120 km ısınamayan motor yapmışlar


bf417

Katılımcı Üye
 
Katılım
3 Tem 2018
Mesajlar
1,986
Tepkime puanı
1,448
Konum
eskişehir
İsim
sedat küçük
Merhaba değerli forum sakinleri,

Bugün 120 km şehirdışı yol yaptım geneli 120km sabit hızla motor sıcaklığı 90 derece sabit sıkıntı yoktu.

50 km galan gittikten sonra trafik ışıklarında durunca start/stop çalışmadı bilgi ekranına baktığımda çalışma sıcaklığı sabit tutulmadı uyarısını gördüm, normal şartlarda soğukken bu uyarıyı alıyordum fakat hareket ettikten iki üç dakika sonra uyarı silinirdi, ışıklardan sonra ilk petrol israsyonuna girdim 2-3 defa motoru kapattım açtım uyarı aynı 120km geldim aynı uyarı silnmiyor.

Motor suyu sabit eksiltme yok 

Daha önce bu sorunu yaşayan var mı ? 

Screenshot_2021-01-19-21-45-51.jpg

 
Merhaba değerli forum sakinleri,

Bugün 120 km şehirdışı yol yaptım geneli 120km sabit hızla motor sıcaklığı 90 derece sabit sıkıntı yoktu.

50 km galan gittikten sonra trafik ışıklarında durunca start/stop çalışmadı bilgi ekranına baktığımda çalışma sıcaklığı sabit tutulmadı uyarısını gördüm, normal şartlarda soğukken bu uyarıyı alıyordum fakat hareket ettikten iki üç dakika sonra uyarı silinirdi, ışıklardan sonra ilk petrol israsyonuna girdim 2-3 defa motoru kapattım açtım uyarı aynı 120km geldim aynı uyarı silnmiyor.

Motor suyu sabit eksiltme yok

Daha önce bu sorunu yaşayan var mı ?

Ekli dosyayı görüntüle 42094
Bugün aynı hatayi ilk defa ben de aldım...

Sorunu cozmusmuydunuz hocam ?

Gerçi araç uzun zamandır çalışmıyor du ailecek 32 km kadar yol yaptık hem çalışsın biraz dedik 40 tl yi yakıta vereyim dolaşıp geleyim dedim ışıklarda durdum...


Bir kaç kere istop ettim çalıştırdim nafile aküzere serviste değişti geçen sene şu anda %80 görünüyor akü durumu...

Afyon sogugunda fazla çalistirmadim kullanmadık bu süreçte malum yakıt fiyatları...

acaba problem nedir merak ettim bu konuyu bulunca hemen sormak istedim
 

Ekli dosyalar

  • 20220312_160610.jpg
    20220312_160610.jpg
    82.5 KB · Görüntüleme: 24
Çalışma sıcaklığı sabit tutulmadı...

Bu hatayi neden verir bulamadim kitapçığa da baktım yok :(
 
Konuyu güncel tutmaya çalışıyorum belki bilen bi arkadaşım görür yardımcı olur
 
Soğutma sıvısı komple yenilenmediğinde termostat sıkışıyor ve kanalları tıkıyor, çürütüp korozyon pas yaptırıyor.

Benim araçta triger değişimi yapılmış ankara'da iyi bilinen bir usta olmasına rağmen paslı sıvıya ekleme yapmış değiştirmemiş sonra kalorifer peteği tıkandı ..

Kısacası bozulan birçok parçanın başka bir ihmalden kaynaklı olduğunu mutlaka görüyoruz. Aracınız tsi tdi yılı km si nedir.

Termostat sıkışıp sürekli sirkülasyon yapıyordur. Motor ısınmaz. Ara ara devreye girip çıkmak yerine sürekli antifrizi çeviriyor. Havalar soğuk ısınmaz fazla yakar araç.
 
Son düzenleme:
Soğutma sıvısı komple yenilenmediğinde termostat sıkışıyor ve kanalları tıkıyor, çürütüp korozyon yaptırıyor. Benim araçta triger değişimi yapılmış ankarada iyi bilinen bir usta olmasına rağmen zahmet etmeyip değiştirmeden sıvıya ekleme yapmış sonra kalorifer peteği tıkandı .. Kısacası bozulan birçok parçanın başka bir ihmalden kaynaklı olduğunu mutlaka görüyoruz. Aracınız tsi tdi yılı km si nedir.
Termostat sıkışıp sürekli sirkülasyon yapıyordur. motor ısınmaz. ara ara devreye girip çıkmak yerine sürekli antifrizi çeviriyor. Havalar soğuk ısınmaz fazla yakar araç.
Araç 1.2 tsi manuel golf 2014 model yetkili servis bakımlı

119 bin km de

106 bin km de devirdaim dan kaçırdı yetkili serviste devirdaim değişti antifiriz+ antifiriz kabı değişti

107 bin km de radyatör den kaçak tespit edildi ana radyatör değişti yine antifiriz değişti...

Aracın sol kısmı güzel ısıtıyor ama sağ taraf isitmiyor derece aynı olmasına rağmen soğuk havada soğuk motor ısınınca ılık üflüyor her iki tarafta sıcak konumunda olmasına rağmen...

Değisimlerden sonra oldu bu ısıtma sorunu afyon servise dedim normal çok soğuk sistemde hava vardır dio da geçiştiriyor kendi alırmış sözde 12 bin km olmuş nasıl bi havaysa...

Su anda arav dediğim gibi 119 bin km de aslında sorun yoktu 1 haftadır çalışmıyor dün bulunduğum ilçe -21 ı gördü gece bugün çalıştırayim dedim gezdim ışıklarda durunca start stop devreye girmedi enerji ihtiyacı yüksek bazen oluyor soğuk havada çok çalışmayınca oluyor du sıkıntı yok fakat bu Çalışma sıcaklığı sabit tutulmadı hatası canımı sıktı baya

Triger v kayısı on takım da bazı malzemeler baskı balata volant radyatör termostat hepsi faturalı değişti garantisi devam ediyor hafta sonu olduğu içi servisi arayamadim daha pazartesi ye kadar sorun nereden kaynaklanıyor bulmam lazım pimpirikli bir golf kullanıcısı olarak...:)

Zaten bindiğim yok benzin fiyatlarından dolayı ama termostat dan yaparsa yine mi değişecek

30 bin km garantiden değişti

106 bin km de cepten

Şimdi de değişim olursa yuh artık tmm kronik de bi 50 bin km gitseydi...

Antifiriz akıtma falan yok baktım ama...
 
Çok uğraştırmış genleşme kabı değişti ana radyatör vs.. sıvı bayağı bozulmuş olmalı kalorifer iyi ısıtmıyorsa içteki küçük petekten servislerin geneli 7 litrelik sıvının 2/3 litresini değiştirip yeniledim diye gönderiyor. 7 litre paslı korozyonlu eski sıvıya 3 litre hazır karışım :) Müşteri lazım tabi :) Kapitalist güçlerin kronik kazığı yetmedi birde işini sevmeyen bezmiş insanlara emanet ediyoruz hayatımızı. Sanki bizler kolay kazanıyormuşuz gibi..

Kalorifer peteği az ısınırsa diğer menfezler açılınca ısıtma derecesi düşer. Diğer arıza yönlendirme motorları kronik hava akışını ayarlıyor akış var sıcaklık az ise petektir.

Garantiden termostat değişir canınızı sıkmayın genleşme kabına ara ara bakın sıvı çok şey anlatıyor. Kirliyse sıvı yazın saf su atıp birkaç gün kullanın döküp çok kaliteli g13 atın mekanik parçaların bozulmasını ısı iletimini iyileştirir.
 
Çok uğraştırmış genleşme kabı değişti ana radyatör vs.. sıvı bayağı bozulmuş olmalı kalorifer iyi ısıtmıyorsa içteki küçük petekten servislerin geneli 7 litrelik sıvının 2/3 litresini değiştirip yeniledim diye gönderiyor. 7 litre paslı korozyonlu eski sıvıya 3 litre hazır karışım :) Müşteri lazım tabi :) Kapitalist güçlerin kronik kazığı yetmedi birde işini sevmeyen bezmiş insanlara emanet ediyoruz hayatımızı. Sanki bizler kolay kazanıyormuşuz gibi..

Kalorifer peteği az ısınırsa diğer menfezler açılınca ısıtma derecesi düşer. Diğer arıza yönlendirme motorları kronik hava akışını ayarlıyor akış var sıcaklık az ise petektir.

Garantiden termostat değişir canınızı sıkmayın genleşme kabına ara ara bakın sıvı çok şey anlatıyor. Kirliyse sıvı yazın saf su atıp birkaç gün kullanın döküp çok kaliteli g13 atın mekanik parçaların bozulmasını ısı iletimini iyileştirir.
Radyotor olayı komediydi zaten suyu tahliye ettikleri yeri gösterdiler 1000 km gittim oradan antifiriz damlayı yor belli kanirtirken zarar vermişler güzelim radyatör değişti bide geçen sene yine antifiriz değiştirdik derken 3.000 tl ye maal olmuştu mahkemeye verecem dedim ama mahkeme işi baya sıkıntılı gelmiş geçmiş olsun dedik...

Antifiriz temiz hocam tertemiz genleşme kabim da sıfır olduğu için net takip imkanım oluyor ki açıp bakınca da temiz 3 defa üst üste sıfırdan değişti G12 olarak G13 istemiştim yok dediler ki yetkili serviste haalan daha yok artık G12 dediler gerçi ben cok ısrarlı oldum almanyadan getirtin G13 olacak dedim onlarda dokümanlar çıkardılar G13 saf antifiriz saf su ile karışım yapıyoruz G12 direk fabrikasyon karışım halinde geliyor direk bosaltiyuruz dediler 8 tane 1 litre bosalttilar sıfır kutusunda adiyaman vimsa da o zaman adiyamandaydim şimdi afyondayim...

Adiyaman in servisi vimsa kötü derken afyon yetkili servis rezalet olduğunu gördüm de yapacak birşey yok...

Mecbur gideceğim fakat servisin ne olduğunu az çok bende anladım o yüzden siz değerli arkadaşlara sormadan servise gitmek istemedim...

Bu arada Şimdi geç oldu ama araca gitmemek için kendimi zor tutuyorum hemen Torpito nun altına bakmam lazım çok teşekkür ederim video için :)
 
Radyotor olayı komediydi zaten suyu tahliye ettikleri yeri gösterdiler 1000 km gittim oradan antifiriz damlayı yor belli kanirtirken zarar vermişler güzelim radyatör değişti bide geçen sene yine antifiriz değiştirdik derken 3.000 tl ye maal olmuştu mahkemeye verecem dedim ama mahkeme işi baya sıkıntılı gelmiş geçmiş olsun dedik...

Antifiriz temiz hocam tertemiz genleşme kabim da sıfır olduğu için net takip imkanım oluyor ki açıp bakınca da temiz 3 defa üst üste sıfırdan değişti G12 olarak G13 istemiştim yok dediler ki yetkili serviste haalan daha yok artık G12 dediler gerçi ben cok ısrarlı oldum almanyadan getirtin G13 olacak dedim onlarda dokümanlar çıkardılar G13 saf antifiriz saf su ile karışım yapıyoruz G12 direk fabrikasyon karışım halinde geliyor direk bosaltiyuruz dediler 8 tane 1 litre bosalttilar sıfır kutusunda adiyaman vimsa da o zaman adiyamandaydim şimdi afyondayim...

Adiyaman in servisi vimsa kötü derken afyon yetkili servis rezalet olduğunu gördüm de yapacak birşey yok...

Mecbur gideceğim fakat servisin ne olduğunu az çok bende anladım o yüzden siz değerli arkadaşlara sormadan servise gitmek istemedim...

Bu arada Şimdi geç oldu ama araca gitmemek için kendimi zor tutuyorum hemen Torpito nun altına bakmam lazım çok teşekkür ederim video için :)
Geçmiş olsun çok badireler atlatmışsınız maddi manevi külfetli olmuş zaman para can sıkıntısı inş bu son olur.
 
Merhaba değerli forum sakinleri,

Bugün 120 km şehirdışı yol yaptım geneli 120km sabit hızla motor sıcaklığı 90 derece sabit sıkıntı yoktu.

50 km galan gittikten sonra trafik ışıklarında durunca start/stop çalışmadı bilgi ekranına baktığımda çalışma sıcaklığı sabit tutulmadı uyarısını gördüm, normal şartlarda soğukken bu uyarıyı alıyordum fakat hareket ettikten iki üç dakika sonra uyarı silinirdi, ışıklardan sonra ilk petrol israsyonuna girdim 2-3 defa motoru kapattım açtım uyarı aynı 120km geldim aynı uyarı silnmiyor.

Motor suyu sabit eksiltme yok

Daha önce bu sorunu yaşayan var mı ?

Ekli dosyayı görüntüle 42094
Yazmadan duramadım, alakasız şeyler yazılmış çünkü. Durum şu, aracın kliması-kaloriferi ya da arka cam resistansı bile çalışıyorsa "start-stop" açık olsa bile motor stop etmeyecektir, çünkü aküden bu saydıklarım güç çekmektedir. Yani bu bir problem değil, bu uyarının anlamı bu.
 

Merhaba değerli forum sakinleri,

Bugün 120 km şehirdışı yol yaptım geneli 120km sabit hızla motor sıcaklığı 90 derece sabit sıkıntı yoktu.

50 km galan gittikten sonra trafik ışıklarında durunca start/stop çalışmadı bilgi ekranına baktığımda çalışma sıcaklığı sabit tutulmadı uyarısını gördüm, normal şartlarda soğukken bu uyarıyı alıyordum fakat hareket ettikten iki üç dakika sonra uyarı silinirdi, ışıklardan sonra ilk petrol israsyonuna girdim 2-3 defa motoru kapattım açtım uyarı aynı 120km geldim aynı uyarı silnmiyor.

Motor suyu sabit eksiltme yok

Daha önce bu sorunu yaşayan var mı ?

Ekli dosyayı görüntüle 42094
babamın 1.5 dci kangoosunda da benzer arızayı alıyorum termostatı bozuk hocam mutlaka kontrol ettirin
 

Geri
Üst Alt