Direkt nokta atışı model bilgisi veremeyeceğim fakat bu iki markayı da şu yönlerinden kıyaslayacağım; gerisi size kalmış.
Özellikle uzun dönem performansı sorduğunuz için öncelikle bildiğiniz üzere lastik hamurunun sert olması lâzım. Yani hemen eriyip, yok olup, ufalanmaması lâzım.
Bunu marifetmiş gibi söylemiyorum fakat şuan Golf aracımız üzerindeki lastikler 71.000 kilometredir aynı ve geçen ay şu konudaki manevrada gösterdiği yol tutuşu performansını siz kendiniz değerlendirin: http://www.golftutkusu.com/topic/14285-120-ile-giderken-yola-köpek-atladı-arabayla-nasıl-dönülmez-araç-içi-kamera-incelemesi/?tab=comments#comment-271397
Bu lastikler Michelin. Bolu'nun soğuk kış sabahlarını da gördü; Yukarı Kavrun'un sarp yollarına da girdi; burada lastik ne zaman patlayacak, ne zaman yandan yırtılacak diye saatlerce kelle koltukta gittim fakat hiç oralı olmadılar.
Geçen kış bir ara Lassa kış lastiği taktık; söktüğüm Michelin lastiklere ışık hızıyla geri döndüm. Lassa'nın düşük hızda olsa dahi aracı spin attıracak kadar anında kopup gittiği ıslak virajlarda Michelin bana mısın demiyor.
Good Year'ı ise babamın Transporter'ından biliyorum. Lastikler o kadar yumuşacık ki pamuk gibi Sakız gibi eziliyor; en ufak bir sivri maddede patlayıveriyor. Babamın 1 ay içerisinde 2-3 kez lastikçiye gittiğini hatırlıyorum; Michelin ile 71.000 kilometredir sadece 1 defa ufak hava kaçağı için lastikçiye gittim.
Michelin'in kuruluş tarihi 1889, Good Year 1898. İlki Fransız, ikincisi Amerikalı.
Amerika'da yol altyapısının ezelinden beri gelişmiş olduğunu ve Fransa Alpleri'nin çetin şartlarını düşündüğümüzde, hangi markanın hangi şartlar altında Ar-Ge çalışmaları yaptığını düşünmek de faydalı olacaktır.
Ayrıca, tanesi 4 otomobil lastiğiyle aynı fiyatlara denk gelebilen daha teknik ve özel bisiklet lastiklerini Michelin'in hem yol hem dağ bisikletleri için ürettiğini gördüm ve kullandım fakat Good Year'ın bu ürünlerine pazarda rastlamadım.
Özellikle uzun dönem performansı sorduğunuz için öncelikle bildiğiniz üzere lastik hamurunun sert olması lâzım. Yani hemen eriyip, yok olup, ufalanmaması lâzım.
Bunu marifetmiş gibi söylemiyorum fakat şuan Golf aracımız üzerindeki lastikler 71.000 kilometredir aynı ve geçen ay şu konudaki manevrada gösterdiği yol tutuşu performansını siz kendiniz değerlendirin: http://www.golftutkusu.com/topic/14285-120-ile-giderken-yola-köpek-atladı-arabayla-nasıl-dönülmez-araç-içi-kamera-incelemesi/?tab=comments#comment-271397
Bu lastikler Michelin. Bolu'nun soğuk kış sabahlarını da gördü; Yukarı Kavrun'un sarp yollarına da girdi; burada lastik ne zaman patlayacak, ne zaman yandan yırtılacak diye saatlerce kelle koltukta gittim fakat hiç oralı olmadılar.
Geçen kış bir ara Lassa kış lastiği taktık; söktüğüm Michelin lastiklere ışık hızıyla geri döndüm. Lassa'nın düşük hızda olsa dahi aracı spin attıracak kadar anında kopup gittiği ıslak virajlarda Michelin bana mısın demiyor.
Good Year'ı ise babamın Transporter'ından biliyorum. Lastikler o kadar yumuşacık ki pamuk gibi Sakız gibi eziliyor; en ufak bir sivri maddede patlayıveriyor. Babamın 1 ay içerisinde 2-3 kez lastikçiye gittiğini hatırlıyorum; Michelin ile 71.000 kilometredir sadece 1 defa ufak hava kaçağı için lastikçiye gittim.
Michelin'in kuruluş tarihi 1889, Good Year 1898. İlki Fransız, ikincisi Amerikalı.
Amerika'da yol altyapısının ezelinden beri gelişmiş olduğunu ve Fransa Alpleri'nin çetin şartlarını düşündüğümüzde, hangi markanın hangi şartlar altında Ar-Ge çalışmaları yaptığını düşünmek de faydalı olacaktır.
Ayrıca, tanesi 4 otomobil lastiğiyle aynı fiyatlara denk gelebilen daha teknik ve özel bisiklet lastiklerini Michelin'in hem yol hem dağ bisikletleri için ürettiğini gördüm ve kullandım fakat Good Year'ın bu ürünlerine pazarda rastlamadım.