Servis triger değişimde yaşanan hata


Katılım
5 Mar 2017
Mesajlar
185
Tepkime puanı
188
Konum
istanbul
İsim
Kenan Kalav
Herkese merhaba,

bugün bahsetmiştim, triger değişimi için aracımı orjinal servise verdim.

akşam servis kötü bir haber verdi ne yapacağımı bilemedim.

triger değişimi oldu, ama aracınızda sallantılı çalışma var. Ve silindir kapağı vs açılması gerek haftaya teslim edebiliriz dendi.

sente ayarsız olsa dışardan hallolabilir diye biliyorum, silindir kapağı falan açılacak kadar bir sorun oldu ise silindirler mi yamuldu acaba,

yada sorunsuz çalışan aracımı verip, onların hatasını düzelttik demesi başıma sorun açar mı?

bu durumda ne yapmak lazım,

nasıl sorunsuz teslim edildiğini anlayabilirim.

3000 lira civarı triger vs değişim fiyatı çıkmıştı, arttırmadan yaparlarsa kabul mu etmek lazım

 
@VendeTTa @forlife @hakan1979 

hepinize teşekkürler,

uykularım kaçtı, vallahi.

Doğuş otoya bırakmıştım, aracın geçmiş kayıtları yok, ben 2018 de aldım benden öncede servise adam gibi gitmemiş, 

ağır bakımları orjinal serviste yapayım, ki bi kaydım kuydum olsun diye götürdüm.

Şuan dediğiniz gibi üstü örtülmeden, motor açılmadan bana bilgi verilmesi için Müdür ve Audi infoya mail attım.

Sokağa çıkma yasağından şimdi ellenmeyeceğini düşünerek, 

hata oldu tamam, ama adam gibi yapılacağının garantisini istedim.

formen teknisyeni kolluyorsa geçiştirmeden adam gibi hata var, biz bunu yaptık , ama şu şekilde düzelteceğiz demelerini istiyorum.

Bakalım hayırlısı :(

 
Upvote 0

@jamesdaugles servislerle ilgili tecrübelerimden edindiğim kadarıyla ilk işiniz p.tesi sabahtan servisin yolunu tutmak ve aracın başına gitmek aracı teslim ettiğinizde imzalatılan evrakları istemek. Sonra onlara bakın burada arabanın motoruyla alakalı ne benim nede sizin bir sorununuz yazılmış sadece triger değişecek bakım vs yapılacak denilmiş.  çalıştırın arabayı deyip eğer ses geliyorsa ben size arabayı verdiğimde ses yoktu gerekirse motorunu yenileyin yapın arabamı deyin. Ama para vermeyeceğinizi ısrarla söyleyin. Gerekirse yanınızda motor ustası götürün. Eğer size yıkmaya kalkarlarsa çok büyük masraflar ödetirler. 

Aynısını bana yaptılar kendilerinden kaynaklı hatanın bir miktarını bana ödettirdiler.

Dikkatli ve uyanık olmanızı şiddetle tavsiye ederim.

 
Upvote 0
Vay başıma gelenler  :angry:

olayı çok uzatmadan anlatmaya çalışayım,

Maslağa perşembe verdiğim aracımda triger değişecekti, ve yağ kaçağım var bunu da motorun yarısını sökmüşken bakın nedir, ne değildir dedim.

ilk triger değişmeden önce contalar keçeler için 2700 lira ücret istendi, triger buji vs için de 2800 ödeyeceğim.

bi günde değişecek triger için sallantılı çalışma tespit ettik, motor üst kapağınız açılması gerek, dendi;

sizelere danıştım, hem fikir olduğumuz aracı teknisyen örtbas etmeden Müdürlerine yada genel müdürlüğe söyleyerek çözmek.

genel müdürlüğe ilettim, Maslak Müdürü ilgilendi, Salı ( dün) hallolur denen araç için kimse aramadı, Bugün aradım.

Araçta sente ayarıyla alakalı sarsıntılı çalışma vardı, Motor kapağını üstten açarak işin kitabına göre yapılması gerekiyordu,

Bu işlemi yaparken de kendi hatamızdan dolayı conta ve keçeleri servis karşılayarak işçilik ve parça ücreti almadan yapıyoruz; Buna (2700) istemişlerdi.

fakat aracınızda sekmanlarda bir boşluk var, ve bu sekmanlar için işçilik almassak 3400 lira sekman ücreti alınacak dendi.

sekmanları triger sente atlaması var ise serviste bozulmuş olabilirmi, aracımda zaten 1000 km de son zamanda 1 lt yağ eksiltmesi vardı, zaten senin sekmanların böyleymiş, sorun serviste değil, mi dersiniz.

servise götürmeden önce yağ yakan araçlarda yağ ekleme yeri üfler vs bişeyler görüp şu video yu çekmiştim,

sizce triger değişimi için alınan araç hatalı işlemleri de var ama halledip verecekler, motorda ekstra başımı ağrıtacak bişey çıkarmı.

yoksa katakulliye gitmek üzeremiyim, daha aracımı almadım, alamadım.





 
Upvote 0
Benim bildiğim üfleme oradan değil hocam yağ çubuğundan bakılıyor. Videodaki olay normal sonuçta hareketli parçalar var ve motor içinde hava basıncı oluşuyor. Segmandaki sıkıntılar içinde kompresyon testi daha sağlıklı sonuçlar verir düşüncesindeyim. ( Hatam varsa bilen arkadaşlar düzeltsin. )

 
Upvote 0
34 dakika önce, jamesdaugles yazdı:

Vay başıma gelenler  :angry:

olayı çok uzatmadan anlatmaya çalışayım,

Maslağa perşembe verdiğim aracımda triger değişecekti, ve yağ kaçağım var bunu da motorun yarısını sökmüşken bakın nedir, ne değildir dedim.

ilk triger değişmeden önce contalar keçeler için 2700 lira ücret istendi, triger buji vs için de 2800 ödeyeceğim.

bi günde değişecek triger için sallantılı çalışma tespit ettik, motor üst kapağınız açılması gerek, dendi;

sizelere danıştım, hem fikir olduğumuz aracı teknisyen örtbas etmeden Müdürlerine yada genel müdürlüğe söyleyerek çözmek.

genel müdürlüğe ilettim, Maslak Müdürü ilgilendi, Salı ( dün) hallolur denen araç için kimse aramadı, Bugün aradım.

Araçta sente ayarıyla alakalı sarsıntılı çalışma vardı, Motor kapağını üstten açarak işin kitabına göre yapılması gerekiyordu,

Bu işlemi yaparken de kendi hatamızdan dolayı conta ve keçeleri servis karşılayarak işçilik ve parça ücreti almadan yapıyoruz; Buna (2700) istemişlerdi.

fakat aracınızda sekmanlarda bir boşluk var, ve bu sekmanlar için işçilik almassak 3400 lira sekman ücreti alınacak dendi.

sekmanları triger sente atlaması var ise serviste bozulmuş olabilirmi, aracımda zaten 1000 km de son zamanda 1 lt yağ eksiltmesi vardı, zaten senin sekmanların böyleymiş, sorun serviste değil, mi dersiniz.

servise götürmeden önce yağ yakan araçlarda yağ ekleme yeri üfler vs bişeyler görüp şu video yu çekmiştim,

sizce triger değişimi için alınan araç hatalı işlemleri de var ama halledip verecekler, motorda ekstra başımı ağrıtacak bişey çıkarmı.

yoksa katakulliye gitmek üzeremiyim, daha aracımı almadım, alamadım.

Geçmiş olsun. Aracınız 1000km'de 1Lt yağ eksiltiyorsa zaten, bu yağı yakıyordur diye anlıyorum ben. Sekmanlarınızda sorun olduğu ve bu yağlama mekanizmasının yanma odasının altında gerçekleşmesi gerekirken yanma odasına yağ ulaştığını düşünüyorum. Eğer fiziksel bir yağ kaçak yeri yok ise, bence sizin trigger senteniz ile bu problemin bir alakası yoktur, gerçekten motorunuza segman atılması gerekir. 

Motor kapalı olsa kompresör testi ile bakılır da zaten kafayı komple sökmüşler. Adamlar oradan görecektir. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
Ali bey haklı hocam aracınız dizeldi hatırladığım kadarıyla, 1000km de 1 lt en son benim 90 model e30 yakıyordu öyle diyim. Yanma odasına yağ kaçırması sekmanlardan dolayıdır. Herhangi bir yağ kaçağınız yoksa şayet. Sürekli arabanın altını ıslatacak derecede. 

 
Upvote 0
Vaybaşıma gelenler 2 :(

Artık işi deliliğe vuruyorum, :p

Aracı Dün servisten kavga dövüş aracı aldım,

aracım hafif sallantılı çalışıyor ve start stopum çalışmadı.

Sabah Erel e götürdüm baktılar sağolsunlar, akü seviyeniz düşük yeni akü alın bu bitmiş dediler.

Viaporta giderken Önce Alternatör şarj olmluyor gibi bi hata verdi, sonra aracı park edecekken Akü seviyesi dedi, Servise doğru yola çıktım.

Temde giderken bir direksiyon işareti ile hata verdi, sonra lastik basınç sistemi arızası,  Çoklu gösterge hatası Lütfen servise başvurun demeye başladı, en son hala gitmeye çalışırken dikkatli ve sağdan sağdan giderken direksiyon araç stop etmiş gibi taş gibi oldu hiç döndüremedim, fren bile doğru düzgün tutmadı, neyse kenara çektim az geri alabildim ama görmediğim hata ikaz ışığı kalmadı.

Bi tiriger değişimi nelere kadir  görüyorsunuz,

Servisten arayan kadınla gün içerisinde kavgamız şu şekildeydi, Servis kaydını yapılan işlemleri incelemişler, onlardan kaynaklanan bir problem olmadığını, benim aracımın yağının bile onlarda değiştirilmediğini 5 yıldır servise gelmemiş aracın kimbilir neleri olabilirmiş, direk sen bozdun demeikleri kaldı,

Erelin güvenliğine akşam aracı verdik bakalım onlar çözebilecekmi.

resimler de hatalar silsilesi.

IMG_2658.PNG

IMG_2666.PNG

IMG_2665.PNG

IMG_2662.PNG

IMG_2661.PNG

IMG_2660.PNG

IMG_2659.PNG

 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Upvote 0
Öncelikle geçmiş olsun cidden kötü tecrübeler yaşamışsınız. Bana kalırsa sorununuz alternatörle Triger seti değişiminde onun kayışıda değiştirmiştir diye düşünüyorum( V kayışı) bu işlemler yapılırken kesin alternatörünüzde hasar gördü falan diye düşünüyorum. O arıza lambalarına takmayın benimde aküm bitmişti tüm ışıklar yanıp panel lunaparka dönmüştü. Sebebi düşük voltajdan kaynaklı tamam akü bitik ama haraket halinde yeterli elektriği alternatör bobini üretmesi lazım hem aküyü doldurması bakımından hemde aracın ihtiyacı olan elektriği sağlamak adına zaten alternatörün görevi budur ama ne olduysa o hatadan sonra olmuş bu kesin birbirine yakın ve bağlı bir parça Erelden sonuç çıksın önceki gittiğiniz yere başvurun tekrar derim belkide bir soketi çıkmıştır vs. diyip sizide rahatlatmak istiyorum.

 
Upvote 0
Allah dandik ustaya denk getirmesin hocam. Direkt tutanak tanzim etmenizi tavsiye ederim. Yasanan tüm ariza ve hatalari icerecek sekilde. Servisi de dogus otoya sikayet edin derim.

 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Upvote 0
@ZITIPAŞA yok hocam şikayet yemiyo,

adamlarla ne kavgalar ettim, bi sen hatalısın kardeşim demedikleri kaldı,

neymiş 5 yıldır yağ değişimi nerede yapıldığı belli olmayan araçmış,

almayın ozaman servise dedim. Yapmıyoruz diyin benide uğraştırmayın.

 
Upvote 0
Geçmiş olsun. Mustafa bey'in de dediği gibi bence de sorun şarj dinamosunda. Yol boyu şarj hiç etmediği için aracınızın aküsü tamamen boşalmış. Sıfır akü alsanız da aynısı olacaktır şarj etmediği için. Arıza lambalarını kafanıza takmayın. Tam sağ, tam sol yapıp biraz hızlanınca hepsi sönüyor. Enerji eksikliği kaynaklı.  

Alternatör değişimi diyecekler %80 yarın.

 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Upvote 0
Çok geçmiş olsun umarım ivedilikle ve en iyi şekilde sorunlarınız çözülmüş. Şaşırdık mı tabi ki hayır. Vida sıkmasını bilmeyen langır lungur adamları usta, formen yapıyorlar memlekette.

Daha yeni şöyle bir diyaloğum oldu periyodik bakımda; kapı gergileri ve kilitleri VW’in kullandığı orijinal gresle yağlamalarını istedim. Böyle bir ürün var, parça numarasını soran olursa bulur yazarım. Servisin dediği “biz WD-40 ile yağlıyoruz VW’in böyle bir gresi yok.” WD-40 ve yağlamanın birbirinden çok uzak şeyler olduğunu bilenler bilir..

 
Upvote 0
@Alii elimizi verdik, kolumuzu kaptırdık.

öyle kayış değişirken sizin sorun çıkardığınız bişey bu desek,

bakalım yarın sen naaapmışsın arabaya arkadaşım demelerini bekliyorum.

 
Upvote 0
@jamesdaugles Bu aşamada sizin söyleyeceğiniz açıkcası şu olmalı (mutlaka siz de biliyorsunuzdur öğretmek gibi olmasın yanlış anlamayın): Hanımefendi/beyefendi ben size bu aracı getirdiğim zaman bu alternatör çalışıyor muydu? çalışıyordu. O zaman ben ne yapabilirim ki. 

3 Alternatif var bence: 

1) Alternatörünüz sök tak esnasında zarar gördü

2) Alternatör kayış gergisi ayarsız, elektrik üretmiyor, alternatör dönmüyor. Basit bir ayarlama ile düzeltilebilir, kontrol edilmeliydi teslimat öncesi. 

3) Alternatör elektrik bağlantılarında bir hata var, aynı şekilde teslimatta kontrol edilmeliydi, basit bir ayarlama ile düzeltilebilir.

Umarım 2 ya da 3 numaralı seçeneklerdir, size yara açmaksızın basit bir şekilde çözülür. Akünüz tekrar şarj edildiğinde, şarj tutmaya devam edebilir belki. Değiştirmenize gerek kalmayabilir (çok yaşlı değil ise) 

 
Upvote 0

Sorun alternatör kaynaklı @alii hocamın dediği gibi alternatör şarj etmiyor akünüz belki iyi durumda olabilir değişmesine gerek kalmaz. Benim başıma şirket aracında geldi fiat servisinde motorun içinde bez parçası unutmuşlar bordo renkli servis elemanlarının elinde de görmüştüm aynı bezden oda gitmiş v kayışını yerinden çıkartmış akü lambası yandı ve direksiyon yarım tur zor dönüyordu ben çekici ile göndermiştim servise sürülecek gibi değil çünkü o şekilde. Kaputu açıp baksaydınız belki kayış problemi de olabilir yerinden çıkmıştır. 

 
Upvote 0

Geri
Üst Alt