MrEngineer
Üye
Merhaba arkadaşlar çoğu arkadaşımızın merakla beklediği golf 8 ve golf 7 arasındaki farkları anlatan konumuza şöyle bir giriş yapalım istedim.
İlerleyen zamanlarda konuyla ilgili güncellemeleride yapacağım.
Öncelikle kıyaslayacağımız 2 araçda baz donanım ve manuel vites olacağı için adil bir karşılaştırma olacağını düşünüyorum
2016 1.6 TDI Midline Plus vs 2021 1.0 TSI Impressıon.
Öncelikle dıştan başlamak istedim.
Öncelikle Mk7 'yi çok beğenen birisi olarak Mk8 'in dış görüşünüşü beni tatmin etti. Ön tampondaki farklılık GTI modelindeki andırır gibi. Arka bagajdaki GOLF yazısı ise Mk7 'ye göre ortalanıp farklı fontda yazılması ise başarılı bir çalışma olmuş dedirtiyor.
Jantlarda Mk7 'de 15" ile bence sınıfında yetersiz olan jantlar (boyut itibariyle) 16" janta bırakarak ve görünüş anlamında da beni tatmin ederek geçer notumu aldı diyebilirim.
Lastik olaran Mk7 Continental ile gelmişti, Mk8 ise Nexen lastikle geldi. Pek iyi bir marka değil sanırım. Bilen arkadaşlar yorumlayabilirse bende sevinirim.
İç ve Dış (Ön arka tavan, park, ön farlar, arka stoplar, plakalık) tüm aydınlatmalarda Led'e geçis (sadece sinyal halojen sanırım) ise bence başarılı bir çalışma ve kalite hissayatını arttıran bir çalışma olmuş. Mk8 'e ufak bir eksi ise tavandaki makyaj aynası kısmındaki ışıklandırm artık yok.
Mk8 'de otomatik far sensörüne geçişde güzel başarılı bir hamle. Soldaki dokunmatik kontrol bölümünü beğendim.
Yavaşça içe geçelim o halde..
Ön kapı ve göğüslükdeki yumuşak plastik kısmı aynı şekilde formunu koruyor. Alt bölümler sert plastik devam.
Kapılar Mk7 'ye göre biraz daha tok diyebilirim.
Koltuk kalitesine gelicek olucak alırsak 2 baz model arasında fark var, ancak kalite stabil. Comfortline ve Highline 'a göre kıyaslarsak Mk8 burda B segment araç hissiyatı veriyor diyebilirim.
Daha önce Mk7 'de benzinli model kullanmadığım için bu yalıtım konusundaki yorumum sağlıklı olmayabilir. Malum dizel motor daha sesli çalışıyor. Şuana kadar yüksek hızlara çıkmadım 110-120 seviyelerindeki yalıtım ve sessizlik beni tatmin etti diyebilirim. Motor gayet sessiz çalışıyor.
Vites olarak Mk7 'de 5 vitese alışmış olmak Mk8 'de 6 vites bir tık beni zorladı diyebilirim daha erken vites değiştirme uyarısıyla karşılaşıyoruz tabi. Vites geçislerinde hissiyatım 2 modelde fark yok diyebilirim
Klimayı mevcut havalarda kullanmadığım için performans yorumlaması yapamıyorum. Ancak M8 'deki ekran üzerinden kontrol edilebilir elektronik klima baz donanımda olması beni fazlasıyla memnun etti ve başarılı buldun diyebilirim
Gelelim işin en güzel kısımlarına.. Ekranlarımız..
Hayalet ekran bence çok başarılı olmuş. Gerekli özelleştirmeler yapılabilir. Bildiğim kadarıyla üst donanımlarda revk vs anlamında daha da özelleştirilebiliyor. Ama şu haliyle bile büyük bir level atlatmış diyebilirim.
Multimedya ekranında Mk7 'de başlangıç donanımındaki ufacık ekran standartda daha büyük bir ekrana bırakarak çok başarılı bir işe daha imza atılmış. Yeni ekranımızdaki geçişler kullanış hızı, hassaslık ve çözünürlükt tatmin edici seviyede. Impression baz donanım olduğu için APP Connect yok.
Direksiyondaki VW amblemi bir tık daha iyi olabilirmiş. Ancak direksiyon tutuş hissiyatı ve rengi tatmin edici diyebilirim. Multimedya tuşlarındaki durum stabil.
2 side baz donanım ve 2 sindede park sensörü yok. Ancak 2021 model C segment araç en azından arka park sensörünü hakkediyordu. Mecbur sonradan ilave yapıcağız..
Kolçak 2 modelde mevcut ve kalite kullanış stabil diyebilirim. Arka kolçak baz donanım olduğu için Mk8 'de yok bu gözle görülür bir eksi.
Mk7 'de bir adet olan USB girişimiz Mk8 'de 2 önde 2 arkada Type-C olarak revize edilmiş durumda. En azından 1 USB-A gerekliydi diye düşünüyorum. (20 liraya bir çeviri alınır dert değil )
Gelelim saklama gözlerine. Mk7 'de olan sol direksiyon altındaki çekmece ve sağ ön yolcu koltuğu altındaki çekmece artık yok. Sevdiğim bölmelerdi burdan bir eksi de Mk8 e.
Torpido soğutucumuz çok işlevsel olmasada Mk7 de olup Mk8 olmayan bir başka özellik olarak listemize ekleniyor.
Ses sistemi olarak Mk7 'nin ses sistemi bence yeterliydi. Mk8 de aynı seviyede devam ediyor (Dipnot: çok hassas kulağı olan biri değilim, yüksek seslerde cızırdamaması yeterli. )
Yol tutuş vs konularına şuan girmiyeceğim bunlar biraz daha zaman sonra oluşacak izlenimler diye düşünüyorum.
Anahtarsız çalıştırmaya geçiş güzel bir hamle ve yeni piano black anahtarımız tam anlamıyla efsane.
Yakıt tüketimine gelelim..
Aynı yol aynı mevsim aynı trafik olarak karşılaştırdığımda. Evden işe genelde bu mevsimde 4-4,5 seviyelerinde ortalamayla gidiyorken. Mk8 de bu durum 5,3-5,8 şeklinde. Devirinde kullanımda çok başarılı sonuçlar veren bu motor birazcık dikkatsizlik ve sert kullanımda özellikle şehir içinde 8 leri bulan bir kullanımlara çıkabiliyor.
Özetle ben araçdan memnunum arkadaşlar. Yine olsa yine alırdım diyebiliriyorum. Mk7 den Mk8 e geçicek varsa KM nizde arttıysa bence gönül rahatlığıyla geçilebilir.
Dediğim gibi konuyu ilerleyen zamanlarda yine güncelleyeceğim. Atladığım özellikle sormak istediğiniz soru olursa elimden geldiğince memnuniyetle cevaplarım.
İlerleyen zamanlarda konuyla ilgili güncellemeleride yapacağım.
Öncelikle kıyaslayacağımız 2 araçda baz donanım ve manuel vites olacağı için adil bir karşılaştırma olacağını düşünüyorum
2016 1.6 TDI Midline Plus vs 2021 1.0 TSI Impressıon.
Öncelikle dıştan başlamak istedim.
Öncelikle Mk7 'yi çok beğenen birisi olarak Mk8 'in dış görüşünüşü beni tatmin etti. Ön tampondaki farklılık GTI modelindeki andırır gibi. Arka bagajdaki GOLF yazısı ise Mk7 'ye göre ortalanıp farklı fontda yazılması ise başarılı bir çalışma olmuş dedirtiyor.
Jantlarda Mk7 'de 15" ile bence sınıfında yetersiz olan jantlar (boyut itibariyle) 16" janta bırakarak ve görünüş anlamında da beni tatmin ederek geçer notumu aldı diyebilirim.
Lastik olaran Mk7 Continental ile gelmişti, Mk8 ise Nexen lastikle geldi. Pek iyi bir marka değil sanırım. Bilen arkadaşlar yorumlayabilirse bende sevinirim.
İç ve Dış (Ön arka tavan, park, ön farlar, arka stoplar, plakalık) tüm aydınlatmalarda Led'e geçis (sadece sinyal halojen sanırım) ise bence başarılı bir çalışma ve kalite hissayatını arttıran bir çalışma olmuş. Mk8 'e ufak bir eksi ise tavandaki makyaj aynası kısmındaki ışıklandırm artık yok.
Mk8 'de otomatik far sensörüne geçişde güzel başarılı bir hamle. Soldaki dokunmatik kontrol bölümünü beğendim.
Yavaşça içe geçelim o halde..
Ön kapı ve göğüslükdeki yumuşak plastik kısmı aynı şekilde formunu koruyor. Alt bölümler sert plastik devam.
Kapılar Mk7 'ye göre biraz daha tok diyebilirim.
Koltuk kalitesine gelicek olucak alırsak 2 baz model arasında fark var, ancak kalite stabil. Comfortline ve Highline 'a göre kıyaslarsak Mk8 burda B segment araç hissiyatı veriyor diyebilirim.
Daha önce Mk7 'de benzinli model kullanmadığım için bu yalıtım konusundaki yorumum sağlıklı olmayabilir. Malum dizel motor daha sesli çalışıyor. Şuana kadar yüksek hızlara çıkmadım 110-120 seviyelerindeki yalıtım ve sessizlik beni tatmin etti diyebilirim. Motor gayet sessiz çalışıyor.
Vites olarak Mk7 'de 5 vitese alışmış olmak Mk8 'de 6 vites bir tık beni zorladı diyebilirim daha erken vites değiştirme uyarısıyla karşılaşıyoruz tabi. Vites geçislerinde hissiyatım 2 modelde fark yok diyebilirim
Klimayı mevcut havalarda kullanmadığım için performans yorumlaması yapamıyorum. Ancak M8 'deki ekran üzerinden kontrol edilebilir elektronik klima baz donanımda olması beni fazlasıyla memnun etti ve başarılı buldun diyebilirim
Gelelim işin en güzel kısımlarına.. Ekranlarımız..
Hayalet ekran bence çok başarılı olmuş. Gerekli özelleştirmeler yapılabilir. Bildiğim kadarıyla üst donanımlarda revk vs anlamında daha da özelleştirilebiliyor. Ama şu haliyle bile büyük bir level atlatmış diyebilirim.
Multimedya ekranında Mk7 'de başlangıç donanımındaki ufacık ekran standartda daha büyük bir ekrana bırakarak çok başarılı bir işe daha imza atılmış. Yeni ekranımızdaki geçişler kullanış hızı, hassaslık ve çözünürlükt tatmin edici seviyede. Impression baz donanım olduğu için APP Connect yok.
Direksiyondaki VW amblemi bir tık daha iyi olabilirmiş. Ancak direksiyon tutuş hissiyatı ve rengi tatmin edici diyebilirim. Multimedya tuşlarındaki durum stabil.
2 side baz donanım ve 2 sindede park sensörü yok. Ancak 2021 model C segment araç en azından arka park sensörünü hakkediyordu. Mecbur sonradan ilave yapıcağız..
Kolçak 2 modelde mevcut ve kalite kullanış stabil diyebilirim. Arka kolçak baz donanım olduğu için Mk8 'de yok bu gözle görülür bir eksi.
Mk7 'de bir adet olan USB girişimiz Mk8 'de 2 önde 2 arkada Type-C olarak revize edilmiş durumda. En azından 1 USB-A gerekliydi diye düşünüyorum. (20 liraya bir çeviri alınır dert değil )
Gelelim saklama gözlerine. Mk7 'de olan sol direksiyon altındaki çekmece ve sağ ön yolcu koltuğu altındaki çekmece artık yok. Sevdiğim bölmelerdi burdan bir eksi de Mk8 e.
Torpido soğutucumuz çok işlevsel olmasada Mk7 de olup Mk8 olmayan bir başka özellik olarak listemize ekleniyor.
Ses sistemi olarak Mk7 'nin ses sistemi bence yeterliydi. Mk8 de aynı seviyede devam ediyor (Dipnot: çok hassas kulağı olan biri değilim, yüksek seslerde cızırdamaması yeterli. )
Yol tutuş vs konularına şuan girmiyeceğim bunlar biraz daha zaman sonra oluşacak izlenimler diye düşünüyorum.
Anahtarsız çalıştırmaya geçiş güzel bir hamle ve yeni piano black anahtarımız tam anlamıyla efsane.
Yakıt tüketimine gelelim..
Aynı yol aynı mevsim aynı trafik olarak karşılaştırdığımda. Evden işe genelde bu mevsimde 4-4,5 seviyelerinde ortalamayla gidiyorken. Mk8 de bu durum 5,3-5,8 şeklinde. Devirinde kullanımda çok başarılı sonuçlar veren bu motor birazcık dikkatsizlik ve sert kullanımda özellikle şehir içinde 8 leri bulan bir kullanımlara çıkabiliyor.
Özetle ben araçdan memnunum arkadaşlar. Yine olsa yine alırdım diyebiliriyorum. Mk7 den Mk8 e geçicek varsa KM nizde arttıysa bence gönül rahatlığıyla geçilebilir.
Dediğim gibi konuyu ilerleyen zamanlarda yine güncelleyeceğim. Atladığım özellikle sormak istediğiniz soru olursa elimden geldiğince memnuniyetle cevaplarım.
Moderatör tarafında düzenlendi: