Golf seçenekleri kafamı karıştırıyor.. Yardım


hocam yakıt için nasıl yakarsa yaksın kafasında isem vergide de öyle.. Senede 300-400tl lik bir fark olacak. Tabi ki önemsiyorum ancak ilk önceliğim değil. Ben alıp en az 3-4 yıl kullanacağım bir araç arıyorum. Dolayısıyla bu süre zarfında bana ne kadar az sıkıntı çıkaracaksa o aracı tercih etmeye yöneleceğim sanırım.. Zaten bu kadar süre kullandığım her golf üstüne bir hayli koyacaktır.
Önemsemediğiniz maddeler sizin tercihinizi zorlaştırır. 

Ne istediğinizi belirlemek ve daraltmak lazım. 

Örneğin dizel DSG , ya da düşük kilometre dizel manuel, ya da tsi kilometre önemsiz, ya da servis bakımlı dsg ve kilometre önemsiz  gibi.. 

Sorunsuz olarak kimse garanti veremez. Önemsiz dedikçe ve üzerine değer koyacak vs. derseniz  de insan o zaman sıfır bir araç alın demek kalıyor.

Yoksa burada dizel benzinli, manuel dsg, gibi durumlar ile kiyaslamalar olacaktır ve bana göre de her Golf'ün zevki başkadır.

 

fazla km yapmanızdan dolayı ve bu kmleri iş gereği uzun yolda yada ilden ilçeye yapılacak gibi geldiği için 2 seçenek diyorum. Yaşadığınız ilin trafiğine bağlı olarak trafik fazlaysa dsg yi de tercih edebilirsiniz eğer fazla trafik yoksa manuel de olur. Tdi nin 5 vites olması nedeniyle vites aralıkları pek kısa değil o yüzden fazla yormayabilir. Ayrıca uzun yolda ben basarım derseniz 1.2 tsi şehir içinden daha fazla yakabilir uzun yolda.
hocam uzun yolda kesinlikle basarım :)

 
Önemsemediğiniz maddeler sizin tercihinizi zorlaştırır. 

Ne istediğinizi belirlemek ve daraltmak lazım. 

Örneğin dizel DSG , ya da düşük kilometre dizel manuel, ya da tsi kilometre önemsiz, ya da servis bakımlı dsg ve kilometre önemsiz  gibi.. 

Sorunsuz olarak kimse garanti veremez. Önemsiz dedikçe ve üzerine değer koyacak vs. derseniz  de insan o zaman sıfır bir araç alın demek kalıyor.

Yoksa burada dizel benzinli, manuel dsg, gibi durumlar ile kiyaslamalar olacaktır ve bana göre de her Golf'ün zevki başkadır.
hocam kesinlikle haklısınız. Soru mu şöyle değiştireyim.. Örneğin, 2. ve 3. seçenekte 2 yaş fark var kilometreler, tramerler aynı kozmetiğinde benzer olduğunu düşünelim. 10 bin tl fark ile dizel manuel mi yoksa tsi manuel i mi tercih ederdiniz? 

 
hocam kesinlikle haklısınız. Soru mu şöyle değiştireyim.. Örneğin, 2. ve 3. seçenekte 2 yaş fark var kilometreler, tramerler aynı kozmetiğinde benzer olduğunu düşünelim. 10 bin tl fark ile dizel manuel mi yoksa tsi manuel i mi tercih ederdiniz? 
Benzinlinin fiyati yaklaşık olarak karşılığı. 

Dizel olmasi 20bin üstü yol yapıyorsanız benzinli araca göre 3 senede hem litre bazinda hem de fiyat bazında daha avantajlı olacaktır ancak belirtilen fiyat karşılığı değil. 

Bir de elbette ki 2 yaş fark daha yeni olması benzinli için iyi.

Yani bu iki aracın teknik verileri sizin sürüş tarzınız ve kullanımınıza bağlı olarak ve beklentinize göre değişiklik gösterir. 

Bu bilgilere göre benzinli olabilir yani 3. seçenek 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Hocam benim hesabıma göre benzinli araç dizele göre yıllık 4000 TL yakıt farkı oluşturuyor. Bu fiyat farkını 3 sene gibi kabul edelim. (2,5 yıl yapıyor) Genel kullanıcı yorumlarına göre 1,2 tsi daha mantıklı duruyor.

Ben kendime iki seçenek sunuyorum;

1) Ya manuel dizel aracı 180.000TL'den 175.000 TL'ye düşmesini sağlayıp onu tercih edeceğim.

2) Ya da iki araç içinde minimum fiyat aldıktan sonra fiyat farkı 7.000 TL'nin üzerinde kalırsa 1,2tsi,  altında kalırsa 1,6 dizel manuel tercih etmem gerektiğini düşünüyorum.

 
@kozdemir66 Ben de hesap yaptım.

1.2 TSI ile 1.6 TDI arasında yıllık 20.000Km yapılırsa max. 3.000₺ benzinli fazla yakar o da günümüz koşullarında.

 
@kozdemir66 dediklerinizi anlayabildiğim kadar: 2.seçenek 2013 tdi 74000km aracı pazarlıkla alın gitsin. Hayırlı olsun!

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@biycash hocam iki husustan bahsedeceğim;

1- hem 1.2 tsi hemde 1.6 tdi tecrübelerim oldu, iki aracımda dsg idi, şehir dışında 1.6 tdi ortalaması 4 litre civarı iken 1.2 tsi da bu 4.5-5 arası aynı sürüş rotasında aynı sürüş sitili ile fark 0.5-0.7 civarı ancak iş şehir içine geldiğinde 1.2 Tsi ile 6-6.5 yakarken 1.6 tdi ile 5 civarı yakıyordum şehir içinde fark 1 litre hatta birazda olsa geçebiliyor, bence fark çok fazla değil benzinin daha ucuz olduğu dönemleri bile gördük, ayrıca dizel daha sesli ve konforsuz gelirdi bana hep ve sürekli dpf temizliği vs yakıt istasyonu seçecek olmanız bakım masrafları vb. cabası. Ben olsam 30 bin km altı yol yapacaksam 1.2 Tsi alırdım, sessiz konforlu aka aka gitmenin keyfine bakardım. 
2- Diğer husus model; 2015 Model 1,2 TSI Manuel Comfortline  72.000 km (4000TL tramerli) 170.000TL demişsiniz kesinlikle 2015 model olması bir adım daha öne çıkarıyor aracı, 2015 yenilenmiş revize edilmiş 110 luk 1.2 ise direk dercihim bu olurdu, ayrıca comfourtline da olmayan Bluetooth müzik telefon özelliği multimedia ya 2015 de eklendi, bunun gibi ufak tefek farklı yeniliklerde var, misal 2015 öncesi araçlarda bardaktık sürgü kapağı yumuşak ve bozulmaya müsait duruyordu 2015 model sonrası araçlarda bu düzeltildi. Sizin verdiğiniz seçenekler de benim tercihim 2015 Model 1,2 TSI Manuel Comfortline  72.000 km (4000TL tramerli) 170.000TL olurdu, ha dsg olanını bulursanız tadından yenmez.

 
Merhaba @kozdemir66  hocam.

Yakıt durumu ne olur bilmediğim için yorum yapmak istememiştim ama @ali_burkay hocamın yorumunu görünce ben de fikrimi yazmak istedim. 1.2 TSI ile 1.6 TDI arasındaki yakıt tüketimi bu kadar yakınsa bence benzinli alın. Zaten benzinle dizel nerdeyse aynı fiyat artık.

Ben şimdiye kadar 8 farklı araba aldım. Sadece 1 tanesi 1.3 multijetti ve benim için dizel orda bitti. 1.6 TDI ile kıyaslanmaz tabiki ama sadece dizel olma durumuna göre kıyaslıyorum. Benim gibi sessizlik düşkünüyseniz ve devir uzadıkça araba da gitsin istiyorsanız da benzinli olsun.

Ayrıca dizelin bakımı ve arıza masrafı daha fazla oluyor. Ben de sizin gibi yılda 20-25 bin km yapıyorum ve benzinli kullanıyorum.

Vites olarak da duruma göre karar verin bence. Eşiniz kullanacaksa otomatik daha iyi olur. Çünkü DSG çok konforlu gerçekten. Arıza konusu tabiki soru işareti ama ben 3 tane DSG'li araba kullandım. Hiç birinde sorun yaşamadım şükürler olsun. Kaldı ki bence artık DSG eskisi kadar sorunlu da değil.

Sonuç olarak ben seçecek olsam hem km bakımından hem model bakımından hem de benzinli olduğu için 3. seçeneği seçerdim.

İnşallah sizin için en iyisi olur. Şimdiden hayırlı olsun.

 
Dizel ve en üst paket almaya zorlamaktansa benzinli ve daha yüksek model, daha düşük km tercih edilebilir. Sürekli trafikli bir rotanız yok ise TSI ile TDI arasında uçurum yok. Bunun yanı sıra, bakım ve arıza maliyetleri ile ufak farkları amorti edersiniz. Ayrıca daha konforlu gidersiniz diye düşünüyorum.

 
Eğer performans arıyorsanız, seri bir aracım olsun istiyorsanız 1.4 tsi tavsiye ederim. Daha önce 1.2 midlineplus kullanmış biri olarak boş paket yerine en azından comforline a yönelmenizi tavsiye ederim. VW'lere sonradan donanım ekletmek ciddi masrafa yol açıyor. Ayrıca dizel araçların bakımları benzinlilere göre daha fazla tutuyor ve daha narin oluyorlar, temiz dizel bulmanız gerekiyor.

 
Sıfır km alıp 5.5 yıl midline 1.2 tsi kullandım. Golf alırken bence önemli hususlar ;

* Midline almayın, satarken el arabası muamelesi görüyor.

* Tsi alacaksanız servis kaydından yağ eksiltme şikayeti olmuşmu olmamış mı muhakkak öğrenmeye çalışın.

 
@kozdemir66  hocam bizde (babam ve ben) benzer durumda kaldık ve tercihlerimizi araçtan beklentilerimize göre yaptık.Araç konusunda babamın bir fikri yoktu onun ne alacağını da aşağıdaki kriterlere göre ben belirledim. 

1.2 TSI Midline plus Manuel 2016 model 40.000 km'de garantisi devam eden kazasız boyasız bir araç aldık babama. Bu tercihi yapmamdaki temel sebep babamın araç içerisindeki aksesuarları pek kullanmayışı ve arabayı olabilecek en sorunsuz şekilde a noktasından b noktasına götürecek taşıt olarak görmesidir. Az elektronik az sorun düşüncesi ile midline plus donanımı seçtim daha uygun olduğu için bu donanım kalan para ile yüksek modelli düşük kmli garantili bir araç bulduk ve onu aldık. Ekstra fabrika çıkışlı sis farı vardı bende ekstra 1 takım dover aldım ve dış görünüşü büyük oranda comfortline a benzedi. 

1.2 TSI Comfortline +Konfor Paket Manuel 2015 model 71.000 de yetkili serviste 1 kapısı değişmiş araç ise benim aracım. Donanım sevdiğim ve uzun yolda ihtiyaç duyduğum için daha düşük modelli fakat biraz dolu bir araç tercih ettim ben ve açıkçası hiç pişman olmadım. Eğer konfor paket yok ise comfortline almak açıkçası bana mantıklı gelmiyor. Park,lastik basınç sensörü ve cruise control olmadıktan sonra sadece koltuk döşemesi, dover ve sis farı için comfortline almam. Eğer bahsettiğim donanımlar sizin için çok hayati önem taşımıyor ise 170.000 bandında 2016 model midline plus da bakabilirsiniz.

Yakıt olarak 1.2 TSI 105bg ile uzun yolda ortalama 4.5 lt şehir içi kullanımımda ise 5.5 lt lerde olduğum için dizeli açıkçası aramıyorum. Fakat tabiki kullanıma bağlı olarak değişen değerler bunlar.  Umarım sizin için hayırlısı olur. 

 

hocam 1.2 TSI Comfortline DSG araç bulabilirseniz tavsiye ederim. kendim kullanıyorum 3 yıldır çok memnunum. 

 

Geri
Üst Alt