200 bin km golf 7 1.6 tdı alınır mı


Edz

Yeni Üye
Katılım
11 Ara 2020
Mesajlar
13
Tepkime puanı
2
İsim
Suat
Arkadaşlar selamlar. 200 km de 1.6 tdi golf 7 var birtane. 2013 model. Sahibi ikinci sahibi ve 1 yıldır kullaniyor. Motoru hakkinda hertürlü garantiyi veriyor. Bende değişen motor parcalarini soruyorum ama bir türlü şu değişmiş gibisinden birsey demiyor. Istedigin servise götür diyor.

Degisen parcalari hakkinda bilgi sahibi olmadigim 200 bindeki 1.6 tdi alirsam motorda ne gibi sikintilar okur sizce?

Belkide onemli parcalar yenilenmistir,bilemiyorum.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

@Edz Fiyatina göre motorsuz bile alinir, önemli olan kac para oldugu, fiyati cok uygunsa alip herseyini, triger-devir daim, akü, balata-disk, süspansiyon ......vs kendiniz yaptirisiniz, böylelikle arabanin herseyini bilirsiniz.

Esas soru: Kac Para? Deger mi? Vaktiniz var mi?

 
Upvote 0
Evet kardesi fiyati oldukca uygun

 Dedigin mantikli.tesekkyr ederim

 
Upvote 0
Evet kardesi fiyati oldukca uygun

 Dedigin mantikli.tesekkyr ederim
@Edz hocam, bu gizlilik niye ???

forumdakiler de araba var, fiyatından bulup sizin alacağınız arabaya teklif vermez kimse... 

burası  danışma- bilgi paylaşma platformu olmasına rağmen , dahası  bir nevi psikolog/psikiyatri aslında, ne kadar çok bilgi verirseniz o kadar yardımcı olurlar... hiç tanımadığınız, normalde hiç bir şekilde karşınıza çıkmayacak insanlar mevcut...hepsi de gönüllü ve golf tutkunu 

siz ilk mesaja aracın fiyatı bu, manuel/dsg , paket bu diye yazarsanız  çok daha net öneriler alırsınız. 

saygılar

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
Bence siz bu çok bilinmezi olan arabayı bırakıp biraz daha bilineni bilinen bir araba bakın kendinize.Satıcı size bişey söylememiş sizde fiyat söylemeyip saf'a yatıyorsunuz.

Evet uygun kardeşimde ne demek.Konu güvenilirliğini kaybetti.

Redmi Note 9 Pro cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
Upvote 0
@Edz Suat hocam,

Şayet tüm evrakları korunmuş, araç servis bakımlı ve fiyatı da makul bir rakam olsaydı neden olmasın derdim ama görüyorum ki ikinci sahibi bile aracın önceki durumunu bilmiyor, bu şartlar altında bu aracı biraz riskli buluyorum.

Saygılar.

 
  • Beğen
Tepkiler: Edz
Upvote 0
@slck ilk paylaşımım oldugu icin detayli paylasmam gerektigini bilemedim.  Arabadanda cok fazla anlamadigim icin bu grubun tecrübesine ve fikirlerine başvurdum.

Arac manuel 200 bin km,golf 7,2013 model. Fiyat 138.500.

 
Upvote 0
@Edz hocam ilk mesajdan beri okudum bana sorarsanız yani arabalarla da bu kadar haşır neşir değilseniz. Daha düşük km, daha modelli, satarken size kar bırakacak şekilde belki bir alt segmentten polo ya da farklı bir araç almanız daha mantıklı olur. 

Şu an bu araç her şeyi 4/4 olsa bile 20k km sonra triger su pompası değişimi km den dolayı isteyecek. 

Yaştan ve km den dolayı yine enjektör bakımı da isteyecek. 

Turbonun durumunu bilmiyoruz ama eli kulağındadır ben onu da söyleyeyim. 

Egr partikül durumuna girmiyorum 200k da dizel araba en dikkat eden adamı bulmanız lazım sağlıklı olması için. 

E baskı balata durumu da değişmiş olsa bile 2. Ye dönüyor. 

Bunların yanında bir de alt takım var gacır gucur edeni elbet olacaktır. 

İç trim-koltuk-göğüs yıpranma dirilik durumu da çok önemli yine. 

O yüzden satıcının dedikleri doğru olsa bile sizi 1 sene sonunda büyük bir masraf beklyor. 2. Ağır bakım, çok daha ağır geliyor. 

Şimdi ben sizin yerinizde olsam bu arabayı alırım, big turbo, big enjektör, dp yapar binerim. Sorun cıkaracak her şeyi kökten çözerim. O saatten sonra araç level atlar zaten. Satarken alacak adam baska amaclarla alır. 

Ama siz şimdi bu aracı alsanız 240 binde kime kaça satacaksınız? Üstüne bir de allah korusun kaza yapsanz oldu size her gün başınıza sorun çıkaran yeni bir evlat. 

O yüzden bence bu riski almak size göre değil. Cebinize kar bırakabilecek binerken memnun bırakacak düşük km daha genc bir araba bakın siz. Türkiye gerçekleri bu şekilde. 

 
Upvote 0
Bakımları zamanında ve düzgün koşullarda yapıldıysa alınır . Ama genelde şöyle olur satıcak adam bakımını yaptırmaz veya bozulmaya başlayınca satar . Alırken bunu göz önüne alın . Genelde dizel daha pahalı 200 bin kmde dizel golf alacağıma daha düşük kmli benzinli golf alırım .

 
Upvote 0
Yanlış yerlerden dalmalar yapıyoruz ?

Araç midline plus ? Tdi ? Birde beyaz ise ? 

Bu aracın ilk sahibinin ticari ünvanlı bir filo / kiralama şirketi olma ihtimali üzerinde araştırma yapardım ben olsam.

Şasi no + plakadan geçmis zorunlu trafik sigortaları şahısa mı ? Şirkete mi ait?

Filo aracı ise 180 bine kadar zaten servis kaydı olurdu diyceksiniz ?

Yok öyle bisey kenar mahalle 1000 lerce kiralama şirketi var.  2 yıldan sonra garantiden ve yetkili servisten çıkıyorlar. 

Birde şu var !

Bu km lerde bir araca talip isem , adama aynen hocam 50 liralık mazot atalım beni bi çevre yolunda 60-70 km gezdir demek farzdır...

Bu 60-70 km yol hızlanma / devir saati düzeni / motor sesi / devirlenme /trim sesi dinleme icin sınav niteliğindedir.

Hele bide ön koltuğa ustanızı oturttuysanız  notunu verir aracın.

Aracın fiyatı / muhtemel masraflar / kesin masraflar / gözden çıkarılan masraflar / masraf çıkarmayacak durumlar

Tartılır bicililir helal fiyat belirlenir

100 bin km de aynı tdi golf 135 bine varmı ona bakalım tabi?

200 bin de araç ölü bile olsa ölü fiyatı diye bişey var. Bedavaya vermiyorlar

 
Upvote 0
@Yehanoha mantiken evet cok dogru. Insanin gönlü golfte olunca golften baska birsey görmüyor. 

Verdiginiz mantikli yanitlar icin tesekkür ederim

 
Upvote 0
0 km egea ya bineceğime 200bin km golfe binerim 5 milyon km ferrariye binerim liste böyle uzar gider gerekli parça değişimleri yapılıp binilir.

 
Upvote 0
@Edz hocam doğru haklısınız. ama bu şekilde de alırsanız gönlünüzdeki golf sizi sırtınızdan bıcaklar 

geriye kanayan gül kalmasın  :)

Bana sorarsanız bi ara geçiş arabası alın şimdi. Bir dahakine tam ayarında tadında bir golf alır keyifle binersiniz.

Ben olsam ne golfe ne başka bir araca şu durumdayken yanaşmam. Alınan en iyi araç bütçenize uygun en temiz en masrafsız ve 2. elde satılabilitesi olan araç olur.

Araçlara ilgim var ben ilgilenir koştururum hiç de soğumam derseniz o ayrı da servis ayrı usta ayrı soğutur insanı bu işlerden. İçinde olmak lazım biraz.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0

debriyaj balata bitikse  (180 binde değişmediyse ) 

luk / sachs 1100 lira + 300 işçilik 

triger bitikse  (devirdaim dahil)

ina / continental / gates  1200 + 300 işçilik 

aracın manuel olması  malum konuya dokundurmaya gerek duyurmuyor. 

turbo patlayacaksa ?  ( dsg patlayacaksa riski 60.000 km de bu kadar dert edilmiyor?) 

yazdığım 2 kalemi  yetkili servis fiyatlarından hesaplarsanız tabi 8-9 bin masraf çıkar . 

135 e araba alan    3000 e bunları değiştirir . yoluna devam eder

diğer tarafta  

km si  80 bin de muadil golf tdi  fiyatı 170-180 ise 

aradaki fark revizyon bedeli + aşırı km değer kaybı  olarak  ölçülür biçilir dengelenir . 

200 bin km ?  çöp ise   endüstriyel atık torbasına konulup atılacaksa  

bu milllet %112 sıfır araba vergi vergisi vermeye müstehak.  

tek kullanımlık kullan at GOLF hemde 200 binde ??? 

 
Upvote 0

Geri
Üst Alt