Golf 7,5 Otomatik Klimada merak ettiğim bir husus


omurkadir

Katılımcı Üye
 
Katılım
5 Ocak 2019
Mesajlar
799
Tepkime puanı
1,036
Konum
İzmit
İsim
Ömür
Herkese merhabalar iyi forumlar.

Şu serin havalarda genelde Auto modda 23 derecede AC kapalı halde kullanıyorum.

Ancak bazen yolda aşırı tozlu bir yerden, sanayi bölgesi vs. gibi yerlerden geçerken içeri pis hava gelmemesi adına iç hava devir daime alıyorum.

Bu tuşa basınca bildiğiniz gibi AC aktif oluyor, auto ışığı sönüyor...

Bu durumda iken Autodan çıkıp misal gösterge 23 de ise 23 derece hava üflüyor gibi anladım ben. Doğru mu??

Bir de iç hava devir daim tuşuna bastığımızda AC'nin otomatik olarak açılmamasını istiyorum. Eski aracımda belli bir tuş kombinasyonu ile ayar yapılarak bunu kapatabiliyorduk. Golfte böyle bir şey var mı acaba?

Ayrı bir konu da Air care özelliğini açıyorum bazen menü tuşundan. Bu özelliği kullanıyor musunuz? işe yaradığını düşünüyor musunuz ben pek hissetmedim açıkçası.

 
Herkese merhabalar iyi forumlar.

Şu serin havalarda genelde Auto modda 23 derecede AC kapalı halde kullanıyorum.

Ancak bazen yolda aşırı tozlu bir yerden, sanayi bölgesi vs. gibi yerlerden geçerken içeri pis hava gelmemesi adına iç hava devir daime alıyorum.

Bu tuşa basınca bildiğiniz gibi AC aktif oluyor, auto ışığı sönüyor...

Bu durumda iken Autodan çıkıp misal gösterge 23 de ise 23 derece hava üflüyor gibi anladım ben. Doğru mu??

Bir de iç hava devir daim tuşuna bastığımızda AC'nin otomatik olarak açılmamasını istiyorum. Eski aracımda belli bir tuş kombinasyonu ile ayar yapılarak bunu kapatabiliyorduk. Golfte böyle bir şey var mı acaba?

Ayrı bir konu da Air care özelliğini açıyorum bazen menü tuşundan. Bu özelliği kullanıyor musunuz? işe yaradığını düşünüyor musunuz ben pek hissetmedim açıkçası.
Otomatik klimanın çalışma mantığı manuel klimadan farklıdır., iç sirkülasyon tuşuna bastığında AC otomatik açılır., sebebi iç ortamdaki hava kalitesinin düşmesini engellemek, bunu istesenizde değiştiremesiniz,

Kışın AC tuşunu kapatmanıza gerek yok çünkü araba klimalarının sadece soğutma özelliği vardır, araç klimaları sıcak hava istediğinizde sıcak havayı kaloriferden alır.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Aircare sistemini kullanıyoruz aslında hepimiz.. Polen filtresinden havayı süzerek içeri Veriyor ve bunada aircare diyor Volkswagen yoksa ayrıca bir sistem yok diye biliyorum. Klima ayarıda forzanın dediği gibi evet.

 
@forzaGilles Ali hocam günaydın, diyelim 23 derece yaptık, AC açık. Bu şeklide klima kompresörü devreye giriyor mu?

 
Ancak bazen yolda aşırı tozlu bir yerden, sanayi bölgesi vs. gibi yerlerden geçerken içeri pis hava gelmemesi adına iç hava devir daime alıyorum.

Bu tuşa basınca bildiğiniz gibi AC aktif oluyor, auto ışığı sönüyor...
İç sikulasyon açıldığında AC'nin aktif olmasının nedeni,

belli bir süre sonra içeride aynı hava dolaştığından oluşan nemi dengelemek ve dolayısıyla camlarda buğu oluşmamasını sağlamak içindir. 

Bu durumda iken Autodan çıkıp misal gösterge 23 de ise 23 derece hava üflüyor gibi anladım ben. Doğru mu??
Klima göstergesinde hangi derece yazıyorsa onu üflüyor diyemeyiz. Ancak 23 dereceyse  23 dereceye ayarlayacaktır diyebiliriz.

Ayrı bir konu da Air care özelliğini açıyorum bazen menü tuşundan. Bu özelliği kullanıyor musunuz? işe yaradığını düşünüyor musunuz ben pek hissetmedim açıkçası.
Air care özelliği de alerji önleyici ekstra katmanlı ya da özel katmanlı filtreler ile kötü koku geldiği zaman sirkülasyon tuşuna bastığınız gibi bunu air care tuşuna basınca otomatik olarak bir kaç tur içerideki havayı içeride sirkulasyon yaparak  filtreden geçirerek sağlamaktadır.

Filtreniz kirlenmiş ya da standart filtre kullanıyorsanız bu işlev yarım faydalı olmuş olabilir.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
diyelim 23 derece yaptık, AC açık. Bu şeklide klima kompresörü devreye giriyor mu?
Klimayı yaz kış açık tutmakta yarar var.  Nedenlerine gelince:

- Klima sadece soğutma değil aynı zamanda nem alma işlevini de yerine getirir ve kışın iç - dış sıcaklık farklarından dolayı buğu oluşumu, hele yağmur yağıyorsa, çok fazla artar. Bunun görüşü, dolayısı ile sürüş güvenliğini etkileyeceği aşikardır. Evaporatörden geçen hava nemden önemli ölçüde arındırılır ve kuru ortam buğunun çözülmesini hızlandırır.   

- Klima sistemi devre dışı bırakıldığında sistemdeki hareketli alanların "yağlanmasının" durması oksidasyon süreci nedeniyle aşınmaya neden olacaktır, aynı durum bağlantı noktalarındaki contaların da kuruması ve zamanla kaçırmaya neden olması ile sonuçlanır.  Bunun doğal sonucu da klima gazındaki eksilmedir.

- Ayrıca havalandırma sisteminde biriken nem zamanla küf mantarlarının oluşmasına ve kötü koku yaymasına neden olur. 

Açık tutmanın zararı var mı? Kompresörün bindirdiği yük nedeniyle biraz tüketim etkilenebilir. Bir de kompresörün sürekli çalışması ömrünü etkileyebilir. Ama bu etkilenme yukarıda bahsettiğim durumda daha olumsuz olacaktır. 

Dikkat edilmesi gereken tek husus 0 derece ve altında donmaya bağlı hasar olabileceği için bu sıcaklıklarda klimayı çalıştırmamak olarak belirtilebilir. Ancak zaten bildiğim kadarı ile 4 derece altında VW kompresörün devreye girmesini engelliyor, yani yanlış yapma olasılığınız yok. 

Kışın sürekli çalıştırmayı anlamsız buluyorsanız da sistemi korumak için en az haftada bir kez 30 dakika civarında devreye alın. 

Yaz için de hep yapılan bir öneriyi tekrar edeyim. Yolculuğunuz, kısa veya uzun fark etmez, bitmeden 5 dakika önce klimayı devre dışı bırakıp salt fan üflemesini sağlayın, böylece evaporatörün üzerinde yoğuşma sonucu biriken nem sıcak havanın etkisi ile kuruyacak ve küf oluşumu azalacaktır.

Klima çlışması ile ilgili yararlı bir videoyu da buraya bırakayım: 



 
Direkt autoya basin, kisin ac acik olmasi klimanin sogutma gibi calistigi anlamina gelmez. Evaporator ve kondansor ters calismaya basliyor sicak havada. Yani sizi acnin calismamasini isteme sebebiniz klimanin calismasi ve ekstra gelecek yakit tuketimi ise bu kisin gerceklesmez. Konfor tuketicilerindende gorebilirsiniz bu durumu.

Hava ic sirkülasyona aldiginizda ise iceride camlar bugulanabilir, dolayisiyla otomatik ac’yi aciyor. Kisin içerideki nemi alir klima, yazin ise kompresör calisarak sogutma yapar. 
 

Aircare olayi ise, kirli hava sensoru kirli hava geldigini algiladiginda disaridan giren havayi kesip, iceridekini otomatik ceviriyor yada disaridan biraz alirken, iceridende aliyor.

Sonuc olarak auto’ya basin, keyfinize bakin. Ac falan kapatmayin.

Edit yukaridaki mesaji yeni gordum, cogu dogru seyler. Sadece acmak istedigim nokta;

-Disarisi 15 derece diyelim

-Arac ici 18 derece diyelim

-Siz 23 dereceye auto’ya ayarlayip bastiniz. Bu durumda ac isigi yansa bile kompresor calismayacaktir, icerideki nemi alacaktir klima ve ekstra yakit tuketimide olmayacaktir. Siz disarisi 15 derece ama ben arabayi 10 derece yapmak istiyorum derseniz, manuelde low kisma getirip ac’yi actiginizda kompresor calisip iceriye soguk hava verecektir.

-Fakat disarisi 4 derecenin altindaysa, manuel bile calistiramazsiniz klimayi. 
 

Son olarak tekrar ediyorm, autoya basin keyfinize bakin kisin :)  

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@forzaGilles Ali hocam günaydın, diyelim 23 derece yaptık, AC açık. Bu şeklide klima kompresörü devreye giriyor mu?
23 derece yaptığınızda kırmızıya geçer, yani klimanın menü tuşuna basın sıcaklık 22 derece üstü ayarladığınızda maviden kırmızıya geçer, kırmızıya geçtiğinde AC tuşu aktif olsa bile klima kompresörü kapanır.. araba klimalarının ısıtma özelliği yoktur.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
İlk sorunun cevabı değil fakat bir ustadan duymuştum, klimayı ilk çalıştırırken motora yük bindiği anda değil rahat akış anında yada gaza basmıyorken çalıştırmak kompresöre daha az yük bineceğinden ömrünü uzatıyormuş. Bana mantıklı geldi, bu nedenle hep ayağımı gazdan çektiğimde yada araba süzülürken klimayı açarım. Bazen hanım ile bu nedenle dikkat etmediği için tartıştığımız bile olur 😂 

 
23 derece yaptığınızda kırmızıya geçer, yani klimanın menü tuşuna basın sıcaklık 22 derece üstü ayarladığınızda maviden kırmızıya geçer, kırmızıya geçtiğinde AC tuşu aktif olsa bile klima kompresörü kapanır.. araba klimalarının ısıtma özelliği yoktur.
Boyle bir sey dogru degil, ben yaz kis 23.5 derece autoda kullanirim. Disarinin sicakligi ve icerinin durumuna gore degisir kompresor acmasi.

Yazin 23.5 autoda soguk verirken, kisin iceriyi 23.5 yapmak icin sicak verir

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Boyle bir sey dogru degil, ben yaz kis 23.5 derece autoda kullanirim. Disarinin sicakligi ve icerinin durumuna gore degisir kompresor acmasi.

Yazin 23.5 autoda soguk verirken, kisin iceriyi 23.5 yapmak icin sicak verir
Olayın mantığını basite indirgemek için bunu söyledim., arkadaş (kış şartlarında) klimanın AC tuşu açıkken klima kompresörü devrede zannediyor ona ithafen söyledim, konuyu baştan okusaydınız anlardınız..

 

Mavi veya kirmizi yanmasiyla klima kompresoru devreye girmiyor, sicak soguk dogru olabilir. Konuyu bastan okudum. 

 

Geri
Üst Alt