Arkadaşlar öncelikle bir esnaf ile şahsen ticaret yapmadıysanız Gooogle'da veya farklı bir sosyal mecrada olumlu veya olumsuz yorum yazılmaması gerektiğini düşünüyorum. Forum bir destek platformu ve her türlü mağduriyetin de olumlu durumunda paylaşılması önemli ancak aceleci davranıp yanlış bir iş de yapmayalım derim. Yarın burada yazılan durum kişişler arasında çözüme kavuşur, beklemediğimiz bir yöne gider o yazılanlar hata olur.
Ali Delen'i yıllar önce eski dükkanından beri tanırım, bir çok arkadaşımı, firmayı yönlendirdim, kendi arabama da işlem yaptırdım. "Ben" bir sorunla karşılaşanı duymadığım gibi bir çok hatalı işi düzelttiğini, çalışmaz hale gelen beyin arızası veren aracı toparladığını "şahsen" biliyorum.
Necati Usta'yı da bir çok platformda duydum, yazıştım ancak şahsen çalışmadığım için sadece emeğine saygı duyarım, ne kıyaslama ne de yorum yapmam doğru olmaz.
Ali Delen, Ankara Aydoğanlar'a teknik destek verir, taktığı ürünler servis tarafından teyit edilirse garantiyi de bozmazlar çünkü çoğunlukla o tür montajları servis doğru düzgün yapamadığından zaten kendisine yönlendiriyor. Orijinal ürün dışında ürün satmaz/monte etmez. Örneğin Tayvan malı led far, kayar sinyal vs satmaz, takmaz. Koltuk ısıtma işi yapmaz vs... Bu tür montajların daima elektrik sisteminde sıkıntı yaratma ihtimali var, yapılan başka biri işi bozabileceğinden kendi fikri olarak bu işlere girmiyor.
Söylediklerim yanlış anlaşılmasın, ben yaşadıklarım nispetinde bilgi veriyorum. Başka arkadaşlarımızın yaşadıkları için üzüldüm ancak olayın teknik kısmına hakim olmadan yorum yapmayı kendi açımdan doğru bulmuyorum. Burada zaman zaman şöyle bir durum yaşanabiliyor; bir retrofit uygulama yapılırken sadece o durumu çözecek en ekonomik uygulama yapılıyor ancak bir sonraki adımda düşünülen ilave geliştirmeler konuşulmadıysa (Örneğin ACC eklenmesi) sıra o işe geldiğinde donanımın tekrar revize edilmesi gerekebiliyor. O yüzden tavsiyem ileride düşündüklerinizi de aktarıp komple bir çözüme odaklanmanız veya parça parça ilerlenecekse Gateway gibi kritik parçaları iyice netleştirmeniz. Yine belirtmek istiyorum yukarıdaki olay özelinde değil genel yazıyorum.
Tanışık olmamıza rağmen benim de mesajlarıma genel oalrak dönmüyor veya çok geç dönüyor. Atolyede 1-2 saat geçirirseniz telefonunun hiç durmadığını görürüsünüz. Bir yandan çalışıp bir yandan telefonlara cevap verdiğinden muhtemelen mesajlara bakmıyor. bu konuyu sorduğumda arayan veya mesaj atanların çok büyük bir kısmının sadece fiyat aldığını, iş yaptırmak isteyenin zaten dükkana geldiğini söylemişti. Bir yerden sonra cevap vermeye yetişemiyorum işimi gücümü bölmek zorunda kalıyorum o zaman da bekleyen müşteriye ayıp oluyor demişti. Ben de bu konuda bir asistan işe almasını önermiştim. Arka planı bilin diye anlatıyorum.
Ben kendisine hayalet gösterge ve yeni nesil medya ünitesi taktırmıştım (modelini hatırlamıyorum) , ünite Türkçe menü kullanılınca hayalet ekranı durup durup Çince'ye çeviriyordu, "ister bekle yazılım düzeltmesi çıksın ister eski cihazını takalım" dedi ve söktüğü hiç bir parçayı da almadı, hepsini kutulayıp bana teslim etti.
Temel olarak benim için kritik olan bu tür işlemlerde elektrik tesisatının zarar ve işlem görmemesi. Ali Delen'in hiç bir montajında kablo kesilmez/eklenmez. Tüm parçalar orijinal yedek parçadır ve soket sokete işlem yapılır. Adamın kendi çalışma şekli böyle, istesenizde başka türlüsünü yapmıyor. Israr üzerine bu şekilde yapacağı iş olursa da hiç bir şekilde garanti vermiyor.
İşin garibi yukarıda yaşananları okuyunca müşteriye nasıl kazık atabilirim tarzı bir esnaf profili çizilmişken ben ve yönlendirdiğim bir çok arkadaşım (Şaşmaz'da da bir çok tanıdığım dükkan ona yönlendiriyor) "iyi ki ona gitmişiz bizi bir sürü gereksiz parça değişikliğinden kurtardı" diyor.
Yazılanlar üzücü ve umarım münferit olarak denk gelmiş durumlardır. Bu kadar popüler ve Ankara dışında da bilinen bir esanafın bu şekilde davranması tuhaf geldi.