Golf 7 Motorun Ilk Calistirmada Sarsintili ve Zor Devreye Girip Calismasi


zdezen

Üye
Katılım
9 Ara 2019
Mesajlar
425
Tepkime puanı
631
Konum
Istanbul
İsim
Ozdes
Araç
XC90
Merhaba herkese,

Bugun aracimi calistirdiktan sonra motor zorlanarak devreye girip sarsintili ve garip ses cikararak calisti. Gostergede start stop disinda herhangi bir hata vermedi bir de  egzos uyarisi yanip yanip sondu.  Bunu kotu yakit ve rakim drgisimi gibi durumlardan yaptigini biliyorum ama ilk defa basima bu sarsintili calisma olayi grldi anlam veremedim ufak tirstim diyebilirim. Gaz vermedigim halde iyi benzin koktu bu arada. 

Bir kac kez durdurup calistirdim normale donmeye basladi. En son calistirip  egzos uyarisinin gecmesini beklemeye basladim, nitekim gecti de. Sonra hic bir sey olmamis gibi calismaya devam etti. Yalniz rolantide sarsintili calisiyormus gibi hissediyorum. Bir kac kez dusuk hizda geri ileri gidip geldim sorun yok gibiydi.

Bu arada depoda pek yakit yok menzil 30 gosteriyor acaba kotu yakit kaldigi icin tikanip  gec yanit verdi anlamadim.

Bujiler, buji kablosu, kotu yakit vb. gibi aklima bir cok sey geldi, daha once yasayip deneyimlenip cozume ulastaran var mi? veya durum tespiti yapabilecek olan?

Not: epc yakmadi

Yanitlariniz icin simdiden tesekkurler.

Araç 2014 1.2tsi 105hp 81.000km

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Merhaba, Aynı sorun benimde iki kez başıma geldi start stop kapanması, egzos işareti ve titreşimli çalışma. 60.000 bakımına çok yaklaştığımda bu durum ortaya çıktı. Tahminim bujilerdi. Bujiler değişti bakımda ve üzerinden 3-4 ay geçti. Şu an aralıktayız sorun tekrar etmedi. Bujilerinizin değişim zamanı gelmiş olabilir mi? 

 
Upvote 0

@alpercck bu aralar sıkıntı çıkarmadı, bir hafta sonra çalıştırdığımda oldu. Sorunun tekrar ettiği zaman verdiği egzoz/motor ışığı uyarısında aracın log sistemine bir hata basmadığını gördük dolayısı ile hata basarsa ona göre değerlendirilecek. Fakat ben psikolojik midir nedir ufak titreşimler hissediyorum, belki hep böyleydi bilmiyorum. Çevrem de 1.2tsi golf sahibi bir arkadaş yok, deneyemiyorum ama servis çalışanları bi anormallik olduğunu söylemiyor. Yetkili servis Almanya'dan getirdikleri yakıt temizleme sıvısı önerecekti fakat biraz daha izleyelim dediler. Bujiler 2019 50.000km'de değişti, belki dediğiniz gibi de olabilir. Bu tarz hatalarda üzerinde durdukları şeyler, bobin, buji ve yakıt.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
Aynı sorunu bende 1.4 TSI aracımda yaşadım.Öncelikle şunu söyleyeyim titiz bir kullanıcıyım.Aracın bakımına yağına, yakıtına dikkat ederim.Sorunu yazın yaşamıştım.Antalya yetkili servise götürdüm servis bir sorun olmadığını, benzin enjektör temizleyici katıp kullanmamı söyledi.Söyledikleri gibi yaptım sonrasında  bir sorun olmadı.Yalnız şuanda başka bir sorun var.Araç yağ eksiltiyor.Şuan 108.000 km deyim 105.000 km bakımından bu yana 1 lt ye yakın yağ eksiltti.Ayrıca motor suyuda minimuma inmişti baktığımda.Yine yazın viteste 1 den 2 ye geçişte sorun yaşamıştım,gırç diye bir ses gelip küt diye giriyordu vitese.Ona da debriyaj baskı balata demişlerdi ama şuanda yapmıyor nedense.

 
Upvote 0
Konuya denk gelecek arkadaşlar için güncelliyorum.

araç bir daha hata vermese de, içime sinmediği için araştırmaya devam ediyordum. yukarıda bahsettiğim 3. 4. ateşleme hatasına istinaden, 3. ve 4. ü silindire denk gelen bujileri  ve bobinleri inceledik ve aşınma vardı. Bujilerin tamamını bobinin de ikisini değiştirdik. Uzun zaman oldu, rölantide titreşim yok ve henüz ilk çalıştırmada bir durumla karşılaşmadım.

  • Aynı sorunu bende 1.4 TSI aracımda yaşadım.Öncelikle şunu söyleyeyim titiz bir kullanıcıyım.Aracın bakımına yağına, yakıtına dikkat ederim.Sorunu yazın yaşamıştım.Antalya yetkili servise götürdüm servis bir sorun olmadığını, benzin enjektör temizleyici katıp kullanmamı söyledi.Söyledikleri gibi yaptım sonrasında  bir sorun olmadı.Yalnız şuanda başka bir sorun var.Araç yağ eksiltiyor.Şuan 108.000 km deyim 105.000 km bakımından bu yana 1 lt ye yakın yağ eksiltti.Ayrıca motor suyuda minimuma inmişti baktığımda.Yine yazın viteste 1 den 2 ye geçişte sorun yaşamıştım,gırç diye bir ses gelip küt diye giriyordu vitese.Ona da debriyaj baskı balata demişlerdi ama şuanda yapmıyor nedense.
siz yazalı uzun zaman olmuş durum nedir? motorun aşırı yağ veya su azaltma gibi durumlarda egzos'tan anormal bir duman çıkacağı söylenir genelde. baktınız mı?

 
Upvote 0
@zdezen herhangi bir duman atma yok.Ama sorunun kaynağını buldum sanırım.Sorun servisin yağ seçimiyle alakalı.Hem sarsıntı hem yağ yakma birbiriyle bağlantılı gibi duruyor.Çünkü yetkili servis Castrol Edge LL Prof. 5.30 dan ,Shell Ultra Prof. 0.30 a geçince bu sorunlar olmaya başladı.Öyle zannediyorum Shell 0.30 özellikle performanslı kullanımda çabuk yağ buharı yaptığı için hem eksiltme hem de boğaz kelebeği,emme manifoldu vs. buralarda yağ kalıntısı kurum vs.yapmaktadır.Yabancı forumlarda da  yağ buharı ve yakıt kaynaklı olarak bahsetmişler.Nitekim geçen sene serviste bu parçaların temizliği yapılmıştı ve bu zamana kadar hata vermemişti.Dün tekrar hata verdi.Daha yağı değiştirmedim ama tekrar bir temizlik yaptırıp eski yağıma dönersem sorunların tekrar etmeyeceğini düşünüyorum.

Konuya denk gelecek arkadaşlar için güncelliyorum.

araç bir daha hata vermese de, içime sinmediği için araştırmaya devam ediyordum. yukarıda bahsettiğim 3. 4. ateşleme hatasına istinaden, 3. ve 4. ü silindire denk gelen bujileri  ve bobinleri inceledik ve aşınma vardı. Bujilerin tamamını bobinin de ikisini değiştirdik. Uzun zaman oldu, rölantide titreşim yok ve henüz ilk çalıştırmada bir durumla karşılaşmadım.

siz yazalı uzun zaman olmuş durum nedir? motorun aşırı yağ veya su azaltma gibi durumlarda egzos'tan anormal bir duman çıkacağı söylenir genelde. baktınız mı?

 
Upvote 0
@zdezen sıkıntı aküden olabilir. (Tarihe bakmadan yazmışım) :)  

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0

Geri
Üst Alt