gider hortumu için 1100 tl korkunç rakam. T plastik hortum ve takribi 10 santimlik su hortumu bulunuyor. İşçiliğine gelirsek bagaj iç plastiğini sökmek ve geri takmak 10 dakika. Toplamda 15 dakikalık iş için bu rakam çok yüksek.

Bagaj kablo körüklerini değiştirmek ise çok daha uzun sürüyor. Ufak bir işçilikte bu rakamı alan servis umarım 2 saat civarı uğraşacakları kablo körüğü değişimi için devasa rakam istemezler.
Merhabalar biraz servise 2. Defa gelmesinden sebep serzenişte bulunmam ile 2850 TL'ye bagajdaki 2 adet körüğü değişim yaparak sorunum çözüldü. İlk verdikleri fiyat 6000 TL civarıydı %50 Küsür indirim ile sorunumu çözdüler cevaplarınız için çok teşekkür ederim.
 

Geri
Üst Alt