Sıfır Araç Teklifi Alanlar

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan erkan163
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

şu an trafikteki EV araç sayısının toplam araç sayısına oranı %0,8 iken

Bu kadar şarj istasyonu üzerine yatırım devam ederken (heleki kanka vestel)

Elektrikli araçların ötv sini %60 a çıkardım deme ihtimalleri %0 dır

Matrah degisir 1900 den 2100 e çıkar yine %10 da tutarlar.
 

Aktif Tesla gruplarında ve diğer elektrikli araç platformlarında yılın 3. çeyreği civarında %10 ÖTV'li Model Y'nin gelmesi planlandığını paylaştıklarını gördüm. %10 ÖTV hem markalar hem de devlet için güzel kazanç elektrikli araç tarafında. Diğer markaların model sayısı da gitgide artıyor. Tesla'nın bence en güzel yanı aracı direkt kendisi satması. Vatandaş araç alırken distribütör kazığıyla karşılaşmıyor.
Evet kesinlikle Tesla servisi de çok ilgiliymiş okuduğum izlediğim kadarıyla zaten araba değil Marka satılıyor bu devirde Tesla yı Tesla yapan bu zaten
 
Meydana gelen son olaylardan sonra ev araçlara ötv zammı gelmemesi sürpriz olur
 
Hocam araçta sürüş profili seçimi (drive select) özelliği var, araç o an için eğer (Eco modunda) ise gaza ne kadar basarsanız basın geç tepki verir, Sürüş profili seçimi özelliği olan tüm araçlar böyledir, Golf 7 dahil eğer araçta sürüş profili seçme özelliği varsa durum böyledir,

Dediğim gibi satış danışmanı malesef size yanlış bilgi vermiş, araçta (ambiyans aydınlatması) mevcuttur,

Audi (geçmişten beri) araçlarında kapı ceplerine halı kaplama sunmuyor, Hatta kapıların üst kısmındaki yumuşak plastikleri bile Golf’e göre biraz daha sert yapıdadır, A4-A5-A6 hepsinde bu şekilde tercih ediyorlar,

Golf 7 C segmenti araçların zirve noktasıydı, şıan bile efsane kasa statüsüne girmiş bir araç, Malesef artık kimse o kalitede bir araç üretmiyor, üretmekte istemiyor, Zaten avrupa birliği yasalara her geçen gün daha fazla geri dönüştürülmüş plastik kullanılmasını zorunlu tutuyor,

Kia Sportage gibi koreli araçlarının Alman arabaları ile karşılaştırılmaması gerektiğini düşünüyorum, Sebebi koreli üreticiler geçmişten beri müşteriyi çekebilmek adına daha dolu araçlar sunarlar, Almanlar ise tam tersi araçlarda neredeyse herşey opsiyonel donanımdır bunun yerine kalite ve iyi işçilik sunarlar,

Avrupa’da E350 Mercedes almaya kalktığınızda neredeyse herşeyin opsiyon olduğunu görürsünüz, Bizde ise Türkiye paketi adı altında aracın bu kadar boş donanım ile burada öyle bir aracı satamayacakları için daha dolu olarak getirip fiyata ekleyerek satarlar,

Kumaş koltuklu, manuel klimalı, hatta klimasız, halojen farlı, kapak jantlı E serileri ile doluldur Almanya, bu adamlar yıllarca manuel cam açma koluna sahip Lüks segment araç sattılar Avrupa’da, arka kapı camları manuel olan Golf Mk7 ‘ler bile üretildi avrupa pazarı için, Siz hiç Türkiye ‘de camları manuel olan bir araç gördünüz mü..? Göremezsiniz çünkü burada öyle bir araç gelse ciddi tepkiler oluşur, Sanılanın aksine Türkiye’ye gelen araçlar Avrupa ülkeleri için üretilen araçlardan daha dolu olarak gelir,

Adamlar donanım konusunda çok cimridir, Size Golf Mk7 üretilirken Almanya’da satılan Highline paketin (bizim ülkemizde satılana göre) ne kadar boş olduğunu söylemesem inanamazsınız.,
Highline donanım Almanya’ya paketinde;
Bi-Xenon Basic farlar opsiyonel,

Led stop lambaları opsiyonel

5,8 ve 6,5 inch Composition Media opsiyonel,

Renkli ekranlı yol bilgisayarı opsiyonel

Katlanır aynalar, ayna altı çevresel aydınlatmalı ayna paketi opsiyonel

Cruise Control Opsiyonel

Karatılmış arka ve arka yan camlar opsiyonel

Bluetooth ‘lu telefon bağlantısı opsiyonel

Yorgunluk tespit sistemi opsiyonel

Comforline donanım seviyesi Almanya paketinde:
Ambiyans aydınlatması opsiyonel

Alcantara/Süet spor koltuklar opsiyonel (koltuklar midline plus koltukları ile gelir)

Direksiyon üzerinden (radyo/media ayarları ve yol bilgisayarı kontrolü imkanı sağlayan) çok fonksiyonlu tuşlara sahip direksiyon opsiyonel (direksiyon midline plus direksiyonu gibi tuşsuz olarak gelir),

Digital/Otomatik klima opsiyonel (manuel / analog klima ile gelir)

Ön sis farları opsiyonel

USB bağlantısı opsiyonel

Piano Black iç trim kaplamaları opsiyonel

Buyrun Almanya’daki bilindik 2. el ilan sitesinden araçlar:

Araç Comfortline donanım (çok fonksiyonlu direksiyon üzerinden kumanda imkanı sağlayan tuşlu direksiyon yok, tuşsuz midline direksiyonu var, analog klimalı var, sis farı olmayan bir Comfortline araç ama araçta o zamanlar ciddi pahalı bir opsiyonel donanım olan vienna deri döşeme koltuklar ile sipariş edilmiş),
https://m.mobile.de/auto-inserat/vo...=5d1dd041-a32b-5b24-6f40-c0dcced489fd&type=ad

Yine Almanya paketi Comfortline donanım bir araç koktuklar Zoom diye geçen midline koltuklu, analog klimalı, direksiyon üzerinden kumanda imkanı olmayan tuşsuz direksiyona sahip, ambiyans aydınlatması olmayan, sis farı dahi olmayan Comforline bir araç; https://m.mobile.de/auto-inserat/vo...=f4c2e384-60b9-d0fc-cfc4-aec6bb2afe0f&type=ad
Avrupalılar bizi ekonomi olarak kıskanır mı bilmiyorum ama araba konusunda kıskanabilir:)
 
Geleceğini sanmıyorum. Piyasa stabilleşiyor. O şok atlatıldı. %3-4 gibi Euro Dolar tarafı arttı sadece.
Aslında bunu düşünmemin sebebi kurun artması değil. Merkez bankasının döviz satması sebebiyle bu açığı kapatmak ve 2025 yılı ötv geliri hedefine varmak için böyle bir artışa başvurabilirler. Umarım olmaz tabi bu durumdan bile vergiler inanılmaz yüksek.
 
Aslında bunu düşünmemin sebebi kurun artması değil. Merkez bankasının döviz satması sebebiyle bu açığı kapatmak ve 2025 yılı ötv geliri hedefine varmak için böyle bir artışa başvurabilirler. Umarım olmaz tabi bu durumdan bile vergiler inanılmaz yüksek.

Merkez bankası o kadar rezervi böyle zamanlar için topladı. Sonuçta o sattığı dolar ile TL alıyor. Kaybolan para yok. Paniğe de gerek yok. Enflasyon hedefinde 2-3 aylık sapma olur sadece
 
Manuel R-line...
Ülkemizdeki "Manuel mi kaldı bu devirde" zihniyetindeki %90 lık kesim sayesinde gelmeyen araç.
@Savatage hocam tam bizlik ne diyorsun
Otomatik vites teknolojisi sanki geçen yıl çıktı. Halbuki 1940'dan beri olan bir teknoloji.

Bundan 5 yıl önce herkes manuel tercih ediyordu.
Ne oldu da bu triplere girdiler bilmiyorum :)

Herkes birbirini gazlıyor. Yurt dışında manuel halen tutuluyor..
 
Otomatik vites teknolojisi sanki geçen yıl çıktı. Halbuki 1940'dan beri olan bir teknoloji.

Bundan 5 yıl önce herkes manuel tercih ediyordu.
Ne oldu da bu triplere girdiler bilmiyorum :)

Herkes birbirini gazlıyor. Yurt dışında manuel halen tutuluyor..
Komşumuz geçen 0 araba aldı. Bizim impression golf ü Manuel olmasını beğenmişti onu bulamamış gitmiş Reno Megane almış.

Kendisi alım sürecini anlattı asla manuel bulamamış sadece Egea da varmış onu da ben almam diyor kendisi. Siz nasıl manuel buldunuz biz hiç bulamadık dedi. Eşi de iyiki bulamadı diyor :D

Uzun lafın kısası insanlar manuel i işkence olarak görüyor. Yani İstanbul trafiğindeki adamlara kısmen hak veriyorum ama onun dışı hiç katılmıyorum
 
Merhaba arkadaşlar Tiguan Life 2023 modelden Volvo ex40 a geçilir mi ? 600 bin civarı para eklemek durumunda kalacam.
 
Merhaba arkadaşlar Tiguan Life 2023 modelden Volvo ex40 a geçilir mi ? 600 bin civarı para eklemek durumunda kalacam.
Geçilmeye geçilir hocam ama içten yanmalı üretilen bir araç, sonradan elektrikliye dönüşüm ile ex40 oluyor. Haliyle amortisör takozları bile gereğinden sesli çalışıyor. Çünkü araç içten yanmalı olmak için üretilmiş ve öyle tasarlanmış. Sonradan dur şunun altına 600-700 kilo pil ekleyeyim, öndeki ağırlıktan da alayım deyince bir şeyler oturmuyor… bu anlamda c40 daha iyi bir tercih olabilir. Şahsi kanaatimi sorarsanız, Kia ev6 biraz donanım eksikliği bulunsa da daha iyi bir tercih olabilir. Şarj sürelerinde yoruculuk daha az olacaktır. Yalnızca şehir içi kullanılacaksa bağlantılı özellikleri de göz önünde bulundurunca volvo daha iyi bir tercih diyebiliriz.
 


Geri
Üst