@forzaGilles
Merhaba Hocam
Öncelikle son sorudan başlamak istiyorum, Hangi Liqui Moly distiribitörünü aradınız demişsiniz; benim bildiğim Türkiye ye getiren 1 distiribütör var ve Kocaelinde, ayrıca internet sitelerinde numaraları var. Gayet düzgün bir biçimde sorduğunuzda teknik verilerden bahsettiğinizde sağolsunlar sizinle konuşup ilgili arkadaşımıza bağlıyorum diyip nedenini açıklıyorlar.
Diğer konu ise yaptığınız yorumda olan bir yanlışı düzeltmek.
Herkesin tecrübesi farklı olabilir, bilmiyor okumamış araştırmamış olabilir bunu yadırgamıyorum.
Tecrübe işi ise biraz farklıdır. Ben şirketçi olarak tabir edilen bir mühendisim ve 7 tane sıfır araç bitirdim, yani bayiden alıp km sınırı dolduğu için kiralama şirketine geri verdim ki kendi araçlarını saymıyorum.
Ayrıca çalıştığım yerde benim haricimde 6 arkadaşımda Golf 7 ve 7,5 var. 2 tanesi Doğuş Oto ya götürse de biz kendimiz farklı farklı araştırıp deniyoruz.
Şöyle ki yanlış yorumundan dolayı bir çıkarım yapmışsın ve yazımda da anlattığım gibi güvenilir satıcılar hangisi ve yağ geldikten sonra FATURA ÜZERİNDE FİRMA bilgilerine bakarak MOTUL ü aradığınızda size evet bizim bayimiz güvenle alışveriş yapabilirsiniz diye cevap veriyorlar. Yukarıda da anlattım ama sanırım inanmadınız, siz de kibarca deneyin cevap vereceklerdir.
Öncelikle yağın görevi parçalar arasındaki aşınmayı önlemektir, doğru ve zamanla metal yüzeylerde aşınma olmakta ve dediğiniz gibi yağı karartmaktadır,
ANCAK sizin bahsettiğiniz şekilde yağı karartması için anormal bir durumda kapalı olan motorda bir problem olması gerekmektedir.
Motor yağı ESAS NEDEN KARARIR PEKİ?
Devamlı ve Zor koşullar altında çalışan motorun aşırı ısınması sonucu yağın sıcaklığı da artar veeeee YAĞ YANMAYA başlar. RENGİ de değişir.
Su hariç hangi kimyasal sıvıyı yüksek SICAKLIK VE BASINÇ altına alırsanız özelliğini kaybetmeye başlar ve KİMYASAL YAPISI dayanımına göre değişir. Fiziksel olarak rengi, viskozitesi vb gözle görülür şekilde değişir.
İnternette özellikle youtube da yurtdışında cihazlarla yapılan test videolarında; yağ parçaların sürtünmesinden değil, YAĞIN YÜKSEK SICAKLIKTA ISITILARAK yaptıkları testlerde RENK DEĞİŞİMİ incelenmektedir.
Yani yağın rengi ne kadar ilk gün koyulduğunu yakın ve berraksa o kadar iyidir.
Eğer zaten yağ yani sizin bahsettiğiniz gibi sahte bir sıvı olsaydı DAHA FAZLA KARARIR VE ZİFT GİBİ SİYAHLAŞIR, VİSKOZİTESİ ARTAR ve BALIMSI bir hal alırdı. Kİ sahte yağ koyulmuş yağların konulduğu araçlarda sanayide motorun altı söküldüğünde resmen katılaşmış zift görüntülerinin olduğu videolar var. Görevini yapmayan yağ motorda probleme de yol açardı de mi ama?
Evet görevini yapan yağ kararır ama sıcak ve basınçtan AMA kaliteli yağ geç kararır DAYANIMI YÜKSEKTİR.
Dediğiniz o kadar absürt birşey ki sizi de kırmak istemiyorum yani kimyasal olarak bile düşünüldüğünde inanılası bir durum değil ve bunu sanayideki ustalarımaza bile kendilerini küçümsemek adına demiyorum gülerler resmen.
Sen bence olayı şöyle test et: bakım yaptıktan sonra ay ay kontrol et yağını, keşke imkan olsa YAĞ FİLTRESİNE bakabilsen, aşınma sonucu oluşan partiküller orada toplanır ayrıca yağıdediğin gibi karartmaz. Sıcaklık altına yapılan yağ testlerine bak bence.
Yanlış bilgi ile insanların kafası karışmaması için zaman ayırıp bunları yazıyorum amaç tartışmak değil.
Herkese iyi forumlar.