GOLF 7 / 7.5 Motor Yağı İncelemesi, Araştırma, Değerler ve Tecrübeler Paylaşım Konusu


Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

@forzaGilles sizce motul mu yoksa liqui moly mi ? :)  zor soru :)  
Zor değil aslında., açıkçası iki yağ markasının da oldukça başarılı ürünleri var., standart bir kullanıcı için (motorsporları ile uğraşmayan) aradaki farkı anlaması çok zor.,

Motul tercih etmiyorum çünkü piyasada en fazla sahtesi olan yağ., Liqui Moly 'de insanın kafası rahat bizzat TR distribütöründen alabiliyoruz..

 
@forzaGilles evet direkt ben yetkili satıcıdan aldım. Kapağını tırtıklı şekilde kendim açtım insanın içi rahat ediyor... Bakalım liqui moly ilk defa koyacağım. Ama motul kağıt üstünde daha iyi olması kafamı çeldi :)  Arkadaşın yağ değişimindeki tecrübesi beni şaşırttı. Dediğiniz gibi sahtedir belki.. 

 
Emeğinize sağlık. Detaylı ve güzel bilgiler içeren bir konu olmuş. TFSI (TSI) aracımda resimdeki 3 yağı da kullandım 1 er döngü veya yıl kullandım.

Açıkcası Ankara içinde hiçbirinde bir fark hissetmedim. Bazen kendime soruyorum acaba Liqui Moly 'e boşuna mı bu parayı veriyorum diye...

Bu arada ben 10 bin olmadan yağ değiştirenlerdenim. Değil 16-17 bin.. 8 Bin gelince kaşınmaya başlıyorum :)

WhatsApp Image 2020-12-08 at 22.21.28.jpeg

 
@forzaGilles 

Merhaba Hocam

Öncelikle son sorudan başlamak istiyorum, Hangi Liqui Moly distiribitörünü aradınız demişsiniz; benim bildiğim Türkiye ye getiren 1 distiribütör var ve Kocaelinde, ayrıca internet sitelerinde numaraları var. Gayet düzgün bir biçimde sorduğunuzda teknik verilerden bahsettiğinizde sağolsunlar sizinle konuşup ilgili arkadaşımıza bağlıyorum diyip nedenini açıklıyorlar.

Diğer konu ise yaptığınız yorumda olan bir yanlışı düzeltmek.

Herkesin tecrübesi farklı olabilir, bilmiyor okumamış araştırmamış olabilir bunu yadırgamıyorum.

Tecrübe işi ise biraz farklıdır. Ben şirketçi olarak tabir edilen bir mühendisim ve 7 tane sıfır araç bitirdim, yani bayiden alıp km sınırı dolduğu için kiralama şirketine geri verdim ki kendi araçlarını saymıyorum.

Ayrıca çalıştığım yerde benim haricimde 6 arkadaşımda Golf 7 ve 7,5 var. 2 tanesi Doğuş Oto ya götürse de biz kendimiz farklı farklı araştırıp deniyoruz.

Şöyle ki yanlış yorumundan dolayı bir çıkarım yapmışsın ve yazımda da anlattığım gibi güvenilir satıcılar hangisi ve yağ geldikten sonra FATURA ÜZERİNDE FİRMA bilgilerine bakarak MOTUL ü aradığınızda size evet bizim bayimiz güvenle alışveriş yapabilirsiniz diye cevap veriyorlar. Yukarıda da anlattım ama sanırım inanmadınız, siz de kibarca deneyin cevap vereceklerdir.

Öncelikle yağın görevi parçalar arasındaki aşınmayı önlemektir, doğru ve zamanla metal yüzeylerde aşınma olmakta ve dediğiniz gibi yağı karartmaktadır,

ANCAK sizin bahsettiğiniz şekilde yağı karartması için anormal bir durumda kapalı olan motorda bir problem olması gerekmektedir.

Motor yağı ESAS NEDEN KARARIR PEKİ?

Devamlı ve Zor koşullar altında çalışan motorun aşırı ısınması sonucu yağın sıcaklığı da artar veeeee YAĞ YANMAYA başlar. RENGİ de değişir.

Su hariç hangi kimyasal sıvıyı yüksek SICAKLIK VE BASINÇ altına alırsanız özelliğini kaybetmeye başlar ve KİMYASAL YAPISI dayanımına göre değişir. Fiziksel olarak rengi, viskozitesi vb gözle görülür şekilde değişir.

İnternette özellikle youtube da yurtdışında cihazlarla yapılan test videolarında; yağ parçaların sürtünmesinden değil, YAĞIN YÜKSEK SICAKLIKTA ISITILARAK yaptıkları testlerde RENK DEĞİŞİMİ incelenmektedir.

Yani yağın rengi ne kadar ilk gün koyulduğunu yakın ve berraksa o kadar iyidir.

Eğer zaten yağ yani sizin bahsettiğiniz gibi sahte bir sıvı olsaydı DAHA FAZLA KARARIR VE ZİFT GİBİ SİYAHLAŞIR, VİSKOZİTESİ ARTAR ve BALIMSI bir hal alırdı. Kİ sahte yağ koyulmuş yağların konulduğu araçlarda sanayide motorun altı söküldüğünde resmen katılaşmış zift görüntülerinin olduğu videolar var. Görevini yapmayan yağ motorda probleme de yol açardı de mi ama? 
Evet görevini yapan yağ kararır ama sıcak ve basınçtan AMA kaliteli yağ geç kararır DAYANIMI YÜKSEKTİR.

Dediğiniz o kadar absürt birşey ki sizi de kırmak istemiyorum yani kimyasal olarak bile düşünüldüğünde inanılası bir durum değil ve bunu sanayideki ustalarımaza bile kendilerini küçümsemek adına demiyorum gülerler resmen.

Sen bence olayı şöyle test et: bakım yaptıktan sonra ay ay kontrol et yağını, keşke imkan olsa YAĞ FİLTRESİNE bakabilsen, aşınma sonucu oluşan partiküller orada toplanır ayrıca yağıdediğin gibi karartmaz. Sıcaklık altına yapılan yağ testlerine bak bence.

Yanlış bilgi ile insanların kafası karışmaması için zaman ayırıp bunları yazıyorum amaç tartışmak değil.

Herkese iyi forumlar.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@farukal hocam yukarıda yazdığım gibi benim kadar araştırıp distribütörden teyit alıp hala sahte çıkıyorsa vay halimize 😊
 

Ki ben dediğim gibi 15000km den baya sonra bakıma soktuğum için ve biraz zorladığım için olabilir mi hep yazdım yukarıda ama  neyse

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@farukal hocam ben 17000 km de bir değiştiriyorum, ve 2. Motul yağımı kullanıyorum sonra liqui moly e geçicem iş yerimdeki arkadaşlar şu an onu deniyor hatta 2. Sini aldı arkadaşım motul un biraz gerisinde gibi

Ama ben de liqui moly i 2 . Motulumden sonra deneyeceğim 

Asıl dayanıklılık o zaman çıkacak ama zaman alıyor biraz 😊

 
@esucsuz motulun gerisinde mi görüyorlar hocam liqui moly yağı arkadaşlarınız? Tam anlayamadım mesajınızı :)  

 
@Odes Haklısın hocam niye bu kadar para veriyoruz diye biz de iş yerindeki arkadaşlarla söylemiyoruz ama şimdi denemedeyiz.

Şu an liqui moly, motul un gerisinde gibi erken kararıyor, ilk çalışmada titreşim daha fazla

Benim tümünü tecrübe etmem 60000 km daha yapmamla olacak ve buradaki asıl nokta 15000 km den sonra daha 2000km yapıp değiştirmem. Asıl dayanıklılık bu şart altında belli oluyor

 
@farukal hocam şimdi söyle bir önceki bakımda arkadaşla 1 hafta arayla değiştirdik 

O liqui moly top tek 4200 ben Motul Spesific 504 507 kullandım Kİ ben bundan memnun olmadığım halde liqui moly den daha iyiydi.

Öncelikle Liqui Moly daha erken kararmaya başladı çünkü arabaları Yanyana çekip karşılaştırıyoruz yağ çubuğu/peçeteden diğer konu ise soğuk havalarda liqui moly daha çok şakırtı ve ses yapmakta.

Bu arada bizim golflerin hepsi dizel.

Ama ben hepsini denemek için sonraki bakımda liqu moly e geçicem

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@esucsuz anladım hocam. Benim araç benzinli pazartesi toptech 4200 koyacağım deneyimimi yazarım bende

 
@esucsuz  Emeğine sağlık.  güzel ve faydalı bir çalışma olmuş. Yağ konusu araçlarımız için bence en önem verilmesi gereken ustaların insiyatifine bırakılmadan takip edilmesi gereken bir konu. Bahsi geçen yağlar orjinal olmaları kaydıyla hepsi gönül rahatlığı ile kullanılabilir. Ben dışarıda bakım yaptıracak olsam alacağım yağı mutlaka o markanın bayisinden alırdım. Piyasa sahte yağdan geçilmiyor ve bu yağın içinde dolaştığı motorlar erkenden ömrünü tamamlayabiliyor. 

Bence incelenmesi gereken diğer konu ise 2017 sonrası TSI motorlar için vw 508 özelliğinin istenmesidir. Bu özelliği taşıyan yağ bir kaç markada 0/20 olarak üretiliyor. Castrol için Türkiye de satışı yok. Servisler de alternatif olarak bu motorlarda  2017 öncesi motorlarda olduğu gibi  5 30 castrol kullanıyorlar. Özellikle kışın soğuk motorlarda bu farkın kendisini belli edeceğini düşünüyorum. Yılbaşından itibaren Shell ile anlaşılmasında bu konunun etkili olmuş olabilir. Shell in 0 20  vw 508 özelliklerini taşıyan yağı ülkemizde mevcut.

unnamed.jpg

 
@farukal evet hocam sen de tecrübelerini paylaşırsan çok sevirim özellikle soğuk havalarda ki ilk motorun çalışma sesine

 
@Akif Nalca katılıyorum hocam, ustalara yağlarım farkından bahsetmeye kalkınca bütün muhabbetten sonra hepsi aynı diyip geçiştiriyorlar açıkçası.

Evet bakalım TSİ için 2021 de doğuş oto hangi yağı kullanacak Shell 0w20 olursa yağ fiyatı iyice uçar serviste.

 

@esucsuz merhaba öncelikle değerli paylaşımınız için teşekkürler farklı markalarda pek çok yağın teknik verilerini karşılaştırmışsınız bu bir noktaya kadar tüketiciye bilgi sağlıyor fakat bir dönem ben de yağ arayışına girmiş ve bu test sonuçlarını indirip karşılaştırmıştım. Farkettiğim bir husus şöyle,testler aynı bağımsız kuruluşlarca yapılmıyor ve sertifikasyon sürecinde farklı kriterler devreye giriyor takdir edersiniz ki bu küresel firmaların at koşturduğu büyük bir pazar onun içindir ki piyasada tam sentetik diye tabir edilen pek çok markanın değerleri üç aşağı beş yukarı aynıdır ve bu bizim gibi 1.6 ,1.4 vs araç kullanıcıları için pek bir şey değiştirmiyor. Peki bu bizi servise ya da sıradan bir yağ markasına mı yöneltmeli? Elbetteki hayır, en iyisini arayış biz otomobil tutkunları için her şeyden öte bir hobi zevk meselesi, anladığım kadarıyla işiniz gereği uzun km yapıyorsunuz fakat yanılabileceğiniz bir şeyi daha belirteyim, siz arkadaşınızla aynı kmde yağ değişimi yapsanız bile bu size karşılaştırma sağlamaz. Tek başına yağ laboratuvar harici veri sağlamaz çünkü ortada pek çok değişken var, atıyorum arkadaşınızın ort hızı 140 sizin 110dur o A marka akaryakıt kullanır siz B marka hatta aynı markanın farklı istasyonu hava sıcaklığı aracın geçmişi vs. Bence en iyi kıyaslama kendinizle yapılandır. Ben daha önce castroll ll kullanırdım fakat 5 k km den sonra değişime kadar araç çok vuruntulu çalışıyor geç ısınıyor yağ max sıcaklığı fazla oluyordu. Son 2 değişimdir liqui toptech 4200 kullanıyorum bu dediklerim değerler daha iyi ve motor bariz sessiz çalışıyor. 2015 90k 1.6tdi aracım var ve benim için önemli olan bir nokta da partikül temizliği aralığı, her iki yağda da 250 300km de bir aracım şehiriçinde dpf temizliği yapıyor, bana 500kmde bir rejenerasyona girecek yağ önerin 300 değil 600 tl vereyim ama öyle bir yağın olacağını sanmıyorum yeni adblue sistemli bir araca geçmedikçe yine aynı kül oranı olacaktır. Paylaşımınızdan değerli bilgiler edindim tekrardan teşekkürler.

 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Geri
Üst Alt