araç bakımı doğuşta mı yoksa başka yerde mi yapılmalı


Merhabalar,

Konu altında fikir olması açısından paylaşıyorum.

2016 model 34bin kmdeki manuel aracım için geçen ayki son bakımda ve ön balata/akü değişiminde yetkili servis tercih etmedim.

Son 1 ay içerisinde yapılanlar

Periyodik bakım

Akü değişimi (70amper varta)

Ön fren balata değişimi (Ferodo. fabrikasyon balatalar da Ferodo imiş)

Yetkili servis :

Periyodik bakım 1250 TL dedi. (34bin kmdeki aracın bujilerini de değiştirecekti yetkili servis bu bakımda yaştan ötürü, usta kontrol etti bujiler çok iyi durumda, en ufak bir kararma yok, karma 6lt ortalama ile kullanıyorum 25bin km'dir. +550 TL buji masrafını hiç hesaba katmadım)

70 amper Varta akü(eco olmayan) kodlaması sökmesi takması 1200 TL'den aşağı değildi muhtemelen,

Fren balataları 600 TL civarı imiş geçtiğimiz sene okuduğum bazı gönderilere göre, işçilikle birlikte min. 800 TL olarak hesap ediyorum.

Kaba bir hesapla cebimden en az 3200 TL civarında bir tutar çıkacaktı. (+550 TL buji değişimini es geçtim)

Özel servis :

MANN filtreler(filtremarketim)  225 TL

Liqui Moly 5w30 4200 4lt (Konya Liqui Moly bayiinden)  230 TL

Bakım işçiliği :150 TL

Karter tapa ve contası (yetkili servis) : 40 TL

Bakım toplamı = 640 TL

Ön fren balata(Ferodo) ve değişim işçiliği : 450 TL.

Varta N70 70 Amper Akü 615 TL (Apaydınlar)

Toplam 1700 TL gibi bir rakama yaptırmış oldum hepsini.

Diğer avantajlarım: İstediğim yağı kullandım (araç sınıf atladı), fiyattan çekinmeden istediğim daha yüksek amperli aküyü taktırdım, ön balataları disk sağlığı açısından fiyattan çekinmeden erken değiştirdim.

 

@erty Benim araçta Manuel olsaydı ben de aynını yapardım.

 
@erty Benim araçta Manuel olsaydı ben de aynını yapardım.
Hocam özellikle manuel diye belirttim, DSG olsa idi beş kez daha düşünürdüm ama yetkili servise götürür müydüm yine emin değilim.   :)

Bakımda parmak kalınlığındaki bir hortumu yırtan, sonra kedi yırtmış bunu diyen, Hatalı parça kodu yazıp diğer yetkili servise hatalı parça sipariş ettiren,, sipariş ettirdiği hatalı parçanın külfetini siz ödemek zorundasınız diye müşteriye yıkmaya çalışan, kasko kapsamında işlem gören aracımın tampon iç braketlerine izmarit dolduran "iyi niyetsiz" yetkili servisler olduğu müddetçe, pek emin değilim.  :)

 
@erty Çok şükür bizim serviste öyle bir olumsuzlukla karşılaşmadım. İnşallah bundan sonrada karşılaşmam.

 
Her ne kadar, servis elemanları iyi olup, yöneticileri kötü, servis elemanları kötü yöneticileri kötü de olsa servisten şaşmam. ama sizlere tavsiyem aracınızın her tarafının çok iyi bir şekilde fotoğraflayın. verdikleri hasarı eleman kabul etse de, yöneticileri bizden kaynaklı değil diyorlar. 

 
Daha önceki aracım Polo şimdiki de golf 7 garanti süresi bitince iki aracımı da özel serviste yaptım sebebi de şu sıfır aracımdaki direksiyon boşluğunu kabul etmediler garanti süresince  6 kez servis kaydı oluşturdum direksiyondaki boşluk için garanti bitince bir daha götürdüm evet ciddi boşluk var dediler yapın dedim 7 bin küsur masraf çıkardırlar o zaman bende tek kuruş vermem sizi şikayet ederim dedim baktılar haklıyım yaptılar hatta direksiyon kutusu değişirken aracın başında durdum size güvenmiyorum diye ! Servislere dsg konusunda hele hiç güvenmeyin öyle düzenli bakım yapsanız bile dsg arızasını karşılamıyorlar bunu doğuş otodan bana bizzat söylediler hatta bunu söyleyen yetkili servisin yalan beyanda bulunduğu söylediler 

 
@erty Selamlar Hocam, yeni araç aldım golf 2014 model manuel 1.4 tsi 49.000 km de. İlk defa volkswagen araç aldım. Bakım yaptıracağım mesajınız ilgimi çekti. Yağ olarak genelde castrol diye okumuştum Liqui Moly daha mı iyi? Bujileri değiştirmek istiyorum internetten ngk platinyum alsam değiştirtsem sıkıntı olur mu? Bir de Karter tapa ve contası önemli mi hiç duymamıştım.

 
@erty Selamlar Hocam, yeni araç aldım golf 2014 model manuel 1.4 tsi 49.000 km de. İlk defa volkswagen araç aldım. Bakım yaptıracağım mesajınız ilgimi çekti. Yağ olarak genelde castrol diye okumuştum Liqui Moly daha mı iyi? Bujileri değiştirmek istiyorum internetten ngk platinyum alsam değiştirtsem sıkıntı olur mu? Bir de Karter tapa ve contası önemli mi hiç duymamıştım.
Hayırlı olsun hocam, kazasız belasız kullanın inşallah.

4 senedir Castrol kullanılıyordu aracımda, Liqui Moly ile 5000 kmyi gecti kullanımım, kesinlikle Liqui Moly öneririm. 2015 ve öncesi Euro 5 motor araçlar için de yağ eksiltme sorununu azalttığı/giderdiği söyleniyor.

Bujileri piyasadan almanızı önermem. Sahtesi çok ve buji gibi kritik bir parçada sıkıntı yaşama ihtimalini göze almayın derim. Yetkili servisten almanızı ya da orada taktırmanızı öneririm. Sadece parça alacaksanız parça fiyatına iskonto uygulanmıyor ve daha yüksek oluyor, O nedenle montaj dahil/hariç şeklinde fiyat almanızı öneririm. Ben sorduğumda arada çok fiyat farkı yoktu zaten piyasa ile.

Karter tapası ve contasını forumda bir üstad söylemişti sağolsun, sanayide kullanilan kötü tapa ve conta tüm bakımı heba edebilir demişti. Dışarda yaptıracağınız bakımın yetkili servis kalitesinde olmasını sağlar. Bujiler için giderseniz tapa ve contayı da alırsınız kafanız rahat olur.

 
maslakta devirdaim için fiyat alıcam varmı özel servis tanıdıgınız beyler..doğuş 2100tl diyo kritik parça iyiniyetim yok çünkü 2 yıldır servise getirmedim fren hidroliği dışında

 
arabam  golf7 2013 onceden castrol kullanıyordum, şimdi motul  specific 5-30 kullanıyorum motor sesı azaldı, çok memnuum tavsıye  ederım.

 
@erty Sağ olun hocam . Yağ konusunda tavsiyenizi değerlendireceğim. Buji konusunda dediğiniz gibi servisle piyasa arasında çok fark yok serviste değiştireceğim zubizu ile daha da uygun oluyor. Karter tapası ve contasını da servisten temin edeceğim. 

Fren hidroliği konusunda ne diyorsunuz? Aracı ilk sahibinden aldım fren hidroliği değişmemiş sıkıntı olur mu?

 
@erty Sağ olun hocam . Yağ konusunda tavsiyenizi değerlendireceğim. Buji konusunda dediğiniz gibi servisle piyasa arasında çok fark yok serviste değiştireceğim zubizu ile daha da uygun oluyor. Karter tapası ve contasını da servisten temin edeceğim. 

Fren hidroliği konusunda ne diyorsunuz? Aracı ilk sahibinden aldım fren hidroliği değişmemiş sıkıntı olur mu?
2014 model yani 7 yaşında araçta fren hidroliği bu zamana kadar 3 kez değişmesi gerekirdi., fren hidroliğini serviste değiştirin dışarsı ile hemen hemen aynı rakamlar en fazla 50-60 tl. oynar.. %25 zubizu indirimi olacağı için dışardan daha ucuz bile olabilir.. araç 7 yaşını doldurmuşsa zubizu %30 uygulanır. her 2 senede bir fren hidroliğini değiştirin., Castrol 'ün yağları malesef eski kalitesinde değil. ilaveten antifriz renginizi kontrol ediniz rengi ne durumda pembe mi farklı bir renk mi., antifriz değişim zamanınız da artık gelmiş, G13 tip antifriz kullanmalısınız.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@forzaGilles Teşekkürler hocam ilginiz için. Fren hidroliği için servis 700 tl civarı fiyat verdi normal mi? Yağ ve antifriz için hangi markaları tavsiye edersiniz? Aracı Konya da kullanacağım.

 
[mention=520]forzaGilles[/mention] Teşekkürler hocam ilginiz için. Fren hidroliği için servis 700 tl civarı fiyat verdi normal mi? Yağ ve antifriz için hangi markaları tavsiye edersiniz? Aracı Konya da kullanacağım.
Kesinlikle fren hidroligi degisimi icin yanlis bir iletisim olmus 700 tl olamaz

200 tl civari olmasi lazim asagi yukari
 

@forzaGilles Teşekkürler hocam ilginiz için. Fren hidroliği için servis 700 tl civarı fiyat verdi normal mi? Yağ ve antifriz için hangi markaları tavsiye edersiniz? Aracı Konya da kullanacağım.
Hayır normal değil., aşırı pahalı kafayı mı yemişler., en fazla 250 tl. civarı bişey., 181 tl. işçilik +87 tl. fren hidrolik sıvısı toplamda (indirimsiz) 268 tl. eder., tabii size en az %25 zubizu indirimi yapılacak., araç trafiğe çıkış tarihi itibariyle 7 yaşını doldurduysa %30 olucak.,

Antifiriz olarak dışardan alacaksanız; Liqui Moly KFS 13 veya Motul Auto Cool G13 Ultra veya servisten almak isterseniz GA13A8JM1  (%50 antifriz %50 saf su olacak şekilde) bu söylediğim ürünler konsantre olanlardır.,

İsterseniz ready to use yani (kullanıma hazır) olan antifrizler de mevcut yani hiç saf su ile %50-%50 karışım hazırlamakla uğraşmadan direk kapağı açıp koyabiliyorsun ama maliyet birazcık artabilir.,

Sistemin kapasitesi yaklaşık 7-8 litre civarı.,

Liqui Moly KFS 13 (konsantre formül); https://www.liquimolyturkey.com/liqui-moly-radyator-antifrizi-kfs-13-g13-tl774j-kirmizi-1-l-21139

Motul Auto Cool G13 Ultra (konsantre formül)

Motul Auto Cool G13 (ready to use / kullanıma hazır olan önceden seyreltilmiş formül); https://urun.n11.com/antifriz/motul-auto-cool-g13-antifriz-37-derece-5-lt-urt-trh-0421-P447221486

Aşşağıda forumdan bir arkadaşımızın "yakın tarihli" bakım faturası mevcut., fren hidroliği değişim ücreti vs.. hepsi yazıyor., o telefondaki kişiyi oraya iskele babası olarak mı koymuşlar;

cvbnmgfr.jpg

 

Geri
Üst Alt