- Katılım
- 15 Haz 2016
- Mesajlar
- 902
- Tepkime puanı
- 1,304
- İsim
- Mehmet Mert
Tesekkurlerkardeşim deli işi maşallah
Bunu ilk kim yazacak diye bekliyordum siz cikmisiniz alt yorumlarda arkadaslar yazmis zaten. Ben desibel olarak bile dusurecegimizi dusunmuyordum ama cihaz ilede gormus olduk 2 desibele yakin gittigini. Once tur atip, yalitim sonra tur attigimda direkt lastik sesinin azaldiginida anliyoruz. Cihaz 100hz’e ayarli, kislik lastigin muhtemelen ses frekansi oralarda oldugu icin bu 2 desibeli fark edebildik diye dusunuyoruz. Sizin 10 desibel dediginiz arabanin her yerini kaplasak inmez sanirim ayrica bagaj ve arka koltuk alti yalitimli, kapilar yalitimli birde davlumbaz yalitimli arabanin ses degeri bunlar.@mehmetmert Emklerinize sağlık.
Ancak bence hem emeğinize hem paranıza yazık etmmişsiniz.
Bu kadar uğraşacağım emek ve para harcayacağım netice 1-2 desibel.
Hiç bana göre değil, yapmasanız da olurmuş. O kadar uğraşıp emek ve para harcadıktan sonra en azından insanın hissedebileceği kadar izolasyon sağlanmalı. En az 10desibel fark olmalıydı yani.
Videoyu izlediyseniz calismayan araba, camlari kapali halde 46 desibel.
Araba rolantide calisinca, dururken yaklasik 50 desibel( normal siddette bir insanin konusma duzeyi)
Araba sessiz asfaltta 90 ile giderken 61 desibel.
Siz diyorsunuz ki davlumbaza koydugunuz bir 5-6 parca yalitim malzemesi sessiz asfaltta 61 den 51’e dusursun arabayi.
Sessiz asfaltta 90 ile giderken 51 desibel olsun 10 asagi dussun, yani rolantide hareket etmeyen arabayla ayni ses seviyesinde olsun diyorsunuz Keske oyle olsaydi ama o isler oyle degil malesef. En sessiz A8 veya Mercedes S bu arabadan max 4-5db sessizdir ama hissiyati...
Evet ondan bahsetmemisiz. 3 adet ctk sandwhich, 2 tanede ctk standart kullandik. Bu halde bile cok zor kapattik vallahiVideoyu izledim yorumlara baktım ama göremedim ne kadar malzeme kullandınız ?
Evet sirada o kaldi simdilik Tabanida hallettik mi guzel olacak benceAraçta öyle bir desibel hesabı yok malesef. 10 desibeli almak imkansız. 3 desibel temiz alındıysa verim yüksektir. Şöyle bir durum var, taban yalıtımı en önemli yalıtım yol sesi ve rezonans için. Oda yapılırsa fiyat / performans olarak çok iyi bir uygulama. Malzemeyi temin edip kendiniz yapabilirseniz eğer 2500 - 3000 TL civarı full yalıtım yapılır. C sınıfı bir aracı yalıtım olarak D sınıfı pek çok araçtan daha iyi duruma getirir.
Bizim yaptigimizda cok mukemmel dogrulukta bir test degil. Yandan bir araba gecse bile 3 desibel artiyor. Siz bence ooo ne dustu dersiniz ama cihazda 1-2 dustuyse opup basiniza koyun@Balistique Nasıl anlıyorsunuz 68db ve 70db deki ses farkını?
Lastikler golfte ses yapıyor. Bu sesin 2db düşmesi beni mutlu etmez.
Kutuphane 40 desibel civaridir. Bu araba sessiz asfaltta 61 desibel, daha ne lazim bilmiyorumDönmez hiç merak etmeyin. Kütüphane 28db dir.
74db den 64db ye düşse izolasyona tamam derim.
Bilen biliyor@Terms hocam 3 desibel 2 kat ses oluyor, desibel grafiği lineer artmıyor. 2-3 desibel ses büyük olay doğrusu.
Evet biraz yordu bizi gercekten ama degdi benceGüle güle kullanın. Çok meşakkatli bir iş.
Burada 20 desibel almislar ama ne kadar ugrasilmiz. Zaten belirli bir yerden sonra motor sesi ve arabanin kendi sasi rijitliginde yaptiklari devreye girmeye basliyor. Aracimin dizel oldugunuda unutmamak lazim30 dakika önce, yalin yazdı:
arkadaslar vıdeoyu eklıyorum 31.30 dan sonrasını dinlemenizi istiyorum. Rakamların doğru orantılı olmadığını, 60 desibelden 70 desibele çıktığında 4 kat gürültü arttığından bahsediliyor....