Golf 7, 7.5 Anahtarsız çalıştırma yeni nesil


Bmw f30larda da benzer güvenlik açığı var. Aracı çalıştırdıktan sonra anahtarı araçtan çıkarınca stop etmeden gidiyor. Hatta videosu olması lazım youtube’da. 

 

Şimdi o yorumlardaki cevaba istinaden kalamada bir düşünce oluştu. Bu sistem için arabada bir anahtar bırakmak gerekiyor. Vw immobilizer sistemini aşağı yukarı biliyorum. Anahtar arabada yoksa çalışmaz. Çalışsada gitmez. Hele hele otomatik vites ise kesinlikle gitmez. Sonra ki kafama takılan direksiyon kolon kilidi. Anahtarsız çalışan arabada orada elektrikli kilit var. Start tuşuna basınca zırtt diye bir sesle açılır. Onu orijinal taksa diyelim bu sisteme entegre edemez. Benim düşüncem malını sevmeyen bunları yapsın. Çalarlar arabanızı. Hemde çerez yer gibi kolayca. Kimseye de derdinizi anlatamazsınız. Oem değilse yapmayacaksın. İmmobilizer çok enteresan sistem. O kadar güvenlik aşaması var ki kodlarken internet dalgalansa yapmaz. Acaba bunlar birşeyler mi karıştırıyor diye. O yüzden kurcalamamakta fayda var derim. 

 
Bu bahsettiğiniz sistem dışardan siber saldırı ile çözülecek bir sistemse geçmiş olsun birçok şirket karşılamaz.Araçların yazılımını etkileyecek şekilde zarar uğratması teminat harici bırakılıyor artık

 
Şimdi o yorumlardaki cevaba istinaden kalamada bir düşünce oluştu. Bu sistem için arabada bir anahtar bırakmak gerekiyor. Vw immobilizer sistemini aşağı yukarı biliyorum. Anahtar arabada yoksa çalışmaz. Çalışsada gitmez. Hele hele otomatik vites ise kesinlikle gitmez. Sonra ki kafama takılan direksiyon kolon kilidi. Anahtarsız çalışan arabada orada elektrikli kilit var. Start tuşuna basınca zırtt diye bir sesle açılır. Onu orijinal taksa diyelim bu sisteme entegre edemez. Benim düşüncem malını sevmeyen bunları yapsın. Çalarlar arabanızı. Hemde çerez yer gibi kolayca. Kimseye de derdinizi anlatamazsınız. Oem değilse yapmayacaksın. İmmobilizer çok enteresan sistem. O kadar güvenlik aşaması var ki kodlarken internet dalgalansa yapmaz. Acaba bunlar birşeyler mi karıştırıyor diye. O yüzden kurcalamamakta fayda var derim. 
Aynen hocam direksiyon kilidini hiç düşünmedim sormadımda büyük ihtimal bir türlü iptal ediyor olabilirler bu da güvenlik açığı demek. kaskoda cabası. orjinal sistemde hem istediğim mantkıta çalışmıyor. hemde montaj kodlama vs. bayağı sıkıntılı bir sürec. büyük ihtimal beklemeye devam edeceğim ileride belki daha iyi bir alternatif cıkabilir.

 
İlgilenen ve cevap yazan herkese teşekkür ederim güvenlik ve kasko açısından sorun olabileceği için bu sistemi taktırmaktan vazgeçtim. ileride daha iyi alternatifler çıkarsa onları değerlendirebilirim burdanda yazarım. herkese iyi forumlar.

 
Benim tavsiyem de sonradan çakma keyles takılmaması hatta orjinali bile sonradan takılmaması gerek. aracın her yerinde sensör var. örneğin anahtar cebimde bagaj kapağının önünde duruyorum sadece bagaj kapağı açılıyor, diğer kapıları mümkün değil açamazsınız. yada sürücü kapısının önünde duruyorum anahtar cepte bagaj kapısını yada sağ yolcu kapılarını açamazsınız. Adamlar şöyle düşünmüş anahtar hangi kapıya yakınsa o kapının klidi açılsın. Diğer kapılar açılırsa güvenlik zafiyeti olur. yani sizin haricinizde 2. kişi kapıyı açmaması için araca yaklaşıp uzaklaşırken kapılar açılmıyor. Aracın orjinalinde varsa güzel sonradan takıldıysa bana göre sıkıntılı. Şahsen ben araç alırken sonradan takılan keyles sistemli araç almam.

Burada bahsi geçen sistem orjinal de değil ayrıca çok tehlikeli.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
forumda bu işlem yapılmıştı fakat hatırladığım kadarıyla bahsi geçen yöntemle değil de kapı kolları da dahil değişerek yapılmıştı. ek olarak fotoğrafta konulan kumandalar bile mk7 değil, mk5'lerde anahtar dönüşüm kasası olarak kullanılan anahtarlardan. güvenlik konusuna zaten değinilmiş bolca. risk almaya değmez diyorum şahsen :D  

 

Geri
Üst Alt