200 bin km golf 7 1.6 tdı alınır mı


Edz

Yeni Üye
Katılım
11 Ara 2020
Mesajlar
13
Tepkime puanı
2
İsim
Suat
Arkadaşlar selamlar. 200 km de 1.6 tdi golf 7 var birtane. 2013 model. Sahibi ikinci sahibi ve 1 yıldır kullaniyor. Motoru hakkinda hertürlü garantiyi veriyor. Bende değişen motor parcalarini soruyorum ama bir türlü şu değişmiş gibisinden birsey demiyor. Istedigin servise götür diyor.

Degisen parcalari hakkinda bilgi sahibi olmadigim 200 bindeki 1.6 tdi alirsam motorda ne gibi sikintilar okur sizce?

Belkide onemli parcalar yenilenmistir,bilemiyorum.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
devirdaim pompası, triger, otomatikse kavrama-mekatronik, dpf-egr arızaları. araç hakkında hiçbir şey diyemeyenden araç alınmaz.

 
  • Beğen
Tepkiler: Edz
Upvote 0
@Edz satıcı, malını açıklayamıyorsa malını şaibeli bir duruma sokuyor demektir. Bu kadar basit! Dolayısıyla uzak durmanız gerekiyor. Kaldı ki paranızla alıyorsunuz.Kendi paranızla kendi başınızı ağrıtabilecek bir durum.

 
Upvote 0
@Edz  benim aracım 236 binde  2014 1.6tdi 226 binde aldım alcağım zaman kendi ustama gösterdim.Motorunda hiç bir sıkıntı yok dedi. 1 yıldır biniyorum hiç bir sorun yapmadı servise gösterip sıkıntı yoksa almanızı öneririm.

 
Upvote 0
Selamın aleyküm hocam bence kendisini de bilmiyordur araç içine sindiyse iyi bir expertiz yaptırırsanız sorun olmaz servislede görüşün  hayırlısı olsun 

 
  • Beğen
Tepkiler: Edz
Upvote 0
Hocam araçta bi cinlik yapmayacak olsa söylerdi bence şu kmde şu değişti bu değişti şunu orjinal taktırdım şeklinde. Araçla ilgili tatmin edici bilgi vermiyorsa uzak durun derim. İnsan aracını tanımaz mı? Üstelik 1 senedir kullanıyor ben 6 aydır kullanıyorum satacak olsam antifrizli silecek suyuna kadar anlatır söylerim ki şüphe kalmasın.

 
Upvote 0
Satıcı doğrusunu söylemiş.

Şunlar değişti dese bir yere göstermeden alacak mısınız?

Yalan söylese nasıl anlayacaksınız? Bir şey söylememesi, yalan söylemesinden daha mı kötü?

"Böyle demiştin şöyle çıktı" gibi durumlar yaşanmaması için detaylı bir şekilde inceleyip/inceletip almak en mantıklısı.

 
Upvote 0
Araç 200 binde sonuç olarak. Her türlü arıza yapma olasılığı var. Motor ölüdür demiyorum. Triger değişimi, fren diskleri, devir daim, amortisör durumu vb aklınıza gelebilecek km ye bağlı değişebilecek parçalar  mutlaka vardır. Büyük bir kaza yok ise ve fiyat 100.000 deki bir araca göre 10.000 tl civarlarında daha ucuz ise alınabilir. 

Dsg ise kontrol edilmesi ve arıza var ise fiyat güncellemesi ile alınabilir. Motor aracın her şeyi değil sonuçta. Pahalı bir çok parça var. 

 
Upvote 0
S.a  arkadaşlar 

bende  yüksek km 1,6 tdı   golf 2013 araç aldım, benden öncek sahipleri hor kötü kullanmışlar, bakmamışlar arabaya  bende alırken iyice baktırmadım.

1-devirdaim -triger değişti

2-kavrama  volant değişti

3-egr  değişti

4-direksiyon  kutusu revızyonu yapıldı

5-şanzuman rulmanları  değişti

6-en son  teker bilyaları değişti 

 yüksek km araç  alacaksan  motor,şanzuman  Ön arka  takımlara  çok iyi baktır. yoksa  çok masraf  yaparsın 

Arabanın  boyalı olması bana  masraf açmadı.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
bence fazladan bir paranoya var ?

bu araca ait ? 

kapalı kutu olan tek şey 

180 bindeki triger  + devirdaimin değişip değişmediği ? 

sadece bu durumla ilgili araç alımı öncesi expertizde ustanın envayisi olsa dışarıdan bakarak trigere+ makaralara +rulmanlara değişti veya değişmedi diyemez zaten araç sahibi de motorun açılmasına izin vermez . 

bunların dışında herşey aracı baktıracağınız kendi ustanızın maharetine ustalığına kalmış 

araç manuelse ?  baskı balatanın değişip değişmediği  ki hiç değişmemiş de olabilir ?  sorun değilki bu .... usta eğer harbi  usta ise debriyaj a kavramaya bakar notunu verir daha kaç km gider durumunu zaten direk anlar 

balatalar , diskler , rot başları  gözle kontrol ? daha ne kadar gidecek ? direk gözle /elle muayene sonrası ömrünü biçer 

amortisörler ? ya patlaktır ya değildir . usta alemi bu direk kontrol eder 

fren hidroliği ,  antifiriz değişimi ? bunları artık fix periyodik bakım olarak kabul edin ... gönül rahatlığı için 200.000 deki aracı aldım tek kuruş masraf etmeden bineceğim düşüncesi de yanlış .... illla cebinizden birşeyler çıkar ... (bu 2 işlemin maliyeti 500-600 ü geçmez) 

yani sonuç olarak 

160-170 bin  vereceğiniz  araç dışardan bakınca ateş ediyor  ustanıza gösterdiniz , motor şu an tıkır tıkır çalışıyor dedi 

170 vereceğiniz araca 

+1600-1700  trigier (devirdaim dahil)  değiştirseniz  (devir daim değişeceği için antifiriz de değişecek zaten) 

+200 fren hidroliği değiştirseniz 

debriyaj baskı balata ? ustanız zaten iyi daha gider  dedi varsayalım 

disk /balatalar /rot başları yine elle gözle kontrol edildi sınıfı geçti . amortisörler sağlam 

170 bin lik araba size 172 ye gelir .  

Araç DSG mi ? 

orada yorumum biter 

isterse  180 binde kavramayı mekatroniği değiştirdim desin . ben manuelci olduğum için  pekte anlamam bu konulardan 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
Bizim ülkede araçlar genelde 200 bin km üzerine çıkamaz. Aşağı çekerler hemen. Onun için bu sorular normal tabi. Satıcının sözüyle de araç alınmaz zaten. Düzgün bir motor ustasına yada servise baktırın. Motor soğukken nasıl çalıştığını test edin. Motor güç ölçümü turbo araçlarda pek güvenli sonuç vermez. İçinize sinmezse kompresyon testine sokun. Kızdırma bujisi yuvasından kamera salıp piston içlerine baktırın. Bu işin sonu yok. Taksici esnafı altında kapak dahi açılmadan milyon km yapan lpgli hyundai motorlar var. Dizel motor onlara göre daha sağlamdır. Aracın bakımları zamanında yapılmışsa ve uzun yolda düzgün kullanılmış ise 200 bin hiçbişey

 
Upvote 0


Geri
Üst Alt