Golf 7.5


Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
1.0TSI gerçekten güzel motor fakat bu motorun amacı performans ve hız değil tabi caizse "denge". eğer gazlama tutkunuz varsa ona daha uygun motor seçenekleri de mevcut. bkz Golf R :)
Yorumun tşk ederim üstadım.aslinda ya benim araç yazılımla beygir gücü yükseltilmiş ya da bana öyle geliyor 😊

 

Şu fiyatlar boyle olmasa hocam kim 1.0 tsi yuzune bakar ki 😑 Vergi cehennemi bir ulke oldugumuz icin ve doviz uctugu icin insanlar artik 1.0 turbo arabalara jet gozuyle bakıyor. 
1.0 tsi avrupada yilin motoru secildi ve bütün avrupada b-c segmentlerinde en cok satan VAG motoruydu, yani avrupali yüzüne bakiyor, ama Türkiye'de nedense ön yargilari kiramadi, kimse motorun beygirine ve torkuna bakmiyor, sadece silindir hacmine bakiyor insanlar

1.0 tsi 115bg ve 200 nm tork üretir

kiyaslama icin
fiat 1.4 fire 95 bg 127 nm tork üretir
fiat 1.6 e-torq 110 bg 152 nm tork üretir
mazda 3 1.5 motor 120 bg 150 nm tork üretir

Ford focus 1.5 ti-vct 123 beygir 150 nm tork

Honda Civic 1.6i vtec 125 beygir 152 nm tork

Kia rio 1.4cvvt 100 beygir 133 nm tork

....

Yukaridaki araclarin tüketimi 1.0 tsi'dan ortalama %20 daha fazladir

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
1.0 tsi avrupada yilin motoru secildi ve bütün avrupada b-c segmentlerinde en cok satan VAG motoruydu, yani avrupali yüzüne bakiyor, ama Türkiye'de nedense ön yargilari kiramadi, kimse motorun beygirine ve torkuna bakmiyor, sadece silindir hacmine bakiyor insanlar

1.0 tsi 115bg ve 200 nm tork üretir

kiyaslama icin
fiat 1.4 fire 95 bg 127 nm tork üretir
fiat 1.6 e-torq 110 bg 152 nm tork üretir
mazda 3 1.5 motor 120 bg 150 nm tork üretir

Ford focus 1.5 ti-vct 123 beygir 150 nm tork

Honda Civic 1.6i vtec 125 beygir 152 nm tork

Kia rio 1.4cvvt 100 beygir 133 nm tork

....

Yukaridaki araclarin tüketimi 1.0 tsi'dan ortalama %20 daha fazladir
Hocam aynı araçların motor ömürleri vs bilgi var mi? Yani küçük hacim yüksek beygir ve yüksek tork olayından sanırım millet olarak kuşku var.

bende ekleme yapayım Clio 0.9tce 90 beygir 140 tork

 
@Alpyaman Benzinli motorlarin motor blogu alüminyumden üretilir buyüzden  benzinli motorlarda ömür cok uzun olur ve genellikle hesaplanmaz (tabiki ömürü sinirsiz degildir) ömür bitme konusu  cogunlukla dizel motorlarda olur, cünkü yüksek sıkıştırma oranları dizel motorlarda mukavemeti ön plana cikartir, benzinli motorlarda sikistirma orani 10:1 iken dizellerde iki kati 20:1'dir, bu yüzden dizel motorlar döküm bloklardan olusur ve ömürleri dökümdeki metale-kalitesine-kullanim sartlarina göre degisir

Gördügüm en yüksek km'deki 1.0 tsi 180  küsür bin kmdeydi ( hic sorun cikarmamis araba-manuel), malum sitede birtane 162 bin kmde var

Ticari ömrü 20 yildir, kac kmdir? Avrupada 500 bin km civaridir  ama vergi sistemi ve tüv sartlari yüzünden  örnegin almanyada 10 yil sonra (300 bin km civari) afrikaya-güney asya ülkelerine ihraac edilir, bu ülkelerde iscilik ucuz oldugu icin gidebildigi kadar gider (yani bizim ülkede de gittigi yere kadar gider)

Ekran Resmi 2020-10-21 00.11.04.png

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Internette motorlarin ömrünü alman sitelerinde arastirdim (cok bilgi yok, iyi bakildigi sürece 1 milyon km'yi gecer benzinliler, yüksek kmlerde turbolarin ömrü sorun)

Sookkkkk VW'ye göre TDI motorlarin ömrü 200 bin kilometreymis, ama mahkeme 350 bin km olarak tespit etmis ve VW'yi sorumlu tutmus

Düsük göstermesinin sebebi olasi garanti ve benzeri sorumluluklardan kacinmak ama haberde motorun ömrünün kullanim-bakim-tamir durumuna göre uzayabiliyormus

Kaynak: https://www.autozeitung.de/lebensdauer-motoren-192983.html

Genel olarak avrupada arabalarin ticari ömrü 20 yil ve 200 bin km olarak kabul ediliyormus ama bence bu araba üreticilerinin sorumluluktan ve davalardan kacinmak icin kullandigi bahane, avrupadaki arabalarin  km ortalamasi bayagi yüksektir, özellikle dogu avrupa ve orta avrupada

Sonucta bakarsan bag bakmazsan dag olur demeye geliyor, turbolar tsi'larda yüksek kmlerde degisir sanirim, turbo cok pahali bir parca mi? bilmiyorum

Bizim ülkemizde TSI'lar 600-700 bin kmlere kadar kullanilir, biz almanlar kadar zengin degiliz 300 bin kmde tdi-tsi motorlara cöp muamelesi yapalim

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
1.0 tsi motor gerçekten tahmin edilenden daha güçlü ve performanslı bir motor. Kime kullandırttıysam hep şaşırmışlardır. Bu nasıl 1 motor diye. Benim araba böyle gitmiyor diyor. Tabikide bu motorun amacı performans değil. Piyasadaki bir çok 1.6 atmosferik ve 1.6 dizel motorları performansta geçebilen bir motor. Tabiki turbo benzinli motorların yarısına geçiliyor. Ama hacime göre performansa bakılınca şaka makinası gibi. Düşük hacimde tork almak zordur. Ama bu motorda 200 tork elde etmişler. Yokuşlarda 6. Vitesten 5 e bile atmanıza gerek kalmıyor. Tork asılıp gidiyor. 1.6 tdi ları performan olarak her türlü geçiyor. Benim gps 0-100 ölçümüm 9,5 saniye. Kadranda ise 9 saniyede 100 e çıkıyor. 3. Vitese kadar lastikleri sardıran bir güç var. Bir diğer konu avrupada bu motor 2014 yılından beri kullanıyor. Ülkemizde ise ilk olarak seat ibizada kullanılmış 2015 yılında. 6 yıllık geçmişi olan bir motor ve kronik hiçbir sıkıntısı olmayan bir motor. Tsi ların yağ yakma sıkıntıları bu motorda yok. Tahmin edilenin aksine sorunsuz bir motor üretmişler. 1.6 dizeli öldüren bir motor olmuş. Neredeyse dizele yakın yakıt tüketiyor. Ve aradaki sadece dizel diye fazla verişen paraya değmiyor kesinlikle. Aradaki fiyat farkını yakıttan amörti etmek 500.000 km civarı yol gittikten sonra oluyor. 1.0 tsi ın asıl rakibi dizel motorlar. Avrupada üretimi neredeyse durmuş olan dizellerim yerine getirdiler. Avrupada dizel araçların değer kaynı çok büyüdü. Bizim ülkemizede yansıması 4 yılı bulur. Hatta başladı bile yansımalar. Yenilenen araçlara dizel seçenekleri gelmemeye başladı. Bu motoru kullanmayanlar lütfen kullandıktan sonra yorum yapsın bide. 

 
1.0 tsi avrupada yilin motoru secildi ve bütün avrupada b-c segmentlerinde en cok satan VAG motoruydu, yani avrupali yüzüne bakiyor, ama Türkiye'de nedense ön yargilari kiramadi, kimse motorun beygirine ve torkuna bakmiyor, sadece silindir hacmine bakiyor insanlar

1.0 tsi 115bg ve 200 nm tork üretir

kiyaslama icin
fiat 1.4 fire 95 bg 127 nm tork üretir
fiat 1.6 e-torq 110 bg 152 nm tork üretir
mazda 3 1.5 motor 120 bg 150 nm tork üretir

Ford focus 1.5 ti-vct 123 beygir 150 nm tork

Honda Civic 1.6i vtec 125 beygir 152 nm tork

Kia rio 1.4cvvt 100 beygir 133 nm tork

....

Yukaridaki araclarin tüketimi 1.0 tsi'dan ortalama %20 daha fazladir
Benim yazdığımla bunun ne alakasi var? Ben 1.0 tsi kötü mu dedim? 1.0 çekmez gitmez bloğu kırılır mı dedim? 1.0 tsi başarılı bir unite alt devirleri ve tutumluluğu bir benzinliden beklenmeyecek kadar  gayet iyi.

Bizim tuketim alışkanlığımız avrupaya benzemiyor. Avrupadaki insanlar ihtiyacini gören, ekonomik, çevreye saygılı, parasinin hepsini kullanmayacagi arac alır kullanir. 

Turkiye nasıldır kredi ile alabilecegi en gösterişli en güçlü en cok hava atabileceği arabayi alir. 

Turkiyede 1.0 tsi ile 2.0 tsinin arasinda 2 3 kat fark olmasa kimse gidip de 1.0 tsi bakmaz. 

Herkes biliyor ki 1.0 tsi satmasinin en büyük sebebi vergi ve fiyat avantajı.

Ayrica gidip standart atmosferik aracla turbolu bir aracın torkunu karşılaştırıp bu bundan daha az yakar demek de sacma bir karşılaştırma.

 
1.0 tsi avrupada yilin motoru secildi ve bütün avrupada b-c segmentlerinde en cok satan VAG motoruydu, yani avrupali yüzüne bakiyor, ama Türkiye'de nedense ön yargilari kiramadi, kimse motorun beygirine ve torkuna bakmiyor, sadece silindir hacmine bakiyor insanlar

1.0 tsi 115bg ve 200 nm tork üretir

kiyaslama icin
fiat 1.4 fire 95 bg 127 nm tork üretir
fiat 1.6 e-torq 110 bg 152 nm tork üretir
mazda 3 1.5 motor 120 bg 150 nm tork üretir

Ford focus 1.5 ti-vct 123 beygir 150 nm tork

Honda Civic 1.6i vtec 125 beygir 152 nm tork

Kia rio 1.4cvvt 100 beygir 133 nm tork

....

Yukaridaki araclarin tüketimi 1.0 tsi'dan ortalama %20 daha fazladir


Benim yazdığımla bunun ne alakasi var? Ben 1.0 tsi kötü mu dedim? 1.0 çekmez gitmez bloğu kırılır mı dedim? 1.0 tsi başarılı bir unite alt devirleri ve tutumluluğu bir benzinliden beklenmeyecek kadar  gayet iyi.

Bizim tuketim alışkanlığımız avrupaya benzemiyor. Avrupadaki insanlar ihtiyacini gören, ekonomik, çevreye saygılı, parasinin hepsini kullanmayacagi arac alır kullanir. 

Turkiye nasıldır kredi ile alabilecegi en gösterişli en güçlü en cok hava atabileceği arabayi alir. 

Turkiyede 1.0 tsi ile 2.0 tsinin arasinda 2 3 kat fark olmasa kimse gidip de 1.0 tsi bakmaz. 

Herkes biliyor ki 1.0 tsi satmasinin en büyük sebebi vergi ve fiyat avantajı.

Ayrica gidip standart atmosferik aracla turbolu bir aracın torkunu karşılaştırıp bu bundan daha az yakar demek de sacma bir karşılaştırma.
Bu tepkiye anlam veremedim, motor blogu kirilir ne alaka size verdigim cevapta, o bir sonraki sorunun konusu

Sakin ol champ!!!

"Sacma" yazarak seviyenizi belli ettiniz, ayrica konu hakkinda ne kadar bilgisiz oldugunuzu da belli ettiniz,  hacim kiyaslamasi aslinda ana olarak turbo atmosferli kiyaslamasidir , kücük motorlarin turboyla büyük atmosferli motorlardan ne kadar verimli oldugunu gösterir bu kiyaslama, burada önemli olan turbo teknolojisinin önemi zaten, downsizing'in ana konusu turbodur, tek ve en büyük eksisi @Alpyaman sorusunda oldugu gibi ömrüdür, bende motor blogunun ömrünün sorun olmadigini ama turbonun ömrünün kisa oldugunu yukarida belirttim, ayrica alman sitelerinde ufak bir arastirma yaptim

 
Bu tepkiye anlam veremedim, motor blogu kirilir ne alaka size verdigim cevapta, o bir sonraki sorunun konusu

Sakin ol champ!!!

"Sacma" yazarak seviyenizi belli ettiniz, ayrica konu hakkinda ne kadar bilgisiz oldugunuzu da belli ettiniz,  hacim kiyaslamasi aslinda ana olarak turbo atmosferli kiyaslamasidir , kücük motorlarin turboyla büyük atmosferli motorlardan ne kadar verimli oldugunu gösterir bu kiyaslama, burada önemli olan turbo teknolojisinin önemi zaten, downsizing'in ana konusu turbodur, tek ve en büyük eksisi @Alpyaman sorusunda oldugu gibi ömrüdür, bende motor blogunun ömrünün sorun olmadigini ama turbonun ömrünün kisa oldugunu yukarida belirttim, ayrica alman sitelerinde ufak bir arastirma yaptim
Ben vergiden dolayı insanların artik eskisi gibi rahat araç alamadığını küçük turbo motorlardan performans beklentisinin arttigini belirtmeye çalıştım . Bknz: 1.0 tsi vs 1.5 tsi vs 2.0 tsi vs 4.0 tfsi(audi) fiyatları.

Benim mesajımı alıntılayıp konuyu tamamen alakasiz bir yere cekmissiniz. 1.0 tsi motora sanki bir eleştirim var gibi lanse etmişsiniz. Kaldi ki hitler zamanindan kalan atmosferiklerle mukayese etmissiniz bu ne alaka hala cozemedim.

Elbette yeni teknoloji arac eskiye gore verimli ve performansli olacaktır bunun icin alim olmaya gerek yok. 

Turbolu araclarin ve downsizing in  yaklaşık 20 yildir gundemde oldugu bir dunyayi yeni kesfettiniz sanirim. 

Yazdığım motor hacminin sadece atmosferik olarak algılanmadığı aşırı beslemeli yüksek hacim motorlarin (2.0tsi 2.3 ecoboost 2.0 tdi 3.0 tdi vs) da olduğunun farkinda olabildiginiz forumlar dilerim

Yazdığım seyin tamamen dışında bir polemik. Bu kadar icerlenmeye gerek yok.

 
@AhmetCakmak Konuyu bastan assagi okursaniz iyi olur, gerekli uyarilar yapilmali, yoksa böyle tahriklerle mevzular büyür, yeni kurallara bu tür saygizliklarin yaptirimlari eklenmeli. Simdi ben bu üyeye cevap versem biliyoruzki.....

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Son zamanlarda forum içinde konularda baya bi tartışma çıkmaya başladı.Bu tartışmaları çıkaran kişiler aynı mı yoksa herkeste bi gerginlik mi var anlamadım.

 
Merhaba arkadaşlar daha önce 1.6 atmosferik opel astra hb ve 1.2 tsi 90 beygir seat ibiza sport tourer(bende yeri ayrıdir) kullandım ama  ilk golf 1.0 110 beygir dağ ye bindiğimde ben bu aracı satarsam birdaha böyle araç alamam dedim.aceba abarttımmi ?
Gayet yerinde bir tercih yapmışsınız keyfini çıkartın. 

1.5tsi 150 beygir sizi bir üst seviyeye çıkartır.

 
@krym hocam açıklamalar için teşekkürler. Ancak ülkemizde bu km,ler ikiye bölmek lazım. Bence nedeni kıskandığımız Almanya periyodik bakım 2 yıl veya 30k km bizde ise bu değerlerin yarısı. Yani ülkemiz şartlarını  özellikle yakıt oktan muhabbeti sanırım dikkate alıyorlar. Allah araçlarımıza kaza bela sorun vermesin gönlümüzce binelim 

 

Nolur cevap verirsen tehditkar konuşup bir de burada saygidan bahsedemezsin. Once bir kendi saygına bak. Haddini bil.

 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Geri
Üst Alt