1.0tsi hakkinda


@41HU367 Merhaba hocam, eğer ki imkânınız varsa Comfortline bile olsa 1.5 TSİ öneririm. Ben de uzunca bir süre 1.5 kullandım. En önemli faktör diğer arkadaşların da belirttiği gibi bağımsız süspansiyon hususu ve güç durumu. Şöyle bakıyorum ben olaya, donanımı Highline’a çevirebilirsiniz ama motoru 1.5’e getiremezsiniz. 😎 Ne alırsanız alın şimdiden hayırlı olsun.

 

1.0 kullanıcısı olarak aracımdan çok memnunum. Yokuşlarda bagajım dolu da olsa beni daha hiç üzmedi. Vites küçülttüğümü hatırlamıyorum. Uzun yol çok yapmayacaksanız 1.0 seçilebilir. MTV vs avantajı da var. 

 
1000 motor ama beygir ve torku 1.2den yuksek goruntu olarakda ufak gozukuyor.benim dedigim gibi gucten yana kuskum yok kaldiki bu motoru seat ve skodada kullandilar ve cok iyi yorumlar var ben sese takilmistim ama sanirim oda takilacak seviyede degil

 
1.0 kullanıyorum 1.5 senedir. Kesinlikle start stop sarsıntılı ve sesli. Ayrıca rölantide de titreşim mevcut. Ama performans konusunda uç beklentileriniz yoksa 1.2 tsi'ı aratmaz.

 
Sifir aldigim 1.0 dsg Golfumu 2018 den beri kullanıyorum.Uzun yol sehir içi sehir dışı dağ bayir hiç sorun yasamadim.Yani motor gidiyor ve hayret ettiriyor.0-100  hizlanmasi çok iyi.Bir çok araci geçer ayrica kafa tutarsınız...100 den 170 e kadar da çok istekli hızlanıyor.Eger bu seviyeler size yeterse çok mutlu mesut takilirsiniz.Ama yok ben hiz güç isterim sinirlari zorlarim derseniz tabiki de 1.5 ama o fiyatlara cikincada Audi A3 vs.devreye girebilir...Bagimsiz susp.da 1.5 te var ama 1.0 la arasinda dağlar kadar konfor farki yok bence.Ama bahsettiğiniz 1.0 higline se o donanima değer.Ha gürültü derseniz ilk çalıştırmada var 30 sn.sonra ses falan yok ama 3 silindirin kendisine has bir sesi var o da sevilen bir ses.Minik canavarim benim:)

 
İlk çalışma sesli ve sarsıntılı ama ısındığında gayet sessiz ve titreşimsiz. Performans konusunda 25 nm tork farkı ciddi hissediliyor. 1.2 tsi nin performansından memnunsanız 1.0 tsi dan kesinlikle memnun kalırsınız. Yakıt olarak bir tık daha az yakar. Aman aman bir fark yok. Kronik hicbir sorun yok. Benim gibi sehirici sakin uzun yolda genelde yasal hız limitlerine uyararak gidiyorsanız gayet tatminkar. 1.0 tsi vergi avantajıyla da sizi memnun edecektir. 130 km hızla giderken motor sesi duymazsınız. Eski 1.2 tsi yeni 1.0 tsi sahibi olarak 1.2 tsi aracımı sadece ilk calışma esnasında arıyorum🙂

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Benim aracım da 1.0 ve gayet memnunum. Genelde şehier içi kullanıcısı olduğum için çok iyi yakıt tüketimi var. Ama şehirler arası 120-130 gitsen bile 6.5 - 7 litre civarı yakıyor...  İlk çalıştırma ve start stop sarsıntısından ben de memnun değilim.  Tek sevmediğim nokta o..  Ama yine de  comfort ve higline arasında kalsam ben de highline alırdım. 

  Bu arada  yeni leon fr 231 bin diyor fitat listesi bir de onlara bakın derim.. 

 
@Omer___Sahin kesinlikle leonada bakicam ama dedimya 7.5 kasayi begeniyorum higline durbanli anahtrsiz calstirmali bulabilirsem kacirmam cunku golf gercekten bana gore bmw 1 den bile kaliteli

 
bende 1.5 yıldır 1,0tsi kullanıyorum. performans desen var tasarruf desen var. vergi desen az masraf desen yok :)  

bu arada bir önceki paylaşımda 120-130 hızda benim aracım 5.2-5.7 arasında yakıyor. arkadaşın araba neden öyle bilemiyorum. aydın otobanında 200km sabit hızla gitmiştim o zaman bile ortalama 10 u geçmedi, şehir içi hergün işe gidip geliyorum kışın ortlama 6,6 yazın 5,9 civarı yakıyor. bu arada bir kaç tane 1,4 tsi 125bg R line araçlada kalktık hafif yokuş yukarı yolda yarım boy önde bitirdi. yokuş aşağı 1 boy geride buradaki çoğu insan şimdi bana inanmayacaklar şahitlerim var :)  . onlar dsg di benim manuel birazda sürücü işi bunlar gerçi. ama yazılım atsam çoğu tsi araca dikiz aynasından bakarım diye düşünüyorum.

Bu arada sarsıntılı çalışma diyorlar aracı ilk çalıştırırken evet marş motoru tahrik veriyor ve 3 silindirin 2 si aşağı 1 i yukarı yapıyor orda bir vibrasyon oluşturduğu için bu şekilde çalıştıktan sonra hiç bir sarsıntı kesinlikle yok motor sesi yok. 4 bin devir üstü v6 motor sesine benze bir ses geliyor. Ama oda v6 motorun gerçek sesinden %80 daha az bir ses. Keşke aynı olsaydı :)  bu arada 4 yıl 1,2tsi motor kullandım. dersen ki 1,2tsi sıfır hala üretilseydi hangisini tercih ederdin diye 1,2tsi tercih ederdin. Çünkü 1,2tsi saat gibi çalışan ve beni uzun yıllar mutlu eden bir motordu. çünkü 1,0tsi cold startı çok uzun malesef 1,5devirden aşağıya inmiyor uzun süre buda beni deli ediyor. yaz kış bu şekilde. uzun lafın kısası 1,0tsi motor tavsiye ederim. Aracı sadece hafta sonu binsem 1,4tsi yada 1,5tsi alabilirim. Benzin pahalı 1,4tsi ve 1,5tsi araçla hergün işe gidip gelemem arada 2 litre daha fazla yakıt parası ay sonu beni üzer yıl sonunda da vergi farkı beni bozar malesef. Bunlar çok önemli detaylar.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@tuncer_2632 1.4 - 125 hp motorda cidden tuhaf bir durum var. Gerçekten 1.0 110 golf ile arasında fark yok denecek kadar az. Tuncer hocamın tüm dediklerine katılıyorum. Bende 1.0 tsi sahibiyim aracımı yazılımlı olarak kullanıyorum. Şuanki stage 1 haliyle 1.5 tsi 150 lik DSG leonu 120-130 a kadar yarım boy önde geçiyorum sonrasında leon geçiyor. 
 

Uzun yol için 110-120 arasında sabit gidilirse 5 ile 5.5 litre yakıyor. Yolun durumu çok sakinse 4.7 civarınada inebiliyor. Tavsiye edilecek bir motor.

 
Atalar boşuna dememiş.

En güzeli sahip olduğundur. / En iyisi Sahip Olduğundur. / En iyisi senin Olandır.

 
Bende 1.0 tsi dsg kullanıyorum 3 yıl oldu. İlk çalıştırma ve start stoplar sarsıntılı oluyor malum 3 silindir olduğu için. Start stopu kapatıp kullanmazsan sıkıntı kalmaz. Onun dışında uzun yolda da şehir içinde de gayet kullanışlı. Performans istiyorsan 1.5 büyüktür 1.0 tabiki, ama maliyette aynı oranda büyük oluyor. 

 


Geri
Üst Alt