tekrar toparlayım o zaman .@Savatage ben anlayamadım , lastik dişlerini kanırtınca esniyor ve bundan dolayı raf ömrü dolmuş diye anladım ama lastiğin “ölmemesini” ısıtmalı depoya bağlamışsınız, anlayışsızlığımı mazur görün ama raf ömrü doldu ama ölmedi diye anladım, işin aslı nedir hocam be
Not: Bridgestonela yıllardır tanışırız, dayanıklıdır, iyidir, taş gibidir, ama cidden 6-7 ayda taş gibi olur, çok ses yapar, çekiçle bile esnemez belki, bu arada 2017 kasım üretimi Nokian WRD4 lerim var, kas-nis arası takılır, 25-30 bin yapmıştır muhtemelen, ısıtma soğutma olmayan yerde dik şekilde altı izoleli betona temas etmeden hava basılı saklanıyor dişler neredeyse ilk günkü gibi ve ben bu lastiğin hayranıyım. Kullandığım yazlık lastiklerde yazın olmayan yol tutuş kışın bu lastikte var bence, kışlıklarda iyi bir seçenek emin olun.
2015 / 32. hafta üretimli bir lastiği kasım 2015 de alıp 2016 kışında kullandıktan sonra ,
2017/2018/2019/2020 kışlarında evde uygun şartlarda saklarsak (ısıtmalı depo / yerden teması kesecek yalıtkan ahşap sunta / ışıksız güneşsiz ortam )
bu lastiklerin artık 6. yılına girecek? kesin ölmüştür çöp olacak teoremini çürütmüş olduk .
ilk 1 yıl kullanım sonrasında raf da bekleme (yaz kış 17-22 derece arası muhafaza ....
diğer taraftan !
bir kış lastiği aldık diyelim .
1-2 ve 3. yıllarda fix kış aylarında kullandık . bu ilk 3 yıl tam performans kullandığımı bilirim .
4. ve 5. yıllar ? ilk 3 yıla göre bariz karda performansı azalır .
6. yıl çöp (geçmişte hep böyle kullandım kışlık lastikleri)
bana göre 5 yıl rutin kullanıp şutlamak lazım kış lastiklerini .