bende 1.5 yıldır 1,0tsi kullanıyorum. performans desen var tasarruf desen var. vergi desen az masraf desen yok
bu arada bir önceki paylaşımda 120-130 hızda benim aracım 5.2-5.7 arasında yakıyor. arkadaşın araba neden öyle bilemiyorum. aydın otobanında 200km sabit hızla gitmiştim o zaman bile ortalama 10 u geçmedi, şehir içi hergün işe gidip geliyorum kışın ortlama 6,6 yazın 5,9 civarı yakıyor. bu arada bir kaç tane 1,4 tsi 125bg R line araçlada kalktık hafif yokuş yukarı yolda yarım boy önde bitirdi. yokuş aşağı 1 boy geride buradaki çoğu insan şimdi bana inanmayacaklar şahitlerim var
. onlar dsg di benim manuel birazda sürücü işi bunlar gerçi. ama yazılım atsam çoğu tsi araca dikiz aynasından bakarım diye düşünüyorum.
Bu arada sarsıntılı çalışma diyorlar aracı ilk çalıştırırken evet marş motoru tahrik veriyor ve 3 silindirin 2 si aşağı 1 i yukarı yapıyor orda bir vibrasyon oluşturduğu için bu şekilde çalıştıktan sonra hiç bir sarsıntı kesinlikle yok motor sesi yok. 4 bin devir üstü v6 motor sesine benze bir ses geliyor. Ama oda v6 motorun gerçek sesinden %80 daha az bir ses. Keşke aynı olsaydı
bu arada 4 yıl 1,2tsi motor kullandım. dersen ki 1,2tsi sıfır hala üretilseydi hangisini tercih ederdin diye 1,2tsi tercih ederdin. Çünkü 1,2tsi saat gibi çalışan ve beni uzun yıllar mutlu eden bir motordu. çünkü 1,0tsi cold startı çok uzun malesef 1,5devirden aşağıya inmiyor uzun süre buda beni deli ediyor. yaz kış bu şekilde. uzun lafın kısası 1,0tsi motor tavsiye ederim. Aracı sadece hafta sonu binsem 1,4tsi yada 1,5tsi alabilirim. Benzin pahalı 1,4tsi ve 1,5tsi araçla hergün işe gidip gelemem arada 2 litre daha fazla yakıt parası ay sonu beni üzer yıl sonunda da vergi farkı beni bozar malesef. Bunlar çok önemli detaylar.