Servis triger değişimde yaşanan hata


Katılım
5 Mar 2017
Mesajlar
185
Tepkime puanı
188
Konum
istanbul
İsim
Kenan Kalav
Herkese merhaba,

bugün bahsetmiştim, triger değişimi için aracımı orjinal servise verdim.

akşam servis kötü bir haber verdi ne yapacağımı bilemedim.

triger değişimi oldu, ama aracınızda sallantılı çalışma var. Ve silindir kapağı vs açılması gerek haftaya teslim edebiliriz dendi.

sente ayarsız olsa dışardan hallolabilir diye biliyorum, silindir kapağı falan açılacak kadar bir sorun oldu ise silindirler mi yamuldu acaba,

yada sorunsuz çalışan aracımı verip, onların hatasını düzelttik demesi başıma sorun açar mı?

bu durumda ne yapmak lazım,

nasıl sorunsuz teslim edildiğini anlayabilirim.

3000 lira civarı triger vs değişim fiyatı çıkmıştı, arttırmadan yaparlarsa kabul mu etmek lazım

 
Motor açılması değer düşüren bir işlem mi olacak,

servis kaydında gözüküp satışta sorun yaratır mı?

servisten yapılan işlemleri açık ve ilerde sorun olmaması için yazı almayı düşünüyorum.

Başka 

 
Upvote 0
@jamesdaugles kardeş bu dallamalar kesin triger beceremeyip pistonlari yamulttu bu zamana kadar çalışan araç niye servise girince öyle ciddi bir sorun çıkarsın arkadaşın dediği gibi ücret bile vermeyin 

 
Upvote 0
servis kaydında gözükmez,sadece triger değişimi gözükür ama kendilerinden kaynaklı bir problem varsa motoru komple söküp blok ve üst kapağıyla beraber sanayide rektefiyeciye göndermişlerdir,çünkü rektefiye malzemeleri serviste olmaz

 
Upvote 0
@lions_coach peki ilk hali gibi olurmu motor

yoksa o motordan hayır gelmezmi

satarken değer düşürecek bişeyse epey atarlanıcam, ama 180k daki motora belki ilerde yapılması gerekecekti zaten buda şimdi hatayla oldu dersek, herişte bi hayır var diyeceğim. Bana nekadar zarar verdiği önemli.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
@golfcu91 bende açılması gerek dediği için büyük bir sorun olduğunu düşündüm. Sente atlasa dıştan yapılabilir diye biliyorum.

 
Upvote 0
Hocam servise gidip gerekirse formen ile görüşün . Ne oldu ne bitti öğrenin.  Triger değiştirmek her serviste neredeyse günlük yapılan bir eylem. Her türlü ayar aparatına da sahip olmamaları mümkün değil. Motorun sallantılı çalışması derken neyi kastediyorlar. Rolantide beklerken arada olan hafif sarsıntılarsa bu zaten hepimizin aracında var. Siz aracı servise bırakırken bu tarz bir durum var mıydı? Ateşleme ile ilgili bir sorun olsa buji yada bobin değişimi olur en son çare üst kapak açılarak kurum temizliği yapılır. Hadi diyelim ki bir halt yenilip senteyi kaçırdılar bu hemen oracıkta motoru öldürecek bir durum değil .En net bilgiyi ustadan alabilirsiniz. Eğer kusurlu kendileri ise ve gerçekten motoru bitirecek bir halt yedilerse motor değişimi talep edin

 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Upvote 0
@jamesdaugles hocam çok geçmiş olsun. aracınızı hangi servise bırakmıştınız acaba ? 

''triger değişimi oldu, ama aracınızda sallantılı çalışma var. Ve silindir kapağı vs açılması gerek haftaya teslim edebiliriz dendi.'' aracınızda daha önce böyle bir sorun yoksa ben sizin yerinizde olsam kesinlikle olayın üstüne giderdim, sorunun kaynağı tespit edilip raporlamalarını isterdim. Hatta bu konuyu servis danışmanları ile değil servis müdürü ile görüşür ayrıca genel merkeze de mail atıp inceleme talep ederdim. Sorun tespit raporu olmadan kesinlikle ekstra işlem yaptırmazdım. Yapacakları işlemlerden dolayı ileride başınıza daha büyük dertlerin açılmayacağının garantisi yok. Düzgün iş yapılsın diye yetkili servise bırakıyoruz araçlarımızı, normal bakımın 2-3 katı para alıp bir de üzerine sağlam olan yerleri bozacaklarsa bunun bir karşılığı olması gerekir diye düşünüyorum. 

 
Upvote 0
Triger değişimi sonrası motor da kendiliğinden bir sorun olma ihtimali yoktur diye düşünüyorum. Bu arkadaşlar bir halt yemiş anlaşılan. Sizin yerinizde olsam anahtar değmesin motora bir oturun konuşalım derim nedir ne değildir anlatsınlar. Üst kapak conta yarım motor yapmak anlamına geliyor diye biliyorum. Bunlar gerçekten üst kapağı taşlattırmak için rektefiyeciye göndereceklerse yuh derim yani. Motorda atıyorum üst kapak conta varsa sıfırları takılsın ama aşağıda piston gömlek falan çizik varsa eğik bükük komple sandık motor koymaları lazım. Bir kere sizin motorunuz durduk yere neden kurcalanmış motor damgası yesin. Ben aracı sizden alacağım bir kez açılmış rektefiye görmüş 2. kez rektefiye de ne sürpriz yapacağı belli olmaz düzgün toplanmadıktan sonra sıkıntı. Rektefiye işlemini youtubedan izleyin yüzeyden micronluk parça traşlıyor gibi bir işlem. Bence doğuş merkeze direk yazın çizin anahtar değdirmeden sonuç alırsınız diye düşünüyorum heleki 180 bine kadar servis bakımlıysa eliniz güçlüdür zaten. Bir sandık motor 3-4 bin eurodur onunda külfetini çekmek zorundalar.

 
Upvote 0
Geçmiş olsun. Servisin hatasi var. hasarın büyüklüğü üst kapak acilmadan belli olmaz, önerim araca müdahale ettirmeden ilk olarak doğuş merkeze yazın ordan gelecek cevaba göre bir yol cizebilirsiniz. Servisin hatasi olduğu için hiç bir ek ucretide kabul etmeyin. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0

Hocam, araca bir dokundurtmayıp önce konusmaya ve gözlemlemeye gidin. Belli ki servisin burada bir hatası var. Büyük ihitmal piston değil ama sizin valfler eğrilmiş olabilir iyi hal için düşünürsek. Ve ödeme yapmayı kesinlikle kabul etmeyin. Bu süreçte her şey istediğiniz gibi olana kadar araca dokunulmasın, gerekirse bilirkişi talep edin ve rapor tutturun. Doğuş oto genel merkezi hem telefon ile hem de mail ile durumdan haberdar edin. 

Tabi bunlar işi yokuşa sürmek isterseniz olması gereken şeyler. 

İkinci el konusunu dert etmeyin aracınız zaten 180 binde. Serviste bu işlem büyük ihtimal triger değişimi diye geçecek. Ancak kendi hatalarının sonucunu da servise mal etmeyip dışardan çözmeye calısırlar gibi geldi. Siz bu işe normal mekanik bir tamir gördü olarak bakın. Aracınızda herhangi bir sıkıntı olmazsa. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Upvote 0

Geri
Üst Alt