DSG erken vites atmaya çözüm bulunmuş


Videoyu izlemiştim burada paylaşılmadan önce. 

Özetle,

DSG nasıl kullanılmalı, park ederken hangi konuma alıp sonra elektronik park freni vs. artık bilmeyen yok..

Asıl bahsedilen 2. Vites erken geçme ile ilgili mevzu da yazılım ile vites aralıklarını genişletiyorlar bu da emisyon yakıt vs. olarak geri dönüyor. Aslında bunu VW kendi yapamıyor mu yapmıyor mu? Yakıt ekonomisi ve emisyon değerlerini ayarlamak için 1 üst vitese erken geçiyor, ve bu erken vites geçişi yapması çok da kâr değil.

Aslında bozuk yola girdiğinizde vites geçişinde oluşan bir sarsıntı, ardından gelecek olan aynı yoldaki kalkışta vites aralığını genişleterek bunu sağlamakta.

Yazılım ile böyle yapılınca kavrama koruyacağız diye birşey pek zannetmiyorum.

Ancak elbette ki sıkışık trafikte dur kalk varsa vitesi S moda almak en iyi çözüm. 

Kısacası arz talep ticaret reklam işbirliği falan filan.. 

Olay tamamen bu.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Resmen Dsg cinayeti bir de adamların (VW nin) pisti mi var düz yolda deniyorlar vites aralıklarını öyle ayarlıyorlar nerden bilecekler😂 tarzı cümleler  sarfediliyor şaka gibi yurdumun çok bilmiş güzel insanları vol bilmem kaç...

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Yine alman mühendislerin düşünemediğini birileri düşünmüş :)  Yazılımla oynamak büyük kumardır, vites geçiş aralığı rastgele oluşturulan bir şey değil. Özellikle çift kavramalılarda hep bir sonraki vitesi hazırda bekletir. Birinin aralığını düşürürsen veya genişletirsen tüm vitesleri etkiler ve asıl o zaman araç daha çok şaşırmaya başlar.

Videoda tüm şartlar altında denenmiyor, diğer koşullarda nasıl tepkiler vereceğini bilemiyoruz.

Evet DSG'nin en büyük problemlerinden biri şüphesiz bu... Ancak 1'den 2'ye biraz daha geç atsın diye tüm kombinasyonu bozmak pek mantıklı değil. Özellikle garanti kapsamında bir aracınız var ise kesinlikle önermem.

 
Hocam konuyla biraz bagımsız ama benimki böyle sokak aralarında dönüş yaparken ikiyle kalkmaya çalişiyor ve biraz gaza fazla basınca titreme yapıyor aracım daha 40 binde acaba sorunu varmı yoksa hepsimi böyle

 
yoruldum yavvvv... müziksiz  rap stil  sport modda konuşuyor arkadaş 

adamın konuşma temposu  1 den 7 ye atıyor   7 den 6 ya düşmüyor . 

yazılımla şiveyi tempoyu düzeltmesi lazım 

 
Hocam konuyla biraz bagımsız ama benimki böyle sokak aralarında dönüş yaparken ikiyle kalkmaya çalişiyor ve biraz gaza fazla basınca titreme yapıyor aracım daha 40 binde acaba sorunu varmı yoksa hepsimi böyle
Aslında bahsettiğiniz olay tam da videoda anlatılan olayla alakalı gibi geldi.

O kadar düşük hızlarda 2. Viteste kalması belki de kavramanın erken bitmesine sebep oluyordur. Bana mantıklı geldi. 

 
Ne olursa olsun aracın ana bileşenlerini yazılım da olsa korumak gerektiği düşüncesindeyim Hobi için yazılım olayları apayrı tabi.Vw bilseydi knowhow olarak bu arkadaşlardan destek isterdi.


...

 
Ben karışık yaptırmak istiyorum

1. Vites 20 ye kadar 

2. Vites 50 ye kadar 

3. Vites 80 

4 e gerek yok direkt 5 e atsın 

6 deponun durumuna göre çeyrekten azsa atmasın.

7 acil durumlarda.

Bu ayarı yapan kim olursa o arkadaş benimle iletişime geçsin lütfen dsg patlamadan acil ihtiyacım var.

 
 bu dsg kavrama ilk prototip 2005 de çıkmış,  seri üretime geçmeden de 60bin saat dayanıklılık testi ve 2 milyon km yol testinden geçirilmiş. 

şimdi biz vw olsak, dsg kavrama yüzde olarak yüksek hatalar verse ve bunun videodaki gibi yazılımla değiştirilmesi mümkün olsa yapmaz mıyız? 

ya da türk beynimiz (cin ya) hemen, varsın olsun  bol bol yedek parça satarız nasılsa Dünya ya diye mi düşünürdük?! 

ama Vw alamanların , vardır bir bildikleri ... 

asıl soru kuru kavrama mı iyi yağlı olan mı ? (yeni passatlarda ve A4 be üstü auidiler deki gibi i, bi ara konusu geçmişti) 

 
Dsg'nin sorunsuz olmasi icin sensörlerle donatilmis yapay zekaya gerek var, gerisi hikaye

 


Geri
Üst Alt