Golf 7 Motorun Ilk Calistirmada Sarsintili ve Zor Devreye Girip Calismasi


zdezen

Üye
Katılım
9 Ara 2019
Mesajlar
425
Tepkime puanı
631
Konum
Istanbul
İsim
Ozdes
Araç
XC90
Merhaba herkese,

Bugun aracimi calistirdiktan sonra motor zorlanarak devreye girip sarsintili ve garip ses cikararak calisti. Gostergede start stop disinda herhangi bir hata vermedi bir de  egzos uyarisi yanip yanip sondu.  Bunu kotu yakit ve rakim drgisimi gibi durumlardan yaptigini biliyorum ama ilk defa basima bu sarsintili calisma olayi grldi anlam veremedim ufak tirstim diyebilirim. Gaz vermedigim halde iyi benzin koktu bu arada. 

Bir kac kez durdurup calistirdim normale donmeye basladi. En son calistirip  egzos uyarisinin gecmesini beklemeye basladim, nitekim gecti de. Sonra hic bir sey olmamis gibi calismaya devam etti. Yalniz rolantide sarsintili calisiyormus gibi hissediyorum. Bir kac kez dusuk hizda geri ileri gidip geldim sorun yok gibiydi.

Bu arada depoda pek yakit yok menzil 30 gosteriyor acaba kotu yakit kaldigi icin tikanip  gec yanit verdi anlamadim.

Bujiler, buji kablosu, kotu yakit vb. gibi aklima bir cok sey geldi, daha once yasayip deneyimlenip cozume ulastaran var mi? veya durum tespiti yapabilecek olan?

Not: epc yakmadi

Yanitlariniz icin simdiden tesekkurler.

Araç 2014 1.2tsi 105hp 81.000km

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
İlk kez böyle bir şey duyuyorum ama tahmin yürütecek olursam,

Araç bir süredir çalışmıyorsa ve depoda kalan benzin seviyesi belirttiğin gibi minimum seviyeye inmişse bu sebepten yapmış olabilir

Fulledikten sonra tekrar sıkıntı olmayacaktır diye düşünüyorum.

 
Upvote 0
Aracınızı 1 tam gün ya da daha fazla kullanmadığınız zaman bir önceki gün ile 2. gün arasında direkt bağ kurmadığını düşünüyorum. Araç nasıl kullanıcısına göre  adapte oluyorsa, 1 tam gün kullanmayıp ertesi gün kullandığınızda farkı hissedersiniz. Belki de çalışırken bir önceki güne göre hava değişimi vs. ile karşılaşmışsa olabilir.

Buna ek olarak akünüzün durumuna göre zayıf düşmüş de olabilir.

Ayrıca belirttiğiniz gibi yakıtın az kalması da etkilemiş olabilir. 

 
Upvote 0
@zdezen Geçmiş olsun.

Eksoz uyarı ışığı nedir?  İl kez duydum.

 
Upvote 0
@yer_ucagi_34 olabilir ihtimaller arasinda, ki oyledir umarim.

@ogzogz  aku ihtimali de geldi aklima hatta ilk mars almakta zorlandigini dusundum fakat vuruntu sarsinti vs noluyoruza geldim. Varta 1000lik. Daha oncede az yakitta birakip calistirmisligim oldu boyle durumla karsilasmadim. Ilk defa iki-ucgun sonra  calistirmayi deniyorim.

@Terms tesekkurler ismini yanlis telafuz etmedim umarim, video birakiyorum. Olaydan bir kac kez sonra calistirip durduktan sonrasinda cekmistim. Iyi bi kulaklikla o kararsizlik hissedilebilir. Gostergede de uyari yanip sonuyor.

Video:https://drive.google.com/file/d/1Mr0htvXfkkdOXe06KZaxm7USCaqHaLR1/view?usp=drivesdk

 
Upvote 0
@zdezen O yanıp sönen sarı ışığı diyorsanız!
O işaret motor arıza ikazı.

 
Upvote 0
@zdezen devamında tamamen sönüyor mu yoksa yanıp sönmeye devam mı ediyor?

( aracınızı çalıştırırken tüm ışıkların sönmesini beklemek gerekir.)

 
Upvote 0
 @Terms egzoz gazi emisyon / motor ariza ne dersek artik bu ikon icin benzeri seyler duymak mumkun.

@ogzogz yok hocam sondu ve ondan sonraki calistirmalarda gozukmedi, normale dondu.

Az once yakit almaya gitmek icin ciktim ve eskisi gibi calisti yakit aldiktan sonra turladim 3bin deviri gecerken, yokusta vs problem yok veya herhangi cekis problemide yok. Start stop ile denedim zink diye calistiriyor. Hatta motor isindiktan sonra  tekrar calistirdim laps diye devreye girdi yani calisti.

Sizce gaz kelebegi, motor kapagi, bujiler, atesleme sistemi vb seyleri genel kontrol ettirmelimiyim her ihtimale karsi? Ya da surasina baktirmalisin diyebileceginiz bir sey. Yolda kalmak veya motor arizasi en buyuk cekincem su an.

 
Upvote 0
@zdezen çok bir bilgim yok. Ancak suan herhangi bir uyarı olmaması sevindirici. Yakıt az olması sebebiyle uyarı vermiş olabilir. Çünkü yanıp sönen ikaz lambasının anlamı " servise başvurunuz" şeklinde .

Start stop hatası devamlı olmadığı sürece sorun olmaz. Ancak yine de içiniz rahat ettirmek için cihaz ile kontrol ettirebilirsiniz . Geçmişe dönük bazı hata ve uyarı kayıtları sistemde görünebilir. Böylece bir arıza mı yoksa geçici bir uyarı mı anlamış olursunuz.

Bi kaç gün izlemeye devam edilebilir.

 
Upvote 0
@ogzogz haklisiniz hocam dediginiz gibi  sadece emisyon kotu yakit temizlemesi ile ilgili degil servise basvurun uyarisida olabilir.  pazartesi baktiricagim.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
Merhabalar tekrar, basina boyle bir sey gelenler bu konuya denk gelirse bilgilenmesi icin konuyu guncelliyorum. Hatayi yetkili serviste cihaz bagliyarak yakaladik, hatada 3. ve 4. silindirin yakiti atesleme yapamadigini gorduk. Yakit kaynakli oldugunu kesinlestirdik. Zaten devam eden bir sey degildi ve ardindan uzun yol falanda yaptim probleme rastlamadim. Rolanti, gidis vs her sey normal.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0

Aracı izlemek için 5 gün yatışa koydum. Bugün çalıştırdığımda konu başında bahsettiğim gibi rölantide stop edecek kadar vuruntulu/sarsıntılı çalışmadı fakat koltuktan motor sarsıntısı hissediliyordu. Bir şeylerin yine ters gittiği belliydi ve 20sn sonra motor arıza ışığı tekrar yanıp yanıp söndü ve ardından korumaya almak için start stop sistemini durdurdu. Biraz bekledim ve birkaç kez tekrar çalıştım rölantide ki titreşim devam ediyor ve start stop yine hata veriyordu. Aklıma kurumlanma vb geldiği için motoru 2. ve 4. viteste 4000 devirde 10-15dk arası sürekli kullandım. Uygun bir yerde durup tekrar çalıştırdım ve start stop arızası geçti ve motordaki o titreme geçmiş görünüyordu.

İlk pandemi sürecinde araba hayli bir yattı, haftalar sonra çalıştırdığım durumlarda oldu fakat böyle bir şeyle karşılaşmadım. Kışın gelmesiyle bu problemi yaşamaya başladım. Bu hata yaşandığında egzozdan çıkan aşırı yakıt kokusunu alabiliyorsunuz. Araç kendini temizlemeye mi çalışıyor emin değilim ve böyle bir sisteme sahip mi bilgisizim.

Acaba Hava yakıt yolundaki nem veya kurumdan mı kaynaklanıyor buji, bobin yüzünden ateşleme problemimi var(böyle bir şey olsa epc'de yanar diye düşünüyorum), enjeksiyonun mu elden geçmesi gerekiyor veya piston supapları mı kurumlandı bilemedim.

Bu problemi burada ve internette yaşayan bir çok arkadaş mevcut. Çoğu durumda kendi kendine mi geçiyor veya çözdüler de konuyu mu güncellemediler bilemiyorum fakat benim kafama takıldı bu konu. Ben bu konuyu çözene kadar okumaya araştırmaya devam edeceğim.  :lol:

Bugün verdiği hatayı baktıramadım zira sokak yasakları vs pek ulaşılabilir bir yer yok, uzatmadan sormak istediklerim;

Aracın bu kurumlanmanın önüne geçmesi için bir temizlik sistemine sahip mi?

Direk enjeksiyonlu benzinli araçlarda yağ buharı geri dönüşü yaptığı için zamanla birikme yapmakta, araç çalışırken gaz kelebeğine bir iki kutu boğaz temizleyici sıkmak zarar verir mi? Pek tabi bu işlem sonrası yağa pislik katılabilir yağ zift gibi olabilir sonrasında değişim yapacağım.

Yarım depo iken 100ml würth benzin enjeksiyon temizleyici katsam sorun olur mu. Bununla ilgili kullanım kılavuzunda herhangi bir öneri bulunmuyor temizlediği gibi pislikler enjeksiyonu da tıkayabilir diye düşünüyorum.

Bu problemi şu an kendi başıma çözmeye çalışıyorum çünkü yetkili servise verirsem bir kaç gün kalacak ve kol gibi fatura geçirecekler. Olabildiğince kaçmaya çalışıyorum. Şimdilik umarım sorunumuz kötü yakıtın açtığı problemlerdir. Sorun çözülene kadar gelişmeler ile birlikte konu güncel kalmaya devam edecek.  :)

 
Upvote 0

Geri
Üst Alt